Obávám se, že uživatel by to nevnímal tak, že vypíná zvuk "globálně". U toho tlačítka by musel být popisek "Vypnout zvuk vycházející z tohoto čtverečku a u řady dalších podobných hejbacích čtverečků, ale zase ne úplně u všech". :) Jedinou možností by bylo vázání nastavení na doménu.
Navíc nastavení, která zmiňujete, jsou vázaná na doménu, takže se dá říct, že je uživatel vnímá jako součást dané konkrétní aplikace běžící na doméně. Sice by se tak dal řešit i zvuk, ale to by se vám určitě pořád nelíbilo, protože vám jde o to, nastavit předem chování aplikace (banneru, ...), který jste ještě ani neviděl.
Přesně tuhle námitku jsem čekal. :) Však také Adobe (tehdy ještě Macromedia) co nejdéle bránila ideu "neviditelného" runtimu, který nemá žádné nastavení. Když už to jinak nešlo, dali tam toto nezbytné minimum. Doufám, že pokud by se prosadil stav, kdy vedle sebe koexistuje víc technologií, které např. přistupují k mikrofonu (Flash, Silverlight, JavaFX...), tak se dohodnou na nějakém API a nastavení bude sdílené v rámci browseru. Jinak se z toho chudák uživatel zblázní. Ovládání zvuku je ale natolik frekventovanou činností a zároveň už dnes reálně existuje víc konkurenčních možností, jak zvuk do stránky dostat, že jsem osobně rád, že to nezkomplikovali. Ale je to samozřejmě věc názoru.
1) "správných" vývojářů je bohužel málo
2) vypnu-li zvuk "globálně", tak asi vím co jsem udělal a nebudu zmatený "proč to nehraje"
3) Vámi zmiňovaný běžný uživatel zajisté ani neví, že kliknutím na animaci dostane nabídku s možností nastavení - nebude tedy nijak ohroženo "neúmyslné" vypnutí
Jenomže ovládání flashe existuje. Když na něj kliknete pravým tlačítkem máte řadu možností co nastavit - od uložiště přes mikrofon (hlasitost!) po kameru. Přijde mi tedy nelogické nemít možnost ovládat i gloabálně hlasitost přehrávání.
Analogií k těmto příkladům je konkrétní flashová aplikace. Např. YouTube. Správný vývojář dá do své flashové aplikace možnost nastavení (a bude toto nastavení lokálně ukládat). Vždy se na to dívejte z hlediska uživatele - ten vnímá YouTube jako aplikaci, pak možná vnímá webový browser jako cosi nadřazeného, rodičovského, a pak vnímá počítač (resp. OS) jako celek. Ale podle mě by nechápal, že když jednou v nějaké hře vypnul zvuk, nehraje mu druhý den v úplně nesouvisející aplikaci. Zatímco jinde zvuky hrajou, protože jdou třeba přes jinou technologii než Flash.
Vadí, ale přesto nepovažuju řešení na úrovni Flash Playeru za správné. Nezapomeňte, že to je pořád plugin - to, že se browser skládá z nějakého jádra a pluginů, vnímáme jen my, co do toho vidíme. Běžný uživatel nebude chápat rozdíl mezi Ajaxem, Flashem, Silverlightem - který kus stránky má která technologie na svědomí. Takže mi dává smysl dělat ovládání zvuku maximálně na úrovni aplikace OS.
Vám nevadí, když vlezete na nějakou stránku a tam začne hrát zvuk animace u které její tvůrce nedal možnost vypnutí zvuků? To je ten důvod proč si myslím, že by mělo být standardní možností flashplayeru vypnutí zvůků.
Z čeho usuzujete, že to je "neschopnost Adobe"? Z toho, že si vy takovou funkci přejete? No ale já jsem to nenašel na bugs.adobe.com/flashplayer. Tak jste to tam zřejmě zapomněl napsat a nikdo jiný to nechce. :)
Nevím, jestli by bylo ideální mít ovládání zvuku na úrovni flashové aplikace, na úrovni pluginu, na úrovni browseru, na úrovni OS a na úrovni zesilovače - pak by mohlo být složité zjistit, proč to sakra nehraje. :)