No a co turisti?
Ty radši než aby šlapali si půjčil koloběžku - za 1€ je to pro ně jako nic. A 2kč opravdu za minutu není tak hrozný. Za 10minut se dá dojet ze Staromáku až na Palačák! ( v noci ).
Věc, která vadí mně, že ty lidi jezdí na silnicích pro auta - protožw tu nejsou cyklostezky a blokují (min. Zpomaluji) dopravu. Dokonce jaem se potkal už i s lidma, kteří jeli v protisměru v Žitný!
Tohle je věc, která bude dělat ještě problém podle mě.
Tak jiz to chapu. Vy jste samozvany osviceny soudce i kat s velmi zajimavymi mozkovymi pochody.
Takze prispevatel srovnal sluzbu s konkurenci, kde vyslo, ze neni moc konkurence schopna a navic si dovolil poukazat na podle nej predrazenost sluzby ve srovnanim s naklady (ja tento nazor nesdilim). Nasledne ste vy zacal s navratnosti investice ktera nebyla meritem veci prispevku. Nasledne ste osvicene prohlasil, ze vam to minusanti nemohou vysvetlit (ono nebylo co) a na tom zalozil dalsi argumentaci.
Kdyz ste byl upozorvnen o smyslu prispevku, tak zase odpovidate na vlastni otazku o navratnosti investice. A ted v poslednim prispevku opet chcete mluvite o navratnosti investice, kterou se zabyvate pouze vy. A jeste si potvrdite co vam nikdo nevyvracel.
Opravdu 'minusanti' vam na to zadny argument nenapisou, protoze se bavite o necem jinem co zajima jen vas. A uz ste si na to dokazal nekolikrat sam odpovedet.
Takze vysledek je, ze ste rozhozeny z toho, ze vam nikdo nereaguje na otazky, ktere nemaji s diskutovanym tematem nic spelecneho. To ale neni chyba 'minusantu'.
Arogantni vystupovani prehlizim, to uz je dneska v komentarich bezne (coz je smutne).
Teda takové rozvíření diskuze trochou nadsázky jsem opravdu nečekal :).
Tak jen obecně ke všem příspěvkům - ano, vím co je návratnost investice a věřím, že to zde vědí všichni, proto jsem čekal, že si z toho vezmete, že se jedná o nejnevýhodnější mně známou službu půjčení hardwaru v poměru ceny ku celkové hodnotě hardwaru (a je jedno, jestli je to auto, kolo, elektrokoloběžka nebo půjčení vrtačky z Obi) a jak tu již mnozí podotkli, zákazníkovi je jedno, jaké má firma náklady, když je to pro něj nevýhodnější než konkurence.
Auta jsou mnohem dražší, s nemalými vedlejšími náklady (pojištění, parkování, palivo, servis, mytí, 24/7 podpora, sdílecí aplikace...) a přesto vyjde půjčení lépe než tato koloběžka.
Proto je to pro mě hamižnost, která neodpovídá českým poměrům (ano, v USA či Německu je 1€/$ + 0,1c/km asi v pohodě) a jak mi jako děcku doma říkali: Kdo chce víc, nedostane nic. Tak proto nemám důvod jim přát nic dobrého. Ještě více mě v tom utvrdilo to, že i pro to nabíjení já jako jejich zaměstnanec musím platit ze svého nabíječku - znovu hamižnost, hamižnost, hamižnost.
Ani vlastně nevím, kdo má být zákazník - musí mít dost peněz na vyhazování, nesmí mít žádné zavazadlo (možná tak baťůžek Versace :)), musí být v plné síle (důchodcům asi bude jedno, že je to elektro, když na tom musí celou dobu stát), musí mu být jedno, že je velká pravděpodobnost, že se na tom zabije - v širším centru jsou všude buď kostky, díry nebo koleje + auta, dodávky a chodci, takže vlastně ani nevím, kam bych s tím jel i zadarmo.
Prispevatel se rozhodl ponizit usili lidi kteri neco delaji. A to dost hloupym zpusobem. Nevidim duvod proc zavirat oci nad zjevnou blbosti.
To co jsem napsal ohledne navratnosti investice nadale plati. A to zejmena proto, ze jsem krome okecavacek zhrzenych minusantu nezaznamenal zadny relevantni argument, proc by to melo byt jinak. Tak co kdybychom si jednoduse rekli, ze by tady takove hlouposti nikdo psat nemusel?
Argument šikmé plochy ? Právo na život a právo stím jezdit na kole\koloběžce a ještě a "povinnost" aby to stát podporoval nemá co společného.
A řešit to nemusíme pokud by jsme veděli že stát primárně řeší veřejnou dopravu a má tolik peněz na vyhazování že může dotovat i hračku pro turisty kam podle mě takové půjčovny eněco v centrech patří.
