Rad doplnim neco z praxe: Inflace v CR bude vzdy vyssi nez zisk, dosazeny diky prijemne urokove sazbe kterekoli ceske banky. Duvodem je jednak prechod na Euro a druhak snizovani deficitu, ktery se nini pohybuje u ~40% HDP, coz jak jiste vite znamena velmi spatne vyhlidky na budoucnost _libovolneho_ sporeni v CZ bankovnim subjektu a to jeste nemluvim o tom, ze urcite nektera z bank kvuli tomu zkrachuje. Predstavte si, ze sporite napr. 40 let a najednou banka zkrachuje, budete na mizine a zpetne vyplaceno vam bude minimum.
Osobne bych zadne ceske bance nesveril vyssi financni castku, nez nekolik desitek tisic, take si vzpomente na byvale vkladni knizky.
Vzhledem k tomu ze si aktivne spori na stari jen mizive % lidi, jsem si naprosto jisty, ze nejake finance se vyplacet budou, jinak by zde za nejakych 50 let bylo zhruba 90% starych lidi oznaceno za bezdomovce, paradoxne prave ti, kteri nyni ze sveho platu zivi dnesni duchodce. Tak mi napiste vas nazor, podle toho meho se deficit casem vyplha na 100% HDP a pujde vyse, pote EU vyhlasi konkurz, nektery ze statu si CR zakoupi i s dluhem, ktery za ni zaplati a bude mit pote vetsi uzemi. Ja bych to videl na Nemecko, nebo Polsko, co vy?
Rad doplnim neco z praxe: Inflace v CR bude vzdy vyssi nez zisk, dosazeny diky prijemne urokove sazbe kterekoli ceske banky. Duvodem je jednak prechod na Euro a druhak snizovani deficitu, ktery se nini pohybuje u ~40% HDP, coz jak jiste vite znamena velmi spatne vyhlidky na budoucnost _libovolneho_ sporeni v CZ bankovnim subjektu a to jeste nemluvim o tom, ze urcite nektera z bank kvuli tomu zkrachuje. Predstavte si, ze sporite napr. 40 let a najednou banka zkrachuje, budete na mizine a zpetne vyplaceno vam bude minimum.
Osobne bych zadne ceske bance nesveril vyssi financni castku, nez nekolik desitek tisic, take si vzpomente na byvale vkladni knizky.
Při pasivním investování do nemovitostí, akcií/komodit (derivátů, indexů atd. (kombinace cizích BRIC trhů a našich)), předmětů s uměleckou hodnotou (mince, známky, obrazy) jde tohoto zhodnocení 10 procent za rok lehce dosáhnout (navíc s větší bezpečnostní, než při investování "v penězích", podle mě je riziko měny, války atd. poměrně veliké při investování na 40 let, takže je tato kombinace (například. akcie + mince z drahých kovů) velice likvidní a lehce přenositelná).
Při aktivním obchodování s těmito předměty, tedy podnikáním, lze dosáhnout mnohem víc, než zmíněných 10 procent (samozřejmě 90 procent spekulantů na burze je v mínusu, takže je třeba něco umět...).
Na jednoduchý začátek si stačí založit stavební spoření pro celou rodinu i s prarodiči a dětmi, a máte +-6 procent jistých. Pak stačí nakoupit ekonomii od Samuelsona, všechno o akciích, zlatu a buď se něco dozvíte a nebo ne...
Samozřejmě je třeba započítat inflaci, to by mi ale zabralo dalších pár minut, a vy i já chápeme o co jde.
Navíc s inflací nepočítají ani dnešní penzijní fondy a jakákoliv jiná spoření, takže jsem počítal jen čistý výnos.
Komu se chce, může si udělat vlastní tabulku.
Jinak inflace je jen 2-3 procenta a mé podnikání a investice do akcií dosahují o hodně většího zisku, než je 10 procent, takže, pro mě je jedno, jesli 10 a nebo 12,5 procenta...
"Pokud to umite, proc se tim nezivite?"
