Ty kompenzace nejsou vždy úplně dobré řešení. Mí známí čekají na poměrně těžko sehnatelný náhradní díl (cena byla kolem 300 Kč), v podstatě nenahraditelný, a na vydražené staré fotografie z Krkonoš (cena těsně nad 150 Kč, ale "jiné stejné už nikdy nebudou"). :-(
Takže žádná reklamace a prostě čekají, až se někdo umoudří a ty zásilky vydá.
tipuji, že Zásilkovna měla platit za pronájem podle objemu zásilek a spor bude v tom, že Zásilkovna nejspíš si myslí, že těch zásilek bylo méně než si myslí majitel.
Zásilkovna má extrémní nepořádek v balících, často netuší, kde jsou, kdy doručí, kdo s nimi kde manipuloval. V distribučních centrem se to přehazuje z leva do prava bez evidence. Tak nějak nevěřím, že není chyba zase na jejich straně a jen svými akcemi a prohlášeními ze sebe dělají oběť.
Jak píše výše RDa, rychlé proplacení zásilek je nějaké podezřelé. Zásilkovna obvykle dělá vše proto, aby se vyhnula proplacení nebo zpochybnila hodnotu, ty její snahy odečítat DPH (ikdyž náhradu dává adresátovi) nebo proplácení pouze nákupní ceny odesílatele (což je problém, když v tom má odesílatel fixní náklady třeba na překlad, manuál, kompletaci) jsou velice časté.
Vite, kdyz chcete z libovolneho duvodu s nemym ukoncit spolupraci, tak se na to typicky dopredu nejak pripravite, a to i na variantu, ze nastane problem. To co nastalo spis nasvedcuje tomu, ze zasilkovna smlouvu ukoncila z minuty na minutu, aniz by se zaobirala tim, ze jaksi tam jeste nejake zasilky jsou. Podotykam, ze jsem podobne chovani videl u ruznych firem, a typicky to byly firmy, ktere spely ke krachu.
vyvozuješ, že odmítat vydat se rovná krádež, to tak ale nemusí být. Pokud měli mezi sebou nějakou smlouvu a pouze se jedná, že jedna strana nedodržela její obsah, není to věcí policie, ale soudu.
Nikdo se nikam nevloupal, nikdo nic nikam neodvezl, policie ti nebude luštit smlouvy a dělat v tom rozhodce.
Ono stačí, když přidete do Z-Boxu a ve vaší přihrádce je cizí zboží a ne to vaše. na infolince ani webchatu vám nepomůžou, musíte udělat reklamaci, pak to na vlastní náklady odvést do nějakého výdejního místa a pak čekat, až totéž udělá ten, kdo má váš balíček ve své přihrádce a někdo vám dá vědět, kam a kdy si ho máte přijet vyzvednout.
Podle jinych informaci to byla smlouva na dobu urcitou, takze jim proste vyprsela.
Ale stejne - kdyby jedna strana vedela ze nebude dalsi smlouva, tak na to depo posle vlastniho cloveka ktery dohlidne na to, aby veskere zasilky byly nalozeny na rozvoz (a z rozvozu se nedorucitelne pak vraceli uz na jine depo) - a co nejde nalozit na rozvozy, tak si to odvezou primo na jine depo.
Jenze realita je takova, ze Zasilkovna jsou cuckari - naivni vyvojari aplikaci, neschopny management, mizerne personalisticke obsazeni, chybejici procesy, produktak co mu to nemysli, a i marni pravnici, co tohle nakonec dopustili. Takze ten prukak zas zaplati podojenej investor, aby "svoji investici" nakoec "ochranil".
I kdyby to byla smlouva na nejakou konkretni dobu, o cemz dost pochybuji, protoze takove se v podobnych situacich neuzaviraji, tak prece vim, kdy ta smlouva konci a nebudu partnerovi posilat k odbaveni zasilky, o kterych vim, ze je jiz odbavit nemuze, kdyz uz zitra nebude parnerem. A i v takovem pripade toho partnera pochopitelne upozornim, ze smlouvu nebudu prodluzovat a zaridim nejake adekvatni ukonceni te spoluprace, v tomto pripade treba nejakou finalni inventurou a predanim nedorucenych zasilek, ktera rozhodne nebude probihat posledni den.
