Máte-li na svém webu formulář, do kterého přispěvatelé (např. potenciální zákazníky, které není zrovna nejmoudřejší otravovat obrázkovou Captcha, protože je tím odradíte) vyplňují e-mailovou adresu, a nejedná-li se zrovna o nějaký prefabrikovaný web (pro které se vyplatí psát specializované spamboty), udělá spambot jednoduchou věc: Vyplní do všech dostupných formulářových polí své spamové sdělení ("Nakupujte vajágru na spamerův-obchod..."). Pokud pole pro e-mailovou adresu zkontrolujete, zda odpovídá RFC, odfiltrujete značnou část spambotů (rozumíme-li pod pojmem spambot TÉŽ program, který prolézá weby a vyplňuje spam do formulářů). Krom toho také upozorníte zákazníky na případné chyby v zadané e-mailové adrese.
Když ale Seznam RFC nedodržuje, tak máte (z hlediska automatického zpracování) dvě možnosti: Buď budete ukládat a následně lidsky zpracovávat i posty se špatnými e-mailovými adresami (a tedy se budete prodírat spamem), nebo těmto lidem řeknete, že jejich příspěvek nehodláte akceptovat -- ani jedno z těchto řešení není dobré.
Protože takovým lidem z některých poštovních serverů, které správně kontrolují tvar, nikdy mail nenapíšete (například ve firmách hojně používaného Exchange a dalších).
Protože sakra tvar e-mailové adresy je snad jediný standard, který ještě nedokázali vypatlanci z MS a dalších firem zprasit tak, aby si ho každý vykládal jinak. Protože sakra kontrola, zda e-mailová adresa zadaná do formuláře odpovídá RFC, je důležitá pro částečné odfiltrování spambotů. Takže by SEZNAM měl okamžitě kontaktovat všechny postižené, kterým svou chybou zmršil e-mailové adresy, a okamžitě s nimi dojednat další postup, aby ty adresy zanikly a vše bylo podle normy.
Prosím, NECHTE si ty své povýšenecké kecy a naznačování, jakoby uživatelé ze serveru X byly méněcenní oproti těm ze serveru Y.
Podle Vás si každý člověk má koupit nějakou doménu nebo kupovat placenou službu na maily?
Ona totiž pro spoustu lidí může být důležitá "business" komunikace mezi ním a jeho třeba budoucím zaměstnavatelem a podobně.
Nechápu z čeho usuzujete, že seznam používají pouze náctiletí.
A prosím jmenujte mi, kde máte u emailu zaručeno že dojde? To Vám stejně jako u SMS nezaručí nikdo.
A jak jinak chcete na neřešený problém upozornit? Případ jsem si nevymyslel a pokud by někdo projevil zájem o ověření, bylo by možné Lupě předložit důkaz (vyřešený tak, aby nebyl porušen zákon na ochranu osobních údajů). Problém potvrzuje jak Seznam, tak další čtenáři.
Jsem rád, že vás to pobavilo. Mě baví náctiletí uživatelé a uživatelky Seznamu a lidé, kteří si "poměrně důležitá sdělení" nechávají tato posílat na free-maily, kde není zaručeno ani to, že zpráva dojde. Natož cokoliv jiného.
A pokud se na jakémkoliv mailu odehrává "business korespondence", tak je to už opravdu jenom čirá nezodpovědnost.
Tihle "tečkovaní klienti" Seznamu si z toho ale zjevně těžkou hlavu nedělají, za nějaké ty roky co takovéhle maily mají jim zjevně žádná chybějící pošta nechybí. Celé je to prostě usmévné, nic víc a nic míň.
Anonymní bonz s přídomky "prý" a "stovky" je nevěrohodný. Následné emotivní hodnocení "marného čekání" nevzbuzuje důvěru už vůbec - tenhle formát je OK pro blog, ale ne pro zpravodajský titul či formát.
Docela me pobavilo, jak se pasujete do role toho, kdo vi, ktery typ komunikace je dulezity a ktery muzeme klidne odstrihnout. Opravdu by me zajimalo, dle jakeho kriteria je napr. business korespondence s obchodnim partnerem "neco vic" nez ryze soukroma komunikace.
Takze, kdyz se, podle Vas, rozhodnu odstrihnout 10000 predplacenkaru, protoze stejne si mezi sebou posilaji jenom pubertalni SMSsky o naprosto nicem, tak je to OK, protoze stejne o nic neprijdou?
A s tim free to taky neni tak jednoduche, minimalne za zpristupneni 2GB schranky se formou Premium SMS plati. A uz jen tak mimochodem dodam, ze tech "mych" 3000 mailu obsahovalo pomerne dulezite sdeleni jak pro odesilatele, tak pro prijemce.
Jenze smutne je, ze je to opravdu pravda. Nedavno jsem posilal cca 3 tisice mailu (zdaleka ne vsechny na Seznamu) a takovejch 10 mailu cosi.@seznam.cz tam bylo. Ostatne, staci si chvili klikat na Lide.cz, kde se to adresama typu ..darling.. Romana..K. Nika.Nov. jenom hemzi..
"řadu (prý stovky) takových adres narazil při komunikaci se svými klienty"
Jo, to vypadá na nějaké letadlo, prodej Herbalife nebo něco stejně podivného. Tohle mě opravdu pobavilo, míň mě baví ten útočný tón zprávičky. Příjde mi poněkud nemístný.