Nižší proklikovost je naprosto logická: na první pohled vidím co dostanu a hlavně za kolik - a pokud mi to nevyhovuje, není důvod to rozklikávat. Očekával bych proto, že se sice snížila proklikovost z hlavní stránky, ale na produktové stránce se zase konverze zvýšila (lezli už tam jen ti, pro které je cena přijatelná).
Je to trochu off-topic, ale chtě nechtě to úzce souvisí s webovou "tváří" UPC: již dlouhá léta naříkám nad stále stejně těžkopádným kontaktním formulářem na webu UPC. Smířil bych se s tím, že jako stávající zákazník musím kromě čísla smlouvy vyplnit i jméno a adresu - budiž. Ale pokud mi UPC odpoví e-mailem a já chci reagovat, místo nějakého inteligentního prokliku přímo do CRM je jedinou možností opět v kontaktním formuláři vyplnit číslo smlouvy, jméno, adresu... a příště zase... Jako nástroj ke znechucení dlouholetého klienta velmi, opravdu velmi účinné.
Koukněte na tenhle základ k A/B testování: http://www.lupa.cz/clanky/jak-pomoci-ab-testovani-zvysit-vynosnost-webu/
Dobry den,
Pro samotne testovani je vzdy treba pouzit nektery z dostupnych nastroju. Tuto funkci podporuje napriklad plugin Test&Target od spolecnosti Adobe, ale lze vyuzit i nastroje zdarma od Google ci jinych dodavatelu, ktere poslouzi stejne dobre.
Samotne testovani probiha tak ze vybrany nastroj nahodne predklada navstevnikum Vaseho webu rozdilne testovane varianty. Zbytek webu zustava stejny. Zakaznikovi se navic vzdy ulozi cookie takze pokazde jiz uvidi stejnou variantu jako poprve.
S pozdravem Tomas Cech
Ja myslim, ze to neni nic nepochopitelneho. UPC proste nedisponuje CRM systemem, ktery by to umoznoval. :-) Pokud vubec nejaky CRM system pouzivaji. I kdyz tam volam dvakrat v jednom tydnu (mam asi ctyri smlouvy), pokazde se me znovu ptaji na kontaktni udaje. Taky bych ocekaval, ze si to nejaky system bude pamatovat a budou se ptat treba jednou za pul roku...
Pred casem meli cca 5 hodin dlouhy vypadek cele site. Prvni hodinu jim nejel web - u ISP je vesele, kdyz nema nezavislo zalohu webu. No a kdyz se web konecne rozjel, tak az do konce vypadku nebylo na webu o te polizanici ani slovo. Pak se divi, ze zakaznici jsou nastvani a infolinka pretizena. Smutne, smutne. O to smutnejsi je, kdyz UPC se takhle chova uz leta bez jakekoli znamky snahy o zlepseni tristni situace. (A to ani nezminuji, ze zdrazeni mimo jine vysvetluji "snahou o zkvalitneni technicke podpory"..)
Dobry den,
je li mi znamo tak Klientske centrum jiz disponuje cislem pro kontakt pres Skype: viz stranka s kontaktem http://www.upc.cz/klientske-centrum/kontakt/
Pripominku k moznosti odpovedi primo na zaslany email predam kolegum z Klientskeho centra a diky za ni.
S pozdravem Tomas Cech
Dobry den,
Jak jiste sam vite ve spolecnosti s vice zamestnanci a oddelenimi nelze vzdy provest veskere zmeny, ktere by si clovek pral. Duvodu je vzdy vice, at uz ten, ze vlastnikem aplikace je jine oddeleni, nejsou zdroje na upravu aplikace atd.
Mohu Vam doporucit zaregistrovat se do aplikace MOJE UPC, ve kterem je tento formular v pozmenene a vylepsene forme. Napriklad jiz budete mit predvyplneno zminovane cislo smlouvy a kontaktni udaje. Navic dotazy zaslane prostrednictvim MOJE UPC jsou zpracovavany v kratsim casovem terminu.
S pozdravem Tomas Cech
Vypadky uz jsou nastesti uvedene zde http://web.upc.cz/vypadky/
Toto upravuje zákon č. 127/2005 Sb., o el. komunikacích, § 97 odst. 3, kde se hovoří jenom o povinosti uchovávat údaje, případně údaje o provozu a na žádost PČR či jiných oprávněných orgánů (např. soudy, BIS, MVČR atd.) je předat.
Žádnou další povinost spočívající v nějaké detailní spolupráci s policií a dohledávání koncových uživatelů už provozovatel nemá a UPC si tohle dělá nevím z jakého důvodu...
Bohatě stačí, když k dané IP adrese poskytnete na koho je napsaná (případně, je-li sdílená, tak že je sdílená a není tedy na nikoho) + předáte log provozu. Z toho sice moc moudrý nikdo nebude, ale víc zákon nenařizuje... A nevidím důvod proč spolupracovat nad rámec zákona, zvlášť takto "velkobratrského"!
a take veci sa brali do uvahy ako ci blo tlacitko v tom velkom baneri v povodnom dizajne? oddelenie obsahu podfarbenim a podobne.
ked som videl vitaznu variantu, tak wtf. kopa textu. Kto sa v tom ma vyznat. Ja chcem mat prehlad o com a ako je strukturovana stranka v prvych 5s
Sorry ja web necitam, ja chodim na web, rychlo preskenujem stranku s tym, ze hladam nejake svoje klucove slovo ....
