Přesně podle jízdního řádu.
Nejdříve rostly příjmy a zisky tak, jak rostl počet klientů. Jakmile ale klienti zkonzumovali všechen (pro ně zajímavý) obsah, bylo potřeba navýšit investici do nového - a růst příjmů už nenásledoval růst zisků.
Logickým krokem bylo nalezení dalších příjmů, tedy zavedení tarifu s reklamou, a omezením sdílení účtů zároveň zbrzděn pokles nárůstu počtu nových klientů.
Jenže růst zisku opět zpomalil, protože Netflix zřejmě narazil na saturaci: noví klienti už nepřibývají (dost rychle) a ti stávající nepřecházejí na dražší tarify.
Takže musí následovat další zdražení nebo přesun klientů na tarif s reklamou. Déle bude zřejmě docházet k tomu, že postupně vždy zanikne nejnižší tarif bez reklam, aby následně v podobné ceně vznikl tarif s reklamou a nový nejdražší exkluzivní tarif bez reklam, s novým (exkluzivním) obsahem.
Těžko odhadnout, co se bude dít, až Netflix zjistí, že i při stále vyšších příjmech klesá zisk...
Mám pocit, že managoři Netflixu rozhodně budou ignorovat jakékoliv rady z dikusí kdekoliv, natož na nějaké Lupě. Ostatně: správný managor není nikdy opravdu v koncích
. ;oD
Navíc - to, co jsem popsal, je v podstatě obecné a přirozené chování firmy při poněkud extensivním rozvoji. Občas vedení firmy prostě zapomene, že v takovém případě dlouhodobě nemůže růst příjem/zisk rychleji, jež počet potenciálních klientů (obyvatel planety...).
O čemž se přesvědčil i nějakej pan Chalrles Ponzi. ;o)
V nejtěžsích chvílích jen panovník ví rady sobě si sám!
(Byl jednou jeden král)