Operátoři Deutsche Telekom, Orange, Telefónica a Vodafone v Evropě vstupují do oboru digitální reklamy. Jejich společný projekt získávání dat pro personalizované cílení reklam získal zelenou od antimonopolních orgánů Evropské komise.
V rámci joint venture chce čtveřice operátorů rozjet systém, který bude schopný uživatele jejich mobilních a pevných sítí označovat pseudonymizovanými tokeny (náhodně generovaná čísla), ze kterých podle nich nebude možné zjistit skutečnou totožnost uživatele. Tokeny mají být založeny na IP adrese nebo čísle mobilního telefonu. Jejich prostřednictvím pak budou moci zadavatelé na uživatele cílit reklamu.
Uživatelé budou muset s předáváním informací dát výslovný souhlas, ujišťují operátoři. Odklikávat by jej měli na webech zapojených vydavatelů či provozovatelů webových stránek. Souhlas pak budou moci odvolat na speciálním portálu. Najít by na něm měli i seznam zadavateů a vydavatelů, kteří mají k jejich tokenu přístup.
Operátoři se společným podnikem snaží využít situaci, kdy zadavatelé mají kvůli postupnému utlumování tzv. cookies třetích stran pro cílení reklam stále méně dat. Reklamní byznys se proto snaží přejít na cílení s pomocí 1st party cookies nebo jiné formy získávání informací o tom, co uživatelé na internetu dělají.
Operátoři chtějí spolupráci rozjet zatím jen v Německu, Francii, Itálii, Španělsku a Velké Británii. Firmy Vodafone a Deutsche Telekom projekt v loňském roce testovaly v Německu pod názvem TrustPid.