Jezdim na (bezmotorove) kolobezce po Praze. Kde to jde, jedu po cyklopruhu/stezce. Kde nic takoveho neni, je to samozrejme o zvazeni pro a proti. Jizdou po silnici muzu brzdit auta, coz neni prijemne ani mne, ani jim (nicmene mam na to pravo). Nekdy zvolim jizdu po chodniku, protoze to je na danem miste zjevne nejlepsi reseni, ale pak se snazim dodrzovat 2 zasady: 1) pohybovat se max. rychlosti spechajiciho chodce, prsty pripravene na brzdach, 2) nepouzivat hubu a zvonek - kdyz mi nekdo prekazi, proste jeste vic zpomalim nebo sesednu (ja jsem na chodniku vetrelec, chodec tim nema nijak trpet).
Prijde mi, ze kdyby se takove zasady rozsirily (a vyzadovaly), byl by to hezky kompromis pro vsechny. Ani ja nemam rad tupce, co jedou po chodniku 30 km/h.
Jenže ti "zpovykaní chodci" :-) si chodit můžou jak chtějí, protože je to CHODNÍK.
Maličko pletete dvě věci: na kolo / koloběžku můžete, ovšem s dodržováním pravidel s.p., protože jak na kole, tak na koloběžce jste "řidičem nemotorového vozidla" a na chodníku bez vyznačené stezky vůbec nemáte co pohledávat.
stezek je málo, protože vám vadí a nerozumím, proč kvůli lenochům v plechovkách bych nemohl na kolo/koloběžku.
Mistře, stezky by mi nevadily, kdyby pumpičkáři ráčili dodržovat zákon a jezdit po nich. Za situace, kdy vedle silnice vede stezka za desítky milionů široká tak, že by se tam vešlo auto, ale pumpičkář stejně jede po silnici, ohrožuje sebe, totální ignorací dopravních předpisů vyplývající jednak z neznalosti, jednak s přesvědčení o vlastní nadřazenosti ohrožuje řidiče, a ještě chodí držkovat po diskusích, tak za této situaci mi opravdu ty stezky vadí. Je to nesmyslné vyhazování peněz.
Pumpičkář/koloběžkář je podle (výhradně své) potřeby tu chodcem, tu nechodcem, kličkuje po chodníku, hup na přechod pro chodce, do protisměru a zpátky na silnici... červená na semaforu nebo zákaz vjezdu je pro smích a ještě mají tu drzost tady blábolit o tom, že někdo je lenoch v plechovkách.
Co se týče cyklostezek v Praze, dá se můj přístup shrnout zhruba tak: chodil jsem tamtudy čtyřicet let a chodím tam pořád stejně. A že ten chodník předloni omalovali červeně a nasprejovali tam piktogram rozšlápnutých brejlí - co je mně po tom? Ať si malujou, když je to baví.
Já nejsem slepej, cyklista není slepej, můžeme se vzájemně vyhnout, tak co? Těm, co jedou proti mně, se uhnu já, a ti, co jedou za mnou, se uhnou mně. Houby zle.
Jestli mě z něčeho na cyklostezce polévá děs, jsou to psi na vodítku. Zvlášť na takovým tom tenkým nylonovým, co není vidět... ;)
Ano, takto je postaven zákon. Ale já bych tak kategorický nebyl, v případě, že je chodník prázdný bych tam cyklisty klidně pustil, stejně jako chodce na cyklostezku, ovšem podmínkou je trocha ohleduplnosti od těch kdo jsou na dané komunikaci "na návštěvě". Kdyby se lidé chovali podle zásady:"Nikoho nepruď, a nebuď h0vado. Nikdy.", tak by se to i dalo... No zpět do reality, že...
Přesně tak. Po tohle se vám klidně podepíšu.
Cyklisté si stěžují (i tady), že je na kombinovaných stezkách blokují chodci. Přitom mají sami máslo na hlavě, když klidně jezdí po chodnících, kde neberou ohled na chodce a někteří jsou ještě slušně drzí (a to nemluvím o nějakých pubertálních, ale třeba o otci a dítěti, které "omezuji" svou chůzí tam, kde oni nemají co dělat). Každý tlak vyvolává protitlak.
Osobně tedy nikoho na kombinované stezce neomezuji, i když je to občas o zdraví, třeba na dlouhém úseku v Hradci Králové u fakultní nemocnice.
A nemluvě o tom, že cyklisté najíždějí bez rozmyslu na chodníku do míst, kde nemají potřebný přehled, chodník není pro toto navržen. Kolikrát už jsem musel na několika takových známých místech, někdy na poslední chvíli uskočit před exotem stylu "uhni, jedu..."
To vůbec není o sdílené ekonomice (módní blábol, kterým se tihle extremisti zaštiťují, když se jim to hodí), ani i ekologii ani o ničem podobném, ale o tom, že jakmile se těmhle jedincům vyhoví, tak se naprosto utrhnou ze řetězu a za pár měsíců naprosto bezohledným chováním masově omezují a ohrožují ostatní (ať už to jsou chodci na chodnících nebo řidiči). A jinak samozřejmě, diskutovaný případ není žádná sdílená ekonomika, ale normální komerční pronájem.
