Zajimavy postreh, ale tohle asi neni problem.
Nikdo nerika ze vysledny obraz musi byt ten s nejmene vysokymy frekvencemi. Staci kdyz pri tom tahnuti se jedna cast bude "ostrit" a nejaka jina, nerelevantni, oblast na obrazku se bude naopak "mlzit". Ve vysledku muzete mit min vysokych frekvenci pri slozenem obrazku nez pri puvodnim, neslozenem.
staticke pozadie je v ukazkovom priklade naozaj iba pre efekt. v skutocnosti sa uberam smerom kombinovat staticke pozadie s 3d modelom tak, aby az spolu vytvarali nejaky zrozumitelny obraz. jednoducho sa snazim mininalizovat pocet prvkov modelu a to hlavne kvoli pouzivaniu roznych grafickych metod na prelomenie systemu.
Teď jsem si to vyzkoušel na cizím počítači a připadá mi to strojově prolomitelné úplně triviálně tak, že budu simulovat uživatele (klik sem, klik tam) a porovnávat dosažený obraz uprostřed se vzorem při krajích. Těch 360 variant nebo kolik prozkouším dostatečně rychle (rozhodně rychleji než živý člověk).
K vyzkoušení na http://www.3dcaptcha.net/. Podle mého zde může být problém s přístupností; mám dobré oči, ruce i myš a stejně jsem trochu "pixelhuntil", abych se trefil přesně na ten jediný frame, který projde. Nicméně nápad se mi líbí už jen proto, že nemusím nic datlovat. Myš může být pomalejší, ale bývá pohodlnější.