Podstatny je, zda to Skylink vedel. Pokud o tom vedel dopredu, tak mel informovat davno... Pochybuji, ze toto rozhodnuti od provozovatele kanalu bylo ucineno ze dne na den. Jinak v tomto pripade poskytovatel nema moznost ovlivnit rozhodnuti provozovatele kanalu, tak bych mu to nepricital k tizi. Horsi jsou ty zmeny, kdy primo poskytovatele IPTV ci satelitniho vysilani meni kanaly za svym ziskem, tj. presunou kanal do vyssi nabidky nebo ho nahradi jinym levnejsim obdobnym kanalem apod. Tam uz to ovlivnit poskytovatel IPTV ci satelitniho vysilani muze - to je ciste jeho rozhodnuti s cilem optimalizovat svuj zisk na ukor druhe smluvni strany (tj. zvyhodnit se na ukor druhe smluvni strany).
To mate ovsem zcela pomyleny nazor. Nebot vztah mezi zakaznikem a prodejcem je jaksi samostatny a nezavisly na vztahu mezi prodejcem a jeho dodavateli. Tzn jakozto zakaznika vas naprosto nemusi zajimat jaky problem ma ktery dodavatel. Proto se uzaviraji smlouvy ktere obsahuji lhuty, v nekterych pripadech i v rocich.
"poskytovatel nema moznost ovlivnit rozhodnuti provozovatele kanalu" je tudiz holy nesmysl, nebot mezi temi stranami musi vzdy existovati smluvni vztah a prave na zaklade te smlouvy by se mely chovat. A pokud jedna ze stran smlouvu porusi, tak pochopitelne byva soucasti podobnych smluv i adekvatni sankce, plus je tu vzdy moznost vymahati zpusobene skody, coz by v tomto pripade napriklad mohlo byt vraceni penez postizenym zakaznikum, nebot jim nebylo dodano co si zaplatili.