Osobne nechapu, proc raceji lezti na Lupu, protoze kdyby o tom tusili alespon zbla, tak by vedeli, ze routery skutecne neumi typicky routovat jednotlive adresy nebo male rozsahy. Coz je presne to, co se prideluje uzivatelum. Sekundarne i kdyby umely, tak maji jaksi omezene ram, a do te se horkotezko vejde i ten stavajici ipv4 bordel.
Kdybyste tomu rozuměl, tak byste tuto hloupost nenapsal. V globální routovací tabulce je možno propagovat pouze prefixy /24 a menší. Tedy 256 adres a více. Takže by Vám přenos /32 - jedné adresy - nikterak nepomohl. Nový operátor by neměl šanci jak světu oznámit, že je ta adresa u něj. Dejme tomu, že by mohl, tak by se routovací tabulka z nynějších 1M záznamů u IPv4 zvětšila až na 4 miliardy. Fakt super nápad, když i s milionem měla nedávno spousta routerů problém. A to nemluvím o IPv6. U /64 segmentů z přidělované /3 jste u 2na61 prefixů (2.305843e+18)
Jenomze ja nemluvim o zaznamech v BGP, nybrz o routovani samotnem :-) A v tom je rozdil. Proto jsem se ptal, zdali o tom hovori zakon o prenositelnosti, ci nikoliv, zdali to operatori resit musi,nebo ne.
Neresim, ze nelze propagovat drobnejsi nezli /24 nad uroven ISP, ptal jsem se na legislativni otazku.
Ale to tady nekteri zjevne nedokazi pochopit ;)
ip r a 192.168.0.8/29 via 10.0.0.1
ten nejobycejnejsi, lec validni *a predevsim funkcni* staticky zaznam, ktery v linux prostredi nasmeruje provoz na danem routeru pro tuto /29 sit skrze "sit jineho operatora" (pokud jde o router, ktery ma i danou sit jineho operatora jako lokalni)
Takze laskave prestante s tim "nelze". Ptal jsem se na legislativni otazku, ne nazor radoby odborniku, myslicich si sve. Reseni lze nalezt vzdy a podobnych rovnaku na legislativni ohejbaky je nescetne...
Ani telefonní číslo ani IP adresu nevlastníte, ale v případě českého národního čísla je povinnost přenositelnosti mezi českými subjekty poskytující Interperpersonální komunikační služby zakotvena národní legislativou, takže pokud jste si číslo nasmlouval u operátora a splníte podmínky pro přechod k jinému operátorovi se zachováním telefonního čísla, nepřijdete o něj. Telefonní číslo je ale svou podstatou pouze zapamatovatelný identifikátor, je nepřenostitelný do jiného státu, národní státy si tuto problematiku regulují interně a mají systémy na to, aby bylo směrování mezi operátory zajištěno tak, že bude plná dovolatelnost a změny aplikovány v řádu dní.
Treba lide kteri maji VDSL maji typicky tech provideru k dispozici vicero, take lide , kteri jsou na exUPC mohou mit sluzbu od Vodafone nebo T-Mobile a mozna existuji i dalsi pripady. Takovych lidi nemusi byt uplne zanedbatelny pocet a zaroven je pro ne koordinace stareho a noveho pri prechodu pomerne dulezita.
To že se dá služba jednodušeji zmigrovat v rámci CETINu nemá vliv na to, že máte smluvní vztah s opuštěným operátorem a musíte uzavřít smlouvu s novým. Legislativa umožní to, aby tyto dvě smlouvy s dvěma nezávislými poskytovateli navazovaly a poskytovatelé se zkoordinovali ohledně termínu změny a spuštění nové respektive ukončení původní smlouvy.
Neobhajuji vznik té legislativy, zvlášť tato je šita hodně horkou jehlou, ale cílem evidentně nebyla finanční úspora mezi poměrnou částí výpovědní lhůty a 30 denní výpovědní lhůtou (byť při běžné ceně za kolem 500 Kč/měs. to stokoruny být rozhodně mohou...), ale to, aby zakazník nelítal mezi dvěma poskytovateli a koordinoval je - takto dá mandát novému a ten to zajistí jako je to u bank, pojišťoven apod.