Slohové cvičení na synonyma má Bartoš za jedna, nyní je potřeba ta nová místa obsadit kamarády. Pak bude nutné zadat Studii proveditelnosti, jiným Pirátům, tak za 30 milionu co bod a za třetí po třech letech, s odvoláním na koaliční partnery co měly jiné priority, přiznat neúspěch a prispechat s vysvětlením, že v Bruselu již kvuli tomu bylo podáno trestní oznámení na Babiše.
No tak jste si pěkně zahejtoval, důkazy pro to nemáte, dosavadní práce pirátů naznačuje, že scénář bude vypadat jinak, tak jen doufám, že si na to za 3 roky vzpomenete, abyste to náležitě objektivně vyhodnotil a podle toho se rozhodoval při dalších volbách. Do té doby nám jistě i povíte, jak k digitalizaci státní správy přispěl ten slovensko-maďarský eštébáčik, co se za 11 let v české politice ještě pořád neměl čas naučit česky ani svou oblíbenou větu "já za nic nemůžu, to oni"...
Z vašeho komentáře je jasné, že po Praze jezdíte autem. Protože jedině pražští řidiči jsou menšinou, která si o sobě myslí, že je 95% většinou.
Pro vaši informaci – „doprava“ v Praze zahrnuje MHD (metro, vlaky, tramvaje, autobusy, lodě, lanovky), pěší, auta, motocykly a mopedy, jízdní kola, koloběžky a různé osobní přepravníky. Individuální automobilová doprava zajišťuje asi čtvrtinu přepravního výkonu – takže i kdyby se zhoršila doprava autem, neplyne z toho celkové zhoršení dopravy.
No a jak je to s tou individuální automobilovou dopravou? V době lockdownů se objem dopravy zmenšil a řidiči bůhvíproč získali dojem, že takhle volná bude Praha už pořád. No, mohla by být – kdyby se výrazně omezil právě počet aut v Praze. Pak se ale IAD vrátila k původním počtům, resp. spíš narostla – protože víc lidí raději jede autem než MHD. To byl právě ten „skok“, který vnímají řidiči – z lockdownové nízké dopravy se to vrátilo do předchozího stavu, nebo se to mírně zvýšilo. Za to ovšem nemůže vedení města, ale ti řidiči v autech. No a protože řidiči nechtějí přiznat, že za to zhoršení mohou oni, svádí to na kde co – na uzavírky kvůli opravám (a jaksi jim nedochází, že se silnice občas opravit musí a že z opravy profitují zase především oni). Případně to svádějí na jakési virtuální cyklopruhy – přitom se pokud vím nikde neudělalo takové opatření, které by fakticky omezilo auta. Nejčastější opatření jsou taková, že se kvůli parkovacím místům ruší jízdní pruhy, nebo naopak kvůli jízdním pruhům ruší parkovací místa – ale to jsou pořád auta proti autům.
Co je v Praze špatně? Zlepšuje se doprava, opravují se věci, která se léta zanedbávaly. Za mne je to podstatně lepší, než předchozí vedení, která dělala megalomanské akce, která zlepšila situaci pár lidí a zhoršila ji většině. A která postupovala způsobem „necháme to spadnout a pak to postavíme znova“.
Sice se snažíte, ale bohužel to naráží na smutnou realitu. V místech, kde jezdím, došlo nedávnými změnami k takovému stále se opakujícímu nešvaru - vyhradily se pruhy pro autobusy a cyklisty, jenže ouha, jen kvůli těmto změnám se to v místech před nimi totálně ucpává a tak stojí jak normální auta, tak autobusy, kterým to mělo průjezdnost zlepšit. Pamatuji stejná místa (P3, P4, P9, P10) před těmito omezeními, před kovidem, a zažívám je i nyní a změny jsou to extrémní. Pro upřesnění - nemluvím zdaleka o jediném místě, a nemluvím o tom ani jen jako řidič auta, jak se mi snažíte podsouvat. Sice nepochybuji, když vás tak čtu, že stále pojedete názorem proti, naštěstí je to úplně jedno, protože hlavní je, že to vidí každý den všichni, kdo se těch nesmyslně a hlavně uměle způsobených kolon účastní a dají to současnému vedení na podzim sežrat. Ochutnávka toho, co uvařili, už pro Piráty v Praze přišla a podzim je zazdí (Bože díky!) nadobro.
Ale to, co píšete, není pravda.
