Seznam davno ma od "elektrikaru". Osobne premyslim, zda by CT vubec tu moznost ziskavat seznamy od ISP vyuzila. Oslovit par dodavatelu elektriny je jiste snazsi nez nahanet mnoho set poskytovatelu pripojeni. Nemyslim si, ze existuje mnoho domacnosti, ktere maji Internet a nemaji elektrinu. Navic treba v pripade poskytovatelu mobilnich dat sice najdou nove lidi, ktere nemaji v seznamu, ale casto a troufl bych si rict, ze ve velke vetsine pripadu, se bude jednat o lidi, kteri ziji v domacnosti s nekym, kdo uz plati, jen maji svuj mobilni tarif. Dle meho nazoru je to spousta prace a maly benefit.
Jak již tu je řečeno, nejde o seznam, ale o kolečko.
Před pár měsíci mě obeslala ČT, že mě našla jako zákazníka PRE, ale nejsem evidovaný jako plátce TV, tak ať buď zaplatím nebo napíšu čestné prohlášení.
TV opravdu nemám, napsal jsem čestné prohlášení a zatím ok.
Jde mi o to, že pokud nové kolečko nebude, tak bych to nemusel řešit, v opačném případě bych stejně musel odhlásit internet od VF, abych se placení poplatků vyhnul.
Sice bych podváděl i tak, ale nejspíš bych udělal to, že bych si pořídil anonymní datovou předplacenku, já nějaký velký traffic negeneruju, tak bych s tím asi nějak dokázal vyžít. :-/
Pozice elektřiny je úplně jiná.
Pro placení TV poplatku musíte mít přístroj na příjem TV signálu, například televizi. Nemáte-li přístroj, nemusíte platit, ikdyž máte elektroměr - připojenou elektřinu.
Nově má být do zákona přidáno, že za počítač platit nemusíte, pokud nemáte přípojku na internet. Teda zde je situace opačná, přístroj mít můžete, ale nemůžete mít přípojku, pokud nechcete platit TV poplatky.
a nebo máte možnost si založit zdarma občanské sdružení (jsou potřeba tři fyzické osoby), zaplatit si jen notáře na zapsáno do OR, sídlo občanského sdružení dát do svého obydlí.. platit roční příspěvky do sdružení ve výši třeba 100 Kč.. a napsat elektřinu na občanské sdružení.. co by právnická osoba je do 25 "zaměstnanců" (které ani nemá) oproštěna od placení jakýchkoliv mediálních poplatků.
Jen na zalozeni spolku zadny notar potreba neni. Stejne jako na X dalsich ukonu (vc. treba zmeny stanov spolku).
A co se dokladani zaverek do OR tyce, "vymaha" se to asi tak stejne, jako u eserocek - takze vubec. Cimz nerikam, ze ta povinnost neni - ale kasle se na ni. Vyrocni zpravu spolek nikam dokladat nemusi, pokud nemusi mit auditovane zaverky. A to by tam museli tocit velke baliky penez, aby do teto povinnosti padli.
Notář sice potřeba není, ale jenom pro toho, kdo je v dané věci znalý a umí vytvořit zakladatelskou listinu se všemi náležitostmi, plus samozřejmě nechat ověřit podpisy všech zúčastněných a to vše podat na zápis do OR. Což asi nebude úplně případ nějakého joudy, který to dělá jenom proto, aby ušetřil na konces. poplatcích. Naopak notář sám udělá vše potřebné a ještě k tomu i přímý zápis do OR.
Dokládání do OR je povinnost. A spoléhat na to, že to nikdo nekontroluje a ono to nějak projde, je naprostý nesmysl. Už proto, že za neplnění této povinnosti jsou peněžité sankce a v krajním případě i likvidace daného subjektu nebo trestněprávní postih.
