Vlákno názorů k článku ADSL: nové, již oficiální ... od mata - Mate nekdo dobre nastudovanou smlouvu s nextrou kde...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 8. 2003 13:55

    mata (neregistrovaný)
    Mate nekdo dobre nastudovanou smlouvu s nextrou kde je tam prosim zminka o 3 mesicni vypovedni lhute ja nasel akorat ve vseo.pod. 1 mesic??nenasel ste tam nekdo nejakej hacek kteryho by se dalo pouzit k rychlejsimu vypovezeni???diky
  • 5. 8. 2003 16:06

    MM (neregistrovaný)
    No, ve smlouve to skutecne je (ty 3 mesice). Ja zkratka platit nebudu a kdyz tak maximalne 10% z pausalu, protoze dostavam maximalne 10% slibene sluzby. Az me sami odstrihnou (to ocekavam, protoze prisne vzato dle podminek, ktere jsem podepsal si nemam na co ztezovat), tak budu mit klid a pujdu do bezdratu. Soudit se se mnou nikdo nebude. A kdyby, tak mam uz z od nekolika pravniku potvrzeno, ze MINIMALNE klamava reklama se da uplatnit.
  • 5. 8. 2003 16:18

    A (neregistrovaný)
    Ale ale, jaka klamava reklama ?:) ... S temahle typama to pujde jednoduse, NIC ti nedava pravo platit jen 10% ... pujde to k CTU a hned pak pravomocny rozhodnuti, nezaplatis tak soud a exekuce. Nemysli si, ze tu Smlouvu nedelal pravnik :) .. nad temahle prispevkama se da jen zasmat, navic ti jeste odpoji telefon po tu dobu :P
  • 5. 8. 2003 16:57

    MM (neregistrovaný)
    No tak prrrr !!!
    V mem pripade jsem skutecne kazdou chvili (i nekolik minut) na cistokrevne nule! V tomto okamziku mi uz provider neposkytuje vubec nic - ani negarantovane minimum! Nechapu, proc by mi nekdo mel odpojovat telefon ? Smlouvu mam s Telekomem a tomu platim podle smlouvy.
    Mimochodem ... na NEXTRU jsem uz volal a vyjadrili ochotu poskytnout slevu. Jakou, to mi pry daji vedet. Tak jsem zvedav.
  • 5. 8. 2003 19:35

    kix (neregistrovaný)
    Operátor je povinnen poskytnout slevu, pokud:
    - služba neodpovídá kvalitou smlouvě nebo
    - není poskytnuta ve stanoveném rozsahu(=nepřetržitě)
    Nespokojenost musíte vyjádřit formou reklamace.

    Klamavá reklama sama o sobě není bohužel důvodem k reklamaci, i když může být důvodem k postihu.

    K "A" snad připomínku, abychom zachovávali věcnost a konstruktivnost. Že smlouvu psal právník asi tušíme, to neznamená že si ji důkladně nepřečtu a ohodnotím, jaká mám práva a povinnosti.
  • 5. 8. 2003 21:32

    A (neregistrovaný)
    S nepretrzitosti naprosto souhlas, ale kvalita je zpochybnitelna definovanou garanci (1:50), ktera rika, ze efektivni prenosova rychlost je minimalne jedna padesatina ze 192 kbps. Tak na rozpor se smlouvou tezko narazime. Jeste jedna vec je, ze primo ve smlouve je uvedeno, ze Poskytovatel poskytuje sluzbu v takove kvalite, v jake ji muze sam ovlivnit ... domyslete si, proc to tam je a co to znamena.

    Ke klamave reklame ... nemyslim si, ze nekde nekdo taxativne slibil, ze efektivni rychlost nepoklesne pod 140 kbps treba ... takze v cem je reklama klamava ?

  • 5. 8. 2003 21:55

    kix (neregistrovaný)
    K tomu snad poznámku Nextra uvádí rychlost jako maximální, agregaci ale pokud vím výslovně neuvádí. Co se týče kvality, poskytovatel se nemůže zprostit povinností poskytovat službu pouhým poukazem, že ručí jen v rozsahu ve kterém ji může ovlivnit (mimochodem ovlivnit ji může vhodným smluvním vztahem se svými dodavateli)

    Klamavou reklamu, nevim, která byla myšlena, já s tím nezačal...
  • 5. 8. 2003 22:34

