No moc bych se nebál, že se to bude používat. 25 Kč + 120 Kč/hod je naprostej nesmysl za koloběžku v hodnotě okolo 4000 Kč vč. DPH, když si můžu půjčit Fabii od Ajo za 15 Kč/hod. + 4,5 Kč/km nebo třeba Octavii od Car4Way za 6 Kč/min. vč. benzínu nemluvě o Rekolech za 0 Kč/15 minut, resp. 24 Kč/hod. Přijde mi, že investice s návratností 24 hodin je neskutečná hamižnost a přeju jim, ať velmi brzy zkrachujou :).
Tak já jsem určitě pro budování stojanů na kola, jenže prakticky není skoro kde je nově zařizovat a kde jezdit. Když se staví nové budovy, tak se naopak místem šetří a vše se nahundá k co nejvíc k sobě, takže to nakonec nevyhovuje nikomu. Navíc mi vadí, že to neprobíhá tak nějak přirozeně z vnitřku, ale že přitáhne vždycky nějaká nadnárodní "strašně cool" rádoby startupová firma a různé Krndy dělají ústupky hlavně jim.
Co se dopravy týče - je to v celé ČR šlendrián, který by šlo rozebírat do nekonečna. Třeba jsem absolutně nezaznamenal nějakou jednoduchou snahu o řešení zásobování podniků. Vemte si takové centrum, třeba Na Poříčí a Sokolovská v Praze. Místo, aby firmy měly místa pro zásobování určena třeba do 300 m s rozvrhem pro jednotlivé firmy dle hodin (takto to funguje ve spoustě jiných městech), tak se stojí na chodníku, tím se blokuje doprava, omezují chodci a ničí chodníky. Dát místo a čas, kdy zásobovat může a holt se s nákladem projde - tedy netolerovat přísně pokutovat parkování v zákazech zastavení na chodníku. Taxikáři nemají omezený počet licencí dle počtu vytíženosti, v centru stojí všude, zabírají spoustu místa.
K tomu přidejte:
1) Zužování nebo dokonce rušení jízdních pruhů (Letňany, Zdiby)
2) Retardéry
3) Neexistující obchvaty
4) Nedostačující P+R
5) MHD v Praze sice fajn ale - nefunkční eskalátory, prakticky neexistující klimatizace, rachtající nepohodlné autobusy (SOR!)
6) Zastávky na poblití - všude se hulí, špína, billboardy
Nelze se pak divit, že jedni nevylezou z auta, druzí jsou akorát naštvaní.
Já z téhle firmy mám poněkud rozporuplný pocit. Zaregistroval jsem se na jejich inzerát jako "nabíječ" a chtějí po mne, abych si koupil 3 nabíjecí sady, každá po 20 USD. No na to se jim můžu vypr….
Připomíná mi to MLM systémy. Chceš "pracovat", tak zaplať (kup si uvítací balíček, zaplať členství, …). Přijde mi, jestli tohle není pravý účel, nabrat "nabíječe", prodat jim "nabíjecí balíčky" a pak potichu zmizet.
Je hezké, že v Praze budou jezdit elektrické koloběžky, ale doufám, že vynechají chodníky. Nebo budou chodci uskakovat před řítícími se koloběžkami?
Budou pro koloběžky platit nějaká rozumná pravidla!
Ještě by mne zajímalo jak se budou chovat řidiči aut k elektrickým kolům? To bude opět problém. Kdo bude muset dodržovat doprvní předpisy o provozu na komunikacích!
No, počítejte se spoustou mínusů - málokdo ze zarytých motoristů chce slyšet, že jeho miláčka nebudou brát jako prioritu číslo jedna.
Už teď se objevují nápady alá 30 let nazpět, ve smyslu že chodci by se měli vyhnat do podchodů, kola nemají na silnici co dělat... problém je, že nemálo lidí (především z oblasti služeb, ale i lidé s pohybovým postižením atd.) se auty přepravovat potřebuje, máme doručovací služby, stejně jako potřebujeme místo pro taxi a autobusy. Uvědomuju si velmi dobře, že může v mém životě nastat situace, že auto budu nucen využívat - a právě proto jsem za co největší snahu dostat ty řidiče, co na výběr mají, ze silnice pryč do MHD a spřízněných alternativ.
