Vlákno názorů k článku 10 zásad ochrany před phishingem od Jenda - Ale s tou češ-tinou měl pravd-u… I když...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2010 0:58

    Jenda (neregistrovaný)
    Ale s tou češ-tinou měl pravd-u… I když je fakt, že jsou i hor-ší.
  • 18. 4. 2010 13:46

    anonymní
    Milý Jendo, ty zřejmě žiješ ještě v 90.letech. Jako všichni zaslepení systemáci sis asi nevšiml, že normální uživatelé čtou v 90% případů poštu přes Webové rozhraní.
    Ale to nic, my máme v práci také takové experty. To došlo tak daleko, že když jeden stážista cvičně na jednom zastrčeném počítači nainstaloval Zimbru a chtěl otestovat, jak dalece je vše stabilní při zatížení, které s některými lidmi domluvil, tak mu jeden systémový vedoucí vytáhl počítač ze zástrčky!
    Asi aby všichni jako ty věřili, že mimo POP nebo IMAP nic jiného a dobrého neexistuje. (Inu komu dal Pánbů roota, tomu dal i navěky rozum.)
    P.S.
    Já jsem hlavně chtěl napsat, že když Satrapa nenapíše, že první věc, kam je potřeba se podívat v nejasném dopisu, jsou
    jeho hlavičky, tak není divu, že dotyčného spamera v Liberci honil celý týden.
  • 16. 4. 2010 15:56

    Jenda (neregistrovaný)
    „Když někdo v Liberci odpověděl na takovýto dopis, tak to prostě ukazuje na to, že takto blbě - a často nejen v Liberci - správci sítě zasílají uživatelům důležité informace a zprávy o změnách.“

    A myslíš, že to PayPal taky dělá? Já myslím, že ne. A přesto na paypalový phishing taky pokaždé někdo naletí.

    „Z většiny takovýchto zpráv IŤ-áků je vidět, jak jsou hrdi na to, že z češtiny měli nejlepší známku trojku. V textu jim skoro pokaždé chybí kus odstavce nebo věty a obvykle to píše poslední stážsita z výpočteního centra (anebo ještě lépe z nestandardního účtu).“

    To jsem nepochopil, třeba pan Satrapa nebo já píšeme dobře :-). Nedivil bych se, kdyby ten phishingový mail psal nějaký cizinec, případně si vypomáhal automatickým překladačem.

    „A surovost systemáků k rušení uživatelských účtů jen po prvním upozornění je známá všem obyčejným uživatelům sítí.“

    Jasně, jasně :-). Takoví debilní systémáci, kteří by vyžadovali heslo, a ještě k tomu měli příslušný formulář umístěný na freehostingu (resp. kdekoli mimo firemní doménu, ještě k tomu přes čisté HTTP), se snad nikde nevyskytují.

    „Chacha - většina systemáků je takovvých, že tuto situaci prostě uživatelům vůbec nedají k dispozici. Software který jim poskytují, to buď vůbec neumožňuje anebo to dělá tak debilně (mají-li třeba doručené maily pod databázovým systémem), že se v obsahu hlaviček nevyznají ani studenti informatiky.“

    Co jsem viděl, tak uživatelé v naprosté většině případů pracují s nějakým normálním mailovým klientem, kde zobrazení hlaviček není problém. Nicméně si myslím, že průnikem množin „dokáže (správně) rozluštit mailové hlavičky“ a „skočí na phishing“ je množina prázdná.

    „Řešení je jednoduché - každý pracovník takovéto instituce si musí poštu nechat přeposílat třeba na volny.cz nebo seznam.cz, kde si lze snadno prohlédnout nezměněný zdrojový tvar dopisu.“

    TUL nenabízí POP/IMAP přístup ke schránkám?
  • 18. 4. 2010 14:01

    Jenda (neregistrovaný)
    „že normální uživatelé čtou v 90% případů poštu přes Webové rozhraní“

    Uživatelé čtou na firemních počítačích poštu v tom, v čem jim to admin nastaví. A to je v naprosté většině případů nějaký desktopový mailový klient. Mimochodem nevím o tom, že by nějaký používaný webmail neuměl zobrazit hlavičky.

    „Já jsem hlavně chtěl napsat, že když Satrapa nenapíše, že první věc, kam je potřeba se podívat v nejasném dopisu, jsou
    jeho hlavičky“

    Pokud chceš hlavičky použít k obraně proti phishingu, tak znovu: uživatelů, kteří dokáží správně vyhodnotit hlavičky a zároveň skočí na phishing, je opravdu velmi málo. To už se spíš dokáží podívat, kam odkaz z mailu vede.

    IMHO je nejjednodušším řešením zaručení původu mailů elektronický podpis.
  • 19. 4. 2010 14:25

    aya.ware (neregistrovaný)
    No tak tomu říkám tedy názor plný zášti:-) Zdá se že jeho pisatel má osobní problém s IT - asi mu někdo poradil UTFG a nebo RTFM :-)

    Díky bohu, že jsem se během své 10-ti let trvající praxe s tímto extrémem nesetkal.A to jsem prosím ten zlej "systemák" co maže účty po 6ti měsících bez varování. A taky blokuju ve všech emailových klientech zobrazení hlaviček:-D LOL! :-)

    jenom by mě zajímalo - jak se vlastně blokuje např v Outlooku zobrazení hlavičky? Vyjma možnosti že neřeknu uživateli kde to hledat..:-)

    AyA
  • 16. 4. 2010 15:38

    anonymní
    Když někdo v Liberci odpověděl na takovýto dopis, tak to prostě ukazuje na to, že takto blbě - a často nejen v Liberci - správci sítě zasílají uživatelům důležité informace a zprávy o změnách.
    Z většiny takovýchto zpráv IŤ-áků je vidět, jak jsou hrdi na to, že z češtiny měli nejlepší známku trojku. V textu jim skoro pokaždé chybí kus odstavce nebo věty a obvykle to píše poslední stážsita z výpočteního centra (anebo ještě lépe z nestandardního účtu). A surovost systemáků k rušení uživatelských účtů jen po prvním upozornění je známá všem obyčejným uživatelům sítí. Proto tolik lidí v Liberci tak zaregovalo!
    Jedna podstatná věc by měla býti ale v článku ještě uvedena. Aby se uživatel nejrpve podíval na E-mailové hlavičky, odkud doopravdy dopis přišel. Chacha - většina systemáků je takovvých, že tuto situaci prostě uživatelům vůbec nedají k dispozici. Software který jim poskytují, to buď vůbec neumožňuje anebo to dělá tak debilně (mají-li třeba doručené maily pod databázovým systémem), že se v obsahu hlaviček nevyznají ani studenti informatiky.
    Řešení je jednoduché - každý pracovník takovéto instituce si musí poštu nechat přeposílat třeba na volny.cz nebo seznam.cz, kde si lze snadno prohlédnout nezměněný zdrojový tvar dopisu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).