V druhém odstavci jsem nepsalo výpadku, ale obecně o volání na tísňové linky.
Linka 112 je v ČR určená spíš pro cizince. Obsluhuje ji dispečink hasičů. Přepojení na 155 tam asi fungovat bude, ale je to zbytečný mezikrok. Lepší je mít v mobilu aplikaci Záchranka a ZZS volat přes ni, protože se zároveň odešlou i lokalizační údaje a další údaje zadané v aplikaci.
Funguje i fallback na dalsi dostupnou sit. Jenomze to musi sit odmitat prihlaseni nebo odbaveni hovoru.
Musi zkratka ciste prestat odbavovat.
Jenomze tady slitla do nedefinovaneho stavu.
Dalsi vec je ze takove spojovani s fallbackem muze trvat dost dlouho 30s i vic a to uz uzivatel muze ztratit trpělivost.
1. 6. 2020, 01:08 editováno autorem komentáře
Na 155 nejsou zadne mobily nastaveny aby tento hovor zacly odbavovat jako na tisnove volani.
Odbaveni 112 je reseno technicky uz na urovni mobilnich telefonu a celosvetove s dalsimi asi tremi cisly.
Pro mobil je 155 bezne cislo anci z Dolni Lhoty.
Nebude fungovat ani okamzite "vykopnuti" aktivniho uzivatele s nizsi prioritou tzv. prioritizace zdroju na okrajovych prvcich site a vynucene uvolneni prostredku pro tisnove volani v miste pokud bude sit pretizena. Prioritni odbaveni bude bohuzel az nekde v core casti site a na propojovacich bodech mezi operatory ( zda-li vubec bude mit takto operator sit nastavenu).
Take samozrejme nebude fungovat na sim nezavisle odbavení hovoru v nejsilnejsi dostupne siti.
Nebude fungovat fallback na dalsi sit pokud zrovna ta nejsilnejsi neprijima - tady je nutne aby sit spadla zcela a ne napul jako v případě vdf.
Toto cislo take nemusi fungovat u mobilu v roamingu - zejmena exotictejsi zeme mimo EU.
Pokud mate na 112 problem s rychlym dosazenim odborné pomoci, dejte si ve vasem state 112 do poradku tak jako maji jine staty at funguje rychle spojovani na instruktaz pomoci.
Tak oni asi nikde dostupnost v 99.9... neuvádějí, takže kompenzace tohoto typu se budou špatně získávat.
Ale veselé je, že ten příslib o neodečítání dat podle všeho nefungoval pro všechny tarify, včera se mi normálně u (pravda speciálního) mobilního tarifu "Připojení bez kabelu" data z FUP normálně odečítala, ale já už jsem na slibotechnu mobilních operátorů zvyklý, tak jsem si to zkontroloval a ani mě to nepřekvapilo...
Proč za každý den? Proč ne za každou hodinu? Nebo minutu? Nebo sekundu? Protože je to nesmysl a každý poskytovatel služeb elektronických komunikací má povinně uvedenou minimální zaručenou kvalitu, tj. i denní výpadek služeb je stále v toleranci a každý zákazník musí počítat s tím, že služba nemusí být vždy dostupná.
Ono to většinou jde bez vyndání SIM, třeba stačí mobil restartovat a v okamžiku žádosti o PIN k SIM můžete volat 112. Ale bylo by obtížné informovat o všech možnostech, „vyndat SIM“ je srozumitelné pro každého (i když dnes už ne pro každého proveditelné).
Na druhou stranu, pokud jde o sekundy, nezdržujte se vůbec vytáčením nějakého telefonního čísla. Tak rychle u vás stejně žádná pomoc nebude. Pokud jde skutečně o minuty (třeba zástava dýchání, silné krvácení), dává smysl volat 155, kde vás školený operátor navede, co máte dělat do příjezdu záchranářů.
Je pravda, že 112 jsem ještě bez funkční SIM karty nevolal, ale nemělo by volání na 112 fungovat vždy?
To jako vážně mám v případě nouze ztrácet čas tím, že budu vyndávat SIM kartu z mobilu, kdy bych na to potřeboval mít u sebe jehlu?
Naštěstí vím jak SIM kartu deaktivovat aniž bych ji musel vyndávat...
„Pokud byste potřebovali volat tísňovou linku a nemohli jste teď vytočit hovor, vyndejte z telefonu SIM kartu a volejte číslo 112."
Tak si to shrneme..
Dneska výpadek mobilní sítě + několik hodin výpadek TV
Včera 11 hodin trvající výpadek části zahraniční konektivity.
Zhruba před týdnem opět padlo večer zahraničí (bohužel nevím den), ale bylo nutné jet na spoustu serverů asi po dvě hodiny přes VPN (opět problém na celé síti).
10.5. Výpadky celé sítě
27.4. byly problémy s konfigurací sítě, které způsobovaly výpadky po 7 hodin, rovněž globálně.
......
Tohle už není náhoda, to je nehorázná neschopnost