Vodafone se nechce pouštět do bitek o sportovní práva

24. 5. 2022

Sdílet

Vodafone TV Autor: Filip Rožánek

Nadnárodní operátor Vodafone nevidí moc smysl v soutěžení o exkluzivní práva například na sportovní přenosy. Místo toho chce prostřednictvím své televizní platformy zpřístupnit hodně streamovacích aplikací a placených stanic. Cílem je dopřát uživatelům komfortní ovládání a snadný přístup k zábavě. 

„Na většině našich trhů není exkluzivita nijak zvlášť potřeba,“ uvedl Rolf Wierig, globální ředitel divize zábavy ve skupině Vodafone. Na jeho vystoupení v rámci londýnské konference Connected TV World Summit upozornil server Digital TV Europe. Služba Vodafone TV je koncipovaná tak, aby doplňovala existující nabídku na trhu.

Vodafone usiluje o to, aby se přes jeho televizní platformu dal vyhledávat obsah napříč aplikacemi smluvních partnerů. Divák by tak rychleji našel film nebo seriál, na který se chce dívat, a platforma mu doporučí obsah na míru. 

Wierig připustil, že se do toho streamovacím aplikacím sice moc nechce, ale snaží se je přesvědčit, že je taková spolupráce výhodná. Operátor se mimo jiné může postarat o fakturaci předplatného nebo zákaznický servis. Služby se mohou kombinovat do zvýhodněných balíčků. Operátor je ochotný spolupracovat i na marketingu a podpořit tak zájem uživatelů o předplatné.

Ohledně exkluzivity však existují výjimky: ve Španělsku nebo v Portugalsku se Vodafone stal výhradním poskytovatelem HBO Max. Tyto země řadí mezi klíčové trhy, kde mu taková spolupráce dávala smysl.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).