Ale copak, Primě netečou penízky z reklam? Drahá televize, vaše reakce mě jen utvrzuje v tom, že absolutně nemáte představu jak to s reklamou v televizi posledních 10 let chodí. A evidentně to nechápou ani ti, kteří vám za její distribuci platí. Uvedu vás tedy malinko v obraz. Díky vaší nenasytnosti a neustálému přidávání a prodlužování reklam přestal běžný člověk reklamu dávno vnímat. Drtivá většina lidí při začátku reklamy okamžitě přepíná na jiný kanál. Případně se vypíná zvuk a jde se dělat něco třeba do kuchyně. Každý člověk na to má asi trošku jiný systém, ale těch, kteří by dokázali snést úmorných 10 minut reklamy a opravdu to sledovat, bude naprosté minimum. A proč bychom ji také měli sledovat že? Jistě namítnete, že je to potřeba, abyste nám mohli nabízet stále kvalitnější zábavu. Bohužel realita je naprosto opačná. V roce 1990 jsem měl možná na výběr jen cca ze 6ti kanálů, ale každý nabízel mnohem kvalitnější a inteligentnější zábavu, než ta tragédie, kterou vysíláte dnes. Rychle spíchnuté seriály typu Slunečná, Modrý kód další hrůzy které patláte vy a konkurenční televize a kterými naplňujete dnes a denně hlavní vysílací časy jsou naprostou tragédií. Stejně jako třeba reality show a další brak. Prostě se na to nedá absolutně dívat. Já chci ve 20:00 (nikoliv ve 20:20) normální, poctivý, kvalitní film! A dříve, věřte nebo ne, to tak bylo na každém kanálu. A ještě jsme (ti co nevstávají brzo do práce) stíhali druhý film od 22 do půlnoci. A jak je to dnes? Přesné digitální vysílání avizuje začátek filmu ve 20:20, ale proč tam ještě nenarvat o něco více reklam a nezačít ve 20:25 že? Ono to při dnešní technice udělat tak, abyste začali na minutu přesně asi není možné. Standartní film, který by trval bez reklam max. 2 hodiny dnes trvá 3! Takže končíme před půlnocí. Takže je lepší nás krmit stupidními seriály...chápu. No já mám třeba vlastní filmotéku, takže ten brak co vysílají dnešní televize sleduji naprosto minimálně. To spíš, že se na něco dívá žena a já to vnímám třeba z kuchyně. Ale konec hodnocení kvality dnešních pořadů. Když už do nás musíte tu reklamu cpát, proč proboha musíme snést ještě další dvě minuty, kdy reklamujete vlastní programy? Víte, že lidi mají dnes tlačítko EPG a každý hned vidí co na kterém programu dávají a na základě toho se rozhoduje co bude sledovat? Je opravdu nezbytné při každé reklamě snášet další dvě minuty typu "dnes večer premiérový díl Ordinace"? Musíte mít v kebulkách vymalováno, jinak si to nedokážu vysvětlit, když to raději nezpeněžíte za tu reklamu. No, zkrátka jste si to sami dopracovali tam, kde to je. A nikdo už reklamu v TV sledovat nebude. To byste museli zkrátit reklamy na tak max 2 minuty a zachovat jejich počet. Pak by to možná zase začalo fungovat. A až to vašim sponzorům konečně dojde, tak budete bez peněz úplně. A na závěr ještě jedna perlička. Reklamy na Primě lze nadále v pohodě přetáčet. Tedy alespoň u tv od tmobilu. Stačí z pořadu vyjet tlačítkem zpět do výběru a vrátit se zpátky. A ještě krásně nyní vidíte barevně, kde ta reklama je. Takže ji přetočíte bez zbytečné toxikace nějakým nechtěným zbytkem reklamy. Takže díky Primo a ahoj. :)
V té rovnici máte řadu chyb.
Já mám obchodní vztah jen s O2. Nemám žádný obchodní vztah s Primou.
Nemám jak jinak ovlivnit, jaké smlouvy uzavře O2 s Primou.
Pokud se O2 (i další) nechají Primou vydírat a přenášet to na nás diváky, já s tím nemůžu udělat nic víc, nez službu od O2 objednat, nebo neobjednat.
Přijde mi krajně amorální a na hranici zločinu, že si Prima podmiňuje, že jeho program musí dostat (a platit) všichni zákazníci provozovatele IPTV, bez ohledu na to, jestli o jejich kanály divák stojí. Zneužívají jen toho, že významná část diváků kanály chce. A proto si operátor nedovolí o Primu přijít. Takže toho Černého Petra přenese na nás zákazníky.
Není pravda, že mě naštvala Prima. Mě uráži obchodní dohoda obou dvou a jak to ve výsledku na mne O2 přenese.
Nemám jak vypovědět Primu.
Nemám jak za kanály Primy neplatit, jinak než že zruším celé IPTV.
Navíc dost mylně vycházíte z předpokladu, že je pro mne televize něco esenciálního, bez čeho neumím žít.
