No tak mam takovy pocit, ze jste trosku mimo. Nevim, z jakeho titulu do cele problematiky - jak pisete - vidite, ale kazdopadne ja se za odvedeny vykon nechystam Telecomu ruky a nohy bozkat!
Jen k jednomu bodu: Podle vas je rychlost na urovni dial-uppro bezneho uzivatele uplne postacujici. Kdo je, podle Vasi definice, "bezny uzivatel"? Ponekud siroky a neidentifikovatelny pojem, ze? Prosim vas, podivejte se na stranky CTc, jake parametry jsou zde potencialnim zakaznikum slibovany. Podle Vas je v poradku, ze VYSOKORYCHLOSTNI pripojeni dosahuje (po zapnuti agregace) rychlosti kolem nekolika kB? Vlastni zkusenost.
Primo CTc prohlasuje, ze ADSL vam umozni sledovat TV, hrat hry, ... zkratka vyuzivat vsechny moznosti soucasneho Internetu. Ja se ptam ... je podle Vas dial-up schopen toto vse splnit? Ja jako zakaznik to nemohu povazovat za nic jineho nez za klamavou reklamu. At CTc poskytuje pripojeni za pausal, ale at potom tomu proboha nerika VYSOKORYCHLOSTNI pripojeni, kdyz neni shopen zajistit alespon priblizne technicke parametry, ktere nasliboval. Hlavni problem je v tom, ze velka vetsina lidi, kteri ADSL ma, se citi podvedena sliby, ktere Telecom daval a stale dava.
Kdyby Vy jste si koupil auto a zjistil jste, ze maximalni rychlost je 50 km/h (misto slibovane 150 km/h), jak by jste se zachoval?
Ahojte,
po precitani vacsiny prispevkov mi neda, aby som ako clovek ktory do problematiky vidi nezareagoval.
Vacsina prispievatelov je rozhorcenych "vysokymi" cenami za pripojenie a taktiez tarifikaciou dat.
Na uvedenie do problematiky si musia vsetcia uvedomit, ze tu prebieha boj na viacerych frontoch.
Na prvom bojuju poskytovatelia internetu medzi sebou o zakaznikov.
Na druhom bojuje kasa poskytovatelov s poplatkami od zakaznikov s dodavatelmi signalu, ustavicnou udrzbou a servisom siete a neustalou modernizaciou siete - kupou novych drahych technologii a zvysovanim standardu sluzieb pre zakaznikov.
Na tretom bojuju nezmyselne zdruzenie zakaznikov, vacsinou uchylnych stahovacov so vsetkymi poskytovatelmi, ktorym zahlcuju pasmo a blokuju linky.
Treba si uvedomit, z coho sa sklada cena pripojneho do internetu, co by mala byt uloha pre poskytovatelov internetu a jasne a nahlas povedat vsetkym milym zakaznikov, ze neustalym stlacanim cien pri stalej modernizacii siete a zvysovanom standarde sluzieb sa im stale znizuju zisky, ak ich vobec nejake maju, a nezarucuje im to moznost dalsieho vyvinu a rozvoja po kazdej stranke.
Nastal tu velky problem, ze zakaznici dotlacili poskytovatelov do cenovych anomalii a jediny, kto z toho profituje je zakaznik. Donekonecna to tak ale fungovat nemoze.
Je otazkou casu, kedy sa financne polozia lokalni mikrovlnni poskytovatelia a ostane len telekom so silnymi alternativnymi protivnikmi, ktori budu mat medzinarodne pozadie.
Telekomunikacny boom uz davno skoncil, podla mna by sa Telekom a spol zaoberajuci sa napr. ADSL mali rozhodnut obmedzovat stahovacov, ti su postrachom kazdeho poskytovatela a snad by bolo mozne prejst pri ADSL na nizsiu agregaciu pripojok.
Co sa tyka alternativneho pripojenia, napr. mikrovlnneho, tam hrozi uplne zarusenie siete, ktore bude musiet nakoniec nejakymi pokutami riesit telekomunikacny urad, coho dosledkom budu vyssie spominani telekomunikacni protivnici, ktori ostanu v hre.
Co sa tyka rychlosti pripojenia, podla mna je rychlost na urovni klasickeho dial-up pre bezneho uzivatela uplne postacujuca.
Na konci by som nespokojnym zakaznikom s pausalom za internet odkazal len tolko, prejdite naspat ku garantovanym a platenym linkam a spamatajte sa, mali by ste ruky a nohy bozkat tomu, kto vam prinasa internet za pausal.