BTW: kdo kontroluje, že to tak opravdu je. "Papír" snese všechno. V ČR jsou stále korporace, který do dnes nevyřešili GDPR. V podmínkách, ve smlouvách je vše ok, ale realita. A i kdyby na to někdo přišel, i když nevím kdo. Chyba jednotlivce při nasazení. Vyhodí se nějaký externista a jede se dál .
14. 1. 2021, 22:50 editováno autorem komentáře
Myslím, že se slovo "market" v tomto kontextu překládá spíše jako "propagovat", ale to je detail. Vámi citovaný odstavec platí už od roku 2018 (viz současná pravidla). Novinka pro ne-EU uživatele spočívá v tom, že podle nových pravidel Facebook může data z WhatsApp využívat i pro vlastní účely. Uživatelů v EU se ale tato změna netýká.
ano, nesmí být použita, ale WhatsApp je sdílí s ostatními společnostmi, které pracují jménem WhatsAppu, aby pomohli obchodovat služby
"WhatsApp also works, and shares information with the other Facebook Companies who act on our behalf to help us operate, provide, improve, understand, customise, support, and market our Services."
ale tato data nesmí být použita společností přímo :-)
nevím, jak říkám, jestli to dobře čtu, tak sdílí a klidně může cílit reklamu "ve jménu WhatsAppu" :-)
rád se nechám vyvézt z omylu
Dobrý den, opravdu netýká. To, co odkazujete, jsou "jen" o údaje, které sbírá WhatsApp a jsou potřebné k provozování služby. Tato data může WhatsApp předávat Facebooku už podle stávajících podmínek platných od roku 2018. Ale v pravidlech je i věta, že Facebook nemůže tato data používat pro vlastní účely (tedy např. k cílení reklam): "Any information WhatsApp shares on this basis cannot be used for the Facebook Companies’ own purposes."
V ne-EU pravidlech toto omezení není a je v nich toho mnohem více, včetně výčtu dalších údajů, které WhatsApp s Facebookem může sdílet.
10. 1. 2021, 18:23 editováno autorem komentáře
Velký rozdíl je v tom, že MHD mívá výlučnou smlouvu s městem a pobírá od něj významnou podporu (v Praze to bývalo až kolem 3/4 ceny lístku). Takže nemůžu souhlasit, podmínky MHD jsou politické rozhodnutí a řada lidí je de facto nucena ho používat.
Naopak poslat firmu Facebook na digitální smetiště dějin jsme měli někdy dávno, kolem roku 2012 ve prospěch platformně nezávislých sociálních sítí, jako je např. Diaspora. Nestalo se a doplácíme na to svým soukromím všichni (včetně těch, co tam nemají účet).
s přirovnáním k MHD to máte opravdu velmi trefné.. ale když zkusíte jiný příměr - např. dálkové vlaky Praha - Ostrava, tak máte Regiojet, Leo a ČD a možná časem i další.. stejně tak třeba bus linky mezi krajskými městy. .. no a třeba i pro posílání balíků máte DPD, DHL, PPL, zásilkovnu, We-DO, Českou poštu..
Facebook je jako MHD. Jde to i bez něj ale obtížně. Co takhle že by MHD do svých podmínek napsalo, že si může lidi co s ním cestují fotit, natačet, nahrávat a to celé sdílet s kýmkoli kdekoli a třeba to i publikovat. No chcete používat MHD tak souhlaste s jejíma obchodníma podmínkama, je to přece firma, nikdo vás nenutí MHD používat. Můžete si pořídít auto, jet taxíkem apod.
FB (částečně i whatsapp) je prostě tařka monopol a jako takový musí být regulován.
To že ve městě není jiné MHD ja každému přece jedno, stejně jako není na internetu jiný "facebook" co by nabízel stejné služby (tj kontakt s těmi co tam jsou).