@Datel: vždyť ten důvod jasně napsal. Vlastní potřeba nemuset ujet metr navíc...
"Pumpičkář/koloběžkář je podle (výhradně své) potřeby tu chodcem, tu nechodcem, kličkuje po chodníku, hup na přechod pro chodce, do protisměru a zpátky na silnici... červená na semaforu nebo zákaz vjezdu je pro smích a ještě mají tu drzost tady blábolit o tom, že někdo je lenoch v plechovkách."
Kdesi byl o tom nedávno článek, jak kolečkáři vnucují své kolečkářství všem ostatním a ještě je to bráno jako pokrok a ekologický počin... Oni totiž moc dobře vědí, že nejsou prakticky nijak postižitelní, pokud nezpůsobí takovou nehodu, která jim znemožní odjezd / odchod. Kolo nemá žádnou RZ a když ti někdo neukáže OP, čeho se chytíš? Taky mám podobné zkušenosti jako Petr F., před několika lety jsem musel v létě dokonce na ch. ambulanci, když mi kluk, kterej se nevešel do mezery mezi mnou a autem udělal maličko dírku do nohy a jak jsem na něj zařval, tak ještě zrychlil a ujel...
Každý rodilý Pražák ví, že se odjakživa říkávalo i na Příkopech. http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=4166 . Avšak ani náplava Krnáčová se toho taky nenaučila dodnes o Praze mnoho a dělala bohužel primátorku, takže budiž ti odpuštěno, že ses o tom zatím nedozvěděl.
V této ulici je vyhrazený pruh (https://www.google.com/maps/@50.0869641,14.4279559,3a,75y,266.29h,85.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1smESzkMTzh9xBH4hJjvz0Sw!2e0!7i13312!8i6656) pro kola na silnici, tudíž tito tři střelci na "nasdílených" koloběžkách Lime měli využít tento pruh, nikoli jezdit na přelidněném chodníku a kličkovat mezi nima.
A ano skutečně se začínají hromadně nacházet blbci (a že jich mezi nejn cyklisty je.), kteří místo po silnici či dokonce hned vedle přístupné cyklostezce jsou schopní jezdit po chodníku a narážet do lidí. Potřebuješ to nějak omlouvat, protože to děláš taky?
Nejen na Praze 2. Připadá mi, že tak první dva týdny všichni poslušně jezdili po silnici, pak to začali první "odvážlivci" zkoušet po chodníku a když se nic nedělo, začali se postupně nabalovat další, až do současného stavu, kdy už nejezdí po silnici skoro nikdo. Kdepak je asi naše bdělá a ostražitá městská policie?
@Datel 13 : 05
Tak mi laskavě sděl jiný důvod, proč jen kolečkáři mají furt potřebu jezdit po chodníku, než následující? Protože vědí, že se jim nic nestane. Kdyby to zkusil třeba mopedista, je v prů..., má totiž značku, podle která se dá dohledat.
A na základě své volby nemůžeš přece soudit ostatní, že to tak děláš ty, není model pro chování dalších tisíců kolečkářů...
V japonsku se po chodniku jezdit muze a je to dokonce nekde i prikazano. A to i v historickych castech s malymi chodniky. Kde je tedy problem? Ve vzajemne ohleduplnosti? Ano jako cyklistu mne taky stve kdyz v ramci bezpecnosti musim proste po chodniku jet - pokuta lepsi nez dozivotni zmrzaceni a pravne se z toho dokazu vykroutit i bez pokuty. Nicmene jedu krokem/klusem a ne jako prase. V te rychlosti kterou jedu jsem schopen zastavit rychleji na kole nez chodec klusajici stejnou rychlosti. Nekteri cykliste jezdi i tam kde jezdit muzou jako prasata - proste ja jsem pan, tohle je muj prostor a kazdej kdo na cyklostezce je taky je jinej povl a nepatri sem. Je to o nastaveni spolecnosti. Nebyli jsme v CR nikdy zvykli na velky provoz kvuli nedostatku za komunistu. A tohle je dusledek.
Ne, to opravdu není blbost. K dohledání tisíce videí např. na Youtube. Furt dokola - oddělená stezka X metrů od silnice, vedoucí souběžně s tou silními, ale kdepak, tam prostě ne a ne a nepojedu. Dotyční pumpičkáři to ještě hájí tím, že jim tam překážejí tu zlí chodci, tu pomalé rodiny s dětmi, tu by si museli deset metrů zajet a miliony dalších výmluv, proč ignorovat zákon. Nebavíte mně, fakt ne.
Jasně, čéče :-D
Že "nemají jiné alternativy"?? Úplně prázdná ulice kde se v poho vejdou dva autobusy a oni musí po chodníku?? Jakou další alternativu by ještě chtěli?
A doplnění k výše uvedenému: dotyčná ulice a jeden chodník jsou večer a v noci dobře osvětlené, perfektně sjízdné a po 16:00 je s malým provozem. Druhý chodník stíní stromy. Neustí na něj ani žádná cyklostezka a je mizerně dlážděný. Ale někteří musí augerechnet po tom mizerném chodníku skoro potmě, protože světlo je pro ně asi sprostý slovo...
