Já nejsem kritik z principu, ale ten výhradní přechod by mi vadil. A podle mně k němu nakonec beztak dojde, ne hned, ale třeba ža za 10 let. A nejen tady. Myslím si, že třeba banky začnou brzy mnohem víc tlačit na placení telefonem jako kompletní náhradu plastových karet, které je nutné vyrábět a distribuovat (což stojí peníze). U Spořitelny prý už jde nově dokonce vybírat hotovost z bankomatu bez karty, jen pomocí aplikace.
Aby bylo jasno, já nejsem odpůrce pokroku, ale spíš mi přijde nerozumné čím dál tím víc aspektů našich životů svěřovat zařízení, kterému se může vybít baterie v nevhodný okamžik (nebo se jednoduše porouchá), a které je navíc značně křehké (pád na zem a podobně). Proti tomu je plastová karta zcela blbuvzdorná.
banky pořád více platí poplatek společnostem jako Mastercard, Visa než za výrobu plastové karty.
Občanka je také pouze jedna a nemáš k ní náhradu, ale pořád existují způsoby jak se s její ztrátou, zničením vypořád. Předpokládám, že takové způsoby zůstanou napořád.
Banky se zbláznili do aplikací, některé nejmenované ho používají dokonce už i na vstupu. Nesouhlasím s takovouhle centralizací, ztráta telefonu vede ke ztrátě k bankovnímu účtu a u velká části bank nelze mít jakoukoliv náhradu. U sms jsem mohl mít kopii simkarty se stejným číslem, u eBanky jsem mohl mít dvě jejich kalkulačky, i čipových karet jsem mohl mít více karet a teď najednou mám jediný telefon a aplikací pro přístup na účet. šílenost.
Ztratím telefon a ani si nebudu moci koupit nový, protože neautorizuji platbu.
Ani jedna z pěti největších bank to u osobních účtů nepodporuje mít více aplikací pro přihlášení, mobilní bankovnictví mohu mít na více zařízeních, přihlášení ale nikoliv. Ptám se jich každý půlrok. Aplikace může být pouze jedna, některé ale umí nechat záložní posílání přes sms, ale to je jen přechodný stav.