Skoro dvě třetiny čtenářů online zpravodajství si pro něj chodí na vyhledávače jako je Seznam a Google. Je to pro ně první volba při zjišťování čerstvých zpráv. Teprve na druhém místě a s velkým odstupem následují přímo zpravodajské weby.
Devět procent online konzumentů zpráv se o aktuálních událostech informuje nejprve na sociálních sítích.
Upozornila na to studie od agentur ResSolution a Nielsen, která se dotazovala reprezentativního vzorku 1012 respondentů starších 15 let. Šest procent uživatelů používá agregátory zpráv, dvěma procentům chodí zpravodajské přehledy e-mailem a tři procenta používají různé další informační kanály.
Z forem online zpravodajství sledují uživatelé, kteří alespoň týdně konzumují zpravodajství online, hlavně krátké texty. Na děleném druhém místě jsou v současnosti (v případě minimálně týdenní konzumace) vizuální formy, a to fotografie a videa. Dlouhé články se zařadily až na čtvrté místo a zvukové záznamy zpravodajství na páté.
Jak studie dále ukázala, běžnou součástí konzumace zpravodajství na zpravodajských webech je také sledování uživatelských diskusí k tématu. Pozornost jim dnes věnuje většina online uživatelů, přičemž největší část (62 %) pouze pasivně čte příspěvky. Pokud jde o aktivní zapojení, nejčastější je hodnocení příspěvků, kterému se věnuje 13 % respondentů. Na příspěvky reaguje 11 % dotázaných a 6 % aktivně vkládá své vlastní.
Samotné názory na diskuse přinesly také zajímavé výsledky. Skoro šest z deseti internetových uživatelů uvedlo, že diskuze na zpravodajských webech vnímá jako přidanou hodnotu k obsahu webu. Pro 37 % dotázaných jsou dokonce zajímavější než samotný článek. Co se týče anonymity diskutujících, tak 59 % se vyjádřilo, že diskuze na zpravodajských webech by neměly být anonymní. 45 % respondentů je ochotných přispívat do diskuze pod vlastním jménem a příjmením.