Takže - i vrámci zdravé sobeckosti - je dobré podporovat všeobecný rozvoj infrastruktury jak pro kolejová (metro, vlaky, trmavaj) tak silniční (autobusy, trolejbusy, IAD, motocykly, kola...) vozidla, ale mít stále na paměti že město má být přístupné především lidem, ne plechovým krabicím, ve kterých si velká část lidí vozí zádel jen a pouze z pohodlnosti.
-rychlost 25km/h je pro ekola či ekologicky povolená. Ale kopcovitý terén to zařízene. Ono z Karláku nahoru na Vinohrady , nebo z Karlína na Žižkov to nedá jen tak pošleš rychlosti a dojezdu bude značný
-ani teďka na chodníku nelze parkovat kolo či koloběžku vzdy a všude. Obzvláště pokud bude firemní. Ofo co já vím na to mělo zařízenou tel linku kde se snažili lidem domluvit, protože majitelé obchodů, nebo kancelářských budov mají právo kola/koloběžky ze svého pozemku vykázat věčné břemeno umožnit průchod průjezd nejde automaticky přeneseny na možnost zaparkovat.
-"problem" bude cena z Km , takže zase to bude hračka pro turisty. A k odlehčení dopravy tedy i MHD nedojde.
Snadné řešení - stačí vyčlenit nějaké parkovací plochy pro kola/koloběžky - na úkor aut. Na jednu plochu se jich vejde spousta.
Případně vyčlenit pruhy pro kola/koloběžky na silnicích.
V poměru zabrané místo/emise/hluk jsou auta ve městech nejméně ohleduplné prostředky, tak tam je největší prostor pro změnu. Současný růst automobilové dopravy není udržitelný, musíme tedy hledat alternativy.
Jste asi o krok dále - díky za informaci. Já jsem se zasekl na smluvních ujednáních.
Připadá mi, že abych byl 100% v souladu, musil bych mít ŽL a, dotaženo do extrému, možná i smlouvu s ČEZ na odběr elektřiny v nějakém “podnikatelském” tarifu.
“Nezávislý Juicer je nezávislý podnikatel...a má veškerá oprávnění, povolení a registrace potřebné k výkonu Doručovatelských služeb a Služeb nabíjení elektrickou energií v místech, kde Juicer tyto služby poskytuje.”
Z okraje to bude fungovat, protože cizinci v centru to používat budou, ale nebude to fungovat na kraji Prahy :)
Taky se pohybuji v oblasti která je "přelidněná". Tedy že se další člověk do autobusu už ve špičce ani nevejde, v čase oběda jsou přeplněné restaurace. Je tu spousta kancelářských budov , spousta firem. Osobní auta kupodivu problém nejsou, protože nemají kde parkovat takže jedinný provoz je tranzitní. Ale..... ....Rekola zde nejsou, nebylo tam ani Ofo a pochybuji že tu bude Lime nebo Uber ekola. .
" A uvědomte si, že i do té nejnepřístupnější uličky se čas od času musí dostat stěhováci, sanitka, nebo funebráci!"
Právě proto je třeba omezovat nadměrné parkování na ulici, nemálo jednosměrek existuje i zdůvodu kolméhých parkovacích stání na ulici.
Logiku nejdříve si auto pořídit a až následně řešit, kde ho budu parkovat a dělat si následně na parkovací místo nároky (= stát/město má nějak zařídit) ...tu logiku opravdu nikdy nepochopím.
Ano.
A ted je k tomu jeste vhodne si uvedomit, ze kdyz uz jedu po Praze, tak s sebou vetsinou neco vezu - kam to na tu kolobezku dam? To i kola maji alespon nejake (vetsinou nedostatecne) nosice.
A k tomu dalsi nevyhoda - jednostope vozidlo vypada hezky za teplot nad nulou a bez deste. Jak bude toto "MHD" jezdit v zime nebo za deste.