Mozna bych namisto mudrovani ten OR otevrel a nebo si o tom neco precetl. Uredne overeny podpis musi mit jen statutar (predseda), zbytek staci neovereny. Spolky se zakladaji kvuli vetsim blbostem... a nutne nalezitosti si ti "joudove" zvladaji dat dohromady naprosto bezne i bez notare. Stanovy nekde obslehnou. A ten nutny overeny podpis lze levneji poridit na czechpoitech...
A ze to vase straseni sankcema moc nefunguje dokazuje cela rada spolku, vc. tech "internetovych", kdy u nekterych nenajdete v rejstriku zaverky, co uz by tam davno mely byt ;-) A spousta jich tam viditelne dochazi se zpozdenim oproti lhutam ze zakona. Nektere tam nemaji dodnes nic krom stanov. A zruseni je fakt "sankce", to se v hospode sejdete znovu a muzete vesele pokracovat dal. Ale jestli neco v tyhle zemi fakt nefunguje, tak je to vymahani teto povinnosti.
Ano, místo mudrování si zjisti náležitosti založení spolku a pak budeš v obraze, že to skutečně není tak triviální, jak si ve své bezbřehé naivitě představuješ.
Stejně tak tvrdit, že když někde sankce nefungují, tak se může vesele porušovat zákon a vlastně se nic neděje, to jenom jasně vypovídá, že v dané problematice notně tápeš a rozhodně nelze nikomu dalšímu doporučit, aby se tvými pseudo-radami řídil.
Každopádně meritem celé debaty je jakási údajná úspora za koncesionářské poplatky přes spolek, což vzhledem k výše uvedenému nedává naprosto žádný smysl a je to akorát jedna velká pitomost.
Tak znovu, to zvladnou i joudove, co se chodi lepit k obrazum ci na silnice. Na to fakt nepotrebujete notare, i kdyz to chcete nekomu teda zaplatit, poridite to proste levneji (utfg). To neni zadna cerna magie, navodu na zalozeni spolku taky najdete hromadu.
Ano, pokud sankce v praxi moc nefunguji, pak k porusovani povinnosti proste ve velkem dochazi a dochazet bude - to je fakt, ktery nevyvratite. Ze se nic nedeje jste si tam podsunul sam, ja nic takoveho nepsal. To ze popisu nefungujici system fakt neimplikuje, ze ho schvaluju.
Danny:
Čím je systém složitější, tím víc děr se v něm najde. Jenže dělat jednoduše to nejde, zmizela by hromada zbytečných pracovních míst pro zbytečné zaměstnance, kteří by se každodenní poctivou prací, čili vytvářením hodnot, uživit nedokázali. Takže ubývá těch, kteří umějí a chtějí pracovat ale mnohem rychleji přibývá těch, kteří těm pracujícím házejí klacky pod nohy.
.. no . u vás je problém v tom, že nemáte problematiku spolků řádně nastudovanou. . a ukazovat na jedince, kteří toho naprosto očividně - a navíc ve velkém měřítku - typu lokální ISP zneužili - je jen poukázáním na jejich nebetyčnou zaostalost a hloupost.. nikdo vám nebude věřit, že spolek o 50+ členech je totálně "neziskový" podnik.. u pěti lidí s tím fakt budete mít problém prokázat, že je..
Spolek je možno založit i tak, že sejde X štamgastů v hospodě a dohodnou se, že se tam sejdou každý čtvrtek od Y hodin, pokecají, popijí a zase se rozejdou. Právně to sice spolek není, ale funguje to stejně, jen bez zbytečného úřadování. (Pepík potřebuje opravit komín, Franta zajde na melouch a Pepík mu opraví sekačku, Mirek prošťouchne odpad Honzovi a Honza mu vymění vypínač) Takhle na vesnici funguje pořád a bude to fungovat dál, protože je to jednoduché a blbuvzdorné.
Tohle kolečko absolvuji zhruba co tři roky - protože elektrika je napsaná na mne, ale poplatky (SIPO) na někoho jiného. Takže musím pořád čestně prohlašovat, že platíme, platíme a platíme.
