Vysílací rada zkoumá propagaci "stimulačních nálepek" na Instagramu

7. 11. 2024

Sdílet

Instagram - logo - mobilní aplikace Autor: Depositphotos

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se začala zabývat příspěvkem na Instagramu, jehož autorka propaguje produkt, který prý stimuluje mozek, aby si poradil s mnoha zdravotními problémy. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě o výsledcích aktuálního zasedání. 

Jde o nálepky, které údajně pomáhají zhubnout, přestat kouřit nebo odstranit potíže s pohybovým aparátem. Autorka příspěvku dokonce tvrdila, že jedna její žákyně s dětskou mozkovou obrnou díky tomuto produktu „začala chodit sama“.

Vysílací rada se o příspěvek zajímá na základě svých zákonných kompetencí v oblasti regulace reklamy. Majitelku profilu nyní vyzvala, aby předložila důkazy o správnosti skutkových tvrzení uvedených v obchodním sdělení, a to do třiceti dnů. Zároveň požádala o stanovisko Státní ústav pro kontrolu léčiv. Poté rozhodne o dalším postupu.

Mediální regulátor se obchodními sděleními na sociálních sítích zabývá relativně čerstvě. Zákon ukládá vysílací radě, aby zkoumala případné nekalé obchodní praktiky v kampaních v rozhlasovém a televizním vysílání, v audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a ve službách platforem pro sdílení videonahrávek.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).