Také z toho mám divný pocit...
Proč příjemce (podnikatel, prodejce) musí mít tu čipovou kartu? Omezuje to např placení u více osob, např obsluhu vleků.
Proč klient potřebuje NFC telefon? Mám kartu,/,hodinky přiložím, potvrdím částku,, případně PIN a jdu, tak jsem z obchodů naučený..
Pořád nic pro babičku ve stánku na tržnici... Když vyjede lístek s QR platbou (norma https://qr-platba.cz/pro-vyvojare/specifikace-formatu/) tak se jen zeptá jestli hotově nebo QR...
Tak to teda dost zklamání. Z toho co jsem o tom četl před několika měsíci jsem čekal, že to bude bez poplatků. Najednou je tam 0.8 procenta. A to může být jenom na začátek aby nalákali. Kdyby to začalo používat dost lidí, klidně můžou jít nahoru. Taky nechápu k čemu je potřeba nějaká extra karta s NFC tagem. Stačí snad telefon s NFC.
Jinak nechápu přínos oproti okamžitým platbám přes QR kódy kde není žádný poplatek. Klasický karty mají třeba výhodu, že dokážou omezeně pracovat i pokud chybí signál. Ani tahle výhoda tady není. Když nemám signál na telefonu tak nezaplatím.
Chápal jsem to prostě jako nadstavbu nad okamžitými platbami která to má jenom zpříjemnit. Tohle je jenom další pokus vklínit se místo Visy a Mastercard, ale reálně navíc nic nepřinést. Je teda pravda že je lepší když peníze zůstanou Evropské bance než Americký karetní společnosti a Evropa z těch 1.5 procent nic nevidí, ale správně by měli zůstat tomu co platí.