Já to zatím neumím, až na tom zbohatnu, pak si dovolím se tím živit (investovat peníze jiných), zatím by to ale bylo ode mě nezodpovědné, takže investuji jenom za sebe, a jestli to jsou všechno jen bludy a nebo ne ukáže až čas (uvidí se tak za 15 - 20 let).
"Pokud to neumite, proc si myslite, ze vam to udela duchod?"
Tak tohle nechápu, zeptejte se většiny lidí, jak si spoří na důchod, většina si nespoří vůbec a nebo nevhodnými investicemi do penzijních připojištění, případně do "spoření" typu zdravotních pojištění. Já nikomu nic nevnucuji, ani se nepovažuji za profesionála, který rozumí investování na profesionální úrovni, jen jsem chtěl dokázat, že i ze 100 Kč investovaných pravidelně každý měsíc můžou být pěkné peníze. Zabíháme tady do podrobností, a nezdá se mi od vás pěkné, že mi naznačujete, že pokud se tím neživím, tak ať mlčím...
To je moc pekne - za predpokladu, ze koruna za tricet let bude mit hodnotu koruny dnes.
O kolik procent nad inflaci jste realne schopen dlouhodobe investovat? Za prijatelneho rizika?
Pokud chcete ctyricet let pracovat a pak dvacet let byt v duchodu beze ztraty zivotni urovne, musite si na duchod ulozit tretinu penez. (A to jeste vynechavam to, ze platby za lekarskou peci mohou v tech poslednich dvaceti letech prudce narust.) Pokud setrite mene, pak jen (bez patricneho vzdelani a informovanosti) zkousite nechat svoje penize, at vydelavaji penize. Pokud to umite, proc se tim nezivite? Pokud to neumite, proc si myslite, ze vam to udela duchod?
K tomu asi jediné, kde se dá sehnat úrok 10% po dobu 30ti let? Reálné číslo je tak 3-5% podle momentální situace, pak ještě zbývají rizikové záležitosti, na těch se k 10% můžete se štěstím dostat, ale tvrdit, že se dá najít úrok 10% po dobu 30 let je trochu mimo.
Pokud investuji týdně 100 Kč, při průměrném ročním výnosu 10 procent (dlouhodobý průměr akcií) tak to dopadne takto:
částka / věk
5200 18
52 (týdnů)* 100 Kč v 18ti letech
10920 19
předchozí zůstatek 5200 + 5200 nově + úrok 520 Kč
a pokud to nevyberete a máte to pro děti... tak jdete po pár letech na 10M
Takže takhle, stačí si vzít excel a většina těch chudáků, co sází Sportku celý život (a dbají na to, aby ani jednou neprošvihli), by se asi moooc divila.
Navíc nemusí člověk mít peníze v akciích, ale v předmětech s uměleckou hodnotou (mince, známky, obrazy), v nemovitostech atd. způsobů je více, ale jak říkám i se stovkou, kteří nevědomí chudáci vyhazují za Sportku jde při uvědomělém investování udělat doslova terno (člověk nesmí investovat do peněz, ale do něčeho, co má hodnotu i po případné měně a jistit se proti převratu například).
A teď si představte, že neinvestujete prvních 10 let 100 Kč, ale 500 Kč týdně, A PAK UŽ PO DESETI LETECH NEINVESTUJETE ANI KORUNU, chcete tabulku?
Ještě jednou, 500 týdně, 10 let (do 28mi let), a pak už ani korunu, jen nechat růst úroky (10 procent):
Jako awo, chápeš toho krypla? On je asi debil, nebo co s takovými názory asi vživotě neviděl, jak nové a střední skupiny fungují. Za 300k si fakt jde pronajmout bunker a udělat si tam mini nahrávací studio, takovej debil :(.
To myslíš jako vážně, že malou skupinu nahrávající své první album v místním studiu to bude stát 300k, jsi asi spadl na palici ne? Radši už nic nepiš...
