Názory k článku ADSL: Tiscali má vlastní “Fair Use Policy”

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 1. 2004 8:40

    JM (neregistrovaný)
    Jako uživatel ADSL Tiscali 512/128 jsem nespokojen. Soucasna realna rychlost je 20 - 60 kpbs!!! Vcera jsem mel dobrej den, dosahoval jsem rychlosti kolem 50 kbps, to uz vetsinou pres dialup nedosahnu. Pres vanoce jsem byl u rodicu a pouzival ET data nonstop a za tretinu ceny jsem 20 - 35 kbps dosahl vzdy.

    Na emaily nereaguji (dokonce ani odpoved z automatu ze se tim budou zabyvat), na telefoni infolince je to na 15 - 30 minut cekani (je zpoplatněno).

    Jestli tyto "broadband" rychlosti budou jeste omezeny, tak nevim na co mi takove pripojeni bude. Jiz dnes nedokazu odeslat email vetsi nez nekolik stovek bytu, kilobytove velikosti mi vytimeoutuji.

    V unoru mi konci uvazek u Tiscali a pokud nebude minimalni GARANTOVANA rychlost v rozumné vysi, myslim ze 70% nominalni neni premrsteny pozadavek, ale spokojil bych se i s 50% tak tato sluzba pro me nema perspektivu. Jen me mrzi ze jsem si kvuli teto srande nechal zrizovat linku a v (snad logickem) predpokladu, ze kdyz nekdo neco prodava, tak je to funkcni, jsem se uvazal telecomu na 2 roky.
    NEBO ALESPON KDYZ TO BUDE FUNGOVAT I BEZ GARANCE VE SMLOUVE, tak bych byl ochotnej si to ponechat (a pokud by se opet vyskytly problemy, tak zrusit). Jenze mam obavu, ze se stejne nic nezmeni.

    Jinak k tomu pouzivani ADSL - "stahovaci". Predtim jsem mel 128 kbps (mimochodem asi 2x - 3x rychlejsi nez ADSL 512 po cesku) za 400 Kc, sel jsem do 4x drazsiho internetu, prave proto, ze vyuzivam internet intenzivne (stahuju image CD, poslocham internetova radia i TV). Nechal jsem se nalakat na reklamu Telecomu i Tiscali. Jeste mam doma letaky, ve kterych se pise o KONECNE broadbandu v CR, konecne budete moci vyuzivat multimedia pri praci s internetem, obsahle knihovny hudebnich souboru i videa (pro stouraly, na internetu je mnoho hudby i videa, ktere poskytli autori zdarma, napr. ted nove na strankach Prince je jeho album zdarma ke stazeni, nebo na strankach TV Nova obsahly archiv videa). V soucasne dobe si neposlechnu zadne radia, nepodivam na zadne video, jen ta 4x vyssi cena mi zustala. A NAVIC TED TELECOM UKAZAL NA VINIKA SVEHO NEFUNKCNIHO ADSL A TO NA PRAVE TAKOVETO UZIVATELE. Na hodne diskuzi je videt, ze to telecomu sezralo plno lidi a misto toho aby se tlacilo na telecom, tak jsou napadani prave tito uzivatele. Ja jsem sve chovani vyuzivani internetu nezmenil (vlastne ano, OMEZIL, protoze to ted nefunguje) a presto pri starem pripojeni jsem tyto problemy nemel. Obecne technologii ADSL to zrejme nebude, kdyz to jinde funguje. A urcite v zahranici toto pripojeni nepouzivaji pouze na prijem a odesilani emailu, jak by si asi telecom v cesku predstavoval.

    Nejak jsem se rozepsal, omlouvam se za ten strasne dlouhy text.
  • 6. 1. 2004 9:56

    A (neregistrovaný)
    Spadnul jste asi z visne .. za tyhle penize Vam nikdo 70% rychlosti (t.j. cca 350 kbps) GARANTOVAT nikdo nebude jeste docela dlouho :P

    ... me by se treba zase libil vodotrysk v hodinkach.

  • 6. 1. 2004 10:42

    J (neregistrovaný)
    Pride vam +-1500 (!! 50Euro !!) za 350 kbit malo ? Nemluvim o tom ze vetsinu z toho sezere CTc, ale zajimave ze na zapade, kterym se tu porad vsichni ohaneji a kde jsou naklady na praci lidi daleko vyssi to vpohode funguje. Pravda, vetsinou take neni nic garantovano, ale v okamziku kdyby linka nedosahovala alespon 80% rychlosti trvale a nebezela alespon 90% casu takovemu ISP behem par dni utecou vsichni zakaznici.