Mám to doma víc ze setrvačnosti.
V době HBO max, Netflixu, Apple TV+, YouTube a webu, …
Budu se opakovat.
Chci IPTV službu, kde nemusím mít kanály Primy. A kde nechci platit za kanály Primy, na které stejně nebudu koukat.
Za sebe nepotřebuji ani kanály Novy. Ta mne ale alespoň neirituje tím, že by chtěla další peníze ode mne za to, že na ní nekoukám.
Plně si vystačím s programy ČT a filmovými kanály.
Pokud od příštího měsíce nastane něco, co mě v tomhle ohledu naštve, protože se budu cítit ojebáván ze strany Primy, která zatím projevila jen nabubřelou aroganci vůči nám platícím zakazníkům IPTV služeb, celou IPTV zruším. V mém případě O2TV i s 250 mbit VDSL.
A nechám si jen placené HBO Max, Netflix, Apple TV+ a ČT na webu.
Tak doufám, že to tu někdo z O2 čte. A že alespoň v O2 je někdo, kdo se zajímá o potřeby a pocity svých platících klientů. Když už na nuceně platící klienty otevřeně kašle Prima.
26. 5. 2022, 00:49 editováno autorem komentáře
Ono najít kanál, kde je konzumovatelný obsah a ne reklamní sr++ka m v případě, že jinde běží stejná sr++ka, často nelze - všude je stejná sra**ka. Takže pak jeden film sleduji průběžně 2-3 dny, případně nesleduji vůbec. On se ten tlak na kunzumaci sra**ky, nebo zpráv o covidu, případně problémech s plynem nedá vydržet věčně.
Však ta platba je za sledování archivu - divák který se dívá na archiv platí za pozdější sledování bez reklamy, divák lineárního vysílání platí shlédnutím reklamy - jedná se o dva různé diváky respektive dva odlišné způsoby konzumace obsahu a z obou typů sledování chce mít provozovatel televize příjem.
tak u mne je internet za 350 Kč, v případě balíčku s IPTV je za 300 + 120 Kč za IPTV.
Těch 120 Kč mně bude stát za to i poté, co vyřadím Primu, protože možnost pustit si ČT zpětně nebo třeba jen o 10 minut později využívám rád. Další bonus je HD, které je na většině stanic.
Takže opuštění IPTV je složitější, musela by se objevit nabídka HD programů v pozemáku a to asi nehrozí.
Vím o pumpě 16 km od místa bydliště, kde měli minulý čtvrtek Natural 95 za 42 Kč/litr. Vím, kde se dá koupit Polské máslo za 35 Kč a zásoba perfektního českého česneku na rok za 180 Kč, nebo brambory za 7 Kč kilo. Jenže takovéto informace v reklamách nejsou. Tím pádem je zbytečné tohle nablblé svinstvo konzumovat. A reklamy řeším okamžitým přechodem na jiný program, (vždy se najde nějaký kanál, kde reklamy nejsou), v krajním případě debilgraf vypnu a jdu se bavit jinak. V internetu reklamy nemám, uBlock to spolehlivě jistí. A Firefox blokuje sledování a šmírování. (veškeré cookies zakázány, výjimka povolena jen tam, kde je opravdu potřebuji). Telemarketing zablokován u operátora (jde to jen přes infolinku a návštěvou samoobsluhy se to zase automaticky zruší) a současně přes www.nevolejte.cz. Kartu používám už jen k výběru hotovosti v bankomatu na nejbližším rohu, vše platím hotově a mobil vypínám ještě před tím, než odejdu z bytu. Soukromí je nutno si chránit.
Chytří páni na Primě, poradíte mi? Prakticky nikdy nemám čas koukat na celý film, dokonce ještě s reklamami. Kouknu na kousek, pak třeba příští den si to pustím od půlky a dokoukám to (a někdy ani to ne). Budu si moci pustit kousek filmu od místa jaké si vyberu? A další den zase jiný kousek?
Pokud ne pak se nabízí otázka - proč bych si měl platit něco co nemohu používat?
nutit mohou, ale je jim to prd platné. Pokud si to nahraji ze satelitu, tak si to mohu zpracovat jak chci - myslím jako video a prostě reklamy se mohou označit a vím kdy ty jejich sr**ky mám přetočit.
Na druhou stranu jsou lidi, kteří reklamy milují - co vím, tak v US jsou jen speciální kanály, kde jsou jen reklamy, takže podobní blázni jsou určitě i zde
Je zvláštní že jsem ještě ani nepřešel na IPTV a ono už se PVR vrací jako retro, podobně jako třeba vinyly. V každém případě věřím že díky PVR mi přetáčení reklam bude fungovat dál a nejspíš tak hodně klesne penetrace IPTV v Česku
Bohužel TV vysílání zatím není čím nahradit
24. 5. 2022, 17:44 editováno autorem komentáře
Aby divák odešel od TV během reklamy, tomu zabránit nelze a tedy to ani nikdo z managementu Primy řešit nebude, bylo by to zbytečné. Ale aby si divák reklamu vědomě přetáčel, tomu už zabránit lze. Spíš je otázkou, kdy se přidá Nova a další stanice, protože i na ně budou inzerenti tlačit ohledně zákazu přetáčení reklam.
