Výsledky Netflixu za první čtvrtletí překonaly odhady

20. 4. 2024

Sdílet

Netflix, kanceláře v Amsterdamu Autor: Netflix

Netflix má celosvětově téměř 270 milionů předplatitelů. Firma to oznámila v rámci průběžných výsledků hospodaření za první čtvrtletí letošního roku. Od ledna do konce března přibylo 9,3 milionu platících uživatelů.

Takový nárůst výrazně překonal odhady burzovních analytiků, kteří očekávali přibližně 264 milionů předplatitelů.

Největší divácký zájem byl o osmidílný thriller Podruhé mě neoklameš (98,2 milionu zhlédnutí), seriál Griselda (66,4 milionu zhlédnutí), fantasy Avatar: Legenda o Aangovi (63,8 milionu zhlédnutí), komediální seriál Gentlemani (61 milionů zhlédnutí) nebo lupičské drama Papírový dům – Berlín (56,7 milionu zhlédnutí). Jen několik dnů před koncem čtvrtletí měl premiéru seriál Problém tří těles, ten nasbíral 39,7 milionu zhlédnutí do 14. dubna, kdy byla uzávěrka podkladů pro výsledky hospodaření.

Netflix vypočítává sledovanost z celkového počtu zhlédnutých hodin vyděleného stopáží každého titulu.

Největší počet předplatitelů je v Evropě, na Blízkém východě a v Africe, dohromady 91,7 milionu. Následují Spojené státy americké a Kanada (82,7 milionu), Latinská Amerika (47,7 milionu) a Asie, Austrálie a Tichomoří (47,5 milionu).

Tržby se zvýšily o 15 % na 9,4 miliardy dolarů a čtvrtletní čistý zisk dosáhl 2,3 miliardy dolarů. Společnost však zároveň ve svém dopise akcionářům překvapivě oznámila, že počínaje prvním čtvrtletím roku 2025 plánuje přestat uvádět průběžné počty předplatitelů a průměrné příjmy na jednoho předplatitele.

„Jak jsme už uvedli dříve, hlavní finanční ukazatele pro nás představují tržby a provozní marže. Nejlepším ukazatelem spokojenosti zákazníků je pak čas, který strávili s naší službou,“ podotkla společnost. 

„V našich začátcích, kdy jsme měli malé příjmy nebo zisk, byl rostoucí počet předplatitelů významným ukazatelem našeho budoucího potenciálu. Nyní však generujeme velmi významný zisk a volný peněžní tok (FCF). Rozvíjíme také nové zdroje příjmů, jako je reklama a naše funkce pro členy navíc, takže předplatné je jen jednou složkou našeho růstu,“ dodává dopis akcionářům.

Liší se také ceníky a nabídka tarifů, a to ovlivňuje obchodní strategii. Budoucí zprávy o hospodářských výsledcích však nadále poskytnou přehled tržeb za dílčí geografické oblasti. Netflix také příležitostně zveřejní počet předplatitelů, jestliže překoná nějaký významný milník.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).