    A to jsou tam za tuhle cenu daleko lepsi parametry.
  • 6. 1. 2004 12:20

    Pepa z depa (neregistrovaný)
    No jo, jenze na zapade to ma kazdy a stahuje kazdy 100, takze je to v pohode. Krome toho nikdo si tam nekupuje linku s agregaci 1:50, pokud to mysli s inetem vazne.

    Zajistete, at ma tiscalli milion pripojek a uvidite jak bude ta vase bozsky rychla. Dokud jich maji par set u lidi s nejvyssimi naroky tak to samozrejme nepouzitelne bude.

    Mimochodem, mozna byste mohl skusit chodit jeste par let do skoly, ten pravopis je strasny a migrace z bezdratu na ADSL ukazuje na nedostatek soudnosti. Me na dopis vzdycky odpovedeli, ale zrejme to bude tim, ze nemam na kazdem radku hrubku a pisu jim slusne.
  • 6. 1. 2004 12:40

    JM (neregistrovaný)
    1) S internetem to zas tak vazne nemyslim, vyuzivam ho doma prevazne na zabavu (nekdo zase treba sleduje TV). To ale neznamena ze kdyz si platim sluzbu 512/128 (s zadnou garanci), tak budu povazovat realne rychlosti kolem 40 - 60 kbps za dostacujici.

    2) Az budu moci zajistit par milionu pripojek tak budu bohac, kdyz toto portfolio zakazniku nekomu prodam :-). Sokovala me Vase veta, ze je SAMOZREJME, ze je to nepouzitelne!!! Me a myslim ze zadnemu zakaznikovi to samozrejme nepripada. Kdybych povazoval za samozrejme, ze si koupim sluzbu, ktera me stoji skoro 1800 Kc a bude nepouzitelna, tak ji nekupuji (stejne jako VSICHNI OSTATNI uzivatele ADSL). Jak MUZE BYT SAMOZREJME PRODAVAT NECO NEPOUZITELNEHO? Navic za temer 10% prumerne hrube mzdy v CR???

    3) hanbou za chyby ktere delam se propadam ... nicmene to nesouvisi s tematem. A budte si jisty, ze kdyz pisu formalni dopis, ne prispevek do diskuze, tak si vse po sobe nekolikrat zkontroluju.

    Vetu o nedostatku soudnosti nechapu, myslim ze svedci o Vasi neznalosti problematiky. Bezdrat v pasmu 2.4 GHz, to je prave nikym negarantovatelna sluzba!!! To garantovat v beznem provozu nelze. Je to volne pasmo! Naopak si myslim, ze technologicky je mozne garantovat spis ADSL nez bezdrat. Jenze to by nesmel byt CTc.

    (Opravdu jsem jim psal slusne dopisy, zadne nadavky, nebyly ladeny ani utocne, pouze popis problemu. Tiscali jsem zvolil prave proto ze je povazuji za velkou, zkusenou firmu, ktera by se mohla k zakaznikum chovat slusne. Castecne to i plati, napriklad kdyz Telecom zavedl limity, Tiscali to vzalo na sebe. Verim, ze pokud jste jejich klient na jine technologii nez ADSL, kterou si obhospodaruji sami, tak je bez problemu a dokonce s vami i emailem komunikuji, jenze ADSL je tezce v pr-eli a tak technickou podporu zrejme uplne vzdali)
  • 6. 1. 2004 12:49

    J (neregistrovaný)
    Tak nevim kam smeruje tahle reakce - hlavne ta posledni cast by mela byt spis pod prvnim prispevkem. Ja nastesti DSL nemam a asi jeste dlouho mit nebudu.

    Ale jinak mate naprosto zcestne predstavy, takhle kapitalismus nefunguje. Nejdriv musim mit co nabidnout = pocatecni naklady, a po te, pokud je nabidka dostatecne lakava, muzu vydelavat = napriklad na tom, ze muzu prodat v nasem pripade prenosouvou kapacitu klidne 3x a pri tom kazdemu garantovat rychlost jako kdyby to mel 1:1. To samozrejme plati od jisteho poctu ucastniku.

    Nemuzu preci chtit pripojit milion lidi, kdyz si muzou kazdy den precist milion postu o tom, jak to nefunguje, jak to funguje pomalu, jak "vstricny" je pristup na hotline ... .
  • 6. 1. 2004 17:56

    Kaf (neregistrovaný)
    Napsal jste: "...migrace z bezdratu na ADSL ukazuje na nedostatek soudnosti...."