Průjezd křižovatkou není stejný, protože auta se nerozjíždějí všechna stejně, vznikají prodlevy mezi jednotlivými rozjezdy a tím pádem projede za stejný interval méně aut (to je teorie kolon pro základní školu:-), kolona stojí déle a je delší a ještě před zúžením a za dalšími semafory, které to logicky ještě zhorší, to stojí ještě dál.
A další věc, co mi neustále (tak trochu naivně) podsouváte, je to nesmyslné porovnání „v dobách lockdownu a teď“, ale to je nesmysl, porovnávám primárně před zavedením těchto vyhrazených pruhů, po jejich vyhrazení před koviden, po jejich vyhrazení v průběhu kovidu a lockdownů i teď.
Tohle nemáte šanci obhájit, protože pravda se ukazuje každý jeden pracovní den v těch kolonách a je tragická. A stokrát to můžete malovat narůžovo, růžové to prostě není. V těch ulicích se jezdilo PŘES DEN PLYNULE VŽDY až do zavedení vyhrazených pruhů a od té doby - ze dne na den - tam jsou VŽDY, ZCELA BEZ VÝJIMEK, KOLONY (dokonce i v lockdownu:). A stojí v nich i autobusy, které mají kvůli tomu neustálá zpoždění. Důvod je jediný - vedení Prahy.
P.S.: A protože čtete selektivně a jen něco, co se vám hodí, tak znova další věc - nejsem jenom řidič auta, v těch autobusech stojících v nekonečných kolonách, které tam před vytvořením vyhrazených pruhů dříve nebyly, si užívám také dostatečně.
Tak uveďte konkrétní místo.
Pro jistotu rovnou napovím, že když nějakou křižovatkou projede stále stejně aut, jako dříve, není faktickým omezením aut to, že byl příjezd ke křižovatce dříve dvoupruhový a dnes má jenom jeden pruh. Na cestě to řidiče nijak nezdrží. Takže prosím uvádějte jenom taková místa, kde nově dochází ke zdržení aut – a kde to není způsobené tím, že v Praze jezdí obecně více aut.
Klasika. Když jste pochopil, že nemáte argumenty, uchýlil jste se k demagogii. Já jsem nikde nepsal, že tam nejsou kolony. Pokud tam ale jsou stejné kolony, jako dříve, není to asi něco, co by se mělo vyčítat současnému vedení města. A pokud jsou tam větší kolony proto, že tam jezdí víc aut, je to podle mne vina řidičů, ne nikoho jiného. Ale vám je jedno, jak je to doopravdy – vám prostě jenom vadí, že současné vedení města nepřistupuje k autům s patřičnou posvátnou úctou, jako vedení předchozí.
Takže jak jsem psal. Průjezd křižovatkou je stále stejný, cesta tím pádem trvá stejně dlouho, ale tím, že před křižovatkou stojíte v jedné delší frontě místo dvou kratších, máte pocit, že je doprava horší. Navíc porovnáváte slabou dopravu z doby lockdownu a současnou dopravu, kdy naopak jezdí víc lidí autem, protože nechtějí kvůli covidu nebo kvůli rouškám jezdit MHD.
Řidiči jsou sice extrémně hlasitá menšina, ale pořád jen menšina. Čím dál víc lidí chápe, že největším problémem pražské dopravy je to, že je v Praze moc aut. A řešením není autům pořád ustupovat.
To, co jsem napsal, je pravda. Kdybyste jen neteoretizoval, ale psal o nějakém konkrétním místě, uvědomil byste si, že počet pruhů těsně před křižovatkou zůstal zachován – ty vyhrazené pruhy (nebo parkovací) vždy končí s předstihem před křižovatkou. To, že křižovatkou projede stále stejné množství aut, se dá docela snadno změřit, a má to mnohem větší vypovídací hodnotu, než vaše pocity.
V druhém a třetím odstavci jenom potvrzujete má slova, že vycházíte jenom z pocitů a ignorujete fakta. Z toho, že je někde kolona, kde dříve podle vás nebývala, nepoznáte, zda vznikla nějakou změnou v organizaci dopravy (za kterou by mohlo vedení města), nebo tím, že je tam prostě víc aut (za což mohou řidiči). Velice snadno se to ale pozná ze sčítání – jestli tím místem projíždí méně nebo více aut, než dříve.
To, že jste řidič auta, je myšleno spíše jako diagnóza. Někteří lidé zkrátka obhajují privilegia pro auta hlava nehlava, odmítají fakta – a je vlastně úplně jedno, jak moc při tom sami jezdí autem.