Minulý rok se jeden takový s odpuštěním de... srazil za podvečerního šera s autem, jehož řidič ho vidět nemohl, protože cyklista neměl světlo. Ona totiž tenhle mizerný chodník přetíná odbočka do vilové čtvrti... Náhodou jsem to celé viděl, čekal jsem zpožděného kurýra, který měl akorát přijet, tak jsem ho vyhlížel. Ještě že je tam stopka, auto nebylo moc rozjetý, i tak mu ale přelítl přes předek a dost tvrdě si ustlal na druhý straně, že ho tam záchranka ještě po 15 minutách sbírala. Mmch: akorát ten kurýr mu prý tu záchránku volal, mluvil jsem s ním a byl kluk celkem vyklepanej, že si u nás musel dát kafe...
A když už po chodníku, proč nejel po tom osvětleným? Co si jako mám o řečeném "cyklistovi" myslet?
Podle jednoho novinářského průzkumu konkurenčního informačního serveru je česká policie rozdělená na dva tábory, kdy jeden tábor vykazuje jezdce z chodníku na cestu a druhý z cesty na chodník, nicméně s jednotným názorem, že oba tábory by raději viděly jezdce na chodníku a je to logické. Jezdec na cestě nemá dostatečnou rychlost, relativně brzdí provoz, nemá helmu a při primitivním "škobrtnutí" mohou být pro jezdce následky fatální. Na chodníku by "měli" být samozřejmě jezdci ohleduplní, neagresivní, ale k tomu zase jednotlivce nemůžete donutity stejně tak jako nedonutíte žádného řidiče neustále dodržovat pravidla silničního provozu. Souhlasím s vykazováním jezdců do cyklopruhů a kde nejsou, na chodník. Nutno připomenout, že Praha je metropole. Nabobtnalá bublina nekvalitní zanedbané dopravní infrastruktury, neukáznění chodci, jezdci, řídiči, chlastací vozítka, koňské povozy, kázeň je nikde, kdo není agresivní, nikam se nedostane. Co s tím chcete dělat? ... Nápady jsou a nejsou nové. Dokončit vnější okruh, dokončit vnitřní okruh, odstranit kočičí hlavy z historicky nebo památkově nevýznamných míst, zavést ekologické zóny, dostavět metro. Doprava se uvolní, Praha se provětrá a sklidní (ale spadnou mosty).
Mně teda nepřijde jako militantní chodec, já s ním v tom, že chodník je výhradně pro chodce, souhlasím. V čem se neshodneme je to druhé tvrzení, které je oprávněné asi tak stejně jako "Silnice je pro koloběžky" nebo "Silnice je pro bábu co tlačí vozík". Silnice je totiž především pro všechny…
Datel, Lol Phirae:
Ta videa ukazují běžnou realitu, nikoli nesmysl! Cyklisté se naprosto běžně chovají ,,svobodně" protože vědí, že pokud je policajti nechytnou za ruku přímo při páchání dopravního přestupku, nic jim nehrozí. Řidič má RZ, takže je kdykoli dohledatelný a tučnou pokutou potrestatelný, co s cyklistou, který jede nalitý jak brok? I když ho poliši chytí, co si na něm vezmou? Zabavit mu kolo - a co pak s tím vehiklem udělají, kam ho dají? Vyšroubovat ventilky mu nesmějí, vehikl zamknout také ne a dopravit delikventa na záchytku, která není na skladování vehiklů zařízena... A jezdit po silnici v pelotonu, pokud není silnice pro běžný provoz uzavřena, se také nesmí, což asi bude pro většinu ,,svobodných" cyklistů také novinka. Bohužel, policie má jen mizivé možnosti, jak zvlčilé pumpičkáře umravnit, takže se o to ani nepokouší.
Jenže taky spousta cyklistů si cyklostezky (často vedené jen jako vyhrazený pruh na chodníku) pletou se závodní dráhou. Po městě máte jezdit pomalu a opatrně, abyste nějakého chodce nesejmuli... ideální k tomu je třicet let stará Liberta s košíkem na řiditkách (ať máte kam dát nákup). Na všechno ostatní tady máte tolik silnic mimo centra měst...
Některé z těch "důvodů" jsem ti napsal, pokud toužíš po hlubším zkoumání, tak si to realizuj sám. Já osobně je považuju za duševně postižené (peloton "sportovců" v homooblečku na čtyřproudé výpadovce, senilní důchodce potácející se na rozpadajícím se bicyklu r.v. 1980 ověšený třemi taškami s nákupem "v akci" mezi auty), případně za oběti zanedbané výchovy (milleniálové, generace Z).
V ulici Na Příkopech, hned druhý den po uvedení Lime do provozu, mě takřka dorazila tlustá turistka jedoucí společně v tlupě nějakých Hispánců na tyhle hnusný koloběžce, hned po tom co se vyhnula mě tak následně najela do tak 5letého dítěte, sice pomalu, ale najela. Turisty na kolech pravidelně upozorňuji, že na Praze 1 a vůbec na kolech na našich úzkých chodnících jezdit nesmí. Turistů moc, provoz přeplněný a bezohledný a nějaký uber cool blbeček, co se chce jako progresivní s dobou držící krom tohle povolí do provozu, kdy to navíc nemá ani povinnou výbavu.