    Mám dotaz. Vy myslíte, že bezdrát je lepší než adsl ? Právě mám totiž bezdrát a firma mi tvrdí, že moje 1:8 sdílená 1287 je lepší, než ADSL 512. Nevím, kde je pravda.
  • 6. 1. 2004 18:18

    JM (neregistrovaný)
    Prosim, prectete si ten muj prispevek poradne. Co je to lepsi? Pro kazdyho je lepsi neco jineho, nekdo preferuje cenu, nekdo rychlost a nekdo spolehlivost. Ale zpet k memu prispevku, myslim ze obecne se da na technologii ADSL dosahnout vyssi spolehlivosti (da se spise garantovat) nez na bezdratu. To ze to tady Cesky Telecom totalne nezvladl (mozna zamerne?) je vec jina. Ale kdyz se ADSL zavadelo, nebyl duvod si myslet ze to tu bude fungovat (nefungovat) hur nez v jinych zemich kde ADSL uz maji.

    U bezdratu jsou jista rizika, kvuli kterym se domnivam ze je prakticky negarantovatelny, to ale neznamena ze je spatny. Ja osobne jsem s nim byl spokojenejsi nez s ADSL po cesku. Pokud mate bezdratove pripojeni v licencovanem pasmu (relativne drahe), tak se da jeste mluvit o jakesi mozne garanci, i kdyz hustsí snezeni nebo dest muze udelat s kvalitou linky sve. Pokud mate pripojeni v bezlicencnim pasmu (typicky WiFi - 2,4 GHz), tak tam samozrejme o zadne garanci mluvit nelze, protoze aspon u nas v Brne kdyz vlezu na strechu, tak chytnu takovych 15 - 20 siti (i dve nebo tri site na jednom kanalu), ktere se vzajemne rusi. Presto opakuji, ze pripojeni bezdratem nekritizuji, povazuji je za dobrou alternativu v CR.
  • 6. 1. 2004 18:18

    JM (neregistrovaný)
    Prosim, prectete si ten muj prispevek poradne. Co je to lepsi? Pro kazdyho je lepsi neco jineho, nekdo preferuje cenu, nekdo rychlost a nekdo spolehlivost. Ale zpet k memu prispevku, myslim ze obecne se da na technologii ADSL dosahnout vyssi spolehlivosti (da se spise garantovat) nez na bezdratu. To ze to tady Cesky Telecom totalne nezvladl (mozna zamerne?) je vec jina. Ale kdyz se ADSL zavadelo, nebyl duvod si myslet ze to tu bude fungovat (nefungovat) hur nez v jinych zemich kde ADSL uz maji.

    U bezdratu jsou jista rizika, kvuli kterym se domnivam ze je prakticky negarantovatelny, to ale neznamena ze je spatny. Ja osobne jsem s nim byl spokojenejsi nez s ADSL po cesku. Pokud mate bezdratove pripojeni v licencovanem pasmu (relativne drahe), tak se da jeste mluvit o jakesi mozne garanci, i kdyz hustsí snezeni nebo dest muze udelat s kvalitou linky sve. Pokud mate pripojeni v bezlicencnim pasmu (typicky WiFi - 2,4 GHz), tak tam samozrejme o zadne garanci mluvit nelze, protoze aspon u nas v Brne kdyz vlezu na strechu, tak chytnu takovych 15 - 20 siti (i dve nebo tri site na jednom kanalu), ktere se vzajemne rusi. Presto opakuji, ze pripojeni bezdratem nekritizuji, povazuji je za dobrou alternativu v CR.
  • 8. 1. 2004 0:54

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    Ja bych s agregacemi vysvetlil takto. Mate X lidi. Ti spolecne sdileji linku. V miste, kde ji sdileji se dela fronta paketu. Nekdo frontou prochazi s posila jeden paket po druhem. Kdyz bude spravedlivy, tak posle pokazde paket jednoho uzivatele, prakticky to znamena, ze kazdy uzivatel ma frontu vlastni a cyklicky se vybira po paketu z kazde fronty. No a kdyz si rekneme, ze se odbavi 10 paketu za vterinu (ono jich bude asi vice, ale at se to dobre pocita) tak pri agregaci 1:8 prijete na radu kazdych 0,8 vteriny, kdezto pri agregaci 1:50 prijdete na radu kazdych 5 vterin. To je rozdil co? Samozrejme prvni co poznate je, ze mate mizernou odezvu, tedy lidove receno ping. V druhe rade prichazi to, ze pripustnost neni valna.

    Pricip sdilenych linek je ten, ze se ocekava, ze ne kazdy ji potrebuje porad. Takze kdyz je zle, cekate skutecne tech 50xpaket, nez muzete poslat dalsi, kdyz jsou lide spat, cekate treba jen 25x paket, protoze ostatnich 25 front je prazdnych a tak se preskakuji. Ale porad jeste to znamena, ze cekate trikrat dele nez kdyz mate agregaci 1:8 pri plne zatezi.

