Záměr nebo negramotnost? Ne, dopad školy on-line :-)
"například 1 Gb/s za 550 korun, má tuto konkrétní cenu garantovou už trvale,“
Ale v reklamě je XX% sleva natrvalo, to je něco jiného.
Kdysi, ale to je hodně dávno, tu byl jeden takový celkem fajn operátor, který bojoval s reklamštinou, snažil se mít dobré podmínky... Malá prasátka jsou také hezká, ale když vyrostou, jsou z nich...
Ano, jen tradicni reklamstina... kdyz si clovek pozorne precte detailni podminky, narazi na obligatni:
Vodafone si vyhrazuje právo kdykoliv bez uvedení důvodu omezit, ukončit nebo změnit podmínky nabídky, s účinností ode dne oznámení na internetových stránkách www.vodafone.cz, nebude-li výslovně uveden termín pozdější.
Kdo vi jak tu cenu v budoucnu upravi. Je taky mozne, ze tarif zrusi a bude se muset prejit na jiny. Vahal jsem nad tou nabidkou sledovani HD filmu bez zasekavani, ale zjistil jsem, ze mam asi stesti a neseka se mi to ani na 50Mbitech.
Jak to vypada s temi jejich novymi modemy? Je tam uz moznost prepnuti na bridge mod?
Především pozor na pronájem modemů resp. jiných koncových zařízení. Podle ČTU totiž koncové zařízení není součástí poskytování telekomunikačních služeb, tedy Internetového připojení.
Pokud tedy máte pronajatý modem tzv. za výhodný peníz např. 70 Kč/měs. na dobu 48 měsíců, tak tento závazek musíte dodržet a tento závazek nekončí ani s poskytováním telekomunikační služby - tedy připojení k Internetu.
Ze zákona má koncový zákazník po 3 měsících v podstatě bez dalších vícenákladů možnost ukončit smlouvu s operátorem, ne ovšem smlouvu na pronájem modemu. Tak v praxi musíte doplatit např. 45 měsíců x 70 Kč/měs. = 3150 Kč, což s největší pravděpodobností bude podstatně vyšší než jeho pořizovací cena.
Tímto způsobem si především velká trojka operátorů drží zákazníka až 48 měsíců, ikdyž na to nemá prakticky právo, protože nikomu se nechce doplácet za něco co v případě výpovědi už nebude u nového poskytovatele potřebovat.
¨
Jak stále říkáme svým zákazníkům, velký operátor vás vždycky na něčem nachytá a je to jen otázkou času. Lépe zvolit středně velkého poskytovatele připojení, pro které budete PAN zákazník a ne jeden z milionů.....
Ano máte pravdu, všechny záludnosti smluv velké trojky neznáme, ale to asi nikdo a obávám se, že ani oni ne.....
V každém případě jde o to, že ČTU odmítá dlouhodobě rozhodovat spory týkající se pohledávek za dodané nebo pronajaté koncové zařízení a odkazuje operátory na obecné soudy ČR. No a proto toto vzniklo. Pokud by ČTU jasně řeklo, že koncový modem resp. router a nebo dokonce i SIM karta je prostě součást poskytování telekomunikační služby, což popravdě je, protože bez toho internet fungovat nebude, tak by se na to vztahovala i ochrana Spotřebitele ve vztahu např. k pronájmům modemů.
Právě ani dodaná SIM karta operátorem není považovaná za součást poskytované telekomunikační služby. Takže pokud zákazník nezaplatí např. za vyměněnou novou SIM kartu, např. po ztrátě, tak těch řádově 200 Kč vč. dopravného a balného musí operátor dát k obecnému soudu.
Velká trojka operátorů jen využila stanoviska ČTU, které z mého pohledu je naprosto chybné.
No hlavně nenabízíme služby T-Mobile, ale své vlastní na své konektivitě, se svými IP adresami a na svém rozsahu přidělených mob. tel. čísel od ČTU. Poskytujeme mob. služby volání a mobilního připojení k Internetu na základě smlouvy o propojení. To je právě ten rozdíl mezi námi a většiny virtuálních mob. operátorů. A zejména rozdíl mezi tzv. šedými operátory, kteří opravdu jen přeprodávají tarify T-Mobile a ve vztahu k T-Mobile jsou velký koncový zákazník, který s jejich souhlasem a nebo bez jejich souhlasu přeprodává tarify T-mobile třetím straně.