Naprostý souhlas, reklamní bloky + upoutávky na pořady využívám k mnohem užitečnějším činnostem. Místo sledování reklam se dá také ohřát jídlo k večeři, umýt nádobí, vynést odpadky, ale i protáhnout si tělo... Ještě bych mohl spočítat, kolik minut bude IPTV o reklamách zbytečně v provozu a pak Primě poslat fakturu za spotřebovanou elektřinu, jelikož zadarmo není. (Pokud inzerent dostane zaplaceno až po shlédnutí reklamy, tak by mě zajímalo, kolik vydělá, když na reklamy možná kouká minimum lidí...)
Manažrouti samozřejmě vědí, že ty reklamy skoro nikdo nesleduje, ale to není podstatný údaj - to je zohledněno v ceně. Navíc je to jen nějaká statistika a té se dá čelit jinou statistikou.
Problém je, když přesně víte, kolik lidí tu reklamu přeskočilo - a blíží se to číslu "všichni". Pak to inzerenti nechtějí zaplatit...
Bohužel tady mají navrch média a z neznámých důvodů se inzerenti nezajímají, že jejich skvělou nablýskanou reklamu za drahé peníze diváci například nevidí v lepším rozlišení - tohle by je vážně mělo zajímat, ale pochopitelně pokud divák zaplatí za shlédnutí bez reklamy a to platí předem, televizní společnost účtuje za reklamu na základě shlédnutí zpětně, ke korekcím ceny zpětně dochází nahoru i dolů, takže je to nalej vylej, ale objednávka diváka jednoho měsíce bez reklamy je vrabec v hrsti, inzerent je holub na střeše, přičemž rozdíl dle předchozího výpočtu v objemu mezi vrabcem a holubem není podstatný rozdíl.
Ale přátelé, myslíte si, že značky opravdu dokáží odhadnout nebo změřit, jestli se inzercí zvýšilo podvědomí o značce a pokud ano, z kterého kanálu to bylo? Zda to bylo z FB, televize, reklam v TV nebo z billboardů?
Ono totiž je to tak, že firma má na reklamu nějaký rozpočet a ten rozhodí . Něco do televize, něco do billboardů apod.. Ale nikdo nedělá měření, že vynechá TV, měří prodeje, zapojít TV měří prodeje apd...
Tak TV mám, výhodu jsem spatřoval u IPTV operátoů v tom že mohu zpětně sledovat pořady a k tomu i přetáčet reklamní bloky. Takže teď i kdyby to umožňovali za poplatek tak bych zvažoval za kolik by to bylo. Upřímě víc jak 30Kč,- měsíčně bych za to nedal.
Teď jsem zvědavý jak to nakonec bude nastaveno a jak to bude fungovat, protože opravdu nechci sledovat celý reklamní a sponzorský blok.
Pokud by se jednalo jen o samotnou reklamu tak ty tři (3) minuty bych dal, ale když oni k tomu přidají sponzory a ještě upoutávky na svoje pořady tak ten čas vyleze na 10min.
K tomu nezapomeňte přičíst i reklamu před přehrávaným pořadem a na jeho konci. Nebudu se moc mýlit ale i toto nás budou nutit při přehrávání z archivu sledovat.
Jsem moc zvědav jak se jim povede nastavit přesný začátek sledování z archivu.
Dnes to těm poskytovatelům vůbec nefunguje. Takže pokud tohle nebude fungovat tak budou mít velký problém, protože se to lidem vůbec nebude líbit.
Ono se jim nebude líbit ani nucené sledování reklamy.
Díky Primě za to, že klientům nabízí prostor na:
1) WC
2) Uvaření kávy
3) Vykoupání se
4) Kontrolu úkolů dětem
5) Nakrmení psa/kočky/hada/papouška apod.
6) Vyklizení myčky
7) Zaklizení myčky
8) Vyklizení pračky
9) Příprava svačiny pro děti
10) Rychlovku v sexu
A dotaz na manažery Primy: Fakt si myslíte, že tam lidi budou čekat 10 minut a sledovat reklamy? Máte opravdu zmapované chování lidí? Víte o tom, že se často dějí věcí viz výše, vypíná se zvuk apod.
No nic, tak si zakažte přetáčení :)
Nevadilo by mi, že tam jsou reklamy, ale vadí mi, že tam jsou stupidní a uřvané reklamy, přednášené nepřirozeným afektovaným hlasem. Takové hned vypínám. Rovněž nemám rád „vtipné“ reklamy: Rád si poslechnu, když mi někdo říká dobrý vtip. Ale když mi ho někdo říká podesáté, praštil bych ho po hlavě. A to samé s vtipnými reklamami. Pouštět je víckrát než jednou by mělo být trestné.