(Poznámka pro některé zdejší diskutéry: a platíme rozhlas i televizi, přestože televizní přijímač byste v naší domácnosti hledali marně - dobrovolně přiznávám, že sledujeme přes internet..)
Jen mi přijde zvláštní, že většina těch, co ČT nesledují, tak dobře ví, co tam jde, jak provládní je zpravodajství a kolik je tam reklamy.
Já zrovna včera dostal jakýsi průzkum, kde jsem měl hodnotit službu Prima+ (jak se ukázalo v půli dotazníku). například proč si ji nepředplácím, jak hodnotím obsah, atd... - a já nevěděl vůbec nic a marně hledal nějakou záchrannou volbu typu nevím
. (Tak jsem to alespoň poctivě napsal na konci do poznámky.)
- Jak je možné, že jsou ti bohatí takové lakomé držgrešle?
- Asi proto, že hlavně lakomé držgrešle se stanou bohatými.
;o)
A ted nam jeste dokazte, ze tu CT a jeji tvorbu opravdu, ale vubec nikdy a za zadnych okolnosti nesledujete ;-) Kdyz se do toho zabredne, tak z tech borcu vypadne, ze dotceny obsah si pousti treba z youtube (ci primo z ivysilani), ze? :D Proste obycejnej vycuranej chytrak, co jen hleda klicky, jak neplatit - ale obsah z CT si obcas radi taky doprejou.
Nemám TV, tudíž ČT sledovat ani nemohu. Co se týká internetu, tak proč bych z miliónů gigabajt, které tam jsou k dispozici, měl chodit sledovat zrovna web České televize, to opravdu pochopit nedokážu. Takže NE, nikdy jsem na webu iVysílání České televize nebyl a teda nic od nich nesledoval.
Jestli ČT něco umisťuje na youtube a mně chce tvrdit, že bych měl platit, protože sleduju youtube, tak to je logika, že na ní snad nikdo jiný než zapálený zaměstnanec ČT přijít nemůže. To jako mě naprosto odrovnalo. :-D
Pochopím poplatek ze zařízení, které je primárně určeno ke sledování televize. Vyžadovat koncesionářský poplatek ze zařízení, které není primárně určeno pro sledování televize, vlastním ho z úplně jiných důvodů a možnost sledování televize nelze z tohoto zařízení odstranit (jako např. můj telefon s úhlopříčkou 5,4 palce), je nemravné. Obzvlášť v situaci, kdy ČT nikdo nenutí pouštět své vysílání volně na internet.
15. 6. 2024, 21:27 editováno autorem komentáře
Priznam se, ze nevidim rozdil mezi clovekem, ktery se nediva na televizoru nebo na mobilu (pocitaci nebo jinem pouzitelnem zarizeni). To ze je nedivani se na televizoru zposplatneno a na mobilu ne, je dle meho nazoru poemrne nespravedlive.
Osobne bych samzorejme nejradeji videl zruseni verejnopravnich medii, ale pokud tato varianta neni na stole, tak beru zavedeni poplatku z mobilu jako urcitou formu napravy nespravedlnosti.
Na zarizeni s uhloprickou 5,4" se video sledovat neda? ;-) Tak se nekdy kolem sebe podivejte. Samozrejme, ze to zadny problem neni a lidi si tak treba krati dlouhou chvili pri ceste v MHD.
A samozrejme divacka poptavka existuje. Kdyby to nikdo nechtel, tak na to nikdo nepoleze... ale i hokej prokazal, ze o ty prenosy pres internet zajem proste je. A nejen to - to hlavni je, ze audiovizualni sluzby na vyzadani jsou navic zakotvene v zakone o CT, stejne jako nove vysilaci technologie - takze treba stream pres internet, ze?
No na telefonovani fakt mnohohadrove procesory potreba nejsou, takze ano - u chytrych mobilu, co jsou technicky dnes uz vykonnove i srovnatelne s pocitaci se telefonovani stava okrajovou funkci. Ostatne to odrazi i tarify - kdy uz se mene klade duraz na hovorove minuty a vse se toci kolem datovych balicku, ze?