    MM (neregistrovaný)
    Prikladam informaci, ktera je na www.iol.cz v sekci FAQ:
    Otazka: "Jaká bude skutečná rychlost připojení pro koncové uživatele služeb ADSL, pokud hovoříme o agregaci 1:50 ..."
    Odpoved: "Rychlost pro koncového uživatele není přímo závislá na komunikované agregaci služeb. Nejedná se o agregaci na přístupové síti, ale o agregaci v páteřní síti ČTc, to znamená že v žádném případě není možné dělit rychlost poskytované služby 50, resp. 20. Skutečná dostupná rychlost zákazníkovi se bude velmi blížit hodnotám, které si zákazník objedná. ..."
    I kdyz tato veta semozrejme neni explicitne vyjadrena v zadne smlouve, tak si myslim, ze by se to dalo nazvat - znovu opakuji: nejsem pravnik - neco jako verejny prislib, nebo ne? Kdyz jsem presne toto citoval Telecomu na hotline, tak mi odpovedi bylo hrobove ticho! S VAZNOU tvari mi pak jakysi technik tvrdil, ze CTc nezarucuje ani to, ze se vubec na internet dostanete a tim me definitivne dostal a vyrazil z ruky vsechny me triumfy :). Co by jste mu odpovedeli?
    Dale: na broadband.iol.cz je odkaz: porovnejte rychlost ADSL s modemem http://broadband.iol.cz/ukazka/index.html. Coz ve me take vzbuzuje dojem, ze slibuji neco co se v zadnem pripade neblizi skutecnosti.

    Posledni vec: Ted si nejak neuvedomuji, ze bych u NEXTRy byl ve smlouve upozornen na agregaci. Musim si to znovu projit.

  • 6. 8. 2003 0:04

    A (neregistrovaný)
    Ale jasne ze tam je, je to postaveno tak, ze se odkazuje na podminky poskytovane prenosove trasy podle Referencni nabidky z unora a tam je jasne agregace a dalsi veci definovana.

    Vubec nehajim tu pitomou agregaci, ale reakce typu "budu platit taky jen 10% ceny" nebo "mam pravo na okamzite odstoupeni od smlouvy" jsou kravina a dopredu upozornuju, ze kazda akce vyvolava reakci, tudiz kde neni dohoda, pujde se do toho silou, a verte, ze CTU nedela s neplatici zadne caviky. Uz jsme tech pripadu meli dost.

  • 6. 8. 2003 0:38

    MM (neregistrovaný)
    Tak snad uz naposled:
    1. To o te agregaci jsem uz ve smlouve taky nasel.
    2. Ackoli jiz pouzivam sluzeb NEXTRy asi 1,5 mesice ZADNOU smlouvu jsem doposud nepodepsal.
    3. Z tohoto duvodu se domnivam, ze ani neni co vypovidat.
    4. Po celou tu dobu jsem take zadnou fakturu neobdrzel, tudiz ani nic neplatil.
    5. Podle Vas/Tebe tedy je VSECHNO kravina odsouzena k zaniku?
    6. Znovu opakuji: NEXTRA mi slevu prislibila, takze asi nejsem tak uplne mimo, jak je mi naznacovano. Mimo jine sami uznali, ze takovato sluzba nesplnuje to co se mi zavazali dodavat. Az jsem cumel jako puk, ze jsou tak vstricni!
    7. Ja taky v principu nemam nic proti agregaci. Ale jestli ma mit takovyto dopad na rychlost, tak je cela sluzba naprosto znehodnocena a domnivam se je to i pravne napadnutelne. Jeste jednou odkazuji na svuj predchozi prispevek v tomto tematu, kde za a) CTc tvrdi, ze agregace NEBUDE mit zadny podstatny vliv na rychlost a za b) vzbuzuje v potencialnim zakaznikovi klamny dojem jak je ADSL vyrazne rychlejsi nez dial-up (viz. "porovnejte si rychlost .... " na broadband.iol.cz.


  • 6. 8. 2003 7:47

    kix (neregistrovaný)
    Je to tam. Což mimochodem ukazuje na paranoidní situaci, kdy tady ČT de facto oznamuje na tiskovce +- koncové ceny pro zákazníky služby poskytované jinými operátory. Proboha proč ČT neposkytne službu - "tlustý drát" na ADSL ostatním poskytovatelům, kteří - určí rychlost, garance, ceny, agreagaci atd. To co nastalo je šílené, a mohou si za to samozřejmě i alternativci, kteří to přiklepli. To je naprosto nenormální a paranoidní, aby zákazník obdržel ve smlouvě odkaz na technickou specifikaci VELKOOBCHODNÍ nabídky (ve které je vskutku skryt údaj o agreagaci). Zajímalo by mě, jak by případně soud rozhodoval, pokud by se oháněli dokumentem, který takto zákazník ve smlouvě odsouhlasil, který neurčuje jednoznačně paramatry JEHO přípojky, a kterému mu nemá šanci porozumět a nerozumí mu patrně ani třeba ta Nextra. Jak jinak by se mohli nyní odvolávat na webové stránky ČT(!!!) ohledně rychlosti, tu rychlost museli mít dávnou spočítanou nebo změřenou... Jinak Nextra je v nezáviděníhodné situaci: velká část klientů jede stále zdarma (instalace byla zdarma, a faktury se zahálejí poslat). A co je horší, část z nich ještě vůbec smlouvu nepodepsala. Zájmem nextry teď dle mého názoru nebude hnát lidi před CTU, ale tlačit na telecom a služby fongovala rozumně. Odejití zákazníků jim nepomůže, jen spočtěte za jak dlouho při té minimální marži si nextra vydělá jen na instalaci u zákazníků, kterou zaplatila...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).