"Nikdy nekoupí nic navíc, než původně zamýšlí"
Samozrejme to tupe stado. Ja kdyz vyrazim na nakup, tak vim predem co hodlam koupit, a maximalne zvolim nejakou variantu na totez tema, kdyz to nemaji. Ale nikdy nekoupim nic co sem puvodne nechtel. Co me dokaze vytocit tak, ze si kram zaradim na osobni blacklist, je presun regalu se zbozim. Nehodlam totiz pokazde zkoumat, kde zrovna to ci ono maji.
Kdo reklamu nesleduje - a nepotkává - to vědět nemůže. A nevadí mu to, protože se rozhoduje podle jiných kritérií. Náhodně shlédnutá reklama to může leda pokazit.
Není pravda, že kvalitní výrobek reklamu nepotřebuje
, ale platí to pro zákazníky, kteří ji sledují.
My. co je nesledujeme, totiž nakupujeme podle svých potřeb
: šest rohlíků na dva dny, kus francouzského ementálu, olivový olej s aciditou 0.3 z Kréty, mobil s Androidem o úhlopříčce 5.5" a dobrou výdrží na baterku, auto s velkým zavazadlovým prostorem a dieslem... Někdy je to dražší, někdy levnější, ale vždy se to blíží tomu, co hledáme.
Konzumenti reklam naopak kupují to co znají z reklamy, v obchodech, kde dostanou slevu
- protože je ta reklama přesvědčila, že právě to potřebují. Stejně tak je až příliš často přesvědčuje, že jsou vlastně chudí, protože všechno si to dovolit nemohou - leda by si vzali tu výhodnou půjčku od známé banky.
Jak ale ti, kteří reklamy nesledují, mohou skálopevně vědět, že se na daný produkt nevysílá reklama v tv, na sociálních sítích, webech? Nejvíce se mi líbí myšlenka, že dobrý/kvalitní výrobek, nepotřebuje reklamu, protože se prodává sám. Už jen to, že si zákazníci mezi sebou sdělí informace, je reklamou, jen třeba neplacenou. Ale líbí se mi představa, jak někdo při cestování zastaví u nějakého provozu, prodejce a jde zjišťovat, zda by se mu něco z vyráběného, prodávaného nehodilo. Že by si to třeba koupil.
Jedna věc je, kolik lidí přečká ty reklamy na Nově, Primě... - a pak vytvoří ty davy v obchoďáku, druhá, kolik (z nás) reklamu nepotkáme, jak je rok dlouhý, protože koukáme jen na pořady reklam zbavené, navíc obvykle z jiných televizí, a do obchoďáků nelezeme (protože jsou tam davy) a nakupujeme, co máme rádi, protože reklamy jsme neviděli; a viděli-li jsme jaké, tak se takovému výrobku či značce zdaleka vyhneme.
Jde o dvě téměř se neprolínající množiny konzumentů. Ti druzí jsou o těch prvních vesměs přesvědčeni, že ti první jsou možná hloupější a snáze ovlivnitelní, ale zcela určitě mají úplně jiný vkus, protože to, co vysílá Nova a Prima by bylo nekoukatelné i bez otravných reklam.
Primu od doby kdy znemožnila přetačení do předu jsem odsunul na pozice k noe tv a spol. Téměř nesleduji . Pokud na mě z Novy 10x za večer řve zelenej E.T. že maj slevu která v porovnání na netu žadná sleva není nebo v rodiném filmu který sleduji děti stupidní reklama na Argimax tak prostě přepínám na ČT tam alespoň v pořadech ty reklamy nejsou a nebo sleduji ze záznamu a přetáčím. Dokud to nezakážou! Je fakt že při délce filmu cca 1:30 a v něm reklamy v délce 40 min. je moc .Navíc stále stejne ! Z okoli neznám nikoho kdo by na základě reklamy v Tv něco koupil.