Tak každý se řídí něčím jiným. Pro mne jsou reklamy signálem, že nabízené zboží nebo výrobce má nějaký problém. Třeba nízký odbyt kvůli přemrštěné ceně výrobku, nekvalita, špatné vlastnosti apod. Já se při výběru řídím doporučeními a testy organizace dTest a ještě jsem se nezklamal.
17. 2. 2024, 15:12 editováno autorem komentáře
Primu od doby kdy znemožnila přetačení do předu jsem odsunul na pozice k noe tv a spol. Téměř nesleduji . Pokud na mě z Novy 10x za večer řve zelenej E.T. že maj slevu která v porovnání na netu žadná sleva není nebo v rodiném filmu který sleduji děti stupidní reklama na Argimax tak prostě přepínám na ČT tam alespoň v pořadech ty reklamy nejsou a nebo sleduji ze záznamu a přetáčím. Dokud to nezakážou! Je fakt že při délce filmu cca 1:30 a v něm reklamy v délce 40 min. je moc .Navíc stále stejne ! Z okoli neznám nikoho kdo by na základě reklamy v Tv něco koupil.
U reklamy je největší problém ,že dvě třetiny spotu vůbec nesouvisí s produktem a často jde o velmi stupidní naivní pseudopříběh o ničem, který plýtvá tím nejcennějším co člověk má a tím je jeho čas. Aby byla reklama efektivní musela by trvat max. 3 vteřiny a být maximálně stručná, víc si totiž člověk stejně nezapamatuje zvlášť pokud o nabídku ani nestojí.
A proč se tu píše jen o Nově a Primě. Na ČT1 je tolik reklam, že už ani nevím o čem je ten pořad. Celkově všechna pražská média jsou reklamou přehlcené. Už se na to nedá ani dívat ani to poslouchat. To co slyším z pražských rádií se už ani nedá nazvat češtinou. Každý má nutkání obohatit náš jazyk nějakým nesmyslem
Když uvidím reklamu na nové chipsy nebo pivo, tak se jim pečlivě vyhnu.
Vnímat reklamu jako zdroj informací je omyl. Reklama není nebo nemá být, zdroj informací, ale pokus o ovlivnění mysli a chování spotřebitele. Protože manipulaci nemám rád, nepřeju si, aby nějaká cílená propaganda ovlivňovala můj život. Nejlepší způsob jak tomu zabránit, je aktivní vědomě pěstovaný návyk, věci které znám z reklamy cíleně odmítat. Jinak se obtížně vyhnu podvědomému působení propagandy všeho druhu a to se mi nelíbí, mám rád svobodu.
V této zemi, kde komerční televize z filmu s běžnou stopáží udělají díky vloženým reklamám celovečerní "zážitek" v trvání hrubě přes dvě hodiny, kde se i film ze třicátých let minulého století musí kvůli reklamě několikrát přerušit a kde si na internetu nepřečtete jeden odstavec textu bez toho, aby vám přes něj čtyřikrát nevyskočila reklama, se ještě někdo diví, že se lidé cítí být přesyceni reklamou? Tak to je poznatek, hodný těžkých "vědců", to opravdu jo.
Reklama? Ve veřejnoprávních médiích by měla být striktně a bezvýjimečně zakázána!!! Už jen proto, aby bylo možno před tou v komerčních médiích někam utéci. Navíc veřejnoprávní média jsou financována z koncesionářských poplatků, takže by jim to mělo stačit, zejména, když se chystá, že tyto poplatky bude platit každý, kdo má mobil a ušetřeni budou jen hluchoslepí. Pokud jde o to, jakou hodnotu tyto výblitky mají: Naprosto žádnou! Konkrétní vlastnosti inzerovaného produktu se z reklamy nedozvíte; mnohdy je problém najít kvalitní technické údaje i po dlouhém hledání na netu. (Např. že Vanish je jen navoněná a mocně předražená soda vám nikde neřeknou, hodně špinavé WC spolehlivě vyčistíte jen trochou kyseliny solné a na většinu špíny v kuchyni stačí směs octa a sody a, kupodivu, prostředek na nádobí, koupený v německém Kauflandu za polovinu ceny toho českého, je mnohem účinnější) Takže pro mne je jakákoli reklama jen soubor hloupých blábolů jejichž ubohost je ještě zdůrazněna poskakujícími rozjásanými herci, kteří na víc evidentně nemají. A nakonec: K čemu je jakákoli reklama na české výrobky někomu, kdo v zahraničí kupuje i toaleťák a kuchyňské papírové utěrky?
