U hudby to naštěstí ještě není tak horké, veškeré novinky se stále vydávají i na CD. Podobné je to i u filmů, aspoň hollywoodské filmy jsou dostupné na DVD a BD. Sice někdy je třeba shánět přes překupníky na bazarech, ale dá se to. Akorát novinka na CD běžně stojí 600 korun, staré album 200-300.
26. 2. 2025, 19:04 editováno autorem komentáře
To nemusí být charita, normální ne-nenažrané
ceny by stačily.
Ony ti distributoři tlačí to předplatné i tím, že třebas cena za médium (BD) je záměrně vysoká (i přes 1000 Kč za film), aby opravdu byla nevýhodná.
Prostě: výhodné má být si platit, platit, a platit - a doufat, že ten film bude v nabídce i zítra
.
Já už jen čekám, kdy si budu předplácet místo v zaměstnání. Prostě se mi jednoho dne začne měsíc co měsíc objevovat pravidelná platba z účtu ve výši několika stokorun, za to, že smím chodit do zaměstnání, a vydělávat na pravidelné platby nájmu, telefonu, internetu, kancelářského software, televize, rozhlasu, filmů, hudby, čtiva, vodné, stočné, jídelné, elektřina, plyn, data, daně, vzduch, odpady, pokutu za nedostatek vyhozeného (vytříděného) odpadu, poplatek za emise CO2 a za emise metanu, předplatné internetových novin a předplatné pro přispívání do diskusí na Lupě. ;oD
Z pohledu MS je to naneštěstí logické řešení.
Možná se to dokáže prosadit jednoduše tlakem monopolu: bfú stále častěji už mají povinný MS účet i doma, takže to, že nemůžou data uládat na své pc si ani nemusí všimnout. A povědomí bfú o alternativních bezplatných a bezreklamových kancelářských balících je taky malé.
Jinak by ale skupina lidí, pro které je lepší strpět reklamy a zákaz offline ukládání, než zaplatit plnohodnotný MSO nebo naopak pořídit si bezplatnou alternativu, měla být dost malá. Jenže cílová skupina domácích uživatelů se v tom neorientuje a řešit to nebude, takže to asi MS klapne. Škoda.
Zaplať Pámbu (a drobní přispěvatelé) za LibreOffice.
Sice je to někdy boj, pokud druhá strana vyžaduje čistě powerpointovou prezentaci, ale takhle zhоvаdilé nápady se tam - zatím - neprosadily.
Office je určený především ke snadné kancelářské práci - a sledování povinných reklam je v takovém případě poměrně dost kontraproduktivní. Chápu, že úplně zadarmo by to asi být nemělo, ale za jednorázovou cenu (nikoliv předplatné) to dává (pro uživatele) smysl.
Za chvíli budeme mít celý život na předplatné - nebo sledování reklam na předplácení života.
(Omlovám se za to slovo zhоvаdilé
, které tolik vadí zdejšímu cenzurobotovi
- přijde mi poměrně mírné a neškodné.)