Dobre tedy specifikuji to. Porad do toho motate investice a provozni naklady, ktere zakaznika vubec nezajimaji.
Myslim tedy porovnani cen pro zakaznika. Snad kazdemu muselo byt jasne, ze prispevek se zacatkem "No moc bych se nebál, že se to bude používat." a naslednem porovnani cen, opravdu porovnava ceny pro zakaznika a ne investice a provozni naklady i pres posledni vetu.
Ajo - https://www.ajo.cz/cenik - cena souhlasi s tou v pripsevku (nabiti 3900Kc)
car4way - https://www.car4way.cz/ceny - cena opet souhlasi - 5.90 Kc/km
rekola - https://www.rekola.cz/tarify-a-cenik - opet souhlasi 24/hod a 15 min zdarma
Z vasich reakci vypada, ze jste se chytnul jedne vety, na tom zalozil argumentaci s cilem ponizit prispevovatele a ukazat svoji nadrazenost (viz vylev o Novinkach).
Ano zjednodušené, protože sem doufal že poznáte pointa je jinde.
Lidé v požadavku na dopravu rozhodně takové parametry jako, aby se uživil provozovatel nezabývají. K přední patří cena, rychlost a komfort. Zároveň žádný parametr nemá globálně možnost pozitivně za každých okolností přebít ty ostatní.
Proto běžně nejezdí lidé taxíkem nebo Uberem do práce. A pro „drahost“ ho využívají v zvláštních příležitostech.
Pointa je ta že stát\město nemá mít důvod podporovat něco takového, pokud mu to nebude přinášet úsporu u MHD. A zátěž ve městě tvoří nevhodně vedený tranzit přes centrum. A nebo lidé kteří dojíždějí za prací z okraje aglomerace, nebo z vedlejších sídel. Samotná doprava uvnitř města je proti tomu malá. Takže turisti a hipsteři, kteří uprostřed centra města budou používat ekola či ekoloběžky žádný velký přínos pro město nemají. Stejně je přeceňován význam různých potravin bez obalu a fairtrade. Myšlenka, pointa je dobrá a chvályhodná realizace, ale nemá možnost prodeje v hyper a supermarketech ovlivnit. Stejně tohle myšlenka dobrá , zasáhne to jen menšinu a k zlepšení dopravy ve městech to nepovede.
Posledni veta mi prijde jako nadsazka (zvlast se smajlem na konci). Vy ste to vzal jako fakt a diky tomu, ze se vam to hodi do kramu, tak zamerne ignorujete zbytek prispevku.
Porovnani sluzeb bylo vice mene v poradku.
Ano s Vami debata opravdu vypada jako na Novinkach, zvlast kdyz si zvladnete na vlastni prispevek 2x odpovedet (nejspise inspirace Ivanem Novym).
Ten vypocet je opravdu stupidni. Takto muze vysi investice a potazmo jeji navratnost pocitat jenom diletant. Kdyby to bylo aspon spravnre pronasobene...
Jinak to co ted delate je taky dost zjednodusene. Se stejnou logikou by se dalo dovodit, ze nema smysl provozovat uber nebo taxi.
Investice není jen HW , ale co se při tom zjednodušení mění pro koncového uživatele....? Spotřebiteli \ zákazníkovi může být naprosto ukradené jaké náklady má podnikatel na tvorbu služeb či zboží. On posuzuje koncovou cenu.....
Předpokládám že pokud je někdo takový fanda do mobility která není automobilizmus či MHD už dávno svoje kolo \ koloběžku má. A nebude čekat na nějakou půjčovnu, módně nazývanou sdílení. Ostatní si mohou při ceně za údajné půjčení 25 Kč + 120 Kč/hod pořídit vlastní. Pokud někdo cestuje denně xx km do práce z práce se svou koloběžkou na tom bude lépe než tu z půjčovny
Muzou, ale jen nemaji potrebu. Jiri to vystihl celkem trefne, ponevadz se venoval sirsimu kontextu cele te situace. To ze popral krach, nebo nemel potrebu zminovat ty vase implikovane "SW naklady" je pomerne, opet vychazejic z porovnavani konkurujicich si sluzeb, logicke. S neprejicnosti nesouhlasim, avsak s ohledem na koncaka to porovnani uz smysl ma.
No moc bych se nebál, že se to bude používat. 25 Kč + 120 Kč/hod je naprostej nesmysl za koloběžku v hodnotě okolo 4000 Kč vč. DPH, když si můžu půjčit Fabii od Ajo za 15 Kč/hod. + 4,5 Kč/km nebo třeba Octavii od Car4Way za 6 Kč/min. vč. benzínu nemluvě o Rekolech za 0 Kč/15 minut, resp. 24 Kč/hod. Přijde mi, že investice s návratností 24 hodin je neskutečná hamižnost a přeju jim, ať velmi brzy zkrachujou :).