P.S preco bol redizajn stranky Super.cz taky uspesny?
To uz je jejich problem, ze resi veci debilnim zpusobem. Nechapu proc porad nekam volat a doprosovat se informace, kterou si mohu zjistit daleko rychleji sam. Ale to uz je dnesni doba, kdy si lide ani nedokazou samostatne najit na mape (kde to maji diky Internetu opravdu az pod nosem) misto kam se maji dostat, a porad volaji ze jsou ted tady a kam ze maji jit dal. Tohle nikdy nepochopim.
Ze strany UPC je akorat dulezite, aby tam byl vypadek uveden vcas. Kdysi existovalo schema site, kde to bylo pekne barevne videt. Ale to bylo zrejme "politicky" nezadouci, tak zmizelo :-/
Váš naivní přístup k testování mi připomíná doby před pěti lety, kdy se toto téma na internetu začínalo popularizovat a s testováním začali i laici.
Stránka upc.cz podle toho teď i vypadá - hrozný chaos beze smyslu.
Zájemcům o aktuální trendy bych raději doporučil si nastudovat pojmy jako je interaction design, user experience a user testing.
To je potřeba udělat nejdřív a pak teprve testovat!
Zatímco u nových zákazníků se vymýšlí, jak je co nejlépe donutit ke konverzi, u stávajících jde zase jen o to, jak je co nejlépe odradit od otravování.
Když někdo platí pětistovku měsíčně, tak se do té ceny musí vejít provoz sítě a nejde, aby dotyčný volal každých pět minut.
Když je výpadek, správce sítě to většinou ví sám a snaží se s tím něco dělat. Nemůže vysvětlovat tisícům zákazníků, že to nejede.
No, ale to je právě to, co dělá z firem firmy a dobré firmy. Pokud má firma v případě výpadku vymyšlený způsob široké komunikace k veřejnosti - k zákazníkům, tak spíše si koupím produkt, než firma, která řekne, že nechce tisícům naráz vysvětlovat, proč nastal výpadek.
V tomhle je dobrý třeba ČEZ. Sice je to monopol jak sviň, ale alespoň si platí "inzerci" ve zpravodajství v TV, kde informují širokou veřejnost o výpadcích.
Dobry den,
Ac mate pravdu a uvadeny test je opravdu 3 roky stary nemohu s Vasim nazorem souhlasit.
User experience / user testing - tedy testovani s zivymi lidmi se pouziva jeste pred samotnym A/B ci Multivarietnim testovanim. Jedna se o testovani s realnymi lidmi a tudiz i pocet lidi do testovani je omezeny. Nedokazu si predstavit efektivni a zvladnutelne user experience testovani s vice nez 20 lidmi.
Druh tohoto testovani vyuzivam pri priprave novych webu nebo velkych redesignovych zmen celeho webu. Pomaha to urcit jakym smerem se obratit. Neda se ale srovnavat s vypovedni hodnotou A/B testovani na realnych uzivatelich, kde mluvime o tisicich aktivnich testeru, kteri navic nevi ze jsou soucasti testu a chovaji se tak vice prirozene.
Osobne jsem velkym zastancem user experience testingu, ale nepouzival bych ho ke kazdodenni optimalizaci webu.
S pozdravem Tomas Cech
Dobry den,
bohuzel registracni email nikdy neprisel :-)
Stale nechapu, proc neni mozne v emailove odpovedi od technicke podpory mit nekde (v subjectu apod.) tracking number, aby bylo mozne na email primo odpovedet a pokracovat tak v konverzaci. Umi to tak jinde.
Stejne tak nechapu proc se hlasovy kontakt omezuje jen na nejaky predpotopni a predrazeny telefon, kdyz Skypem by to bylo zadarmo. Aha, ono by tam asi volalo vice lidi ....
> Když je výpadek, správce sítě to většinou ví sám a snaží se s tím něco
> dělat. Nemůže vysvětlovat tisícům zákazníků, že to nejede.
Ano proto ti chytřejší dávají v takových případech před operátora hlásku "Pokud voláte kvůli tomu a tomu výpadku, tak o tom víme, děláme na tom, bude to hotové tehdy a tehdy." ;)
Viz: http://upc.jobs.cz/pd/477850175?&brand=g2&exportRCM=27120019&trackingBrand=www.upc.cz&rps=186&ep=
Pracovní náplň:
správa agendy Abuse
spolupráce s korporátním oddělení Internet Abuse týmem
nastavování Abuse parametrů v provisioning a korporátních systémech
lokalizace, identifikace uživatelů služby UPC Internet
příprava podkladů k identifikaci pro PCR/UZC (Policie ČR/Útvar zvláštních činností)
vývoj a správa aplikace pro administraci pevných IP adres a abuse filtrů
statistiky IP adres pro RIPE
Velice dobrá informace... :-(