Pro zákaznický přístup vypadá jinak.
- informovat zákaznika v podstatě jen tak, aby to vyhovělo liteře zákona je prostě přístup, který se dlouhodobě Vodafone nevyplatí.
- pronájem je výhodný jen pro Vodafone, pro nikoho jiného
- reklamoval jsem opakovaně a bez znatelného výsledku, ale díky za radu
Nepotřebuju aby si ze mě Vodafone sedal na zadek, proste když poskytovatel stojí za nic a neváží si dlouholetých a bezproblémových zákazníků.. tak ať jde někam.
Vás Vodafone platí?
Zjevně jim zdrhlo dost zákazníků, protože ty služby:
a) zdražili prakticky na dvojnásobek za dva roky bez avíza - někde na faktuře prý bylo něco napsané
b) nemožnost router koupit (byť za přemrštěnou cenu)
c) služby se začaly sekat víc a víc - ten HW je prostě k ničemu
d) zákaznická podpora nefungovala resp. nehodlala nic dělat s tím, že chci skončit
V mém případě po 15 letech změna.. a dobrý.
U nabídky je jasně uvedeno +70, resp. +100 Kč za měsíční pronájem Vodafone Station (https://www.vodafone.cz/internet/?promo=cbu:hero:1:campaign:crazyweek), takže o jakém skrytém poplatku je řeč? Žádný není, je to zcela transparentní věc.
A jestli je kabelový modem v režimu bridge nebo v režimu router je přece úplně jedno, protože v obou případech tam prostě musí být a zadarmo ho tam nikdo dávat nebude. Možná T-Mobile to dotuje ze svého, což je ale jeho věc.
A existuje takový modem bez WiFi pouze jako jednoduchý bridge. Takhle to funguje na optice u T-Mobile (jinde nevím) - můžete mít modem s WiFi za 50 nebo 70 Kč měsíčně, ale můžete si také vzít pouze bridge za 0 Kč (a router si dát za to vlastní). A to je podle mně správný a férový přístup, ta možnost vzít pouze to nejjednodušší bez příplatku by měla existovat vždy.
O každé změně operátor informuje min. měsíc předem. A že někdo nečte vyúčtování, je jeho problém.
Vodafone je poskytovatel služeb a ne nějaký prodejce modemů. Kdo chce modem koupit, ať si ho někde sežene sám, ale moc dobrý nápad to není, např. když mu pak klekne, tak po dobu opravy bude člověk bez netu. Další věc je servisní podpora (aktualizace). Tady je zcela zřejmá výhoda pronájmu.
Co to je "služby se začaly sekat"? Buď vše funguje, anebo když ne, tak funkčnost reklamuji. Stejně jako každou jinou službu.
No holt si Vodafone z nikoho nesedne na zadek, kdo začne šermovat odchodem v domnění, jak bude kvůli jeho pár stovkám měsíčně stát hned operátor v pozoru...
Vodafone má několik set tisíc zákazníků, takže jak by sis konkrétně představoval informování o změně? Že by k tobě vyslal delegaci? Nebo vyvolával klientům s tím, že dojde ke změně? Samozřejmě nesmysl a ani další velcí operátoři nepostupují nijak odlišně. Informace do vyúčtování a do emailu a hotovo.
Vodafone ti nebrání si někde kabelový modem koupit sám, tak v čem je problém? Prostě si ho kup a užívej všech "výhod" takového řešení.
U reklamace je to tak, že pokud zákazník neuspěje, tak se může se stížností obrátit výše. A ono je v tomto případě úplně jedno, jestli jde telekomunikační služby a Vodafone, anebo třeba dodavatele tepla nebo elektriky.
Zjevně bezproblémový zákazník nejsi, což Vodafone ví a nemá důvod tě držet, klidně si to užij jinde, žádný problém.
A tebe platí ta úchvatná konkurence, ke které jsi přešel? Stejně hloupá otázka, jako ta tvoje..
Podívej se na reklamy třeba na Kyslík a pak na realitu. Najednou je k původní ceně ještě pronájem set-top-boxu, doplatek za sledování na víc zařízeních a velmi často uvedená cena v reklamě platí jenom při souběžném čerpání víc služeb naráz. Soudný člověk bere reklamu jako nabídku, nikoliv jako závazek, že to tak musí být. A před uzavřením smlouvy se seznámí se všemi relevantními dokumenty (smlouva, ceník, obchodní podmínky, specifikace služby) a až pak se teprve rozhodne.
Proctete si specifikaci a hledejte... ano, takova zarizeni existuji. Jak pisu vyse, u nas se moc neprodavaji... ale mame preci hen ten jednotny evropsky trh.... takze to muzete koupit treba vedle v Nemecku.
To neni priplatek, to je pronajem zarizeni - ktere spis nebudete chtit kupovat vzhledem k jeho cene.
A jinak, k SIMce taky nedostanete nejlevnejsi telefon "gratis". Taky si ho musite koupit.
Kabelový modem bez routování a bez WiFi, který by splňoval parametry Docsis 3.1, neexistuje. Prostě se výrobcům (oni jsou v podstatě jenom dva) nevyplatí něco takového vyrábět, když je poptávka po tomto prakticky nulová.
A jestli myslíš, že "správný a férový přístup" je ten, že ti operátor dá modem zadarmo jenom proto, že ho budeš využívat jako bridge (přičemž technicky ten modem pořád funguje a bez něho by ti internet nejel), tak to je hodně naivní představa. Třeba PODA si za ONT taky účtuje 50 Kč a nijak nezvýhodňuje, když se jedná o bridge. Máš zařízení, bez něho by nebyl net a platíš, tak to prostě je.
Kdyby šel modem koupit, tak by uživatelé zase nadávali, když by si museli brzo kupovat opět nový modem - nutný přechod z modemů Compal na Vodafone Station.
Pronájem zajistí to, že má každý odpovídající modem podle aktuálních standardů a požadavků.
Uživatelé se starším modemem neúměrně zatěžují síť (a spousta dalších nevýhod).
Tohle ale nejsou routery od Tendy nebo Xiaomi za 499 Kč.
Hodnota Compalu a nebo Vodafone Station je o dost větší.
Kdo si chce koupit vlastní zařízení -pořád má možnost si ho koupit z dovozu. Ale využilo toho asi tak 0.01% stěžovatelů na ceny pronájmu.
U pronájmu máte trvalý bezplatný servis do druhého dne a upgrade na vyšší model.
Já u nich vydržel asi tři měsíce, než jsem jim to hodil na hlavu, kvůli výpadkům a celkové špatné funkčnosti - třeba jsem zjistil že ani s veřejnou IP mi nefunguje IPv6 tunel a nemůžu ani udělat ping do internetu. A za trest jim modem vrátil s tím nejhnusnějším čínským zdrojem co jsem doma našel, a s dvoupárovým ethernetovým kabelem. Teď mám pevný 5G/LTE internet, vše funguje jak má, a čekám až nám v domě zprovozní Cetin optiku - snad to bude už brzo. Vodafone má u mně stopku na hodně dlouho.