Jednak argumentace ze jde o sluzbu pro turisty mi prijde pomerne mimo. Na turisty se cili uplne jinak. Druha vec je, ze nevim co by melo byt spatneho na tom, ze to budou krom mistnich pouzivat i turisti. A treti vec - jak se podle ceny da poznat, ze je neco urcene turistum nebo mistnim (??)
Jestli mas turisty za tridni nepratele, tak ok, ja jsem treba rad ze sem jezdi. Je to dobre pro ekonomiku a prestiz zeme a taky pro mistni, ziskaji zkusenost taky s necom co vypada jinak a nemusi se toho bat.
Cili jinymi slovy, opet bych to nechal na tech, kdo to budou nebo pripadne nebudou pouzivat.
Porusovani zakona a prekazeni bude nejspis v poradku, kdyz maji dohodnuta pravidla s magistratem. Jak snasis treba auta ve meste? Jezdicich po spolecnem pozemku... :-)
Mám vlastní koloběžku přes rok a nemůžu si to vynachválit. Jen občas nějaký řidič křičí, že to patří na chodník a to se chovám jako cyklista. Na chodníku to lze, ale musí se dát všem přednost. Jenom se bojím, aby nám to díky neohleduplnosti lidí opět nezakázali jako kola v centru :-(. Chtělo by to víc cyklostezek a ne takový ty končící pruhy.
Takze podle te galerie trvalo ujeti 0.9km pres 6,5 minuty a stalo to 31kc. Tak to se fakt "vyplati" kdyz jde clovek behat, tak mit kilometr kolem 6,5-7minut uz skoro neni ani beh, ale chuze :-) Nemluve o tom, ze celkovy cas venovany tomu, aby clovek mohl ujet ten kilometr, byl jiste daleko vetsi. Ale hlavne ze je to cool a sexy!
Na Lime pozor, v Berlíně půjčeno kolo přes aplikaci a asi za dva měsíce si naúčtovali jakýsi poplatek Lime penalty 100USD. Toho si člověk hned na účtu nevšimne. Jakýkoli kontakt na firmu, dotaz na platbu apod. naprosto neexistuje. Po reklamaci poplatek vrácen jako neoprávněná platba kartou. Tak až bude zase někdo nadšený se sdílené ekonomiky, nejdřív si to vyzkoušejte.
On pouze férově upozorňuje na to, že nejde o levnou alternativu k hromadné dopravě, a tudíž jde spíše o službu pro turisty, než pro místní.
Tento rozdíl pak každý může svobodně využít při utváření vlastního názoru na to, zda je v pořádku tolerovat této službě porušování zákona, či překážení na veřejných prostranstvích kam to může (stezky pro pěší a cyklisty, při splnění dalších požadavků na silnici).
Nicméně, pokud si tu službu budou provozovat na jejich pozemku, tak nám do toho samozřejmě nikomu nic není.
Takže předpokládám, že když mi chcípne mobil nebo dojdou data v mobilu, nebudu moct "ukončit jízdu a zamknout" - takže mi nezbyde nic jiného, než ten bazmek vláčet sebou, než seženu nabíječku nebo odemčenou wifi. A pochopitelně celou tu anabázi zacvakat od minuty. :P
Rád bych se tomu krámu podíval do střev, jak to odmykání vlastně funguje. Přece nemá každá ta kolobrnda vlastní datové připojení, ne? ;)
Autobus, obsazený na 0 procent dřív nebo později jezdit přestane. Bude zrušen. Stejně jako koloběžky, pokud budou obsazené na 0 procent, dřív nebo později budou zrušeny. Filosofické úvahy na téma jestli tím autobusem nebo koloběžkou pojede někdo jiný, bych možná nechal stranou.
Vlastně nevím kam se chcete těmi úvahami dobrat. Jestli chcete naznačit, že výše dotace dopravním podnikům není závislá na počtu cestujících, tak jdete špatnou cestou, řekl bych,
Lime byl Praze čert dlužen. Nejhorší je, že narozdíl od Segwayů jsou tyhle koloběžky snad všude, i na Praze 3. Jednou jsem o ně málem zakopnul na náměstí Jiřího z Poděbrad (blokovaly chodník), dvakrát jsem na nich potkal skupinky lidí na Jarově - jeli dost rychle, jedna skupina po chodníku, druhá naštěstí po cestě, vzhledem k velmi tiché jízdě všechna 3 setkání hodnotím jako docela nebezpečná (jedna skupina byla naštěstí dost hlučná díky alkoholu, tak mě nesrazili). A ne, chůze na chodníku opravdu není o tom se neustále dívat na všechny strany, jestli se někdo odněkud neřítí.
No dobre, ale kvuli tomu bychom prave potrebovali nakopirovat tu 'dikci'.
Jestli nekdo muze rozhodnout ze je Segway chodec, tak to mozna muze rozhodnout i u kolobezky, u ktere je to jeste pravdepodobnejsi, protoze defaultne se za kolobezku povazuje cosi, u ceho se clovek odrazi, cili skoro jako by sel...
Ano jenže z nic nemění na tom, že autobus pojede na trase ať je obsažen 0% nebo 100% . Koloběžka obsažená na 0% nepojede.
Stejně bude pevná cena mhd , protože se odvozuje od pevného jízdního řádu a pevné trasy v dané období. Žádné účtování, že to řidič zrovna vzal oklikou.
Účtování těch které koloběžek připomíná víc taxi / smluvní dopravce.
Policie nemůže koloběžkaře pokutovat. Koloběžka prostě na silnici nepatří, nemůžete ukazovat změnu směru jízdy jako na kole - kdybyste to udělali vyflákali byste se. A jaká je vlastně nosnost této koloběžky? Vypadá tak max do 90 kg - a já vážím víc. Nerad bych aby pode mnou rupla.
Aby čecháčci na něco neměli kecy náhodou. Každej pokus o pokrok je okamžitě zamítnutej společností a všichni křičej po zákazech. Většina takových je bohužel z řad těch, co tu už mezi námi dlouho nebudou, takže by bylo velice milé, kdybyste zavřeli hubu a smířili se s tim, že chůze a koňské spřežení už nejsou nejmldernější formou přepravy.. bohužel jsem se narodil do společnosti kterou řídí generace, která vyrůstala v komunismu a má pocit, že to co nebylo dopřáno jim, by nemělo být dopřáno nikomu