    Praktickym projevem je, ze inet je opticky pomaly. Provozuji takovou komunitni sit a prvni na co si lide zacnou stezovat je prave narustani pingu. To ze jim klesla propustnost nepoznaji, mnozi si to ani neumi zmerit, ale kdyz jim naroste ping nekam k pul sekunde, tak i uplny laik pozna, ze klepnuti na odkaz nevede k okamzitemu naskoceni stranky, jak je zvykly z doby kdy je linka volna, ale stranka mu naskakuje pomalu. A i kdyz si reknete, co je to pul vteriny, ono je to opravdu hodne poznat. Ona take stranka na sve vykresleni potrebuje furu dalsich dat, takze se zpozdeni kumuluje. A to uz vubec nemluvim o nas co nekam chodime pres ssh, tam je cokoliv pres 100ms strasne pomale.

    A to pomijim takove veci, jako je nutnost zahazovani provozu, ktery se do fronty nevejde, coz ma nasledne extremne negativni vlivy na vytvorena spojeni.

    Ruseni je na 2,4Ghz jiste problem, ale kdyz pouzijete kvalitni uzce smerove anteny a zarizeni umoznujici snizovat vykon na kartach, tak se da vyzit. Asi jsou mista, kde to skutecne nejde zadnym zpusobem, ale zas tak extremne moc jich nebude a pravdepodobne se budou shodovat s misty, kde je mozne si vybrat z siroke nabidky ruznych pripojeni, o cemz mohou lide na vesnicih jen snit.
  • 7. 1. 2004 23:20

    Pepa z depa (neregistrovaný)
    Agregace 1:8 je jeste pomerne pouzitelna. UPC ma zhruba 1:10 a ma vyhodu v poctu zakazniku a v jejich skladbe. V panelaku se lidi nudi a koupi kazdou blbost, i takovou, kterou nebudou zas tak moc vyuzivat. Kdyby mi nekdo nabidl agregaci 1:8 s dalsimi 25 000 zakazniky neni o cem premyslet.

    S agregaci 1:50 je to uz o hodne horsi. Take skladba zakazniku je jina, horsi, protoze si to porizuji jen ti, co nemaji jinou moznost, ale maji velky hlad po Internetu. Kdyz bydlite v panelaku kde je UPC a vite, ze to vsem ostatnim bezi skvele (coz tedy bohuzel ani u UPC neni pravidlem, ale mezi slepymi jednookym kralem), tak si urcite neporidite nejake ADSL.

  • 6. 1. 2004 14:26

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Spadnul jste asi z visne .. za tyhle penize Vam nikdo 70% rychlosti (t.j. cca 350 kbps) GARANTOVAT nikdo nebude jeste docela dlouho :P

    Ono to nemusi byt garantovane, staci, kdyz te rychlosti bude dotycna pripojka dosahovat.

  • 6. 1. 2004 16:33

    A (neregistrovaný)
    No to je ale take diametralne jine tvrzeni pak, s tim by asi nikdo nemel problem ;) Otazkou pak zustava, kde je hranice mezi "dosahovat" a "garantovat" - pokud beru, ze garantovat je rovno 100% dane hranice, pak dosahovat je dosti subjektivni jiz. Pro me kdyz si dam stahnout 1 GB dat a pripojka bude "dosahovat" prumerne rychlosti 350 kbps jiz pak nebude rozdilu mezi dosahovat a garantovat. Pokud si dam ale ten samy 1GB stahnout behem mesice v nahodnych casech vicekrat a prumerna rychlost se bude lisit od 50 - 350 kbps, porad si myslim, ze za 50 EUR je to na CR slusna sluzba.
  • 6. 1. 2004 10:18

    Salieri (neregistrovaný)
    Od Tiscali jsem si ADSL pořídil asi začátkem listopadu. Resp. mi bylo aktivováno. První asi 3 až 4 týdny jsem normálně dosahoval rychlostí kolem 450kbps na připojení. Byl jsem spokojen. Rychlost neklesalo pod 150kbps. Jenomže začátkem prosince přišel zlom. Mé dosahované rychlosti podle jejich měření nebyly rychlejší než 22kbps na připojení. Byl jsem nespokojen. Je pravda že sem za prvních 14dní po pořízení stáhnul kolem 30GB, ale to neznamená, že bych mě museli omezit rychlost na celej prosinec na úroveň dial upu. To ve své nabídce nikde uvedené neměly. Pochopil bych, kdyby omezily rychlost na stahování dat a ne na připojení k internetu. Každá stránka se mi načítala mnohem pomaleji, než když sem měl dial up.
    Na mé emaily také nikdo neregoval a vydržet čekat na telefonu 15 minut na to sem neměl nervy.
    Sem se mlátil hlavou o zeď, že sem se upsal na jeden rok.
    To je tak když si člověk nepřečte pořádně smlouvu.
    Musím ale říct, že se to poslední dva dny se to trochu zrychlylo.
  • 6. 1. 2004 10:45

