Sice jsem hodně proti privatizaci veřejného prostoru, ale výdejní boxy v současné době podle mne vůbec nepředstavují problém. S metrem je to nesrovnatelné – tam jsou velmi stísněné podmínky a velmi omezený čas na instalaci a údržbu. Ty výdejní boxy bývají obvykle umístěné na nějakém parkovišti, kde už není co zkazit. Když to srovnám s nejrůznějšími sloupy (značky, lampy, troleje, reklamy) na chodníku, budníky pro elektřinu, spoje, plyn, volně stojící kontejnery s bordýlkem okolo, všudypřítomná parkující auta, koloběžky – ty výdejní boxy mi vůbec nevadí. Navíc to podle mne vyřeší nabídka a poptávka – poptávka asi neporoste donekonečna, a provozovatelům se nevyplatí provozovat poloprázdné boxy. Takže pokud má teď někde box Alza, dá se očekávat, že v budoucnu bude ten box Alzy poloviční a někde bude poloviční box Zásilkovny.
Na to uz ve svete davno vynalezli reseni, ktere se u nas nejak ne a ne uchytit. Boxy ma mit kazdy dum svoje, na pristupnem miste, s moznosti dat tam cokoliv kteremukoliv obyvateli.
Coz sice neresi odesilani ale jenom prijem, ovsem zda se, ze to tak staci :-)
29. 9. 2020, 20:08 editováno autorem komentáře
to sané by se dalo tvrdit o nejrůznějších, často naprosto nevkusných, reklamách, plakátech, cedulích.. stačí se podívat ve městech.. a přitom, kdyby to bylo nějak sjednocené (např. na jednom panelu, sloupu atd), tak by to nemuselo vypadat tak příšerně.. navíc pochybuji, že si zrovna u té kovové klece na fotce koupila Packeta / Zásilkovna cca 10-20 m2 pozemku.. to bude spíše řešeno ve stylu pronájem od obce atd.
Tyhle všemožné "výdejní boxy" by měla městské aglomerace už začít řešit nějak komplexně - viz. třeba LTE internet v pražském metru, kde si také každý operátor nemohl natáhnout vlastní kabely, ale byly nuceni se spojit. Jinak to bude za chvíli jedna kovová pixla vedle druhé - a už i Alza své boxy pronajímá třetím stranám.