Ještě mi to tu připomínejte!
Já se marně snažím svého operátora přesvědčit, že tam žádná data nechci - a on co půl roku přijde s novou nabídkou. Teď aktuálně dokonce s nabídkou neomezených dat na tři měsíce, jen za pár stovek... ;oD
Ostatně: i onen zamítnutý návrh počítal s tím, že by operátoři hlásili datový tarif - a že ho člověk má na tlačítkovém dumbfounu by bývalo nerozhodovalo.
...a pak budu nejspíš bez telefonu, pokud někdo nezačne vyrábět mobil s tlačítky. Dotykové obrazovky mi odmítají číst prsty (navíc nemám cit v koncích prstů), takže tohle ovládání je mi k nepotřebě.
Jak pravila paní v bance, když mi pomáhala ovládnout dotykový bankomat: Všechno se to modernisuje a zdokonaluje, ale nějak zapomněli zdokonalit nás.
. ;oD
A ještě čerstvý dnešní zážitek: platba za parkování. Opsána RZ, vyplněny požadované údaje, zaplaceno platební kartou... - a při ochodu z parkoviště jsem narazil na hlídku MP, doprovázející zaměstnance firmy parkoviště provozující, která požadovala, abych jim v telefonu ukázal doklad o tom parkování. Fajn - ale když řídím, tak ten mobil s sebou ani nenosím, a i kdyby, neumí e-maily, ani mobilní data, aby mi nějaké dorazily.
Ty telefony vážně nejsou určeny k telefonování!
Hm - já nemusím hledat důvody, mně by úplně stačilo, kdyby mi to ovládání fungovalo.
Což o to, s chytrým telefonem je domluva, například pomocí bluetooth numerické klávesnice - jen to pak nevydrží na baterky ani týden a tahám po kapsách pomocný přístroj.
Akorát k tomu bankomatu se tak nepřipojím, ani k terminálu na platbu kartou... Přitom třeba zrovna na těch bankomatech ty klávesnice stejně jsou, takže by stačilo (například) očíslovat tlačítka na obrazovce a přečíst vstup.
Mně v podstatě překáží jen ten přístup smartphone má každý, datový tarif má každý, a ovládat to zvládne i cvičená opice - tak proč hledat nějaké záložní řešení?
, občas maskované jako pro těch pár výjimek se to nevyplatí, stejně jen hledají důvody, proč to nejde!
.
Přitom těch možností, jak by to jít mohlo, je spousta.
Když ono to (už) není tak, že by tlačili smartfouny všem
- ono to došlo tak daleko, že kdekdo prostě osoblivě předpokládá, že každý má jedno číslo, jeden smartphone, mobilní data a je neustále dostupný, s telefonem nabitým a při sobě; ba co víc, dokonce je předpokládáno, že to je preferovaná metoda komunikace!
Takže banky potřebují e-mail a (někdy jedinečné!) telefonní číslo ke každému klientovi (včetně dětí u dětského konta), místo jednoduchého klíče
musíte mít v mobilu plnohodnotné bankovnictví, někde bez chytrého telefonu nezaparkujete, vyúčtování vám pošlou jedině do aplikace (v žádném případě e-mailem!), ceny v obchodě bez appky
jsou o minimálně desetinu vyšší, místo adresy musíte kliknout na mapu, podporu dostanete pouze po chatu v aplikaci, případně telefonicky - když voláte z registrovaného čísla a potvrdíte v aplikaci, že to jste vy...
Statistika nuda je, ma vsak cenne udaje. A samozrejme se bavime o ekonomice, penezich... cim vetsi unifikace, tim mensi naklady na provoz. A treba i reseni problemu... treba typu "a me ten email neprisel", ze?