Kdyby jenom v Paříži: https://www.denverpost.com/2018/10/23/dockless-scooters-bird-lime-injury-lawsuit/
Jinak pěkně o fenoménu sdílené ekonomiky píše pan Petráček: https://www.lidovky.cz/nazory/petracek-v-raji-sdileni-elektricke-kolobezky-ukazuji-arogantni-budoucnost.A181018_214028_ln_nazory_ele
Okatě předvádějí světovost, oddanost sdílené ekonomice a nárokují si privilegia, aniž by jim došlo, že jiní to vnímají jako aroganci dobra.
zkusenost jak se pletou pumpickari tam kde namaji ma spousta lidi a je jedno jestli je to proto, ze jsou to trolove a ignorujou cyklopruh nebo je to protoze jiny trolove navrhly PRE RU SO VA NOU cyklotrasu namalovanim cary na silnici v tom lepsim pripade bezne vsak ubranim jednoho jizdniho pruhu + rozsireni chodniku (ktery je ted po kazde rekonstrukci pomalu sirsi nez silnice)
Tak zkoušel jsem sednout na ledacos, překvapivě (pro tebe) i na kolo :-D Problém bude jinde a nesouvisí s tím, že sedneš na velocipéd. Ale o tom zrovna s tebou tedy ne, to musí vést dva diskusi...
Mimochodem ještě ses asi pořádně neprobudil ze snu o tom, že jseš král čehosi, když mluvíš v pluralis majestatis (my můžem)...
Hru na souřadnice s tebou hrát nebudu, jdu dělat něco užitečnějšího.
Přeji hezký den a ať tě večer nebolí hlava od toho ustavičného bušení do stromu.
Sportovní nářadí patří na hřiště. Auto je dopravní prostředek a, bohužel, nebo bohudík, pro běžné fungování státu, nezastupitelný. Pokud si nějaký přírodní blázen myslí,že se bez aut lze obejít, patří do léčebného ústavu. Takže na kole/koloběžce si klidně jezdi, ale jen tam, kde nebudeš překážet autům, nebo ohrožovat chodce.
Od nekolika lidi ste chtel souradnice s fotodokumentaci a kdo vi co jeste.
Ja myslel, ze uz vite o ktery nazor se jedna, kdyz ste sam napsal, ze to nejste schopen pochopit. Jedna se o nazorovy protiklad k Vasemu nazoru. Priklad: Marginalizace arogance cyklistu, kde evidentne chybi dostatek empatie vuci ostatnim necyklistum.
Jestli jsi mi schopen jinak než duševní poruchou objasnit např. následující počínání, tak jsem jedno ucho:
https://www.youtube.com/watch?v=KGR227cAwL4
https://www.youtube.com/watch?v=9fxej2bOBMI
https://www.youtube.com/watch?v=ogBY4nFdRoU
Co je standard, vidí každý, kdo sleduje cyklisty v silničním provozu. Já tady pouze odkazuji na konkrétní videa, jelikož sis napsal o příklad. Opravdu si kvůli tobě nebudu pořizovat kameru. V libovolný den bych takových příkladů "extrémů" natočil desítky. Mám jiné věc na práci, kdybych to udělal, nedopadlo by to jinak než opět tvým blábolením o "extrémech", protože na to prostě žádnou kloudnou odpověď nemáš. Chováte se na silnici jako bez mozku. Čau.
"Hysterceni" je prave reakce na Vas a Vase chovani. kdyby to po nich chtel nekdo jiny, treba by je poskytli. To je dalsi vec co nejste schopen pochopit. treba pomuze prislovi: Jak se z lesa vola, tak se z lesa ozyva.
Radost mi delat nemusite, zvlast kdyz se pak na to vymlouvate. V predchozim prispevku jsem schvalne dal priklad (co nejste schopen pochopit), ale stejne to zustal nepochopen/ignorovan.
Timto diskuzi z me strany koncim, protoze to nikam nevede. Predpokladam, ze to budete zase prezentovat jako svou vyhru, jako v predchozich pripadech, kdyz uz Vami prestali diskutovat. Uz treti diskutujici s Vami diskuzi ukoncil, ale nepochybuji, ze ste presvedcen, ze vzdy byla chyba na jejich strane.
Dobra porusim me slovo a naposled odpovim.
Ja jsem konretniho napsal, vy ste to zamerne odignoroval a rekl ste, ze jsem nenapsal nic konkretniho. Takze Vam nepomuze napsat ani konretni vec, protoze kdyz se nehodi do kramu, tak jsou zamerne ignorovany. A jako bonus ji po nem znova chcete. I kdyz to neni mozne, protoze konkretni veci ignorujete.
Ze troll ukazuje na ostatni a rika jim trollove me u Vas jiz neprekvapuje.
No zaradil jste se v mem seznamu hned vedle Ivana Noveho. S tim rozdilem, ze on je aspon schopen reagovat k "veci".