Pricemz samozrejme takovy postup byva deklarovan v uzavrene smlouve.
Jenze ... ja videl ten dil utajeneho sefa, a to bohate stacilo na to abych dosel k zaveru, ze majitelka o logistice nevi vubec nic.
Tohle bych chtěl sledovat u soudu. Zásilkovna se podle všeho rozhodla pronájem neprodloužit, ale zásilky si neodvezla, dokud měla platný pronájem. A majitel areálu ji nechce do areálu pustit, protože už s ním nemá platnou smlouvu a požaduje zaplatit za další využívání. Typický střet dvou blbců, kdy každý má svou pravdu, ale odnáší to někdo úplně jiný.
Viz vejs, provozovatel depa se zjevne domniva, a nebylo by to nic vyjimecneho, ze neopak zasilkovna dluzi penize jemu. Pokud to tak je, tak zadrzeni majetku je zcela regulerni zpusob jak se alespon castecne zahojit.
Vy po provozovateli nejakeho depa nic chtit nemuzete, protoze s nim nemate zadny smluvni vztah.
Prijde mi jednani Zasilkovny co nejrychleji financne odskodnit prijemce/odesilatele ponekud divne - jako kdyby chteli fyzicky problem (baliky) fikane pretvorit v problem nehmotny - financni. Co tim asi sleduji?
Takze vlastne timto jednanim depu zustane na krku hromada veci, ktere ani nevim zda zakonne muze zpenezit - prodat, kdyz jim nikdy nepatrili - ale taky dostanou v budoucnu na krk nekolikamilionovou pohledavku, ktere navic budou nalezet uroky za prodleni.
Ale holt, kde se sejdou dva blbci, tezko se hleda dohoda.
Kdybych byl poskozenym, tak bych ocekaval spis moznost prijit s jejich appkou na depo - tj. prokazat ze mi nejaky balik patri, i kdyz depo jiz nema elektronicky pristup na API / sluzbu. A po evidenci nekam vedle si mit moznost balicek odvest (klidne s fotodokumentaci a kopii obcanky). Ale copak se to stalo? Baliky byly uzivatelum z appky smazany - a tohle vidim jako velky zasah do prav uzivatelu.
" kdyby Zásilkovna neplatila, tak se mohl se Zásilkovnou "poprat" jiným způsobem, například žalobou a ne takhle uboze."
Jiste, nekteri lide jsou hloupi a jini nebudou ... bude na ne podavat zalobu, a 20let se soudit, aby nakonec nedostal nic, protoze firma mezi tim zavre.
Vite ja mezi svymi zakazniky logisticke firmy mam. Firmy ktere (mimo jine) i obsluhuji prave vpodstate presne totez = vy tam dodate nejake zbozi, oni vam ho uskladni a pak pripadne na zaklade nejake komunikace expeduji. Jestli si myslite, ze si tam muzete jen tak prijet a neco odvazet, tak naprosto zapomente. A pokud nezaplatite, tak pocitejte s tim ze dostanete nejakou lhutu a nasledne bude vse zpenezeno treba v nejake aukci. Naprosto legalni postup.
Navic tu bylo verejne deklarovano, ze jim ty baliky predaji, pokud u toho bude nejaky auditor a oni nalezite dolozi, ze ty baliky maji v evidenci. Vzhledem k tomu, ze to zjevne odmitli, tak se muzu jen domnivat, ze evidence neexistuje, a ze vlastne ani nevedi, jake baliky tam maji. Ted tak maximalne cekaji, kdo se ozve ze balik nedostal a nejak dolozi, ze nejaky dostat mel. Slusny bordel.
Normalni firma by umela obratem rict presny pocet baliku (napriklad). A pochopitelne i dodat jmenovity seznam. Normalni firma bude mit na kazde zasilce nejake ID, takze prekontrolovat to je otazka prehazeni baliku z hromady na hromadu.
To je prave to, ze neni. Majitelem se stava az v okamziku, kdy zasilku prevezme.
Navic zde jde o zjevne obchodni spor (nezaplacene sluzby) a pak tu prichazi v uvahu zadrzeni majetku.
