Jestli bych doporučil, ono stojí za to si přečíst v odkazu pod textem Advokátní deník, co vlastně úřady vyžadují pod pojmem ".. aby podepisující subjekt svůj certifikát zaregistroval do základních registrů. ". Jak vidno, má si tento subjekt připojit veřejnou část svého elektronického certifikátu přímo do Registru obyvatel - do záznamu o své fyzické osobě. Což občan udělat může -přes svůj dálkový přístup do Portálu občana.
Což je ale - pro stát mnohem výhodnější i bezpečnější, protože a takto interně v základních registrech má interně propojené všechny informace o té osobě (nejen její identitu, ale i nemovitosti, a spoustu dalšího. A nyní tedy (a proč ne) i jeho elektronické podpisy..
Co je na tom špatně, je proč tohle musí řešit ad hoc a zdlouhavě soudy, které jsou notabene závislé pouze na dosavadní a značně proměnlivé legislativě.
Tohle je totiž práce pro jistou Digitální a informační agenturu, "..ústřední správní úřad pro elektronickou identifikaci, (etc.) - a ta jediná by měla vydat nikoliv jen "jednotné stanovisko" - ale hlavně tedy poskytnout informaci proč se toto dělá, a zda se to bude dělat nadále..Protože - a jak jsem napsal výše, pro stát to může být výhodné, státní IS si tu podmínku do sebe zakomponují. A nařídit to legislativně aktualizací nějaké vyhlášky může být otázkou několika týdnů. A pak to budou muset akceptovat všichni...