A jake budou dosahovane casy? Nebude to ve skutecnosti pomalejsi nez ostatni zpusoby dopravy? (A cas je to nejcennejsi, co clovek ma.) Kolobezka asi nesmi do mestskych tunelu ani na magistralu nebo jizni spojku.
A co bezpecnost v huste mestske doprave? (Prestal jsem kdysi po Praze jezdit na kole, protoze nejsem sebevrah.)
A dalsi otazka, kterou zatim nedokazal zodpovedet nikdo z "novych" (rozumej - nebudeme tomu rikat pujcovna, ale budeme tomu rikat sdileni, ackoliv to je pujcovna) autopujcoven, elektrokolopujcoven ci elektrokolobezko pujcoven - jestlize se mam na tento zpusob dopravy spolehnout, tak jak chteji zasjistit, abych pri doprave z bodu A do bodu B nasel v dobe odjezdu v bodu A onen dopravni prostredek ve stavu schopnem absolvovat jizdu do bodu B. Zejmena, pokud chci jet z okraje Prahy, doprava v centru je husta dost a funguje, tam se da pouzit tramvaj (no dobre, nekdy jsou tak narvane, ze se neda ani nastoupit) nebo metro.
Jedinym hlupakem par excellence jste tu vy, za 35Kc muzete prazkou MHD jezdit hodinu a pul. Pricemz za tu dobu celkem bez problemu prejedete cele mesto. Pokud nekdo jezdi MHD pravidelne, jezdi jeste o rad levneji.
Je zcela irelevantni jake ma kdo naklady, pokud hodla provozovat sluzbu o rad(nebo dva) drazsi.
Dobre tedy specifikuji to. Porad do toho motate investice a provozni naklady, ktere zakaznika vubec nezajimaji.
Myslim tedy porovnani cen pro zakaznika. Snad kazdemu muselo byt jasne, ze prispevek se zacatkem "No moc bych se nebál, že se to bude používat." a naslednem porovnani cen, opravdu porovnava ceny pro zakaznika a ne investice a provozni naklady i pres posledni vetu.
Ajo - https://www.ajo.cz/cenik - cena souhlasi s tou v pripsevku (nabiti 3900Kc)
car4way - https://www.car4way.cz/ceny - cena opet souhlasi - 5.90 Kc/km
rekola - https://www.rekola.cz/tarify-a-cenik - opet souhlasi 24/hod a 15 min zdarma
Z vasich reakci vypada, ze jste se chytnul jedne vety, na tom zalozil argumentaci s cilem ponizit prispevovatele a ukazat svoji nadrazenost (viz vylev o Novinkach).
Lipo:
Jak dlouho myslíš, že takto provozované koloběžky budou funkční? Za cca půl roku jich na stanovišti najdeš hafo, ale žádná z nich nepřežije víc, jak dvacet metrů jízdy do kopce. Ta baterie bude po absolvování max. 500 cyklů nabití/vybití natolik zdevastovaná, že s tím dojedeš max. za nejbližší roh, načež to budeš muset dostrkat zpátky, vzít, za další poplatek, jinou a doufat, že s ní dojedeš o kousek dál. A jsem moc zvědav, jak budou mít ošetřeno to, že ti to po ujetí pár metrů klekne, protože baterie už dosloužila! O vlastní vozítko se postarám a odcházející baterii včas vyměním. Pro službu tohoto druhu jde o další, nežádoucí investici, takže se dá počítat s obrovskou nespolehlivostí a nechutnými tahanicemi při reklamacích.
Ti co jezdi auty se do MHD presunouti pokusili pri zavadeni parkovacich zon. A dopadlo to tak, ze ani pri nelepsi vuli je MHD nepobere a jejich auta neni kde zaparkovat, protoze zadna parkoviste na okaji Prahy jednoduse neexistuji. Projevilo se to tak, ze sva auta nechali na soukromych parkovistich obchodnich domu, ktere obratem zavedly parkovani omezene na 2-3 hodiny.
Investice není jen HW , ale co se při tom zjednodušení mění pro koncového uživatele....? Spotřebiteli \ zákazníkovi může být naprosto ukradené jaké náklady má podnikatel na tvorbu služeb či zboží. On posuzuje koncovou cenu.....