    J (neregistrovaný)
    Z toho by se mozna dalo vykrouti - obvinit je z klamave reklamy, hrubeho nedodrzeni obvyklych parametru ... a muzete smlouvu zrusit okamzite. To ze podle ni neni nic garantovano neznamena, ze to nemusi fungovat. A rychlost pod 100kbit bych osobne povazoval za nefunkcni linku.
  • 6. 1. 2004 16:39

    A (neregistrovaný)
    Nad podobnymi vyroky se neda se nezasmat - pokud se Vasich rad pak nejaky chudak bude drzet, pri spravnim rizeni na CTU shori jako papir :) A nebo si myslite, ze EU smlouvy delaji uplni pitomci bez pravniho vzdelani ?

    Co jsou "obvykle parametry" ? Podle ceho usuzujete, ze pri podani obvineni o klamave reklame muzete smlouvu zrusit ? (smlouva se da vypovedet nebo od ni odstoupit v definovanych pripadech, o jejim zruseni je vetsinou nutno sepsat DOHODU) ... To same jako s "funkcnosti" - co Vy povazujete za funkcni je irelevantni, pokud smlouva stanovi neco jineho :)

    Skoda rany ktera padne vedle, ale konecne se lidi nauci cist co podepisuji ...

  • 7. 1. 2004 2:40

    jan chavel (neregistrovaný)
    No ono vetsina ne-zlodejskych firem na dohodu pristoupi (alespon ja mam takovou zkusenost s firmama).
    Je totiz zrejme, ze zakaznik je nespokojen a koupil neco co nechtel. A pokud chcete i nadale podnikat seriozne bez spatnych referenci, tak je pro vas jako firmu rozhodne vyhodnejsi nevydirat sve vlastni zakazniky.
    Pokud jste zlodej, tak je vam to putna a chcete vyzdimat z lidi co nejvic penez. Jenze kdyz vydirate sve zakazniky, tak pak musite pocitat s tim, ze i oni se zacnou chovat vuci vam neseriozne.
    Treba zacnou nabizet svuj pocitac jako spamovaci centrum.
    A po case vsechny vase domeny a IPecka vsechny svetove SMTP spam filtry zabanujou.
    Taky vydiranej zakaznik muze treba kazdej tejden udelat diru na kabelu (nebo jinou "nehodu") a vasi technici musej vyjet a resit to.
    Nebo nabidne svuj pocitac hackerum - necha tam treba nekolik let starej deravej system. Hodne hackeru skenuje Internet a vetsinou vas tak do jednoho dne nekdo z nich najde a zacne Vas pocitac vyuzivat...
    Z cehoz muze mit opet silenej pruser vas ISP.

    Treba mne samotnemu se podarilo (ovsem ne schvalne) zabanovat jednoho z nasich nejvetsich ISP:-))

    Verte, ze pak i ten nejdrsnejsi zlodej radsi pujde na dohodu.
  • 7. 1. 2004 2:46

    jan chavel (neregistrovaný)
    No ono vetsina ne-zlodejskych firem na dohodu pristoupi (alespon ja mam takovou zkusenost s firmama).
    Je totiz zrejme, ze zakaznik je nespokojen a koupil neco co nechtel. A pokud chcete i nadale podnikat seriozne bez spatnych referenci, tak je pro vas jako firmu rozhodne vyhodnejsi nevydirat sve vlastni zakazniky.
    Ono treba zverejnit v novinach odpoved od firmy, ve ktere na slusnou zadost o dohodu (s uvedenim nakeho emotivniho argumentu treba rodinne financni krize) oni odpovi, ze se to zamita a jako duvod nic neuvedou nebo neco jako podepsal jste tak platte, tak po zverejneni, je to je v podstate konec dane firmy.
    Pokud jste ale zlodejska firma, tak je vam to putna a chcete vyzdimat z lidi co nejvic penez. Jenze kdyz vydirate sve zakazniky, tak pak musite pocitat s tim, ze i oni se zacnou chovat vuci vam neseriozne.
    Treba zacnou nabizet svuj pocitac jako spamovaci centrum.
    A po case vsechny vase domeny a IPecka vsechny svetove SMTP spam filtry zabanujou.
    Taky vydiranej zakaznik muze treba kazdej tejden udelat diru na kabelu (nebo jinou "nehodu") a vasi technici musej vyjet a resit to.
    Nebo nabidne svuj pocitac hackerum - necha tam treba nekolik let starej deravej system. Hodne hackeru skenuje Internet a vetsinou jeho pocitac tak do jednoho dne nekdo z nich najde a zacne vyuzivat...
    Z cehoz muzete mit jako ISP opet silenej pruser.