Mate zhruba stejny pomer plusu/minusu jako Ivan Novy, takze jsem rad, ze to tak vidi vetsina diskuteru.
S Vami se totiz diskuze jinak nez odchodem zakoncit neda. To je proste ta arogance, kterou vy nikdy nepochopite. Myslim ze i clovek ktery by s Vami ve vsem souhlasil, tak by radsi z diskuze "zdrhnul".
Jo a když furt kecáš o faktech, tak tady je máš. A jestli mluvčí krajského ředitelství PČR je "autor tendencni fantazie"...
Shrnutí: ...při jízdě po chodníku sesedl z kola a podle policie napadl dvě ženy, které tam právě venčily psy. Křičel na ně, že mu překážejí, nadával jim a starší z nich povalil do keře...
-v oblastech mimo ekonomicky silné aglomerace či ekonomiky je auto nástrojem ja se vůbec dostat do práce, na úřad, k doktorovi, děti do školy školky a dojet pro potraviny. Na to stačí vozidlo xx let staré v cena pod 15000,- Kč s DPH .
Samozřejmě se nejedná o velkou protézu na malé ego kterou někteří "petrolhead" prezentují
-ve Velké Británii při přecházení mimo označený prostor dostanete i chodec pokutu že se z toho většina lidoopů v ČR vezme nebankovní p_jčku.
Tohle moralizování odkazováním na zahraničí kde to funguje lépe kde doufáte že v tom zahraničí nikdo nebyl si moc nepomůžete. Je to stejný princip jako utopie v minulých stoletích které bylay často pro takové moralizování a buditelské tendence vymýšleny.
Tedy viděl jsem hodně exotů, ale vy teda jednoznačně vyčuhujete...
Jako úplný anonym řeknete "dej mi to a to" a když to nedostanete (proč byste taky měl?), začnete mlátit gumovým kačerem jak rozmazlený spratek (což možná jste...), nadávat a říkat, že "hysterčíme"?? Človíčku, to je normálně na zásah lékaře specialisty...
Mimochodem, na Korejce píšete opravdu velmi dobře česky... :-)
Abyste si uspořil záchvat OCD, že se jako anonym navážím do jiného anonyma, tak hezký večer vám přeje Robert Patočka.
Zrovna ted kamarad v Praze presedal z jednoho verejneho dopravniho prostredku na jiny a chtel si tam zaroven neco koupit. Ale pak zjistil, ze to posilaji zasilkovnou, coz ho vyjde levneji, nez listky na to, aby pro to ty 2km po Praze dojel. Tak se na to vybodl. Ta cena je absurdni.
Na vedení cyklostezky před vchody domů už přišli v Hodoníně.
https://brno.idnes.cz/problemova-cyklostezka-v-hodonine-dtm-/brno-zpravy.aspx?c=A141206_2122288_brno-zpravy_daj
Pokud s tim clovek jezdi denne, tak to mozna je 10Kc/den, ale pokud jednou tydne, tak uz z toho je 70kc/vyuzity den. Listky stavaly nejakych 32Kc/kus (jestli je zase nezdrazili) a za to uz se 20km na LPG ujet da.
Zjevne je potreba zkasnout kazdeho, kdo nejezdi denne, protoze pravdepodobne nema pravo volit zastupitelstvo a tudiz muze calovat za obrovske castky parkovani (protoze na okrajich mesta na prestupech na socku samozrejme bezplatna parkoviste nevznikla), nebo absurdni jizdne za sluzbu, ktera nabizi dostat se nejam trikrat pomaleji a zpet po pulnoci jeste hur. V civilizovanych zemich se tomu rika vydirani.
Jenomze cim dal tim vice lidi si uvedomuje, ze nakupovat se da i v jinych mestech. A cim dal tim vice podnikatelu si uvedomuje, ze provozovny je treba mit uplne na okraji, kam se da zajet. A pak politici krici, ze se jim z centra stehuji lidi pryc a stava se z nej skanzen pro turisty - proc asi?
Pry kdyz se k tomu pripocita, co do te cerne diry nalije mesto, tak by pry bylo levnejsi jezdit taxikem (ale to jsem nepocital, pouze nekde cetl).
Já toto konkrétní místo neznám, ale můžu dát pár důvodů, přoč já občas nepoužiju takovou cyklostezku
1. když tam jedu poprvé, tak si občas nevšimnu začátku/nájezdu a pak už najet nejde nebo jentěžko (případně nebezpečně) - svodidla, obrobník/příkop atd.