A zjevne to ma i pokracovani ... https://domaci.hn.cz/c1-67242800-zasilkovno-zaplat-nejsme-otroci-pred-sidlem-logisticke-firmy-se-lide-domahali-svych-penez
Kde ze se stal trestny cin? Zasilkovna vypovedela smlouvu, nevyklidila prostory (rozumej, neodvezla baliky) a ted se divi ze k nim nemaji pristup?
Jinak ty kompenzace bych rad videl, 99% lidi nevyplní pojištění, protoze prachy, takze je 99.9% zasilek pojisteno na zakladnich 300Kc (v cene sluzby). Tedy docela i solich pro zasilkovnu. Vyplati almuznicky a pak najdou doslova poklady az se k balikum dostanou - jen jestli tohle nebyl nahodou zamer.
Mě to zní tak, jako kdyby vedoucí čekal, že si auditora objedná ( a samozřejmě zaplatí, o to jde) Zasilkovna. A staví věc tak, že "velká firma jde po krku malému podnikateli"... Ovšem lidi, co už třeba někomu zaplatili, určitě nemají chuť na tyhle tanečky, chtějí obsah zásilek, nebo alespoň nějakou kompenzaci.
Čistě můj pohled, klidně s ním nesouhlaste...
12. 9. 2023, 18:50 editováno autorem komentáře
Hm. To musí být asi výjimka. Většinou si zákazníci stěžuji na opak. Když se něco u nich semele, tak se spíše snaží to ututlat.
Zde asi jinou možnost nemají, když už se to profláklo na veřejnost. A jak píše dole, je poněkud divné, že to zrovna řeší takovým způsobem. Tedy skoro stejně. Snaží se to co nejrychleji ututlat.
Tady bude problém s tím, že majitelem je většinou příjemce, ale reklamovat to musí odesílatel (ten má smlouvu se Zásilkovnou). Čili když se na policii obrátila Zásilkovna, něm+lo to kýžený efekt. Jedině, kdyby to šlo soudní cestou, kdy by bylo nařízeno vydání zásilek - pak by byla možná i exekuce. Ovšem v našich podmínkách je to na hodně, hodně dlouho. (A s rizikem, že ten, kdo ty zásilky má, je radši zničí, než by je vydal.)
Ehm ... v tom pripade ovsem doticni netusi, jak funguje pojisteni. V pripade vyplaty pojisteni se nevyplaci cena, na kterou je neco pojisteno, to je jen maximalni limit. Vyplaci se cena, kterou v pripade sporu stanovi odhadce a potvrdi soud. Pripadne tedy cena, kterou lze nejak dolozit. Tudiz pojistovat vec v cene tisicikoruny na 100k sice muzete, ale to neznamena, ze v pripade jejiho zniceni/ztraty bude vyplaceno 100k. To bych si mohl takhle poslat klidne i prazdny balicek, a zaridit, ze bude ztracen.
Ve skutecnosti pri posilani "z ruky do ruky" = neprobehla zadna platba, bude pomerne zasadni problem dolozit, co vubec v tom baliku bylo.
Z webu zasilkovny to uz smazali, ale porad se da dohledat, ze presun avizovali uz ke konci cervna. Takze partner prokazatelne dopredu musel vedet, ze konci. A vubec bych se nedivil, kdyby se dotycny rozhodl jim to "zavarit", kdyz teda konci a smlouvu mu teda neprodlouzili... ci treba i vypovedeli treba proto, ze partner nefungoval jak se cekalo. Zmetku, co s koncem smlouvy hazi klacky pod nohy tady kolem nas beha spousta...
Též si myslím, že to bylo tak. Zvlášt proto, že na FB stránce majitele toho depa určené k hejtům proti Zásilkovně on sám tvrdí, že doručoval ještě do 30.8., což je dle komentářů na téže stránce (těch co ještě nestačil smazat...) lež, protože lidé měli balíček v depu již před 30.8. a nikdo se jim ho vůbec nesnažil doručovat... Ale divím se Zásilkovně, že tohle problematické depo (protože sami tvrdí, že smlouvu s ním rozvázali právě proto) využívali až do poslední chvíle, to byla fakt zásadní chyba, za kterou teď budou platit jak mourovatí.