Bohužel ČT v reklamě privátním kanálům zdatně sekunduje. To že běží současně reklama na komerčních televizích a velice často na ČT není jen náhoda. Někdo skrytě reklamní čas řídí. A o zapojení celebrit raději pomlčet. Chudinka fotbalový brankářský bůh na tom byl tak špatně, že si musel vzít půjčku a vystoupit v reklamě.
Jo, dTest je super, pokud si prostudujete a pochopíte metodiku hodnocení. Koupili jsme si pračku LG s "mírně vyšší hlučností". Umístila se na druhém místě. Spolu s ní jsme dostali i startovací tryskáč. Naštěstí nemáme sousedy. V obchodě nám sdělili, že přes zapnuté rádio nic neuslyšíme.
Ne každá reklama je z důvodu špatného odbytu, často je to na nový výrobek, některé firmy dávají do reklamy pravidelně určitou částku, i když odbyt mají, jen aby udržovali povědomí o značce. A i špatný odbyt nemusí být způsoben špatnou kvalitou či přemrštěnou cenou, zvlášť u nových výrobků.
Každopádně když budu vybírat televizi nebo telefon, budu se řídit testy a recenzemi, ne reklamou. Ale když uvidím reklamu na nové pivo nebo chipsy, tak je ochutnám.
bubla:
Jednou za měsíc sednu do auta a vyrazím z Prahy na velký nákup do Zittau, Bogatynie, Zawidowa a zase zpátky. Ujedu sice 310 km, ale nakoupím kvalitní zboží za, v porovnání se stejnou kvalitou u nás, (mnohdy u nás nedosažitelnou), za třetinu až polovinu ceny, Natankuji za pořád ještě nižší cenu, než na nejlevnější pumpě u nás, (jen pro benzin už se do Polska jezdit nevyplatí, ale rozdíl v ceně, když natankuji plnou + 20 l do kanystru pokryje náklady na cestu) a cestou zpátky se stavím na oběd v restauraci,kde vaří výborně a protože z polských surovin, mají obědové menu za 140 Kč.
Pro ilustraci: v Německu kilová pixla s hotovkou za 1,30 - 1,80 €, jsou to dvě porce a chuťově vynikající. Zkus u nás nějakým způsobem vyrobit oběd, nebo večeři pro dva za cca 80 Kč, včetně nákladů na energie za ohřev v mikrovlnce, (cca 100 W na obě porce) a na vodu na umytí nádobí. (dva talíře a dva příbory)! A protože v Německu a Polsku je inflace pořád nižší, než u nás, budou se ty pomyslné cenové nůžky rozevírat dál.
Jedna věc je, kolik lidí přečká ty reklamy na Nově, Primě... - a pak vytvoří ty davy v obchoďáku, druhá, kolik (z nás) reklamu nepotkáme, jak je rok dlouhý, protože koukáme jen na pořady reklam zbavené, navíc obvykle z jiných televizí, a do obchoďáků nelezeme (protože jsou tam davy) a nakupujeme, co máme rádi, protože reklamy jsme neviděli; a viděli-li jsme jaké, tak se takovému výrobku či značce zdaleka vyhneme.
Jde o dvě téměř se neprolínající množiny konzumentů. Ti druzí jsou o těch prvních vesměs přesvědčeni, že ti první jsou možná hloupější a snáze ovlivnitelní, ale zcela určitě mají úplně jiný vkus, protože to, co vysílá Nova a Prima by bylo nekoukatelné i bez otravných reklam.
Ale na ČT se vysílají sponzorské vzkazy od sponzorů programu, které nic nepropagují, proto nejsou přece reklamou. Když jsme u veřejnoprávní televize, tak jsem na Plusu poslouchal rozhovor s jakousi Bartuškovou, která jen tak mezi řečí prohlásila, že je proti konfrontaci názorů a hosty s opačnými názory by nejraději nezvala. Z celého rozhovoru vyznělo, že oni totiž znají pravdu, protože makají až do zvracení. Tak tomu říkám sebereflexe.
dTest selhava v technicky slozitejsich ci rozmanitejsich vecech ktere vyzaduji podrobnou analyzu podminek a reseni na miru nebo hodnoceni specialuzovane nezavisle osoby/organizace ktera bude mit jako prostor cely casopis. Ne jen jeden clanek.