2. když tam jedu poprvé, tak nevím, jestli za 20m neodbočí do míst, kam nechci
3. podle mapy, když jedu ze směru od Bezděčína, znamená najetí na cyklostezku odbočit doleva, kdy musím dát pozor na auta za sebou a dát přednost protijedoucím, kdy to může taky znamenat se na silnici zastavit a doufat, že tě nikdo nesejme - u mě to je nejčastější důvod, proč občas nejedu po takové cyklostezce
4. povrch občas bývá výrazně horší než na silnici
5. často taková 200metrová stezka obsahuje několikrát oblíbenou značku "cyklisto sesedni z kola" + každé křížení s uličkou znamená sjíždění/najíždění na obrubník a dávání přednosti - z mého pohledu je bezpečnější, rychlejší a ano i pohodlnější jet po silnici
Jak to maj ostatní cyklisti nevím, ale předpokládám, že jen málokdo se schválně motá po silnici mezi autama, pokud má možnost použít bezpečnou a pohodlnou cyklostezku o které se včas dozví a je mu umožněno na ní najet a taky z ní zase sjet:)
Pokud je to označené modrýn kulatým plechem pouze s kresbou kola, tak tam chdoci nemají co dělat. A opravdu to nedodržují. Viz. třeba A26 ve Vysočanech. Stejně tak v případě oddělené stezky nemají co dělat v prostoru určeném pro kola. A také to všichni ignorují.
Jinak souhlasím s tím, že kola (a koloběžka je z pohledu zákona kolo) namjí s výjimkou dětí do 12 let na chodníku bez speciálního označní co dělat.
Pokud je stezka oznacena znackou C9a (stezka pro cyklisty a chodce) nebo C10a (delena verze), tak zakon v tomto pripade nevyzaduje pouziti stezky. Povinne je pouziti stezky se znackou C8a (stezka pro cyklisty).
Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.
wewerka: Přečti si definici té značky ve vyhlášce 294/2015: „Značka přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky.“
A co se týče toho, v čem jsou ty problémy: obrubníky, Cyklisto sesedni z kola, na stezku nelze najet nebo z ní nelze odbočit, dávání přednosti vjezdu do každých vrat, průjezd zastávkou autobusu, vyvedení na dálniční přivaděč… Jenže tohle někdo z auta nevidí. Je to trochu jako rozčilovat se, „proč nejezdí po okruhu/Blankou a smrdí mi ve městě“.
Takze si to ujasneme.... Pri vystavbe a planovani silnic zejmena v mestskem prostredi se historicky nikdy nepocitalo s dnesnim vytizenim auty. Pri vystavbe se pocitalo s nizsi dopravou a soucasne i s cyklisty na silnicich. Dnes si auta silnici uzurpuji hlavne pro sebe a nazor, ze cyklista je prekazka na silnici se stala dogmatem. Takze az auta pusti cyklisty zpet na sve misto, nebudou muset jezdit na chodniku. Jenze to se nestane.
Fajn, tak tady jeden zcela konkrétní příklad: občas cyklisty potkávám na silnici mezi Ml. Boleslaví a Bezděčínem (i po vybudování cyklostezky hned vedle). Není to samozřejmě většina, ale stejně tak to zdaleka není jeden náhodný úlet.
I kdyz nakrasno zjistime proc cyklisti nepouzivaji stezku u dalnice
U jaké dálnice? Ta cyklostezka vede podél obyčejné silnice a dokonce je i dál od dálnice než ta samotná silnice.
Mas pro to nejake vysvetleni, proc tu stezku nekteri nepouzivaji, kdyz pro ne musi byt z logiky veci bezpecnejsi a tedy i vyhodnejsi?
Právě že nemám. Ale tak trochu jsem doufal že vy ano, když tak rezolutně tvrdíte, že nic takového cyklisté nedělají, pokud k tomu nemají zjevný důvod.
Stále ty ciklisty...
Ale jelikož ti to nedochází tak ti to vysvětlím, tak aby i ta kovej cykloterorista jako ty to pochopil....
Protože na auto stále musíš mít řidičský průkaz. Jakmile o něj přijdeš neměl bys řídit, řídíš i pak tak jdeš sedět.... Spoustu pokut a omezení. Neustále silniční kontroly atp... Kdy se naposled dělal někde zátah na cyklisty?
Sorry ale já bych všechny cyklisty ve městech zakázal.
1) Málo kdo má kolo vybavené pro provoz dle zákona
2) Díky cca 1% cyklistů se berou jízdní pruhy vozidlům a chodcům
3) Skoro nikdo neví jaky je rozdíl mezi jízdním pruhem a piktogramovým koridorem
4) Ty mamlasové nemají řidičák (na kolo) takže jim není co zabavit a tudíž ani jak rozumě potrestat.
5) Značení slez z kola taky asi nikdo nazná a o semaforech se ani nebavím
.
.
.
.
Takhle by se dalo pokračovat skoro do nekonečna. Ciklisti jsou skoro jako cikáni. Taky je to menšina co šikanuje většinu...
Jo, tahle nesmyslna disproporce mezi kratkodobou a dlouhodobou jizdenkou je z politickych duvodu. Vpodstate v duchu - nasi volici at jezdi zadarmo, cizaci at calujou.
Vysledkem je bohuzel prilis draha a neefektivni MHD, ktera ma k modernim systemum v ostatnich mestech daleko. Za 15 miliard rocne by melo jit poridit mnohem vic muziky...
Reality check: podle značky se dohledá ten, na koho je vozidlo registrováno. A „správní delikt provozovatele vozidla“ funguje jenom na několik přesně definovaných přestupků za přesně definovaných okolností a jízda po chodníku mezi ně nepatří.
Btw. „Protože vědí, že se jim nic nestane.“ není důvod.
