Voyo má na všech trzích dohromady přes 700 tisíc předplatitelů

31. 5. 2023

Sdílet

Voyo Autor: TV Nova

Placená streamovací služba Voyo se rychle rozvíjí a na většině trhů je nejpoužívanější místní službou. Ve zprávě o hospodaření za loňský rok to uvedla finanční skupina PPF. Ke konci loňského roku si videotéku platilo přes 700 tisíc uživatelů.

Největší počet předplatitelů Voyo je v České republice a na Slovensku. Českých a slovenských uživatelů bylo na konci roku 450 tisíc, od té doby se jejich počet zvýšil a překonal půl milionu. Voyo je dostupné také v Rumunsku, Slovinsku a Bulharsku.

„Voyo je jedničkou mezi místními poskytovateli SVOD na všech trzích CME a na většině svých trhů zůstává mezi třemi největšími hráči,“ podotkla PPF, která CME převzala v roce 2020.

„Investice CME do vytváření atraktivního zábavního obsahu pro místní trhy a celková digitální transformace společnosti jsou reakcí na globální odklon spotřebitelů od primárního sledování lineární televize k modelu předplaceného videa na vyžádání (SVOD). V Evropě, stejně jako jinde, roste SVOD nebývalým tempem, a to díky spotřebitelům, kteří rychle vzali za své technologické změny,“ pokračuje výkaz hospodaření.

Klíčovým zdrojem výnosů CME na všech trzích zůstává tradiční obchodní model, tedy prodej reklamního prostoru ve vysílání a poplatky od provozovatelů placených televizních služeb. Společnost však postupně rozšiřuje svou nabídku přímých služeb pro spotřebitele.

„Jedním z principů, na nichž CME staví svůj trvalý růst, jsou rozsáhlé investice do místní produkce, které zvyšují popularitu jejích televizních kanálů u místních diváků. V roce 2022 měla CME ve vývoji, předprodukci nebo výrobě 87 projektů. To je výrazný nárůst oproti roku 2018, kdy bylo v obsahové/produkční přípravě CME v České republice a na Slovensku pouze 18 projektů,“ konstatuje výroční zpráva.

Tržby CME se v roce 2022 zvýšily na 777 milionů eur (v roce 2021 činily 682 milionů eur). Zvýšil se také zisk, a to ze 120 milionů eur v roce 2021 na 136 milionů eur v roce 2022. CME podniká v České republice, na Slovensku, v Rumunsku, Bulharsku, Slovinsku a v Chorvatsku. Celkově vlastní 43 televizních kanálů.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).