Pokud předchozí příspěvek kvalifikujete jako "rozhořčeně rozčilující", tak máte hodně omezenou představivost, co to znamená se rozhořčeně rozčilovat. Doručovatel nebo systém Zásilkovny udělá chybu v umístění dvou (a možná i víc balíčků) v Z-boxu a zákazníci to za ně musí řešit - nejenom, že nemají své zboží, ale na své náklady a svůj čas řeší, co s těmi špatnými dělat. A ne, nejsem dokonalý a pokud jste se "náramně pobavil" nad takovou blbostí, tak vám skutečně stačí málo.
Takze je vporadku, za zakaznik zaplatil za duruceni, doruceno nebylo a musi jeste znova zaplatit za to, ze resi, proc doruceno nebylo? Hmm, zvlastni predstava o tom jak to ma fungovat ...
Kdyz nic jienho, ocekaval bych, ze prijede pikolik, ktery si vadne doruceny balicek prevezme a hluboce se omluvi.
Ano, oba čekáme totéž, nejen, že nikdo nepřijel, ale infolinka vám vysvětluje, že máte "cizí" balík odvést na nejbližší výdejní místo a čekat, až totéž udělá ten, kdo má ve své přihrádce vaši zásilku. Možná nebyly přehozené popuze dva balíčky mezi sebou, tak nešlo kontaktovat majitele druhého balíčku, aby zjistili, kdy do Z-boxu dorazí to zkontrolovat. Nebo takový proces neexistuje a lidská chyba s přehozením zásilek do jiných přihrádek se nepředpokládá...
Co píšou jinde, tak Zásilkovna s nimi nebyla delší dobu spokojena. Proto s nimi ukončila, respektive neprodloužila, spolupráci a zásilky jdou nově přes jiné depo.
Skutečnou pravdu nikdo nevydal. Každá strana tvrdí, že za to může ta druhá.
Depo prý tvrdí, že Zásilkovna je odstřihla od systému a tak nemají jak ty balíky předat ani vydat. To co navrhuje Zásilkovna se jim nelíbí, protože z jejich strany by to neměly pod kontrolou. Jakože pro pozdější stížnosti, že nějaký balík chybí nebo chybí peníze za dobírku. Tak by Zásilkovna po ně mohla požadovat odškodné. Proto zřejmě ten auditor, který by nad tím měl dohled.
No a Zásilkovna zase kecá něco o tom, že jim depo odmítá zásilky vydat a nějak s nimi není řeč.
Hele nikdo nezná pravdu. Tak jakékoli takové komenty se berou s rezervou. Zvláště pokud pochází z FB a od rozhněvaných lidi.
Jako může to být i tak, že majitel depa úmyslně zadržuje balíčky, protože má se Zásilkovnou nějaké rozepře. Ale může to být i tak, že nedoručoval proto, že neměl jak, když také tvrdil, že je Zásilkovna odstřihla od systému.
Každopádně souhlasím s poslední větou, že si to Zásilkovna sama pokazila.
Tak když sám majitel depa napsal, že ještě 30. mohl doručovat a Zásilkovna ho odstřihla až 31., tak bych zrovna těmto komentům věřila. Myslím si, že majitel depa se zachoval jako pomstychtivý hajzl (ať už k tomu měl důvod jakýkoliv) a Zásilkovna s tím nepočítala, protože doufala, že do poslední chvíle bude dělat co má a pak se s ním bude dát rozumně domluvit, ale na tohle se může spoléhat nějaký naivní nekňuba a ne obrovská firma.
Tak Zásilkovna není zrovna moc sdílná v tom, kde se balík zrovna nachází.
Tak podací a expediční depo je na stránce tracking.packeta.com vidět vždy i s přesnými časy, v aplikaci je to myslím horší.
Nikdy jsem s vyplacenim pojistky na vetsi castky nemel problem. Zadny odhadce nebyl ani potreba. Jednalo se o dily na jiz dlouho nevyrabeny HW od Sunu kdy cena byla odhadnuta z nakladu na znovuvyrobeni kusu nebot reverzni engineering by byl drazsi.
Muzete mit klidne malou desku jejichz cena bude klidne 100kkc nebo si ji nechate nacenit od byvaleho dodavatele a pak to mohou byt i desetinasobky pokud neni skladem. Nebojim se ze v pripadnem sporu bychom to vyhrali.