Prasečí zvratky a Aneta Sikavá mě pobavily.
Připomělo mi to Shitnasky a šišlavýho Michala Matlavýho s jeho slavným "Šem rošník šedumdešát", kde šišlá o tom, jak ho rodiče vychovávali jako sobeckýho zmrda. Pěkná recenze zde: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004012901
Pro začínající skupiny bude rozhodně lepší (finančně i výsledkem) si najmout vlastního schopného člověka, než jít k velkému vydavatelství. No řekni mi, že ne?
když opominu Rádio 1 a Rádio Akropolis, tak kolik interpretů, kteří ještě žijí a nejsou v důchodovém věku uslyšíš v běžných českých rádiích? když pominu nějaké Maximum Demence (což snad ani nelze považovat za hudbu) tak jednou za čas nějaký Bárta a nebo Krištof a pak je Helena a Karel, Karel a Helena jen tamhle vzadu to je výjimka, tam slyšíš Karla v duetu s Helenou :)
Dobré zboží se chválí samo a reklama u nás je tak zprofanovaná, díky nebetyčné ,,kreativnosti" (čti debilitě) jejích tvůrců, že její účinek je spíše kontraproduktivní. Pokud někdo opravdu umí, najde si svou klientelu i bez reklamy. Pokud neumí, ať těm dobrým nezaclání a jde se živit jinak. S technikou, která je dnes běžně k dispozici si každý hudebník, nebo skupina dokáže své CD udělat sama a když ho bude prodávat při koncertech, bude na tom paradoxně líp, (i když těch placek prodá míň), než když svěří ditribuci a reklamu nějakým Vocilkům, kterým zůstane za nehty více než podstatná část zisku. A lidé velmi brzy zjistí, že pokud chtějí CD, budou si pro něj muset zajít na koncert. A pokud to CD budou chtít, tak přijdou.
Tohle všechno (snad problém bude u rádia) si může kapale dělat i sama (jí to může dělat nějaký najatý člověk, třeba manager).
Jen v rádiích budou asi lité boje, ale to se dá čekat u těch našich popových sraček, kde každé rádio hraje stejné písničky pořád dokola.
Snad za čas, až opadne tohle kamarádičkování se to vylepší. Chtít jít totiž k nějakému producentovi, jen že nejsem schopen ukecat nikoho v rádiu, ať mě zahraje je fakt děs.
No nic, končím, ten kdo nejmíň ví (já), nejvíc mluví :). Jdu se věnovat svému obchodu, ať neskončím špatně.
na malé skupiny vydavetelství kašle - vyplatí se jim vlastní reklama, aby vůbec nějakou měli.
Na střední skupiny kašle méně - ale stejně dostávají málo reklamy na úkor těch velkých - taky by se finančně vyplatilo si dělat reklamu sami.
Velké skupiny mají reklamu všude - otázka je, jestli se jim to vyplatí a nebo ne (je třeba podrobná kalkulace).
Jedno je ale jisté, nikdy jsem v hudebním časopise a nebo TV neviděl reklamu na malé skupiny, takže pro tyhle skupiny je ideální si za 20k nechat udělat 1k CDček a za 50k nějaké velké plachty na koncerty za sebe s WWW adresami a pak jen plakátovat a plakátovat a plakátovat jako cirkusáci (není to drahé a má to velký efekt).
Podle mě se vyplatí spolupráce s velkými producentskými studii jen 10ti největším kapelám v zemi (a to z toho důvodu , že ten producent odírá ty malé a střední kapely na úkor velkých).
Že ty malé skupiny touží po tom, aby si jich nekdo všiml, to je ironie. Nedávno jsem viděl jednu holku (s platem asi 10k podle oděvu), jak sází sportku za 100 Kč, to je naprosto stejný případ, kdyby si ty peníze dávala do akcií tam má v důchodu desítky milionů. A ty kapely naprosto to stejné, kdyby si malé kapely dělaly propagaci sami a střední by si najmuli na to člověka, tak to mají levnější a lepší.
