A k čemu Vám to vlastně je? Tahle čísla mají nějaký rozumný přínos jen pro televize a pro ty, kdo u nich nakupují reklamu, zatímco laickou veřejnost spíš matou. Mně jako divákovi přijdou informace o sledovanosti prakticky úplně nezajímavé, je to jen vata, "aby se něco dělo" (i když se zrovna nic neděje). Jen to zapleveluje jinak celkem přínosný obsah, jako třeba rozsah a změny pokrytí, recenze přijímačů, články o dálkovém příjmu, nové stanice, změny majitelů, atd... To lidi zajímá. Se sledovaností ať se jdou vycpat.
Nojo, jasně, data něco stojí. Pak je ovšem otázka jestli se vůbec mají weby jako Digizone plést do interpretovace naměřené sledovanosti. Mně osobně by tady informace o tom, že "v úterý Nova zase vyhrála s Ordinací", vůbec nechyběly. Komu to chybí, ať jde rovnou ke zdroji, na www.ato.cz
Proč by měli novináři přinášet výsledky sledovanosti u jednotlivých, pro inzerenty zajímavých, nejen věkových kategorií? Snad na nějakém úzce specializovaném webu, ale zde určitě ne. Nehledě na fakt, že výsledky měření nebudou za hubičku. Bude to ještě zajímavé. Očividně jde vidět, že Nově teče do bot a tak vymýšlí různé kličky ke zvýšení nebo alespoň udržení těsného vítězství. Spíše mě zajímá, jak se ke změnám postaví zadavatelé reklamy. Výsledky z obou měření se určitě budou rozcházet.
Trochu to pletete. Situace nepochybně složitá bude, ale v jednom se dost mýlíte. Na obou datech jistě půjde spočítat sledovanost pro LIBOVOLNOU cílovou skupinu, teda třeba "muži 20-35" a vzájemně tato čísla porovnat. To, na jakou cílovou skupinu televize prodává svůj reklamní čas je v tomhle případě úplně jedno. Informaci o tom, která televize je nejsledovanější, musíte doplnit informací pro jakou je to cílovou skupinu v každém případě. A že to novináři nedělají, je jen jejich chyba. Dělat by to měli.