S námi O2 roky vydrbávalo na automatických prolongacích u firemních čísel. Povedlo se nám utéct teprve tak cca. před čtyřmi roky. Možná už od té doby byla nějaká změna.
Jak se to podepisovalo, tak dali na svou dobu relativně rozumné sazby, ale hák byl v podobě automatického prodloužení smlouvy o další dva roky, pokud se výpověď nepodá v termínu a ten termín byl tuším 6 až 5 měsíců před koncem smlouvy. Když si člověk vzpomněl čtvrt roku před koncem smlouvy, tak smůla. Muselo se u nich stejně být dalších 27 měsíců.
Já Internext veřejná IPv4 a /48 IPv6 tarif 200/50 úplně stačí. Dříve exUPC 3 krát měsíčné 3 hodiny výpadek (stálé výmluvy na nějaké rušení) Pokud jsem jim zavolal, že právě odesílám data a chci aby to okamžitě jelo protože to není ojedinělé, tak zase výmluva, že to hned nejde a že jediné co může mě informovat sms až to bude. Když jsem chtěl full dual stack tak zase samá výmluva a jedině jak dostat IPV6 přejít na rodné číslo, ale zase jen DS-LITE. Když jsem řekl jejich slavnému technikovi jestli umí česky a DS-Lite nechci tak zase výmluva, že to nijak neudělá a podobně. Proto už nikdy. Oni musí pochopit, že zákazník si kupuje ze své peníze to co chce a ne aby si musel kupovat to co mu exUPC (Vodafone) naservíruje.
UPC mi kdysi (cca 15 let zpět) připadala jako arogantní společnost. Časem se ale kupodivu změnila k lepšímu.
A Vodafone? Od nástupu klesá stabilita (není to jen vnímáním internetu i dopoledne v Coroně. Internet vypadává i večer). A teď speciální "sleva" která není pro stávající zákazníky.
Jediné, co mě štve, že naše sdružení vlastníků nedovolilo konkurenci přivést optický kabel do domu.
K optice do domu... I u nás byla nabízena optika do domu, ale s cenou, která byla stejná ne-li o málo horší jako u Vodafone(UPC) a navíc by toto připojení bylo pouze pro jednu konkrétní firmu, takže přechod ke konkurenci nulový. Bylo by to takové druhé Vodafone(UPC). Kdyby na mém sídlišti byly kolektory, tak mě to nevadí, ale protože se musí kopat, tak jsem při orientačním hlasování takové přivedení optiky nedoporučil. Zapomněl jsem zmínit, že firma slibovala FTTH, ale po dotazu jsem z chlupaté deky vydoloval, že to je standardně FTTB (To mě také nedávalo moc důvěry ve společnost, která neuvede správné informace nebo možná i cíleně lže...).
2. 4. 2021, 10:21 editováno autorem komentáře
Ohánět se gigabitem a pak k tomu dát 50Mbps upload, mi přijde spíš jako trapas. Chvíli jsem o tom uvažoval, ale raději zůstanu u stávajícího tarifu, který mi zatím funguje s před pár lety koupeným modemem. Až budou trvat na výměně modemu, tak je spíš vyměním komplet za jiného ISP, co má v domě optiku.
To je vždycky otázka místní dostupnosti. Já si můžu vybrat VDSL 50/5 (max. rychlost byla 45/5) nebo ex-UPC, momentálně 300/20 za 528 i s modemem*. Takže jestli mi dají za 450+70 těch 1000/50, půjdu do toho. Kvůli tomu uploadu, download by stačil klidně 100mbit.
*) a to je cena po slevě pro věrné zákazníky nebo co
2. 4. 2021, 08:21 editováno autorem komentáře
Dnes již závazky nemají valný význam, protože dle Zákona o elektronických komunikacích může být výpovědní lhůta nejvýš 30 dnů a sankce za předčasné ukončení smlouvy neexistují (s výjimkou předčasného ukončení do 3 měsíců od uzavření, ale i v tomto případě nesmí být sankce vyšší než jedna dvacetina součtu měsíčních paušálů).
Na P. O. BOX nemusí brát zákazník až tak zřetel, protože odstoupení od smlouvy lze doručit na adresu sídla společnosti, resp. na kteroukoliv pobočku a v obou těchto případech je odstoupení platné. Samozřejmě do písemného odstoupení uvést dotaz, kam se má vrátit pronajaté zařízení a do jakého termínu.