"Protoze hudebnici povazuji pro ne za vyhodny prodavat to pres velky spolecnosti (a vyhodny to pro ne je). To je cely, zadna veda."
To je odpověď ve stylu, proč? proto...
Je vidět, že jsi fakt punker :D.
Můžeš napsat pár argumentů?
Jen mi jde o to, že reklamu si může na úvěr udělat jakákoliv firma, pokud si věří a dopadne to dobře. Velké společnosti stejně dělají velkou reklamu jen těm prvním pěti a zbytek vyjídá "drobky" (podle toho co vidím v časopisech a v TV).
Nevěřím, že to nevíš, ale nicméně rekapitulace na téma rizikový kapitalismus:
Nahrání hudby ve studiu je poměrně drahá záležitost (desítky tisíc korun), pokud tedy chceš kvalitu (připusťme, že Aneta Langerová sse ssvými ssykaffkami by ssi to klidně mohla nahrát ff obýváku a nikdo by niss nepoznal). Ty peníze malá začínající kapela nesežene (resp. raději je dá do kytary a bicích, pochopitelně). Pak tedy hledáš rizikového kapitalistu, který je ochoten ti to studio PŘEDEM zaplatit, aniž by měl zaručený zisk. Jenže protože on ví, že z deseti takto podpořených kapel jich 7 v životě neprodá ani CDčko a další 2 si na sebe tak tak vydělají, tak prostě potřebuje u všech 10 nastavit, že 80% zisku jde jemu do kapsy, aby tou jednou kapelou, která prorazí, pokryl ztrátu z těch 9 dalších.
A malá kapela, která si má vybrat mezi "nebudete nahrávat nic, protože se nedostanete do studia (lisovny, ...)" a "budete nahrávat, ale komplet zisk z prvních dvou alb jde do kapsy mně", raději volí to druhé.
===
(Pozn. - nejde jen o studio. Stejně tak musíš zaplatit předem vylisování všech CDček (a s tím spojenou výrobu masterů), krabičky, booklety, rozvoz do obchodů, pozici v regálu (jinak tě obchodník šoupne mimo zorné pole zákazníků)... Ano, těch příživníků, kteří se na samotném uměleckém díle nijak nepodíleli, ale přesto byli v době CD nepostradatelné, je hodně. S příchodem ryze softwarového šíření hudby jich většina odpadá (zase se na tom ale trochu napakuje firma, přes kterou lidé za hudbu platí) a rizikovosti je v tom podstatně méně, protože pokud se písničky vaší kapely "Prasečí zvratky" líbí vám čtyřem a vašim osmi kámošům, pravděpodobně se v republice najde stovka dalších podobně cáklých magorů, kteří za to to kilo dají, aby se pokryly náklady na pronájem nějakého průměrného nahrávacího studia za deset klacků.
Jeden z efektů ryze softwarových distribučních cest je to, že umělci musí v mnohem větší míře dbát na kvalitu; tím, že se snižuje rozpočet na reklamu, je nutné prvním dílem zabodovat, aby byl vůbec někdo v budoucnu ochoten pořídit si dílko druhé; jakmile první dílo stojí za kulový, po druhém už nikdo neštěkne.
Vsechny kapely na bigboardu nejsou, to mas pravdu, ale cesta na bigboardy prave vede pres ty spolecnosti, ktery maji nastroje, jak kapelu zpropagovat, umerne jejimu vyznamu a ocekavani spolecnosti - tj. nejen ty bigboardy, ale i zmineny radia, nacpani do poradu v televizi, zafinacovanim klipu, clanky v casopisech, atd. atd.
Haha, kolik reklam po ulicích vidís na zacinajici kapely???
Na kelimku od KFC je asi taky nenajdeš :-D
CO uvidíš je bigboard na Madonu a spol. na zacinajici kapelu najdeš tak maximálně plakátek na zastávce a to si to tam kapela vylepila sama...