Pripojeni k internetu, sitove prvky, firmy na montaz FVE, automobily( radeji koupit svet motoru) atd.
Kdo reklamu nesleduje - a nepotkává - to vědět nemůže. A nevadí mu to, protože se rozhoduje podle jiných kritérií. Náhodně shlédnutá reklama to může leda pokazit.
Není pravda, že kvalitní výrobek reklamu nepotřebuje
, ale platí to pro zákazníky, kteří ji sledují.
My. co je nesledujeme, totiž nakupujeme podle svých potřeb
: šest rohlíků na dva dny, kus francouzského ementálu, olivový olej s aciditou 0.3 z Kréty, mobil s Androidem o úhlopříčce 5.5" a dobrou výdrží na baterku, auto s velkým zavazadlovým prostorem a dieslem... Někdy je to dražší, někdy levnější, ale vždy se to blíží tomu, co hledáme.
Konzumenti reklam naopak kupují to co znají z reklamy, v obchodech, kde dostanou slevu
- protože je ta reklama přesvědčila, že právě to potřebují. Stejně tak je až příliš často přesvědčuje, že jsou vlastně chudí, protože všechno si to dovolit nemohou - leda by si vzali tu výhodnou půjčku od známé banky.
Skoncil jsem podobnou mentalitou. Ne ze bych si nemohl dovolit drahe spotrebice, ale je treba si vylozit karty na stul co od spotrebice ocekavam.
Posledni pracka od Bosche (tusim maxx 800 nebo 900) vydrzela 18let nez zacla tect. Za celou dobu naprosto zadne opravy a prezila 2x stehovani. Dnes po zkusenostech ze spatnym ceskym servisem B.S.H kteremu trva 3 tydny nez najde timeslot na opravu si Bosch/Siemens/AEG neporidil. V nemecku se mi tohle u teto znacky nikdy nestalo.
Chapu ze moderni kram nevydrzi tak dlouho tak proc do toho sypat tolik penez.
Pak je treba se vyhnout kramum s direct drivem (zatim, nez se doladi technologie), pripadne prackam kde bezmozek spatne navrhnul ridici desku elektroniky nebo ji umistil na spodek pracky misto nahoru.
Tak se tomu sice říká, ale reálně to funguje tak, že mi jedna podělaná firma na youtube pořád cpe dlouhý nepřeskočitelný reklamy na vložky (navíc ještě s tlustou hnusnou ženskou) a depilátory. Sice mám personalizaci zapnutou, ale mám obavu, že z důvodu genderové vyváženosti tohle vůbec nezohledňují. Člověk snídá, koukne při tom na yt a lup ho, bába tam dělá piruetu a snídaně dává zpátečku.
dTest jsem odebíral 2 roky. Je dobrým začátkem, na co si dát pozor při koupi věci, se kterou nemám zkušenost, nebo nemá zkušenost někdo z okolí. Výsledkem bylo, že jsem nekupoval věci, které byly v testech, neb jsem si dohledal na netu lepší (myčka podlahy, telka, mixér, aku-vysavač, ...).
I ve specializovaných obchodech p(r)odavači melou svou dokola, jako asijští, neznaje podstatu dotazů.
Agresivnější reklama na zboží prodávané v supermarketech? Není hlavně o ceně akčních výrobků? Nejspíš jo, protože Billa u nás zeje prázdnotou. Kamarádka tvrdí, že je tam práce pohodička. Trochu mi zaměstnanci připadají jako z chráněné dílny. Nemyslím to špatně. Odpovídá tomu i jejich pracovní tempo.
Ten z přezdívkou:
Sponzorské vzkazy jsou jen trochu jinou formou reklamy. A tyhle ,,diskusní" pořady,včetně Máte slovo, nesleduji, je to jen mlácení prázdné slámy. Kdysi dávno jsem se, s vypětím všech sil, koukal na Máte slovo na téma alimenty. Výsledek celé diskuze se dal shrnout do stručného konstatování, že pokud někdo alimenty platit nechce, tak má jednoduchou možnost, jak se tomu vyhnout a sice udělat ze sebe homelesáka, na poštu doručovanou na bydliště obecní úřad zvysoka kašlat a být v klídku. (Za socíku by šel do lochu a povinně makal. Dnes ho sice mohou zavřít, ale už ne donutit k práci).