Parkovaci automat "na mince" je taky drazsi na provoz - mince se musi vybirat atd. Vubec prace s hotovosti je opruz. A treba chat v aplikaci ma tu vyhodu, ze nemusite resit, kdy je protistrana u stroje - treba objednat se takto k lekari je pohodlnejsi, nez se nekam dobyvat po telefonu a doufat, ze to nekdo zvedne, ze? Atd...
Ono nejde o to, že by ten automat musel být na mince. Zrovna dneska jsem na jeden takový narazil: naťukal RZ, zaplatil kartou, potvrdil; a to potvrzení mi bylo posláno na e-mail, který chtěli strážníci vidět - na chytrém mobilu, který přece určitě mám s sebou, nabitý a připojený.
Další level je parkovací automat, kterým je pouze QR kód ke stažení aplikace a platbu v ní. (Tady to jde ještě o kus dál, když ta aplikace předpokládá, že jezdíte stále stejným autem a nestřídáte se.)
Chat je fajn - pokud píšete na klávesnici počítače a pokud neřešíte problém nefunguje mi internet
. (Tímto zdravím borce z O2...)
A konkrétně k lékaři chodím výhradně, pokud je to akutní, a prostě počkám v čekárně, až na mne přijde řada. (A jestli něco zcela nesnáším, tak je to objednání se na pravidelnou prohlídku někdy za půl roku, na sednou ráno, s čekáním, až na mne přijde řada - když už se objednám, tak odmítám (bez dobrého důvodu) čekat déle, než 30 minut - pak prostě odcházím.)
Já prostě ty výhody takovéhoto supermobilníhopřístupu nevyužívám. Jsem zvyklý, že co se domluví, to platí, a už se to nemění. Je pro mne mnohem jednoduší popsat problém do telefonu, než se to snažit napsat na klávesnici (natož na dotykovém displayi!).
Chápu, že firmy hledají levnější řešení, ale často to dělají zcela zbytečně, i tam, kde vlastně vůbec není potřeba cokoliv řešit.
Ten automat, co posila emaily chci videt... :D Natukam SPZ, zaplatim kartou a... odchazim. A pokud se bude chtit nekdo hadat, umlatim ho karetni blokaci, co v bankingu videt bude.
Ty aplikace jsou na tohle jeste lepsi, vynecham tu otrocinu s tukanim SPZ. A treba loni jsem se neplanovane ocitnul na prujezd ve Svajcu, bez franku v kapse... a jak se ta aplikace hodila. Ono je vcelku univerzalni. I tady se projevuje ta unifikace. A to sam jsem clovek, co tech aplikaci ma minimum - ale z druhe strany nejsem magor, co by odmital veci, co usnadni zivot a cestovani...
Tady je to: RZ, e-mail, zaplatit (nebo máte appku).
Ona ta blokace by asi neobsahovala RZ... Ale stejně to narazilo na to, že jsem ten mobil neměl s sebou, že na něm nejsou data, že to není smartphone.
Mne na tom fascinuje ten předpoklad, že prostě smartphone s daty má s sebou každý (kdo potřebuje parkovat ve městě)
- žádná jiná možnost se nepřipouští a nikde to ani není uvedené, jako explicitní požadavek. Ty strážníky to překvapilo úplně stejně, jako mne překvapilo, že bych něco takového potřeboval. (A v návodu/postupu toho automatu to fakt nikde napsané není - koukali jsme na to společně.)
Já myslel, že to zkontrolují nějakou aplikací ve svém zařízení podle RZ - jenže tam se to objevuje prý až po cca 15 minutách, což bylo o dost déle, než kolik jsem tam potřeboval pobývat.
16. 6. 2024, 21:30 editováno autorem komentáře
Mluvil jsem někde o trhu?
Mluvím, stejně jako pan kolega, o tlačení smartfounů ze strany služeb (státu i soukromých).