Předpokládám že pokud je někdo takový fanda do mobility která není automobilizmus či MHD už dávno svoje kolo \ koloběžku má. A nebude čekat na nějakou půjčovnu, módně nazývanou sdílení. Ostatní si mohou při ceně za údajné půjčení 25 Kč + 120 Kč/hod pořídit vlastní. Pokud někdo cestuje denně xx km do práce z práce se svou koloběžkou na tom bude lépe než tu z půjčovny
Ktera cilova skupina? Ta ktera jezdi auty? Nebo tak ktera jezdi MHD ... zadna jina neexistuje.
Auty jezdi lide predevsim proto, ze jim MHD z libovolneho duvodu nevyhovuje, at jiz kulturou cestovani nebo ryhlosti a flexibilitou.
Apropos, za 10 minut jizdy na tomto nesmyslu (45Kc) ujedu autem cca 10km. Pochopitelne vcetne veskerych nakladu. Pokud v tom aute budou dva lide, je to jiz 20km a pri 4 je to 40km. MHD je na tom jeste mnohem lepe. Naklady na dopravu jedne osoby per km jsou o rad nizsi nez vlastnim automobilem.
Posledni veta mi prijde jako nadsazka (zvlast se smajlem na konci). Vy ste to vzal jako fakt a diky tomu, ze se vam to hodi do kramu, tak zamerne ignorujete zbytek prispevku.
Porovnani sluzeb bylo vice mene v poradku.
Ano s Vami debata opravdu vypada jako na Novinkach, zvlast kdyz si zvladnete na vlastni prispevek 2x odpovedet (nejspise inspirace Ivanem Novym).
Teda takové rozvíření diskuze trochou nadsázky jsem opravdu nečekal :).
Tak jen obecně ke všem příspěvkům - ano, vím co je návratnost investice a věřím, že to zde vědí všichni, proto jsem čekal, že si z toho vezmete, že se jedná o nejnevýhodnější mně známou službu půjčení hardwaru v poměru ceny ku celkové hodnotě hardwaru (a je jedno, jestli je to auto, kolo, elektrokoloběžka nebo půjčení vrtačky z Obi) a jak tu již mnozí podotkli, zákazníkovi je jedno, jaké má firma náklady, když je to pro něj nevýhodnější než konkurence.
Auta jsou mnohem dražší, s nemalými vedlejšími náklady (pojištění, parkování, palivo, servis, mytí, 24/7 podpora, sdílecí aplikace...) a přesto vyjde půjčení lépe než tato koloběžka.
Proto je to pro mě hamižnost, která neodpovídá českým poměrům (ano, v USA či Německu je 1€/$ + 0,1c/km asi v pohodě) a jak mi jako děcku doma říkali: Kdo chce víc, nedostane nic. Tak proto nemám důvod jim přát nic dobrého. Ještě více mě v tom utvrdilo to, že i pro to nabíjení já jako jejich zaměstnanec musím platit ze svého nabíječku - znovu hamižnost, hamižnost, hamižnost.
Ani vlastně nevím, kdo má být zákazník - musí mít dost peněz na vyhazování, nesmí mít žádné zavazadlo (možná tak baťůžek Versace :)), musí být v plné síle (důchodcům asi bude jedno, že je to elektro, když na tom musí celou dobu stát), musí mu být jedno, že je velká pravděpodobnost, že se na tom zabije - v širším centru jsou všude buď kostky, díry nebo koleje + auta, dodávky a chodci, takže vlastně ani nevím, kam bych s tím jel i zadarmo.
Tak jiz to chapu. Vy jste samozvany osviceny soudce i kat s velmi zajimavymi mozkovymi pochody.
Takze prispevatel srovnal sluzbu s konkurenci, kde vyslo, ze neni moc konkurence schopna a navic si dovolil poukazat na podle nej predrazenost sluzby ve srovnanim s naklady (ja tento nazor nesdilim). Nasledne ste vy zacal s navratnosti investice ktera nebyla meritem veci prispevku. Nasledne ste osvicene prohlasil, ze vam to minusanti nemohou vysvetlit (ono nebylo co) a na tom zalozil dalsi argumentaci.