Je vsak nutne se vejit do limitu ( posilat balik za mega vam jako beznou zasilku dopravce neodbavi). Nad limity dopravce je to sice mozne ale znacne individualni a byva tam spousta hacku pokud nemate individualni smlouvu. To uz je lepsi poverit zamestnance vyletem tam a zpatky.
Pokud si budete posilat prazdny balicek je nutne prokazat ze nebyl dorucen a ze do nej bylo zasazeno. Pokud zaridite jeho ztraceni pri preprave je to stale problem prepravce.
Tak Zásilkovna není zrovna moc sdílná v tom, kde se balík zrovna nachází. Kdoví jak to bylo s těmi balíky, u kterých někteří píšou, že je nedostali a to ani ty před 30. Jestli se píše, že jsou to tisíce balíků, tak je klidně možný, že v tom bordelu se může pár balíků zaseknout a nedoručí se hned. To je sice k naštvání, ale nemusí to být nutně tak, jak píšete. U Zásilkovny je normální, že někteří nadávají, kde se jejich balík loudá nebo ztratil. Takto je to vlastně i všude. Nikdo není dokonalý, aby v té hromadě neudělal chybu.
" komentářů na téže stránce (těch co ještě nestačil smazat...) lež, protože lidé měli balíček v depu již před 30.8. a nikdo se jim ho vůbec nesnažil doručovat"
Tak jednak zasilkovna treba neplatila, druhak to ze ma nekdo balicek (a jak to asi tak zjistil? aha, tim ze to tvrdi zasilkovna ...) v nejakem depu, neznamena, ze nekdo jiny zasilku neobdrzel.
Tak jednak zasilkovna treba neplatila,
I kdyby Zásilkovna neplatila, tak se mohl se Zásilkovnou "poprat" jiným způsobem, například žalobou a ne takhle uboze.
druhak to ze ma nekdo balicek (a jak to asi tak zjistil? aha, tim ze to tvrdi zasilkovna ...) v nejakem depu, neznamena, ze nekdo jiny zasilku neobdrzel.
To by byla sakra velká náhoda, kdyby se to stalo všem...
Vy jste Zasilkovnu asi nikdy nepouzil vid?
Na trasovacim odkazu je cela historie, typicky 7+ zaznamu a skenu nez balicek dorazi.
A skenuje se cislo baliku, ktere je ve formatu Znnnnnnnnnn (znak Z a 10 cislic).
A vzhledem k tomu, ze Zasilkovna aktivne kontaktovala majitele baliku na mail, tak se vi kteri tam meli balicek.
Auditor zadny problem nevyresi - protoze databaze je zcela v rezii Zasilkovny, a pokud chteji tak si tam muzou hrabnout rucne a hodit majiteli depa na krk zasilky ktere nikdy nevidel, ale bude jim je dluzit.
Pokud nema depo fyzicky vytisk predavaciho protokolu z kazdeho dne, co jim slouzili, tak nikdy nebude mit navrch v dukazni otazce.
Majiteli depa to maximálně blokuje místo ve skladu, který nemůže dále využívat, pokud ho to netrápí, tak poškození jsou jen zákaznící Zásilkovny a Zásilkovna samotná, která si převedení balíčků nepřevedla do nového depa včas.
jinak obdobná společnost v Polsku má limity na zásilky za ještě menší ceny, limit na balíček 15kg do boxu a ještě větší na výdejnu. jejich appka, ale není nejpřehlednější a třeba mají i omezeno, že výdejní místo ikdyž běží 24h denně, tak samotný výdej má omezenou výdejní dobu. Asi aby nekonkurovali jiným výdejním místům a nezahltili je zásilkami.
"Majiteli depa to maximálně blokuje místo ve skladu"
Ehm .. ja vim, ekonomie materske skoly ... kazdy metr(ctverecny nebo kubicky, to je uplne jedno) skladu, stoji penize kazdou hodinu/den/mesic provozu. Tudiz cokoli tam lezi, stoji penize. Takze vlastne kazdy je vpohode s tim, ze ma naklady, ale prijmy zadne. On by totiz majitel vubec nemohl to misto pronajmout nekomu dalsimu.