Výdaje na internetovou reklamu v roce 2021 dosáhly na 48,3 miliard korun. Meziročně to je o 22 procent více. Odhaduje se, že letos číslo vzroste o 12 procent na 54,2 miliardy korun. Uvádí to čísla Sdružení pro internetový rozvoj.
Na růstu se v absolutních hodnotách nejvíce podílela display reklama (plus 21 procent) a reklama ve vyhledávání (plus 27 procent). Z pohledu způsobu obchodování inzertního prostoru rostli programatický nákup display reklamy o 25 procent.
SPIR také provedl srovnání internetové reklamy s dalšími formáty: “Na online reklamu, přepočtenou pro účely srovnání s ostatními mediatypy do ceníkových cen, připadá 50,2procentní podíl (96,6 miliardy korun). Následuje televize s 64,4 miliardy (podíl 33,4 procenta). Tisková inzerce dosáhla v loňském roce 19 miliard a má 9,9procentní podíl na reklamních rozpočtech. Reklama v rádiu byla v objemu 8,1 miliardy korun (4,2procentní podíl) a reklama mimo domov (OOH) utržila v loňském roce 4,5 miliardy (podíl 2,3 procenta).”
“Vzhledem k tomu, že výkon všech ostatních mediatypů na trhu je udáván v ceníkových cenách, ale objem internetové inzerce je tvořen ceníkovými i čistými cenami, rozhodl se SPIR výzkum pro rok 2021 metodicky upravit, aby bylo možné porovnávání s ostatními mediatypy. Úprava metodiky spočívá v přepočítání celkového výkonu onlinu na ceníkové ceny. Výkon online reklamy tvořený součtem ceníkových a čistých cen v loňském roce dosáhl 48,3 miliardy korun. V ceníkových cenách se jedná o objem 96,6 miliardy korun, který tak potvrzuje online reklamě pozici nejsilnějšího mediatypu,” doplňuje SPIR.