Kdyz ste byl upozorvnen o smyslu prispevku, tak zase odpovidate na vlastni otazku o navratnosti investice. A ted v poslednim prispevku opet chcete mluvite o navratnosti investice, kterou se zabyvate pouze vy. A jeste si potvrdite co vam nikdo nevyvracel.
Opravdu 'minusanti' vam na to zadny argument nenapisou, protoze se bavite o necem jinem co zajima jen vas. A uz ste si na to dokazal nekolikrat sam odpovedet.
Takze vysledek je, ze ste rozhozeny z toho, ze vam nikdo nereaguje na otazky, ktere nemaji s diskutovanym tematem nic spelecneho. To ale neni chyba 'minusantu'.
Arogantni vystupovani prehlizim, to uz je dneska v komentarich bezne (coz je smutne).
Proboha jen žádné další cyklopruhy. Typická cesta do pekel dlážděná dobrými úmysly. Sledovat dění kolem auta je už tak nad síly mnohých řidičů a když jim k tomu přidáte další a navíc špatně viditelná vozidla vpravo, je to recept na nehodu.
A to říkám jako někdo, kdo se po městě často dopravuje na kole. Místo v cyklopruhu jedu po chodníku, protože ten je většinou prázdný, takže nikomu nezavazím a nehrozí akutní šance že mě řidič přehlédne.
To samé platí pro "geniální" nápad povolit cyklistům jízdu v protisměru v jednosměrkách a ještě jim tam pro jistotu udělat značky u pravého okraje. Cyklisti pak po nich jezdí a nemají šanci zareagovat na auto vyjíždějící ze šikmého stání, jehož řidič je zase nemá šanci vidět. Opět, já v jednosměrkách do protisměru jezdím normálně, vím, že tam nemám co dělat a chovám se podle toho - jedu tak, a bych měl dost času zareagovat a neomezil ty, co jedou ve správném směru. I když to znamená slézt z kola a uhnout mezi stojící auta.
Klasicka ceska diskuze.. 80% lidi tu akorat pomlouva a vymysli proc by to nemelo fungovat. Od nekoho jsem tu cetl dokonce ze te firme preje zkrachovat, naprosto sileny! Ze je to pro vas drahy? Nikdo vas nenuti to vyuzivat. Kazdej tu dela jak kdyby to mel platit z dani, nebo ja fakt nevim. :D Presne takovy lide delaji ostudu nejen sobe, ale i celemu narodu.
Tohle sdileni elektrokol a elektro kolobezek funguje po celym svete a nikoho to tam nevzrusuje tak jako lidi z ceska :D v berline si s tim jezdis po chodniku a nikomu to nevadi, to jen cesti udavaci budou posilat podmety na mestaky ze s tim nekdo jezdi po chodniku (soude dle diskuze). Ja jsem naopak rad, ze se konecne zacina Praha rozvijet a dostavat se na uroven evropskych metropoli, kde je tohle standart.
Muzou, ale jen nemaji potrebu. Jiri to vystihl celkem trefne, ponevadz se venoval sirsimu kontextu cele te situace. To ze popral krach, nebo nemel potrebu zminovat ty vase implikovane "SW naklady" je pomerne, opet vychazejic z porovnavani konkurujicich si sluzeb, logicke. S neprejicnosti nesouhlasim, avsak s ohledem na koncaka to porovnani uz smysl ma.
Ano zjednodušené, protože sem doufal že poznáte pointa je jinde.
Lidé v požadavku na dopravu rozhodně takové parametry jako, aby se uživil provozovatel nezabývají. K přední patří cena, rychlost a komfort. Zároveň žádný parametr nemá globálně možnost pozitivně za každých okolností přebít ty ostatní.
Proto běžně nejezdí lidé taxíkem nebo Uberem do práce. A pro „drahost“ ho využívají v zvláštních příležitostech.
