Tak každý se řídí něčím jiným. Pro mne jsou reklamy signálem, že nabízené zboží nebo výrobce má nějaký problém. Třeba nízký odbyt kvůli přemrštěné ceně výrobku, nekvalita, špatné vlastnosti apod. Já se při výběru řídím doporučeními a testy organizace dTest a ještě jsem se nezklamal.
17. 2. 2024, 15:12 editováno autorem komentáře
Když uvidím reklamu na nové chipsy nebo pivo, tak se jim pečlivě vyhnu.
Vnímat reklamu jako zdroj informací je omyl. Reklama není nebo nemá být, zdroj informací, ale pokus o ovlivnění mysli a chování spotřebitele. Protože manipulaci nemám rád, nepřeju si, aby nějaká cílená propaganda ovlivňovala můj život. Nejlepší způsob jak tomu zabránit, je aktivní vědomě pěstovaný návyk, věci které znám z reklamy cíleně odmítat. Jinak se obtížně vyhnu podvědomému působení propagandy všeho druhu a to se mi nelíbí, mám rád svobodu.
Jo, dTest je super, pokud si prostudujete a pochopíte metodiku hodnocení. Koupili jsme si pračku LG s "mírně vyšší hlučností". Umístila se na druhém místě. Spolu s ní jsme dostali i startovací tryskáč. Naštěstí nemáme sousedy. V obchodě nám sdělili, že přes zapnuté rádio nic neuslyšíme.
Ne každá reklama je z důvodu špatného odbytu, často je to na nový výrobek, některé firmy dávají do reklamy pravidelně určitou částku, i když odbyt mají, jen aby udržovali povědomí o značce. A i špatný odbyt nemusí být způsoben špatnou kvalitou či přemrštěnou cenou, zvlášť u nových výrobků.
Každopádně když budu vybírat televizi nebo telefon, budu se řídit testy a recenzemi, ne reklamou. Ale když uvidím reklamu na nové pivo nebo chipsy, tak je ochutnám.
bubla:
Jednou za měsíc sednu do auta a vyrazím z Prahy na velký nákup do Zittau, Bogatynie, Zawidowa a zase zpátky. Ujedu sice 310 km, ale nakoupím kvalitní zboží za, v porovnání se stejnou kvalitou u nás, (mnohdy u nás nedosažitelnou), za třetinu až polovinu ceny, Natankuji za pořád ještě nižší cenu, než na nejlevnější pumpě u nás, (jen pro benzin už se do Polska jezdit nevyplatí, ale rozdíl v ceně, když natankuji plnou + 20 l do kanystru pokryje náklady na cestu) a cestou zpátky se stavím na oběd v restauraci,kde vaří výborně a protože z polských surovin, mají obědové menu za 140 Kč.
Pro ilustraci: v Německu kilová pixla s hotovkou za 1,30 - 1,80 €, jsou to dvě porce a chuťově vynikající. Zkus u nás nějakým způsobem vyrobit oběd, nebo večeři pro dva za cca 80 Kč, včetně nákladů na energie za ohřev v mikrovlnce, (cca 100 W na obě porce) a na vodu na umytí nádobí. (dva talíře a dva příbory)! A protože v Německu a Polsku je inflace pořád nižší, než u nás, budou se ty pomyslné cenové nůžky rozevírat dál.
dTest selhava v technicky slozitejsich ci rozmanitejsich vecech ktere vyzaduji podrobnou analyzu podminek a reseni na miru nebo hodnoceni specialuzovane nezavisle osoby/organizace ktera bude mit jako prostor cely casopis. Ne jen jeden clanek.
Pripojeni k internetu, sitove prvky, firmy na montaz FVE, automobily( radeji koupit svet motoru) atd.
Skoncil jsem podobnou mentalitou. Ne ze bych si nemohl dovolit drahe spotrebice, ale je treba si vylozit karty na stul co od spotrebice ocekavam.
Posledni pracka od Bosche (tusim maxx 800 nebo 900) vydrzela 18let nez zacla tect. Za celou dobu naprosto zadne opravy a prezila 2x stehovani. Dnes po zkusenostech ze spatnym ceskym servisem B.S.H kteremu trva 3 tydny nez najde timeslot na opravu si Bosch/Siemens/AEG neporidil. V nemecku se mi tohle u teto znacky nikdy nestalo.
Chapu ze moderni kram nevydrzi tak dlouho tak proc do toho sypat tolik penez.
Pak je treba se vyhnout kramum s direct drivem (zatim, nez se doladi technologie), pripadne prackam kde bezmozek spatne navrhnul ridici desku elektroniky nebo ji umistil na spodek pracky misto nahoru.
Tak se tomu sice říká, ale reálně to funguje tak, že mi jedna podělaná firma na youtube pořád cpe dlouhý nepřeskočitelný reklamy na vložky (navíc ještě s tlustou hnusnou ženskou) a depilátory. Sice mám personalizaci zapnutou, ale mám obavu, že z důvodu genderové vyváženosti tohle vůbec nezohledňují. Člověk snídá, koukne při tom na yt a lup ho, bába tam dělá piruetu a snídaně dává zpátečku.
dTest jsem odebíral 2 roky. Je dobrým začátkem, na co si dát pozor při koupi věci, se kterou nemám zkušenost, nebo nemá zkušenost někdo z okolí. Výsledkem bylo, že jsem nekupoval věci, které byly v testech, neb jsem si dohledal na netu lepší (myčka podlahy, telka, mixér, aku-vysavač, ...).
I ve specializovaných obchodech p(r)odavači melou svou dokola, jako asijští, neznaje podstatu dotazů.
Moc bych si o toho nesliboval. Kupodivu německý "dTest" toho testuje víc a jeho výsledky se dost podstatně liší od toho českého. Svého času jsem si s nimi psal, proč je výrobek, který u nich vyhrál, v Německu někde uprostřed, a naopak. Přijde mi to jako spíš dobrý byznys model zacílený na ne moc informačně zdatné kupující.
Coz neni nijak v rozporu s tim co jsem napsal. Na slozita temata potrebujete prostor a vice metodik. Ne jen jeden clanek. Zadani take dela casopis a laborator nema posledni slovo v metodice srovnani.
To na co se muze zamerit specializovana laborator take nemusi byt v souladu s uzivatelskou zkusenosti daneho produktu.
Mene je nekdy vice. dTest je fajn pro produkty typu paliva,kocarek,pracka ci mikrovlnka ale pro cokoliv slozitejsiho a s velkym mnozstvim promennych na strane uzivatele je lepe resit u specialistu ci specializovana periodika.
Nakonec jsem si pořídil před lety Vorwerk a jsem už věrný této značce. To jsem vyzkoušel i vodní. Pro mě je důležitý zdravotní aspekt, kromě perfektního vysávání. U bezsáčkového jsem se lehce dusil i přes vícestupňovou filtraci, ale možná technologii více vymakali. Nemám potřebu nic nového zkoušet.