Super, stát ušetřil 100 Mkorun, vadou na kráse je, že to zatím nefunguje. Při ceně 300 Mkorun nic moc:/
Jinak nechápu nemožnost převést známku, třeba i za administrační poplatek pár korun, pokud koupím nové auto nebo mi u starého ukradnou značky...
Denní známka by byla také fajn, ale nejvíc by se ušetřilo, kdyby se dálniční známky pro osobáky zrušili úplně, a hlavně by se ulevilo obcím, přes které se řidiči dálnicím vyhýbají... Spousta lidí se na známku pro pár jízd v roce vykašle.
Problém je, že stát nic neušetřil. V původní zakázce měl vývoj komplet systému (nejen eshopu) stát 100M, zbytek byl za 5ti letý provoz, další rozvoj, velkorysou hotline atd atd. Nyní, velmi ořezaná zakázka stojí 300M, ale už se nikde nepíše, že to není konečná suma. Jaksi se zapomíná na provize pro EuroOil a ČP, což jsou procenta klidně z miliard a hlavně ROČNĚ. Ony pak ty náklady rychle naskáčou. Původní systém to měl kontrolovat online přes mýtné brány a PČR + Celníci měli mít jen dohled. Teď je to vše manuální. Původní zakázka měla soutěž. To co je teď je přímé zadání bez soutěže Cendisu, který už subzakázky dává dle svého uvážení dál. A o to asi při shazování původní zakázky šlo. Kde je Hlídač státu? Proč nespočítá aktuálně známé náklady a nezveřejní, kdo to pro Cendis skutečně dělá? Za kolik? I teď je tam utajovaná část. Kdo ji dělá? Co je obsahem? Opět bez výběrového řízení. A vývoj zadává Cendis, který ani nemá prověrku na to, aby tuto subzakázku mohl kontrolovat. Tj. dílo, které zadavatel nemůže kontrolovat, jen ho zaplatí. Kde to jsme? Už to mají ti správní kamarádi, tak se do toho nesmí vrtat, jinak by se ukázalo, kam to po velké jarní show dospělo.