Pointa je ta že stát\město nemá mít důvod podporovat něco takového, pokud mu to nebude přinášet úsporu u MHD. A zátěž ve městě tvoří nevhodně vedený tranzit přes centrum. A nebo lidé kteří dojíždějí za prací z okraje aglomerace, nebo z vedlejších sídel. Samotná doprava uvnitř města je proti tomu malá. Takže turisti a hipsteři, kteří uprostřed centra města budou používat ekola či ekoloběžky žádný velký přínos pro město nemají. Stejně je přeceňován význam různých potravin bez obalu a fairtrade. Myšlenka, pointa je dobrá a chvályhodná realizace, ale nemá možnost prodeje v hyper a supermarketech ovlivnit. Stejně tohle myšlenka dobrá , zasáhne to jen menšinu a k zlepšení dopravy ve městech to nepovede.
Luxusní elektrokoloběžka s dojezdem až 40 km na jedno nabití, sedátkem a nosičem vyjde, včetně DPH, na zhruba 40.000 Kč, totéž, ale s padesátikubíkovým benzinovým motorkem, (ale podle zákona se nejedná o motorové vozidlo), na přibližně polovinu. Takže si spočítejte sami, když na tom budete chtít denně ujet 10 km, (na víc to mít nebude), jak dlouho bude trvat, než se ta vlastní koloběžka zaplatí. A to už vůbec nemluvím o tom, že ji bude možno dobíjet ze zásuvky v autě, (je skládací, takže do kufru běžného kombíka se bez problémů vejde), takže když budu chtít výletit po Šumavě, dojedu tam autem, zaparkuji, vyndám ji z kufru a můžu s ní jezdit všude; jede to potichu a nesmrdí to, takže kam se dostanu s kolem, dostanu se i s tímhle.
Argument šikmé plochy ? Právo na život a právo stím jezdit na kole\koloběžce a ještě a "povinnost" aby to stát podporoval nemá co společného.
A řešit to nemusíme pokud by jsme veděli že stát primárně řeší veřejnou dopravu a má tolik peněz na vyhazování že může dotovat i hračku pro turisty kam podle mě takové půjčovny eněco v centrech patří.
A ono se snad pro automobilisty něco dělá? Zatím registruji jen zběsilou snahu z nich ždímat další a další peníze, ale že by se, zejména ve vnitřní Praze stavěla podzemní parkoviště, nebo umravnil nesmyslný systém jednosměrek, jsem si jaksi nevšiml. A uvědomte si, že i do té nejnepřístupnější uličky se čas od času musí dostat stěhováci, sanitka, nebo funebráci!
Jan Veverka:
Až bude kolem nuly a pršet, tak rychle změníš názor. Ono sedět v suchu a ve vyhřátém autě je o něco lepší, než moknout na nějakém nekrytém poskakovadle a být profukován studeným větrem, nebo marně čekat na zastávce MHD, protože sfetovaný řidič tramvaje boural a zatarasil trať.
Právě, že v ní bydlím a jelikož mám oči, tak samozřejmě vidím, že některé silniční komunikace už zkrátka nenafouknete a úzkými místy budou pořád, i poté co se dokončí komplet vnitřní i vnější okruh včetně navazujících radiál.
Pokud máte tím kolapsem na mysli to, že při haváriji na určité části tramvajové trati dojde k zablkování nemála linek, to je samozřejmě řešitelné zbudováním alternativních tras (viz tolik některými nenáviděný návrat tramvají na Václavák a jiná místa).
Autobusy je samozřejmě také možné posílit (aktuálně je bohužel problém s řidiči) a nebýt politické neochoty, i to metro D už je hotové či minimálně před dokončením.
Opět - je to o prioritách a politické vůli, faktem ovšem zůstává že MHD není tak extrémně náročná na prostor jako IAD, což je v případě města, u kterého nelze na mnoha místěch počítat s výrazným zkapacitněním silnic, poměrně zásadní.
A v případě Prahy - ano, oba okruhy je třeba dostavět (včetně navazujících komunikací) co nejdříve, ovšem problém s přehlcením IAD tím opravdu nevyřešíte.
