Vlákno názorů k článku 24 hodin s vyhledávačem od Marek Antoš - Se zájmem sleduji debatu, která se rozvinula pod...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 8. 2003 12:10

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    Se zájmem sleduji debatu, která se rozvinula pod tímto článkem, a mám pocit, že by k ní měl něco říci i někdo z redakce našeho "prestižního média". :-) Nepochybně by bylo vhodnější, kdyby tak učinil Mirek Zeman, který je duchovním otcem tohoto článku - zmíněný text o Googlu ho zaujal natolik, že o něj požádal nejprve Michala Illicha, který odmítl, a posléze Zuzanu Humlovou. Mirek Zeman však leží doma v horečkách, takže vám, alespoň pro tento okamžik, bude muset stačit můj názor.

    Především - ten článek rozhodně nepovažuji za bulvární. Asi je nejprve dobré se sjednotit na tom, co to slovo vlastně znamená. Nejčastější definice bulváru říká, že se jedná o druh žurnalistiky, která k získání čtenářovy pozornosti používá senzachtivost. Do takové škatulky mi tento článek nezapadá a myslím, že se těžko najde někdo, kdo by tvrdil opak.

    Naopak souhlasím s tím, že jde o článek populární: ano, nepochybně je, a přesně takové bylo podle mého názoru zadání. Nešlo nám o detailní článek pro pár odborníků, který by řešil přesné rozložení hledaných výrazů během dne a vyvozoval z něj technické či sociologické závěry. Něco takového by bylo spíš na diplomku; mimochodem, jistě velmi zajímavou. Naše ambice nešly dál, než přiblížit kladené dotazy a snad i čtenáře trochu pobavit. To neznamená, že bychom zrovna tak nestáli o odborněji laděný článek s podrobnější statistikou - rozhodně ano, ale byl by to zas jiný text pro jiné čtenáře.

    Ze všeho, co bylo řečeno, mám pocit, že jde spíš o celkové zaměření Lupy než o tento konkrétní článek. Naše redakční snaha směřuje k tomu, aby u nás - byť ne třeba každý den - našli něco zajímavého lidé, kteří nejsou zaměřeni jenom jedním směrem. To znamená, že se tu občas objeví článek o optických směrovačích, kterému porozumí pár set lidí, jindy zas něco o reklamě anebo třeba o průběhu dotazů ve vyhledávačích během dne. Každý z nich má trochu jinou čtenářskou obec: a tak se běžně stává, že si pod technickým článkem někdo vyleje srdíčko, že tomu vůbec nerozumí a ať si to autor proboha píše jinam, a pod populárním článkem to zas autorovi natře někdo odborněji laděný.

    Je určitě možné diskutovat o tom, jestli je tahle redakční orientace správná a zda by nebylo lepší se zaměřit jen jedním směrem a toho se držet. Tím správným cílem je ale Lupa samotná, nikoliv autorka tohoto článku, která je v tom úplně nevinně.

    A mimochodem - já ho četl až po vydání, takže nezaujatě jako každý jiný čtenář, a rozhodně mne potěšil. Takže děkuji redakci i autorce za zajímavý text. :-)
  • 25. 8. 2003 17:22

    Jiri Pallas (neregistrovaný)
    Objektivne napsany clanek by mel informovat ctenare predevsim o tom, ze drtiva vetsina lidi na ceskem internetu vyhledava pres Seznam (Google). Takto vypada clanek predevsim jako PR pro Centrum/Morpheo. To, ze je autorka v NetCentru zamestnana, duveryhodnosti jeste dalsi kus ubira.
    Takze se pripojuji k p. Illichovi a tvrdim, ze pokud ma Lupa nejake ambice, tak by si tam nemela takto jednooke clanky poustet. At spadaji do bulvaru nebo do PR.


  • 26. 8. 2003 9:28

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "drtiva vetsina lidi na ceskem internetu vyhledava pres Seznam (Google)"

    S tím bych tak úplně nesouhlasil - pravděpodobně něco přes 50 procent dotazů (tj. ne drtivá většina) na CZ internetu jsou skutečně hledání v Seznamu, ovšem s těmi výsledky nemá Google nic společného, jde pouze o hledání v katalogu. Google na Seznamu se použije až tehdy, když uživatel přepne na fulltext (BTW hádejte, kolik procent běžných uživatelů ví, jaký je rozdíl mezi katalogem a fulltextem?). Pokud jde o podíl výsledků poskytnutých Googlem, Jyxem a Morfeem, myslím, že Jyxo bude na CZ internetu první, Morfeo těsně druhé a Google až třetí (ovšem přiznám se, že mám k dispozici jen část přesných čísel, zbytek jsou odhady).
  • 26. 8. 2003 9:33

    Jiri Pallas (neregistrovaný)
    Tak si vezmete treba vase spoluzaci.cz a podivejte se kolik lidi vas z jakeho vyhledavace naslo. Podotykam, ze nejsem pro Seznam/Google nijak zaujat - viz Jyxo.cz na Seznamka.cz.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).