Existuje spousta mensich radii, co aktivne vyhledavaji mistni kapely a nabizeji jim rozhovory a pousteni jejich pisnicek a lidem se to kupodivu líbí ;-)
No, protoze se jim to vyplati. Protoze hudebnici povazuji pro ne za vyhodny prodavat to pres velky spolecnosti (a vyhodny to pro ne je). To je cely, zadna veda.
>Pro malé a střední skupiny je vydávání u velkých producentů jasně ztrátovy obchod, z toho nic nemají.
V tuhle tisice malejch skupin sni o tom, ze si jich vsimne nejaka velka spolecnost. Jakkoliv tuhle tuzbu s nima nesdilim (jelikoz hraju v punkovy kapele :-), tak nemuzu nevidet, ze to tak je.
> To potřebují někoho, kdo jim zajistí studio a protlačí je do rádií, to si to nemůžou udělat sami?
Jo, potrebujou. Tak jako to udelaji velky firmy si to oni neudelaji. Oni si to daji na web s navstevnosti 6 lidi za den, prodavji dve CD na koncerte u vchodu na koncerte za 60Kc, ale nepotisknou kazdej kelimek v KFC svoji fotkou, nedostanou svoji skladbu do ESA a do hlavnich radii, nevylepeji si billboardy, atd. (To, ze nam dvoum se podobna reklama treba ekluje, je vec jina, ale pro kapely, ktery spolupracujou s velkejma firmama to je to, co chteji).
Když si najmou jednotlivce, který jim za dané peníze udělá reklamu, tak na tom budou lépe, protože stejně ti producenti nic jiného důležitého (z hlediska prodeje), než reklamu pro ně nedělají.
Pro malé a střední skupiny je vydávání u velkých producentů jasně ztrátovy obchod, z toho nic nemají. Žádné peníze z prodaných CD, minimální reklama.
Vysvětli mi to, já to opravdu nechápu? To potřebují někoho, kdo jim zajistí studio a protlačí je do rádií, to si to nemůžou udělat sami?
Možná se na to dívám velmi jednoduše, ale mě prostě ten poměr mezi tím, co jim kapela dá a co dostane připadá nevýhodný pro kapelu...
>Takže jsou škodní jen prostředníci a to je dobře.
Jasne, smrt prostrednikum a podobnym prizivnikum.
>Prostě příživníci jdou mimo, tu reklamu a propagaci si
>můžou hudebníci zařídit i sami a potisknuté lisované CD s
>krabičkou a bookletem stojí 20 kurun, to o co jde?
Jde o to, ze je treba malicko zapojit rozum. Hudebnici si to muzou udelat sami, ale presto vydavaji CD u tech "prizivniku". Proc asi?
"Celkové příjmy nahrávacích společností se tak rok od roku snižují o dvouciferné procento"
A komu to vadí?
Je to legální (pokud hudbu sami nenabízíte).
Konzumenti mají svou hudbu.
Hudebníci mají své peníze (z koncertů, z CD je mizivé procento).
Takže jsou škodní jen prostředníci a to je dobře. Prostě příživníci jdou mimo, tu reklamu a propagaci si můžou hudebníci zařídit i sami a potisknuté lisované CD s krabičkou a bookletem stojí 20 kurun, to o co jde?
Sám kupuji doslova tuny originálních CD a DVD, ale s tímto stavem jsem velmi spokojen.
Ať chcípnou producenti, kteří chtějí 550 - 600 CZK v naší zemi za nové CD, a ještě mi na něj cpou ochrany (zažívám dnes a denně, když kupuji Scorpions a podobné). Sami si ničí podnikání a "zabíjejí" hudbu, vždyť oni nejsou schopni ani dodžet red book a diví se, že jim za ten jejich předraženej shit nikdo nechce platit. Choré mozky to jsou.
Minulý měsíc jsem si koupil celou diskografii Horkýho Slyže (9* CD + 1* DVD) na Vltavě za +- 1670 Kč i s balným a doubírkou, tomu říkám dobrá cena za deset kousků.