Vypadá to, že zcela neopodstatnene zlehcujete nekolik problémů, minimálně tyto:
- každé zařízení (natož uživatelské) je (nebo bude) hacknutelne
(krom toho, ze se tam běžně nechávají zadní vratka)
- když se člověk podívá na seznam zranitelností, tak zasne a diví se, že ještě naše digitalni civilizace skoro funguje
Jednou ale bude fail kolosalni a drzme si palce, aby byly dopady co nejmensi
- lidi by neměli používat to, co nechapou a na co nemají kapacitu (u některých to je auto, u mnohých investování a stejně tak používání Internetu a počítačů by mělo být až po zaškolení a na zařízení, které má svého spravce - todle opomenutí se nám vymsti, protože jednoduše nerozumnu uživatelé ohrožují nás rozumné)
- monokultura je nebezpečná (především sama sobě)
Používání jednotného ovládání na všechno (tj. smartfoun+tel. číslo+ev. email) je monokulturni přístup jak sviňa.
- u starych způsobů (dojití na úřad, papír plus podpis , kovové a papírové peníze) je omezen rozsah škody, kterou může někdo způsobit, nemožnosti škalovat (buď vůbec nebo tak draho/komlikovaně, že se to nevyplatí/nepodaří);
jedno, zda je škoda způsobena záměrně nebo chybou.
Pokud je vše v digitalu a navic ! homogenně, tak cena za škalovani pro útočníka extrémně klesá. Totéž u chyby (pravdepodobnost a velikost dopadu).
Soukromy sektor si ale muze tlacit co chce... muzete s tim nesouhlasit, ale to je asi tak vse. Aneb soukromy sektor se fakt nemusi prizpusobovat vasi minoritni touze vest poustevnicky zivot. Je to vase volba, ale ke svobode patri i odpovednost za dusledky s tim spojene.
A soukromy sektor si ty analyzy rizik zvladne udelat i bez vas ;-) Vase argumenty jsou stejne, jako kdyz se zavadeli parni stroje - to tu take byla skupina odmitacu. Ono je to tak nejak vzdy... kdyz se v ramci evoluce civilizace nekam posouva.
Drobný rozdíl je v tom, že při nástupu páry, elektřiny, spalovacích motorů, atd., byl ten vývoj poměrně pomalý a postupný. Každá změna ovlivnila jen relativně malý počet lidí současně, takže měli možnost se přizpůsobit, takže byla možnost ty změny dělat tak, aby to bylo co nejméně bolestivé.
Dneska je velká část změn rychlá až překotná, nedotažená, tlačená manažerským rozhodnutím ne stylu: Uděláme to rychle, ať jsme mezi prvními, stačí, když to bude 60 % lidí akceptovat, protože dalších 20 % přesvědčíme a zbytek můžeme obětovat; hlavně to moc nevylepšujte, ať je to honem a ať jsou nízké náklady!
Hezky je to vidět na příkladu e-shopu.
Je mnohem jednodušší vyvinout webovou aplikaci, kterou uživatel může používat v běžném prohlížeči, než se snažit kompilovat aplikace pro různé OS, které by se musely instalovat - je to u bezpečnější, protože není třeba zasahovat do prostředí OS. (Na druhou stranu to klade nároky na zabezpečení té komunikace, apod.)
Nicméně na mobilních zařízeních mají webové e-shopy nevýhody: vyžadují trvalé datové připojení, špatně se ovládají, jsou nepřehledné. Je proto lepší vytvořit si vlastní appku, kterou si uživatel stáhne do mobilu, a která bude plně pod kontrolou autora/zadavatele.
Problém je, že udržovat obě možnosti v nějaké plnohodnotné a aktuální podobě je drahé - takže se (ve jménu pokroku) omezí webová varianta, neboť spartphone má přeci každý a těch 20 % nepřizpůsobivých obětujeme a nahradíme novými klienty
.
Jenže v tomto případě to není tak úplně pokrok, ale někdy spíš regrese.
Asi jako snaha nahradit v době nástupu páry byčky a formanské vozy parním automobilem, protože když to šlo na kolejích, půjde to na silnici také
. (Šlo to - jen bylo potřeba počkat na vynález spalovacího motoru.)
