Opět a znovu 100x vyvrácený mýtus. Opravdu nebude platit každý kdo má mobil. Pokud to někdo bere tak, že má mobil ale nemá TV tak ano ale takových lidí jsou jednotky. A takový telefon musí mít náležitosti přijímat a zobrazovat audiovizuální obsah. Tedy mít prohlížeč či aplikaci a přístup k internetu. Nicméně stále to bude děleno na domácnosti. Takže třeba čtyřčlenná domácnost zaplatí 1 měsíční poplatek a nikoliv 5 kvůli tomu že mají 1 TV a 4 mobily.
Reklama? Ve veřejnoprávních médiích by měla být striktně a bezvýjimečně zakázána!!! Už jen proto, aby bylo možno před tou v komerčních médiích někam utéci. Navíc veřejnoprávní média jsou financována z koncesionářských poplatků, takže by jim to mělo stačit, zejména, když se chystá, že tyto poplatky bude platit každý, kdo má mobil a ušetřeni budou jen hluchoslepí. Pokud jde o to, jakou hodnotu tyto výblitky mají: Naprosto žádnou! Konkrétní vlastnosti inzerovaného produktu se z reklamy nedozvíte; mnohdy je problém najít kvalitní technické údaje i po dlouhém hledání na netu. (Např. že Vanish je jen navoněná a mocně předražená soda vám nikde neřeknou, hodně špinavé WC spolehlivě vyčistíte jen trochou kyseliny solné a na většinu špíny v kuchyni stačí směs octa a sody a, kupodivu, prostředek na nádobí, koupený v německém Kauflandu za polovinu ceny toho českého, je mnohem účinnější) Takže pro mne je jakákoli reklama jen soubor hloupých blábolů jejichž ubohost je ještě zdůrazněna poskakujícími rozjásanými herci, kteří na víc evidentně nemají. A nakonec: K čemu je jakákoli reklama na české výrobky někomu, kdo v zahraničí kupuje i toaleťák a kuchyňské papírové utěrky?