    Treba mne samotnemu se podarilo (ovsem ne schvalne) zabanovat jednoho z nasich nejvetsich ISP:-))

    Verte, ze pak i ten nejdrsnejsi zlodej radsi pujde na dohodu.
  • 7. 1. 2004 10:01

    J (neregistrovaný)
    V jednom mate pravdu, kdo podepise smlouvu na negarantovanou sluzbu a upise se na vic jak jeden mesic je podle me idiot. Je videt ze, tech idiotu je v tomhle state dost.

    A jak tu je pripsano, jako nespokojeny klient muzu zpusobit ISP dostatecne problemy na to, aby se se mnou jeste rad dohodl.

    A pokud nekdo na webu tvrdi, ze ma sluzba nejake parametry, lze to urcite pouzit proti nemu i kdyz to neni ve smlouve zmineno. Uplne stejne by si pak treba mohl pekar dat na vyvesni stit "vyborne makove rohliky, prodavane ve specialni nepruhledne folii" a po te co prijdete s reklamaci ze tam po maku neni ani pamatky by tvrdil, ze prece s vama neuzavrel zadnou smlouvu ve ktere by garantoval ze tam ten mak bude.
  • 6. 1. 2004 11:25

    JM (neregistrovaný)
    Doplneni:

    u me to bylo stejne, zacinal jsem v zari na 194/64, ta byla v pohode, koncem listopadu jsem migroval na 512/128 a to jelo 2 tydny uplne bez problemu. Teprve az zacatkem prosince to prislo ze dne a den, zadne postupne snizovani rychlosti.

    Jinak na obranu ADSL musim rict ze za cely ty 4 mesice pouzivani jsem zaznamenal jen JEDEN vypadek (pokud nepocitam spatnou funkcnost celej prosinec i ted leden) + migrace.

    A na kritiku Tiscali musim dodat ze pri migraci mi nedali vedet ze probehla a 2 dny mi nefungoval internet, nez jsem zkusil zmenit nastaveni pro novou variantu ADSL, pak to hned fungovalo (o migraci mi napsali email asi o 2 tydny pozdeji, a to jeste dosel jenom predmet a obsah emailu byl necitelny, dodavam ze prijimam desitky emailu denne a nestava se mi to, pouzivam jako klienta outlook express)

    J.
  • 6. 1. 2004 13:03

    dan (neregistrovaný)
    Ujistuji Vas, ze chyba neni v nastaveni mail klienta. Stejny mail vygenerovany nejakym hloupym skriptem jsem dostal take.
  • 6. 1. 2004 13:15

    Hanka S. (neregistrovaný)
    Mrkněte se na www.dsl.cz, jsou tam statistiky rychlosti připojení u jednotlivých ISP za listopad a prosinec. Tiscali je jednoznačně nejhorší - možná by stálo za to změnit poskytovatele. I když tam zároveň píšou, že u Tiscali jsou si problému vědomi a něco s tím udělají.

    Já sama jsem u Volnýho a dosahuju rychlostí vyšších, než je jejich průměr (což může být dáno lokalitou: Praha 5 - Košíře).

  • 7. 1. 2004 6:49

    Iva (neregistrovaný)
    Souhlasim. Take mam ADSL od Tiscali od listopadu, protoze v me lokalite (384) neni nic jineho realne mozne a Tiscali mi v dobe vyberu pripadlo nejvhodnejsi. Je to sice lepsi nez dial, ale jinak tedy nic moc. Kdyz se dostanu nad 100kbps, je to svatek, druha polovina prosince do ted je skutecne na nejakych 20-60 kbps! Ted mi to potvrdila i zprava na dsl.cz, ze Tiscali jako "predni poskytovatel pripojeni" neni zrovna vpredu, naopak. Jsem s jejich sluzbou velmi nespokojena, ale musim pockat tech 6 mesicu.... Otazka je, zda to vubec muze byt u nekoho jineho normalni...
  • 7. 1. 2004 7:23