Ano... ale i historicky se to zrychlovalo. Neco nastoupilo pomaleji, neco naopak pomerne rychle. Ty zmeny ovlivnovaly spousty lidi, jen o tom uz vy sam nic vedet nemuzete... protoze jste to ani nemohl zazit :-)
Statistiku jsem odkazoval vyse - smartphone dnes ma pres 80% lidi. To je fakt, ktery vy svym kverulovanim proste nezmenite.
A jinak co se eshopu a i tech aplikaci tyce - jen malokdo to dnes vyvyji od nuly na kolene. Spise proste sahne po necem uz hotovem a jen si to poupravi na sve konkretni potreby. A ve finale to dnes zvladne casto i ne-ajtak.
A ta "aktualnost"... ehm, soudruhu - slysel jste o vecech jako treba API? ;-) Ono ty aplikace i ty webovky (aka frontend) ve finale sahaji do stejneho mista (aka backend). Vase argumenty jsou presne z kategorie "vubec nevim jak to funguje, ale mam potrebu to okomentovat"
Ale fuj. Nějaké povědomí o tom, jak to funguje, přeci jenom mám.
Já tu statistiku nijak nerozporuji. Problém však je v tom, že (řekněme) má smartphone 80 % lidí, ale všichni (řekněme: 80 % poskytovatelů služeb) se chovají, jako by to bylo 100 %, a ten každý pátý je vyvrhel, zpátečník a dinosaurus odsouzený k přeměně na ropu.
Je to podobné, jako s platbami kartou: většina obchodníků je přijímá, ale existuje tu spousta skalních odpůrců, kteří vám vysvětlí, že u nich to nikdy nepůjde - a jen málo který přizná, že to prostě nechce. Pokud u takového chcete nakupovat (jako já u svého prodavače kebabu), musíte tu hotovost mít. Takže kromě platební karty stále podporujete zastaralé řešení peněženky s bankovkami a mincemi.
Jenže u těch moderních technologií to tak není: velmi rychle jsme přešli k metodě: kdo to nemá - nechce - ten nás nezajímá
. Dneska to není náš zákazník, náš pán
, ale náš zákazník, naše kořist
.
Protože jsou tací, kteří (tvrdí že) ČT nesledují, tak ji nechtějí platit. (Jako jsou obchodníci nepřijímající platbu kartou, jako jsou uživatelé hloupých mobilů.)
Ona demokracie se velmi snadno může zvrhnout v diktaturu většiny. Menšina (20 %...?) nemůže ovládat většinu, ale taky by neměla ta většina ignorovat (natož utlačovat) tak významnou menšinu.
Přesně jako u té televize: každý kouká na videa v mobilu, takže určitě může sledovat i ČT
- ale než stanovit prostě poplatek z hlavy, vymyslí se evidence připojení k internetu a podobné nesmysly.
A ještě další bod:
- stát měl problémy u každého IT projektu, o který se pokoušel;
Nezvládá ty projekty, nezvládá najímat dostatečně zkušené a kompetentní lidi (dostatek).
Je otázka, jak je to s bezpečností už běžících i vyvíjených systémů do budoucna.
Takže jestliže se blbě můžeme spolehnout na stát v tomto, jak bychom mohli očekávat, že se stát zastane lidí v jejich kyberbezpečnostních problémech?
Na to už stát nemá vůbec kapacitu.
A že to není úkol státu?
Ale je.
Ve chvíli, kdy stát pustí na trh dravé firmy a nechá je lhát v reklamách, ve chvíli, kdy stát toleruje nebo podporuje firmy, které zobrazují podvodné reklamy, atd., atd., atd.... ve chvíli, kdy stát tlačí lidi (např. sdružení nebo ičaře - úplně zbytečně!) aby používali digitální techniku, přesto že ji nelze na uživatelské úrovni dostatečně zabezpečit - tak je stát vinen.
