Nadnárodní operátor Vodafone nevidí moc smysl v soutěžení o exkluzivní práva například na sportovní přenosy. Místo toho chce prostřednictvím své televizní platformy zpřístupnit hodně streamovacích aplikací a placených stanic. Cílem je dopřát uživatelům komfortní ovládání a snadný přístup k zábavě.
„Na většině našich trhů není exkluzivita nijak zvlášť potřeba,“ uvedl Rolf Wierig, globální ředitel divize zábavy ve skupině Vodafone. Na jeho vystoupení v rámci londýnské konference Connected TV World Summit upozornil server Digital TV Europe. Služba Vodafone TV je koncipovaná tak, aby doplňovala existující nabídku na trhu.
Vodafone usiluje o to, aby se přes jeho televizní platformu dal vyhledávat obsah napříč aplikacemi smluvních partnerů. Divák by tak rychleji našel film nebo seriál, na který se chce dívat, a platforma mu doporučí obsah na míru.
Subscription TV in the spotlight - fireside chat between @benkeenmedia and @VodafoneGroup's Rolf Wierig.#CTVSummit pic.twitter.com/sN3oZp6mps
— Simon Poulter (@simonpoulter) May 24, 2022
Wierig připustil, že se do toho streamovacím aplikacím sice moc nechce, ale snaží se je přesvědčit, že je taková spolupráce výhodná. Operátor se mimo jiné může postarat o fakturaci předplatného nebo zákaznický servis. Služby se mohou kombinovat do zvýhodněných balíčků. Operátor je ochotný spolupracovat i na marketingu a podpořit tak zájem uživatelů o předplatné.
Ohledně exkluzivity však existují výjimky: ve Španělsku nebo v Portugalsku se Vodafone stal výhradním poskytovatelem HBO Max. Tyto země řadí mezi klíčové trhy, kde mu taková spolupráce dávala smysl.