No, asi takhle:
"Nic, hele napis souradnice mista kde se to prikori deje a ja ti napisu jestli bych po dane cyklostezce jel nebo ne a proc. Mozna ti to napise i vic lidi."
a "Kde to vubec bylo? Napis souradnice, at se tam na tu situaci muzem mrknout..."
- to ma k "dej mi to a to" a když to nedostanete (proč byste taky měl?), začnete mlátit gumovým kačerem jak rozmazlený spratek' pomerne daleko, rekl bych. Nesnazis se me jenom nejakou primitivni manipulativni technikou kamsi dostat? Opravdu chces abych se s tebou bavil na urovni podobnych detskych invektiv? Mel bys trochu drzet uroven.
Ale klidne udelam pokus i s tebou.
Opravdu jsem zacal rikat ze hystercite kdyz jsem nedostal souradnice, nebo jsem to napsal az mnohem pozdeji, komusi jinemu, jako shrnuti predchozich debat s 'neverohodnymi svedky'? Jsem zvedav jestli se opravis nebo si to nejak obhajis.. :-)
No! Konecne nekdo s necim konkretnim :-)
Akorat, covece, tohle neni Praha, ktera nas ted zajima taknejak vic. I kdyz nakrasno zjistime proc cyklisti nepouzivaji stezku u dalnice, tak z toho zaver pro Prahu tezko udelame.
Ale budiz. Mas pro to nejake vysvetleni, proc tu stezku nekteri nepouzivaji, kdyz pro ne musi byt z logiky veci bezpecnejsi a tedy i vyhodnejsi?
No u jake asi dalnice, kdyz jsi sem nalinkoval odkaz do mapy, kde je dalnice. Nemohl bys teda normalne dat souradnice, at neni nutne hadat, o kterem miste mluvis? Tady je nejaky odpor k souradnicim, ci co? :-D
"když tak rezolutně tvrdíte, že nic takového cyklisté nedělají" - patrne jsi me spatne cetl. Nikde jsem rezolutne netvrdil, ze cyklisti neco nedelaji.
...a tak to zacinalo nadejne..
Zakazat parkovani aut. Zakazat segwaye. Zakazat kolobezky. Zakazat kola (ten navrh uz tu byl, tusim, ze Praha 1). Zakazat Uber. Nacpat vsude kocici hlavy, aby se po tom nedalo chodit. Je to cele snaha, aby lidi z toho centra Praglu konecne utekli a poklesla cena nemovitosti? Nebo je to snaha nahnat lidi do nesmyslne predrazene socky, kde jedna jizda stoji jako 20 kilometru autem na LPG a mesto pry doplaci jeste dvojnasobek?
Ja z Praglu utekl a nelituju toho.
To je naka blbost. Pokud je nekde smysluplne postavena cyklostezka, tak by byl cyklista sam proti sobe kdyby jel po silnici. Neni to spis takovy ten pokus namalovat pul metru siroky pruh na silnici, v protismeru a odnikud nikam? Jako ze takove po Praze najit neni zas tak velky problem a celkem logicky se na ne nikomu nechce..
Tak vzdycky by to melo mit nejaky duvod. Ze by nekdo jezdil po chodniku jenom proto ze chce trollit chodce, to mi prijde trochu nepravdepodobne :-)
Spis tam bude ta cyklostezka udelana blbe. Svoji roli taky muze hrat to, ze se cyklostezky ke kontinualni jizde po Praze moc pouzit nedaji, tak clovek ani nema v hlave zakodovane ze by primarne mel hledat stezku a az pak pripadne chodnik nebo silnici.
Vnesme do veci nejaka fakta:
- ta ulice se jmenuje Na Prikope, ale v Praze se ji vetsinou rika jednoduse 'pesi zona', pripadne 'pesi zona Na Prikope'
- kdyz Lime zacinala, tak na Praze 1 vubec nebyla (pro neprazaky, ulice Na Prikope je uprostred Prahy 1)
- po startu meli v Praze tak malo kolobezek, ze sehnat jich na jednom miste vic bylo prakticky nemozne
- kola muzou po pesich zonach na Praze 1 jezdit celkem normalne a to pochopitelne vcetne zony Na Prikope. Pokus namalovat tam cary zarazil soud.
- nejsi z Prahy
Ale prosimte. Podivej se na svuj prvni prispevek v tomto vlakne. Ten je jak z ucebnice trollingu.
To ze jsem ti na nej odpovedel slusne a seriozne je vysledek uvahy kterou jsem v te chvili udelal. Klidne jsem te mohl utrit uz u toho prispevku, ale prislo mi to zbytecne, protoze jsem si myslel ze se muzes vratit do nejakeho normalniho rezimu.
Nema cenu abys ted brecel nad vysledkem.
Jestli se chces opajet plusama a minusama, je to tvoje vec. Vyrazne vic plusu nez minusu ma ovsem i zjevne lzivy prispevek. Budeme dumat nad tim, proc to tak je? Treba nam vyjde, ze jsou tu jenom ctenari bez patere, kterym staci ze to zapada do jejich myslenkoveho schematu a fakta je nezajimaji. Co myslis, je to tim? :-)
S jakou fotodokumentaci? A jake 'kdovi co jeste'?