Modré zóny chtěli většinou naivové, co si mysleli že jím tím vzniknou pohodlná parkovací místa, protože seč s nějakého důvodu domnívali, že místo před domem je určeno právě pro JEJICH plechového miláčka a když tam parkuje někdo jiný, je to špatně.
Jak moc to nefunguje, vidíme všichni - ono jaksi ulici nenafouknete a když před domem kde je 10 bytů, zaparkuje těch aut maximálně polovina...
"Za to, že nejsi schopen si udělat řidičák a pořídit si aspoň nějaké auto ti šťastnější nemohou. Měl by sis uvědomit, že žiješ ve 21 století a bez aut to prostě nejde."
Dneska si může vzhledem k směšným cenám ojetin pořídit auto opravdu každý, řidičák dají většinou také každému, kdo splňuje alespoň základní gramotnost a je schopen se naučit na zkoušky a odjezdit to před komisařem. Dělat z toho nějakou statusovou věc nebo se vlastnictvím auta vyvyšovat, je totálně mimo.
Praha už to částečně zkusila a Zelení to u soudu zase zahodili. To bylo to omezení dopravy na pešeších zónách které zvedlo pozdvižení.
Problém koloběžek ale i jiných šlapacích a odrážecích vehiklů je ten že nemají v zákoně svou samostatnou kategorii. Je to skupina x různých vozidel a leze selektivně zakázat jen jedno. Tedy nejde na ně aplikovat zakaz jako u segveje.
Takže buď zase budou bojovat se zelenejma a jinou neomarxistickou bandou nebo musí nejdříve vláda změnit zákon.
Vzhledem k tomu kde všude opilí turisté se na Kolech, koloběžkách, šlapacích pivobarech motají , které jsou ve vyhlášce v jedné kategorii. Chtějí tak řešit i pěší zóny a Stezka pro chodce a cyklisty (společná) protože i tam jsou problém.
Na kole (a jiné z té kategorie) nemá co na chodníku dělat už teď. Jenže málo kdy se to kontroluje.
Kdyz vidim vsechny ty auta v kolonach, kde v temer kazdem sedi POUZE ridic.... napada me otazka "proc?" ... Polemika, ze je pak silnice preplnena, chodnik preplneny neni duvod proc by se melo branit kolobezkam. Zabiraji mene mista nez auto a to jak na parkovani tak na silnici a pritom take veze jednoho cloveka. Tvrzeni, ze jedou prece pro deti do skoly ci skolky je take hloupost, kdyz nekterym pred domem stoji tech aut i vice a deti pak jedou domu MHD. O tech co jezdi autem "za roh" radeji ani nema cenu psat....
No a co turisti?
Ty radši než aby šlapali si půjčil koloběžku - za 1€ je to pro ně jako nic. A 2kč opravdu za minutu není tak hrozný. Za 10minut se dá dojet ze Staromáku až na Palačák! ( v noci ).
Věc, která vadí mně, že ty lidi jezdí na silnicích pro auta - protožw tu nejsou cyklostezky a blokují (min. Zpomaluji) dopravu. Dokonce jaem se potkal už i s lidma, kteří jeli v protisměru v Žitný!
Tohle je věc, která bude dělat ještě problém podle mě.
Ten vypocet je opravdu stupidni. Takto muze vysi investice a potazmo jeji navratnost pocitat jenom diletant. Kdyby to bylo aspon spravnre pronasobene...
Jinak to co ted delate je taky dost zjednodusene. Se stejnou logikou by se dalo dovodit, ze nema smysl provozovat uber nebo taxi.
A o jakém státě mluvíte ? V ČR tepny s největším provozem v městech jdou bez tramvajových linek a provoz těch ulic které je tranzitní . Přemýšlím kde se v ČR tak mi dělí ulici auto s tramvajovým pásem a tak moc blokuje dopravu. Spíš mě napadne z vícekrát mezinárodní silnice protínající město centrem.
Je hezké, že v Praze budou jezdit elektrické koloběžky, ale doufám, že vynechají chodníky. Nebo budou chodci uskakovat před řítícími se koloběžkami?
Budou pro koloběžky platit nějaká rozumná pravidla!