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Mam ADSL od IPEXU, od samych zacatku, kdy se ADSL zacalo nabizet. Jede mi to celou dobu na plnou rychlost. Ping na seznam 16 ms. Dokonce i v dobach problemu s agregaci jsem na naplno. Nevim jestli je to providerem, nebo geografickym umistenim (Karvinsko). Vypovedni lhuta me smlouvy je nulova. Proste se rozhodnu, ze uz to nechci a dalsi mesic uz neplatim. To bylo jednim z faktoru, proc jsem zvolil IPEX. Bylo mi jasne, ze je to nova sluzba a je treba byt opatrny. Bral jsem to jako takovou zkousku. Zkusim si to poridit a pokud se mi to prestane libit, proste to zrusim. Limit je sice otrava, ale jinak jsem spokojen.
  • 23. 11. 2006 18:24

    Naku (neregistrovaný)
    Dobry den,

    z toho duvodu nechci mit nic spolecneho s providerem ktery poskytuje pripojeni pro "stahovace" bez FUP. Ja linku prakticky nevyuzivam skoro vubec, obcas zahraju hry. Pokud potrebuji internet, je to prave vecer ve spicce kdy jsou tam vsichni vcetne stahovacu a internet jde velice pomalu ani 50% zaplacene rychlosti. Ani rezeni FUP ze vzdy od 1. jdou vsichni full nez vycerpaji limity nejsou uspokojujici...bezne prvni 1/2 mesice je strasna (pomala rychlost) pak se to zlepsuje. Ja potrebuju mit internet na cca 1GB mesicne (ne najednou!) prave ve spicce rychly...jiny cas ho prakticky nevyuzivam. Byl jsem u dvou dalsich "vyznamnych" provideru s "velkou" papirovou rychlosti...ano v noci, rano a pres den byla rychlo vporadku ale tehdy jsem ji nepotreboval. Ovsem vecer kdyz jsem ji potreboval sla prumerne na 40-50%! Nakonec jsem se vratil k TELECOMu a sice mam papirovou rychlost jen polovicni, i ve spicce dosahnu vic nez jsem mnel u alternativcu. Proste pokud chcete solidni pripojeni, je potreba hledat providera kde je "stahovacu" co nejmene (nema pro ne vyhodne programy) a to je prave TELECOM.
  • 6. 1. 2004 8:47

    Tom (neregistrovaný)
    Ještě lepší by bylo to, co tuším aplikuje jeden kabelový operátor v Holandsku.

    Uživatel si sám přepíná, má-li mít jeho provoz nízkou nebo vysokou prioritu, přičemž s vysokou prioritou smí přenést max. 10(20)GB dat.
    Představuji si jednoduchou webovo aplikaci, kde se po přihlášení svým jménem a heslem dozvím statistiku svého provozu, prioritu, kterou mám zrovna nastavenou a kolik už jsem vyčerpal ze svého limitu.
    Sám si můžu prioritu si mohu přepnout, přičemž tato možnost se deaktivuje v okamžiku vyčerpání limitu. Pěnké by bylo, kdybych mohl nastavit i automatické přepínání priority podle a) překročení mnou nastaveného objemu stažených dat a b) podle data a času (kalendář), popř. c) kombinace a+b.
    Tak mohu např. přes den surfovat s vyšší prioritou a v noci stahovat s nízkou. Když chci něco stáhnout rychle, protože mi zbývají prioritní data, nastavím prioritu na vyšší i přes noc.
  • 6. 1. 2004 9:17

    autor (neregistrovaný)
    bude u nas ADSL nekdy pouzitelne, nebo tu linku mam opravdu zrusit a necekat jiz dale? opravdu je to s TISCALI ADSL tak chabe? chtel jsem ho vyzkouset, ale po precteni prispevku vyse... no, nevim nevim :-( jeste ze mame ETdatanonstop, i kdyz ten me nekdy taky pekne sere :-(

    a kdepak je v e-mailu avizovany clanek:
    http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=3165
  • 6. 1. 2004 14:33

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Puvodne mel byt na tomto miste, ale z duvodu aktualnosti jsme se na posledni chvili rozhodli vydat ten, ktery nakonec vysel (v info-denne uz se to napriklad zmenit nepodarilo...). 3165 vyjde zitra. Diky az pochopeni.
  • 6. 1. 2004 12:55

    xChaos (neregistrovaný)
    Jinými slovy, víceméně stejná fair use policy jako u mojí iGW v CZFree.Net. Je prostě potřeba ty lidi dokopat, aby ty filmy sdíleli nějak efektivněji, než aby si je stahovali přes draze placené linky ... :-)
  • 6. 1. 2004 14:36