Kdyz se bavime o konkretnim miste, tak je celkem prirozene, zajimat se o ktere misto jde. K tomu jsou souradnice idealni. Ze dva bambulove v takovem okamziku namisto celkem logickeho priblizeni mista zacali hystercit, to ma nepoochybne zcela jiny duvod, nez ze by souradnice povazovali za neco nesdelitelneho.
Nejsem schopen pochopit, ze se se mnou nechce nikdo bavit. Ale to jsem nerekl ani tak ja, jako spis ty. Ja po tobe ten nesmysl akorat zopakoval, abych ti udelal radost. Tak o ktery nazor tedy kraci?
OK. Jaky k tomu maji teda ve skutecnosti duvod? Prekazi tam ti chodci? 10 metru na kole nic neznamena, to neni prekazka. Naopak kazdy cyklista, celkem logicky, vnima jako ohrozeni kdyz je blizko auta. Takze musi mit nejaky zasadni duvod proc po te stezce nejet. Znas ten duvod?
Covece, ve mne normalne klici podezreni, ze problem bude jinde... A nechtej vedet kde... :-)
Nic, hele napis souradnice mista kde se to prikori deje a ja ti napisu jestli bych po dane cyklostezce jel nebo ne a proc. Mozna ti to napise i vic lidi. Sice ti to dusevni rovnovahu asi nevrati, ale aspon budes vedet jak to vnimaji ostatni.
Napsal duvod, ktery mi jako obcasnemu cyklistovy zadny smysl nedava. To ze muzu jet v klidu po cyklostezce pro me ma vetsi hodnotu nez riskovat mezi auty nebo se plest mezi chodci. Oboji je nebezpecne a pomale. Cyklostezky, pokud nejsou vylozene zmatecne, tak byvaji nejrychlejsi a nejefektivnejsi trasou.
To co popisujes dava smysl mozna tam, kde cyklostezka neni. Ale kde je, tam je to jinak jasna volba. Proto se snazime prijit na to, co je pricinou. Odvozovani povahovych vlastnosti podle zpusobu dopravy mi prijde malinko debiIni, uz jenom proto, ze sam jsem chodcem, cyklistou i motoristou a tezko se mi pri zmene prostredku bude menit IQ.
To je ale dost potupny zpusob kapitulace, ne?
Od klickovani po chodniku ses dostal k nejakym nesmyslnym videum, ktere nemaji s Prahou a beznymi cyklisty nic spolecneho a chces z toho vyvozovat cosi obecneho. Jestli je pro tebe cyklista tridni nepritel, tak me to mrzi. Ja jsem asi tolerantnejsi, protoze se pohybuju jak po svych, tak na kole a dokonce i v aute. Pravdepodobne jsi tedy, alespon castecne, mym soukmenovcem i ty sam. A z toho, jaky zpusob pro premistovani pouzivas si opravdu tvoje povahove vlastnosti odvozovat netroufam. To uz bych spis neco dovodil podle toho co tady pises...
No a nemohl bys jim proste rikat cyklisti? At to nevypada, ze mas nejake predsudky ktere ti zatemnuji mozek....
Jinak nevim proc maji potrebu furt jezdit po chodniku. Resp proc jsi jim tu potrebu nejak prisoudil. Asi ze vis, ze nemaji jine alternativy?
Cece, mozna by bylo lepsi kdyby ses vyjadroval normalne, at nemusime lavirovat mezi tim co je problem 'koleckaru' a co tvuj...
Jezisi. Ja myslel ze mas nejakou osobni zkusenost z nejake konkretni cyklostezky a ty zatim akorat sbiras videa magoru... Kolik chces nalinkovat videi s magorama v aute? Rekni si libovolne cislo od nuly do milionu... A pak to zkusime prohlasit za standardni chovani, abychom se mohli utapet v nejakem nesmyslu.
Nejde jenom o lenošení. Auto je dávno symbolem postavení ve společnosti. Pro většinu lidí je stejně tak samozřejmou součástí života, jako založení rodiny. A existují samozřejmě jistá privilegia, která z toho plynou. Česko nikdy nebude Británie, kde se dbá na občanská práva. Takže v Británii je nepřijatelné, aby chodec nemohl přejít přes silnici, když potřebuje. To se považuje za nemyslitelné.
Proste Praha uvizla v 80 letech. Mesto ma proste povinnost zajistit kazdymu prazakovi parkovaci misto zdarma pred domem, pred praci, pred obchodem a pred doktorem. Vsechno co zabira mista autum jako cyklostezky, parky, namesti apod. je potreba zrusit nebo zakazat. Dyt v Praze zije zatim jenom 800000 aut, takze porad jsou chudaci, kterym pravo na auto bylo odepreno.
Taky me bavi ten doublethink. Kdyz nekdo zaparkuje autem na chodniku, tak za to muze ridic a mel by dostat pokutu nebo pripadne za to muze mesto, ze nevytvorilo dost parkovacich mist. Pokud nekdo blbe zaparkuje kolobezku, tak za to muze firma co ji vyrobila nebo pronajala.