"Nikdy nekoupí nic navíc, než původně zamýšlí"
Samozrejme to tupe stado. Ja kdyz vyrazim na nakup, tak vim predem co hodlam koupit, a maximalne zvolim nejakou variantu na totez tema, kdyz to nemaji. Ale nikdy nekoupim nic co sem puvodne nechtel. Co me dokaze vytocit tak, ze si kram zaradim na osobni blacklist, je presun regalu se zbozim. Nehodlam totiz pokazde zkoumat, kde zrovna to ci ono maji.
Začátek je u té reklamy: je jí příliš, takže klesá účinnost, takže je potřeba její objem a agresivitu navýšit, aby se dosáhlo stejného efektu (jako dříve).
Pokračuje to tím, že v reklamě propagujete značku svého řetězce, a potřebujete, aby byl opravdu v dosahu a na očích - takže je potřeba vybudovat nové prodejny, nebo (lépe) převzít některé od konkurence.
No - a když budou konzumenti potkávat ty prodejny na každém rohu, budou se i zajímat o reklamy na zboží (a slevy) tam nabízené, takže budou méně odcházet od přijímačů.
Jak ale ti, kteří reklamy nesledují, mohou skálopevně vědět, že se na daný produkt nevysílá reklama v tv, na sociálních sítích, webech? Nejvíce se mi líbí myšlenka, že dobrý/kvalitní výrobek, nepotřebuje reklamu, protože se prodává sám. Už jen to, že si zákazníci mezi sebou sdělí informace, je reklamou, jen třeba neplacenou. Ale líbí se mi představa, jak někdo při cestování zastaví u nějakého provozu, prodejce a jde zjišťovat, zda by se mu něco z vyráběného, prodávaného nehodilo. Že by si to třeba koupil.
Moc bych si o toho nesliboval. Kupodivu německý "dTest" toho testuje víc a jeho výsledky se dost podstatně liší od toho českého. Svého času jsem si s nimi psal, proč je výrobek, který u nich vyhrál, v Německu někde uprostřed, a naopak. Přijde mi to jako spíš dobrý byznys model zacílený na ne moc informačně zdatné kupující.
Opět a znovu 100x vyvrácený mýtus. Opravdu nebude platit každý kdo má mobil. Pokud to někdo bere tak, že má mobil ale nemá TV tak ano ale takových lidí jsou jednotky. A takový telefon musí mít náležitosti přijímat a zobrazovat audiovizuální obsah. Tedy mít prohlížeč či aplikaci a přístup k internetu. Nicméně stále to bude děleno na domácnosti. Takže třeba čtyřčlenná domácnost zaplatí 1 měsíční poplatek a nikoliv 5 kvůli tomu že mají 1 TV a 4 mobily.
Pretože inde mi reklamy tak neprekážajú, naučil som sa ich očami ignorovať, po troške námahy sa mi na polovici reklamných miest zobrazujú pekné ženy v plavkách, ale predovšetkým rôzne webstránky sú často financované len drobným príjmom z reklamy, tak by mi to voči nim prišlo nespravodlivé. Moloch ako Google/Youtube, voči tomu také ohľady necítim.
Coz neni nijak v rozporu s tim co jsem napsal. Na slozita temata potrebujete prostor a vice metodik. Ne jen jeden clanek. Zadani take dela casopis a laborator nema posledni slovo v metodice srovnani.
To na co se muze zamerit specializovana laborator take nemusi byt v souladu s uzivatelskou zkusenosti daneho produktu.
Mene je nekdy vice. dTest je fajn pro produkty typu paliva,kocarek,pracka ci mikrovlnka ale pro cokoliv slozitejsiho a s velkym mnozstvim promennych na strane uzivatele je lepe resit u specialistu ci specializovana periodika.
Nakonec jsem si pořídil před lety Vorwerk a jsem už věrný této značce. To jsem vyzkoušel i vodní. Pro mě je důležitý zdravotní aspekt, kromě perfektního vysávání. U bezsáčkového jsem se lehce dusil i přes vícestupňovou filtraci, ale možná technologii více vymakali. Nemám potřebu nic nového zkoušet.