Kvůli sporu s provozovatelem depa v Bílém Kostele nad Nisou na Liberecku ztratila logistická firma Zásilkovna přístup k tisícovkám balíků svých klientů. Informovala o tom Česká televize.
„Depo, na kterém zásilky zůstaly na konci srpna bez pohybu, měl ve správě externí provozovatel, s nímž jsme k 31. srpnu 2023 ukončili spolupráci. I přes naši snahu bohužel nedošlo ke vzájemné dohodě a provozovatel depa nám ve čtvrtek 31. 8. 2023 část zásilek zablokoval – depo bylo k tomuto dni ze strany externího provozovatele uzamčeno a provozovatel odmítl naskladněné zásilky předat zaměstnancům Zásilkovny,“ vysvětluje Zásilkovna na svém blogu.
Balíky odeslané na Liberecku po 1. září už firma směřuje na jiný sklad v Benátkách nad Jizerou. Některé části kraje zaváží také z dep v Ústí nad Labem, Hradci Králové a Nehvizdech.
Firma teď postiženým zákazníkům proplácí cenu zboží a dopravy. Lidé musí podle instrukcí Zásilkovny vyplnit reklamační formulář. Peníze by měli dostat do 30 dnů od odeslání reklamace. „Již jsme refundovali zhruba polovinu všech zásilek a vyplatili kompenzace v hodnotě několika milionů korun,“ říká firma.
Spor s provozovatele depa se patrně potáhne dál. Vedoucí depa České televizi řekl, že balíky Zásilkovně vydá jen za účasti auditora. Zásilkovna se obrátila i na policii, ta ale případ odložila, protože se podle ní nestal trestný čin.