Cituji: Firmy nebudou smět kontaktovat nikoho, kdo jim k tomu nedal předem výslovný souhlas. Což znamená, že když navštívím nějaké webové stránky, budu muset bedlivě pátrat po nějakém zatržítku u nenápadné věty: návštěvník webu souhlasí se zasíláním marketingových materiálů a toto zatržítko zrušit. Na druhou stranu mohu požádat telefonního operátora, aby mi zablokoval veškerý telemarketing a on je povinen mi vyhovět.
Operátoři mají výnosný kšeft z toho, že specializovaným agenturám nahlašují čísla aktivních SIM karet. Takže když si pořídíte a začnete používat jakoukoli SIMku, op nahlásí, že číslo xxx yyy zzz je aktivní a agentura pak toto hlášení přepošle všem otrapům, kteří s ní mají smlouvu. Takže ano, operátor může zabránit, pokud ho o to požádáte, tomu, aby vás otrapové obtěžovali. Nyní nebudou moci otravovat ani tehdy, když od nich budete odebírat služby; budou muset hezky čekat, až si něco objednáte sám. A tak je to správné, tak to má být! Jsem svéprávný a nepotřebuji, aby mi co chvíli nějaký šmejde valil do hlavy, že pro mne má něco eff eff. Ono je to v 99,99% tak, že ta ,,výhodná" nabídka je výhodná jen pro toho, kdo vám ji cpe.