Ještě by mne zajímalo jak se budou chovat řidiči aut k elektrickým kolům? To bude opět problém. Kdo bude muset dodržovat doprvní předpisy o provozu na komunikacích!
Tudy kudy jim velí zákon.
Pokud ovšem pražská policie na vymáhání zákona nerezignuje:
"Američané tento týden podepsali memorandum s pražským magistrátem, které bikesharingovým společnostem definuje základní povinnosti a zodpovědnost. Například aby fungovala infolinka, spolupráce s městskou policí a podobně."
Zajímalo by mě, kolik platí za to, aby je městská policie přehlížela.
Ale uvidíme. Třeba v Praze vyhrajou komunisti a SPD a celou tu pakáž vykopou.
Obavam se, ze cilova skupina nema v umyslu jezdit po Praze hodinu a pul v mhd. Kdyby meli vsichni stejne omezene mysleni, tak v Praze neni jedine auto.
Jinak pokud resime predrazenost, tak nas samozrejme naklady zajimaji. Srovnani s mhd, ktera ma naklady o rad vyssi nez trzby, ta je k urceni 'predrazenosti' jaksi nepouzitelna.
Takze lepsi bude udelat nejaky relevantni a obhajitelny vypocet, nez se opajet jakousi hlouposti...
A co konkrétně máš těmi alternativami na mysli? Legislativní násilí proti autům? Za to, že nejsi schopen si udělat řidičák a pořídit si aspoň nějaké auto ti šťastnější nemohou. Měl by sis uvědomit, že žiješ ve 21 století a bez aut to prostě nejde. Že místo výstavby podzemních parkovišť lajnujeme modré zóny je jen vrchol ostudy, ne řešení. V civilizovaných zemích je nemyslitelné, že bych s autem nemohl před dům, i kdyby to mělo být jen o vyložení, nebo naložení nákladu.
Problém vidím v tom, že v mnoha koutech Prahy není kde s tím parkovat natož i jezdit a ještě odkládat tohle. Chodníky jsou už teď plné překážek a cokoliv jezdících na kolech už je teď pěkně o hubu. Zvláště pokud Lime jezdí až 25 km/h - dovedu si představit, kdyby jejich maximální rychlost byla omezana na třetinu.
Prispevatel se rozhodl ponizit usili lidi kteri neco delaji. A to dost hloupym zpusobem. Nevidim duvod proc zavirat oci nad zjevnou blbosti.
To co jsem napsal ohledne navratnosti investice nadale plati. A to zejmena proto, ze jsem krome okecavacek zhrzenych minusantu nezaznamenal zadny relevantni argument, proc by to melo byt jinak. Tak co kdybychom si jednoduse rekli, ze by tady takove hlouposti nikdo psat nemusel?
Majkle, ty asi v Praze nebydlíš, viď? Protože to, co z tebe vypadlo je pitomost non plus ultra! MHD je ve špičkách totálně přetížena a k dokonalému kolapsu jí stačí jedna lehká bouračka tramvaje, nebo autobusu a ani metro není proti mimořádným událostem dokonale imunní, stačí, aby se do tunelu zatoulal pes, nebo homelesák, či nějaká fetka a je konec!
Individuální doprava je mnohem flexibilnější a na mimořádné události je schopna reagovat mnohem pružněji. A raději si ani nechci představit, co by se stalo, kdyby se v Praze prosadila stejná hovězina, jako v Brně a ti, co jezdí auty, by se začali cpát do MHD, to by bylo teprve labůžo! O tom, jaký vliv má MHD na rozvoj různých epidemií, např. chřipky, už vůbec není nutno diskutovat, tam je to naprosto jednoznačné. Takže já jsem naopak pro to, aby se Praha začala k individuální dopravě stavět přátelštěji, už jen proto, že veřejná doprava těžce nezvládá.
Auty jezdi lide proto, ze jim nevyhovuje mhd. A na kolech nebo kolobezkach jezdi proto, ze jom nevyhovuje mhd a auto. Kdo by to cekal, co? :-D
Opravdu je nutne vysvetlovat, co znamena marketingovy termin cilova skupina? Nechces nahlednout spis do literatury, nez zase neco placnes..?