Vlákno názorů k článku A hudba bude zadarmo! od VfB - mezi hudebními fanoušky začíná být pomalinku "slušností" platit...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 10. 2007 7:24

    VfB (neregistrovaný)
    mezi hudebními fanoušky začíná být pomalinku "slušností" platit za hudbu podle vydavatele (labelu), sdílet nebo stahovat hudbu vydávanou u majors (velkých vydavatelství) nikomu nevadí, ale u malých indie labelů už to tak jednoznačné není a kdo nasdílí nebo "poptává" hudbu, kterou vydává interpret vlastním nákladem bývá považováno za stejný prohřešek proti slušným mravům jako nošení oblečení Thor Steinar (za něco co slušní lidé nedělají)
  • 18. 10. 2007 8:16

    anonymní
    Che, che - internetovi Jánošíci, ne? ;)
    No co pises je blbost, kterou si mozna par lidi preje, ale absolutne nema sanci...
    Prece si nemyslis, ze lide neplati kvuli tomu, ze na tom vydelavaji velke (nebo male) labely? Lide neplati, protoze to maji zdarma, nemusi na to cekat a nemusi pro to nikam chodit.

    Tento zoufaly vykrik zarazuji do skatulky vyroku "Na TV se nedivam a kdyz, tak jen na CT2" apod...

    Proste hudba by mela byt jako shareware - libi se mi, podporim autora prispevkem (a verte ze to delam, zlaty paypal).
  • 18. 10. 2007 8:59

    Petr (neregistrovaný)
    Naprostej souhlas.

    V poslední době jsem si poslechl asi 5 LP a dvě jsem rovnou smazal. Dvě mě dostaly. Klidně bych někam přispěl, ale 500,- za CD se mi dávat fakt nechce.
  • 20. 10. 2007 13:49

    Milos Brejcha
    Naprosto souhlasim..rad autorovi prispeju, ale model autor udela hudbu, vydavatelstvi ji proda a neco da autorovi je podle me prezity..i diky internetu je mozne onen meziclanek mezi spotrebitelem a autorem vyradit ku prospechu obou stran(spotrebitele a autora). Nektere skupiny jdou cestou dobrovolnych prispevku a moznosti stazeni veskere hudby z webu. Jine spolehaji na to, ze moznost bezplatneho stazeni jejich hudby jim prida fanousky, kteri pak prijdou treba na jejich koncert a zaplati vstupne, ale cd nezname kapely by si nekoupili..treba si ho pak koupi na koncerte v euforii z kvalitni produkce(www.aqvasilentia.cz)
    V zivote jsem si koupil celou radu cdcek, casto i potom co jsem si hudbu stahnul "nelegalne" proste proto abych kapelu podporil.
    P2P site a sdileni hudby obecne jsou zhoubou pro vydavatelstvi, ale ohromnou sanci pro kapely, kterym dava neuveritelnou moznost proniknout bez pomoci nadnarodnich korporaci za hranice svych statu. Pokud to vezmu ze sveho pohledu, prvni mptrojky od Ska-P nebo Skalariaka(dnes me 2 oblibene spanelske kapely) jsem si stahnul daleko drive, nez jejich cd doputovali na pulty ceskych obchodu, pres kazzaa, nelegalne ale moralne(nemel jsem jinou moznost jak se k hudbe dostat, pominu li slozite objednavani ze Spanelska). Od Ska-P jsem si pozdeji 3 cd koupil, jejich koncert pred 2 lety v Trutnove jsem bohuzel nestihl. Skalariaka v Olsi u Tabora jsem letos v lete navstivil a vyplacnul jsem diky tomu 550 Kc..stejne jako dalsich 10.000 lidi kteri jejich koncert navstivili(http://www.skalariak.com/noticia.php?id_noticia=63)
    Mela by tahle kapela(a spousta dalsich) moznost ziskat takovou popularitu mimo svou rodnou zemi, pokud by byla zavisla jen na tom, kde se "jejich" vydavatelstvi rozhodne nabizet jejich hudbu, nebo kam jim zafinancuje turne? Troufnu si rict, ze 99% fanousku Skalariaka se s nim seznamila diky P2P sitim..
  • 18. 10. 2007 8:17

    Vlk-Honzi (neregistrovaný)
    Docela souhlasím - velké společnosti si zvykly na "bezpracný zisk" a jakkoliv je to legální a správné, mnoha lidem to přišlo nefér - tohle je reakce. Trochu švejkovská - "Vy*ebávali jste s náma? Tak tady máte na revanš." nicméně asi ne úplně nepochopitelná.
    Smutné na tom je, že na to asi doplatí především "drobní autoři", pro které to bude otázka života/smrti, zatímco ti velcí to mají spíše leké/malé zisky.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).