17. 6. 2024, 10:45 editováno autorem komentáře
V placení za každé zařízení je jedna nedomyslenost:
pokud nemáte/nepouzivate iptv, ale koukate na pořady ve webovém prohlížeči, tak každý druhý pořad Vám ČT odmítne naservirovat.
Toto bude opraveno?
Nebo budu nucen platit plnou cenu konc. poplatku za takto rozbitou službu?
Ať rovnou počítají na Kavkách, že takovou situaci si líbit nenechame
A dá se to řešit spoustu způsobů:
menší koncesionarsky poplatek pro tyto webove přístupy (nenavrhuji, dávám to jako příklad)
- geoblokace (nejde udělat přesně - ale asi je jedno, když to bude velkoryse nastaveno a uvidi to o třeba pět procent vic internetovych uzivatelu, nez by melo)
- prihlasovani/paywall
a asi i dalšími způsoby
Např. v poslední době vlny útoků na volby (do EP), na banky
(Omlouváme se za občasné krátkodobé potíže s přihlašováním do internetového i mobilního bankovnictví a také ...
V posledních dnech jsme se stali oblíbeným terčem kybernetických útoků, které chvilkově znepřístupňují právě naše aplikace. Kolegové vždy intenzivně pracují na co nejrychlejším odstranění potíží. Žádná data, citlivé údaje ani finance v nebezpečí nejsou. Útočníkům jde pouze o působení nepříjemností.
Omlouváme se za případné komplikace a děkujeme za pochopení a trpělivost.
)
atp.
To je fakt geniální, když tady někdo přesvědčuje ostastní, jak je to kchůl, aby se nejen lidé
ve všech oblastech svého života sami dobrovolně učinili závislými na digitální technice - ale aby je do toho nutili i stát a firmy.
To pak nejde nemít podezření, že to jsou ti, kdo pracují pro ruskočínu a podobné země.
Nechápu, že si tak často vyberete z možností, jak komentovat, zrovna způsob, který je úplně mimo. :-O
Máte na to nějaký osvědčený postup?
;)
Samozřejmě, že ruská banka byla součástí techtyz nepřátelských operací, jako hackerske utoky, pred kterymi varuji.
Netuším jak a proč to stavíte proti sobě.
Jinak, pokud banka nema prachy, tak si je nikam jinam neprevedete ani elektronicky. Váš příklad nedává smysl.
Za další, a to jste si nevšiml - ale mohl jste a měl jste, když na mne chcete reagovat - nikde netvrdím, že se má do banky chodit fyzicky; nebo dokonce že by se to mělo nařídit jako jediná forma.
Pouze jsem si dovolil protestovat proti tomu, aby se:
- prikazovala/vynucovala jedna forma (jedno, ktera)
- o to vic protestuju, že si jako tu vysnenou jedinou formu vybrali soudruzi zrovna a just tu nejmíň otestovanou ever, která je s nami zcela mikroskopicky krátkou dobu (resp. se dokonce ještě dodelava), na kterou půjde velice snadno delat utoky, ve ktere bude casem řada chyb, jez bezny clovek nebude mit NIKDY sanci postrehnout, pochopit, predvidat, ...
a která je vůbec pro běžnou populaci (co se tyka toho, jak, proč a že to funguje) zcela neintuitivní, nepochopitelná a mimo běžný způsob fungování.
Ja ctím svobodu, ne že mi bude někdo predepisovat jak mam žít.
.
A nakonec se pak najde banda kretínos, kteří se posmivaji seniorum, co skočili na lep nějakému dobře připravenýmu scamu.
19. 6. 2024, 00:30 editováno autorem komentáře
Ale ja se nebavim nutne o jedne konkretni bance z poslednich mesicu - ty pripady pamatuje i davnejsi minulost. A hotovost tvori jen cast penez, kterymi banky obecne disponuji. A spolehlive je to mensi cast. Co se penez tyce, hotovost uz davno tvori mensinu. Takze je vic pravdepodobne, ze prevod jeste udelate... ale na prepazce vam na drevo nedaji ani floka :D