> Mimochodem lze i uplne legalne koupit multi-region
> prehravace kde ovsem za ten luxus koupit si dvdcka driv nez
> vyjdou ve vasem regionu zaplatite silne zvysenou cenou toho
> prehravace.
Já jsem před lety kupoval Grundig tuším GDV120, kde jde multiregion nastavit v servisním menu (přístup do něj je stiskem určité posloupnosti kláves na ovladači) a vůbec to nebylo drahý. Navíc i když to neumí JPEGy ani DIVX, tak jsem ještě neviděl přehrávač, který by mi vyhovoval víc (a že jsem hledal, právě kvůli DIVX), i když je to asi pět let stará herka.
> 2. Naprosté ovládnutí trhu, kde zákazník přestane být pánem. Prostě určitá díla budou přístupná jen někde. O to se pokouší system regionů, ale nefunguje to, protože jakmile někde něco vyjde, je to cracknuto. Díky tomu je možné sehnat díla, které pro Evropu nebyla vydána.
System regionu nevzniknul kvuli cenzure nebo kontrole trhu, ale kvuli ruznym datum premier v ruznych regionech.
Mimochodem lze i uplne legalne koupit multi-region prehravace kde ovsem za ten luxus koupit si dvdcka driv nez vyjdou ve vasem regionu zaplatite silne zvysenou cenou toho prehravace.
Je to docela legrace, ja to nakonec vyresil tak, ze sem si ke svemu R2 prehravaci prikoupil ve Statech dvdprehravac spolu s kvalitnim 220/120 trafem a vyslo mne mnohem lacineji nez multiregion prehravac.
> 4. Časově omezené vlastnictví. Může se stát, že se majitelé práv rozhodnou, že jsme si užili dost a konec.
To uz existuje v DRM (u nas to pouziva treba Starzone).
To co jste popsal jako potencionalni negativa molosi berou jako pozitiva a aktivne prosazuji nebo uz dokonce prosadili ted.
Takze opet podtrhuju, ze FF je v tomhle prilis velkym optimistou, coz je na cloveka pohybujiciho se ve filmove branzi docela prekvapive.
Existence dokonalého kryptovacího systému může přinést dost negativ:
1. Změna střihů podle regionů, cenzura. Pokud bude člověk žít někde, kde většinová náboženská, nebo politická úchylka něco nepřipouští, tak to prostě neuvidí.
2. Naprosté ovládnutí trhu, kde zákazník přestane být pánem. Prostě určitá díla budou přístupná jen někde. O to se pokouší system regionů, ale nefunguje to, protože jakmile někde něco vyjde, je to cracknuto. Díky tomu je možné sehnat díla, které pro Evropu nebyla vydána. Legální cestou nejde např. sehnat film Doors, muzikál Hair, první díl Terminátora, i když druhý je v prodeji...
3. Evidence kdo, kdy,...
4. Časově omezené vlastnictví. Může se stát, že se majitelé práv rozhodnou, že jsme si užili dost a konec.
5. Dodatečné omezení přístupu k dílu podle politické a bůhví jaké situace...
Určitě by šlo vymyslet ještě dost paranoidních věcí, ale třeba mě to nejhorší ještě nenapadlo.