Bankovní aplikace (zvláště ta plnotučná) nemá co dělat na stejném zařízení, kde nakupuji.
Tohle osobně považuji za přehnaně paranoidní přístup. Existuje mufnáct způsobů, jak z blbce dostat jeho prachy podvodem (ve zprávách je nemálo případů, kdy i banka uživatele varovala, že posílá prachy na podezřelý účet a stejně je poslal), takže tohle fakt nepovažuji za problém, naopak jsem rád, že to někdo dokáže v tom dnešním paranoidním světě takhle zjednodušit.
Ano, jsem autorem této knihovny.
Toto řešení využívá okamžitou platbu, jde jenom o jednodušší předání dat bankovní aplikaci, ještě snadnější než QR platba.
SPAYD znamená Short Payment Descriptor, více zde: https://qr-platba.cz/pro-vyvojare/specifikace-formatu/
Pokud možno nijak.
Bankovní aplikace (zvláště ta plnotučná) nemá co dělat na stejném zařízení, kde nakupuji. ;o)
Když je potřeba potvrdit transakci v bankovnictví
, mělo by se to dít na úplně jiném zařízení. Takže varianta prohlížeč v počítači + mobil pro potvrzení
nebo mobil ní aplikace + tablet pro potvrzení
.
Mám dojem, že ten způsob platby jednoduchým předáním platebních údajů appce právě těmhle komplikacím předchází.
A že banky spamují v aplikacích uživatele nevyžádanými nabídkami, když má jít o rychlé zaplacení nákupu - to už je holt problém těch aplikací, s tím tenhle způsob placení nic nenadělá. Osobně bych takové bance dal pápá lálá. Appka má v případě příjmu "návrhu k platbě" řešit platbu a ne nabízet klientovi půjčku.
Ty (bankovní) aplikace potřebujete, i když chcete jen zaplatit po internetu kartou - protože to potvrzuje 3D-secure.
Problém vidím hlavně v tom, že i na obyčejné potvrzení platby 75 Kč v e-shopu
je potřeba aplikace, kterou můžu klidně navýšit úvěrový limit či zadlužit se na celý život
.
A zde oprávněně tak chválená knihovna pro snadné platby v aplikacích jde stejným směrem: i drobnou platbu je potřeba potvrdit v té bankovní megaaplikaci.
Ono záleží, co si usmyslí Vaše banka. Jednou se někdo rozhodne, že je potřeba podpořit prodej úvěrů... ;oD
Ale vážně: ty banky potřebují aktivní klienty
, kteří pořád něco platí, mění si smlouvy, kupují si nové produkty, mají kreditní karty, používají moderní způsoby placení - prostě peníze se misí točit
. A udělají všechno možné, aby klienty podpořily v utrácení
.
Klient, kterému přijde výplata, zaplatí se SIPO, a jednou za měsíc vybere z bankomatu, aby nakoupil ve slevách v obchodech, které stejně karty neberou, a zůstávají mu peníze na běžném účtu, přičemž ta částka pomalu narůstá - to je noční můra.
Kamarád (dočasně) pronajímá byt, a peníze (nájem) mu chodí na účet v jiné, než hlavní bance: jednou měsíčně přijdou, on jednou měsíčně zaplatí zálohy - a dost. Jenže není aktivní klient, takže by platil za vedení účtu nemalou částku. Pročež má vydanou bankovní kartu a 5× za měsíc si jde koupit tatranky do automatu (transakce kartou...), aby byl aktivním klientem. ;oD
Ty banky se snaží, aby člověk měl pocit, že placení je snadné
a utrácení nebolí
. Když máte v peněžence čtyři stovky, nenakoupíte si maso za 420 Kč; když máte kartu, tak klidně za 435 - a když máte kreditku s několikatisícovým limitem, vedle v obchodě koupíte ve slevě tu pěknou bundu, co na ni tři měsíce koukáte; a taky si můžete vzít předschválenou půjčku a kupit dětem herní konzoli...
Mít celou banku v mobilu je nebezpečné, a vyžaduje to určitou sebedisciplínu.
11. 1. 2025, 16:27 editováno autorem komentáře
Jenže tady nejde ani tak o to, že by se někdo dostal neoprávněně k penězům (to lze i jinými způsoby), ale že:
a) se k nim nemusí dostat klient (viz problémy s ovládáním, nedostatečně rychlé potvrzení transakce, neukončení bankovní aplikace, náhle se vzpouzející biometrie, atd.),
b) si v tom klient může zbrklým tápáním
omylem něco přenastavit (už jsem viděl i tlačítko ano, chci předschválený úvěr
),
c) možnost disponovat všemi svými penězi a ještě i půjčkou svádí k nepřiměřenému či zbytečnému utrácení.
Tak ono clovek porad neco plati :-) Takze byt tim aktivnim klientem fakt neni nic komplikovaneho. A bavime se o beznych provoznich vydajich domacnosti, ne o nejakem umelem utraceni. SIPO je obycejny archaismus... co z vas akorat taha penize navic... par trvalych prikazu, ev. inkas primo z uctu nestoji nic... kdy se to jako bonus jeste lepe spravuje/kontroluje. A obchod, ktery karty nebere si... moje penize nezaslouzi ;-)
Předpoklady silně nesedí. Jednak mi aplikace banky nejde instalovat do mého OS smartphonu (ale nevylučuju, že to vyzkouším, pokud nějakou se podaří zprovoznit pod rootem a banku rozhodně kvůlitomu nehodlám měnit) a zadruhé bych si rozhodně nepřivodil alzu do smartphone.
čili to asi není pro mě, když předpoklady naprosto odporují.
Silne jste nepochopil o co jde.
Mate telefon a v nem mate aplikaci treba Alza a aplikaci banky, kde mate ucet treba Airbank.
Nakoupite v aplikaci Alza a chcete zaplatit prevodem penez na ucet okamzite.
Jak by to podle vas melo fungovat aby to bylo okamzite? Tedy jak platebni udaje z aplikace Alza dostanete do aplikace Airbank, kde muzete tu platbu provest?