Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se začala zabývat příspěvkem na Instagramu, jehož autorka propaguje produkt, který prý stimuluje mozek, aby si poradil s mnoha zdravotními problémy. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě o výsledcích aktuálního zasedání.
Jde o nálepky, které údajně pomáhají zhubnout, přestat kouřit nebo odstranit potíže s pohybovým aparátem. Autorka příspěvku dokonce tvrdila, že jedna její žákyně s dětskou mozkovou obrnou díky tomuto produktu „začala chodit sama“.
Vysílací rada se o příspěvek zajímá na základě svých zákonných kompetencí v oblasti regulace reklamy. Majitelku profilu nyní vyzvala, aby předložila důkazy o správnosti skutkových tvrzení uvedených v obchodním sdělení, a to do třiceti dnů. Zároveň požádala o stanovisko Státní ústav pro kontrolu léčiv. Poté rozhodne o dalším postupu.
Mediální regulátor se obchodními sděleními na sociálních sítích zabývá relativně čerstvě. Zákon ukládá vysílací radě, aby zkoumala případné nekalé obchodní praktiky v kampaních v rozhlasovém a televizním vysílání, v audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a ve službách platforem pro sdílení videonahrávek.