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Michale omyl. IP konektivita stoji nula cela nula nula nic. Problem je v cene a "kvalite" posledni mile a to bohuzel Tiscali neovlivni. Filesharingova sluzba tou posledni mili musi projit, at ISP dela, co dela :-(
  • 6. 1. 2004 13:03

    Filip Radkovič (neregistrovaný)
    No nevim,ale tahle slavna "Fair User Policy" mi prijde jako totalne postavena na hlavu.... Sit Telecomu je spatne postavena a nestiha a tak se panove rozhodli,ze to vsechno svedou na ty "spatne a zle stahovace",kteri mohou za to,ze tem "normalnim" uzivatelum to jede pomalu... Sakra,vzdyt to je jenom hromada nesmyslu... Poskytovateli by melo byt totalne u pr***e,jak ja,jako jeho zakaznik,tu linku budu pouzivat... Mel by zajistit aby ta linka byla plnohodnotna i v pripade,ze ji budu vyuzivat na maximum,tzn. prevedeno na extrem - budu nonstop neco stahovat.... To by se melo zajistit tim,ze poskytovatel by mel mit k dispozici dostatecnou konektivitu na to,aby mohl dat aspon 80-90% deklarovane rychlosti vsem uzivatelum (kteri by v tom extremnim pripade nonstop neco stahovali) a ne to delat tak,ze "ty moc stahujes,tak ti to trochu orizneme.."... To je hazeni viny na zakazniky,kteri jenom chteji vyuzivat neceho,co si objednali.... To,ze nekomu (tomu udajne "normalnimu" uzivateli) staci kouknout se 2x denne na idnes a stahnout si maily,to je jenom jeho problem,ale nemuzeme ho oznacovat jako "normalniho" uzivatele... sakra,kdyz mam broadband,tak ho mam vyuzivat...at uz streamovane video/audio, web-tv, radio, p2p nebo jine aktivity - to je snad poslanim broadbandu,nemylim-li se... Telecom a jemu podobni u nas delaji z kazdeho,kdo od internetu pozaduje neco vic,nez jen brouzdani po par strankach a stazeni mailu,nejakeho zlocince a nekoho,kdo neumerne zatezuje jeho sit.... Je mi z toho na bliti...

    Společnost TISCALI bude měřit přenos dat všem svým uživatelům. Pakliže určitý uživatel bude mít enormní přenos dat (Podmínky a limity dat jsou popsány v Technické specifikaci) bude mu omezena kvalita služby a snížena priorita před ostatními uživateli.

    Rika vam snad vas mobilni operator,ze kdyz budete moc volat a psat moc smsek,tzn. budete moc zatezovat sit,tak dostanete nizsi prioritu a dovolate se jenom v polovine pripadu a sms budou dochazet po 3 hodinach ????

    Pamatujete si,jak se Telecom chvastal tim,jak je ADSL neomezene a muzete se pripojit na jak dlouho chcete, kdy chcete a muzete stahnout kolik chcete ???

  • 6. 1. 2004 13:12

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Vyrobce ma pravo vam nabidnout vyrobek o jakychkoliv parametrech. Vy mate pravo jej nekoupit. Pokud se vam parametry ADSL od telecomu nelibi, nekupujte ho. Ale nekricte, ze je nekdo povinen vam nabidnout vyrobek, dle vasich predstav. Nastesti nikdo povinen neni.
  • 6. 1. 2004 14:11

    JM (neregistrovaný)
    Jenze kdyz ja kupoval ADSL tak to bylo uplne o necem jinem. Jina funkcnost a i jine podminky. Ty byly zmeneny v prubehu bez moznosti ponechat si puvodni variantu.
  • 6. 1. 2004 14:51

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    A ve smlouve jste mel, ze se podminky zmenit nesmi? Pokud ano, dejte to k soudu. I to je parametr nabizeneho zbozi. Stejne jako napriklad vypovedni lhuta, apod.
  • 6. 1. 2004 16:29

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Musite se soudit, pokud nekdo porusuje vase prava. Bez toho to nejde. Uroven spolecnosti musi udrzovat sami obcane tim, ze budou bojovat proti tomu, co se jim nelibi.
  • 6. 1. 2004 17:58

    JM (neregistrovaný)
    Mam na Vas jeden dotaz. Uz jste se v teto zemi nekdy soudil? Ja ano, spor zacal pred 5 lety, nemyslim ze jde o komplikovany pripad. Spor se tahne dodnes. Za tech 5 let probehlo 5 soudnich stani.
  • 6. 1. 2004 20:02

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Hm - a co tedy navrhujete ? Vznik nejakeho regulacnoho organu, ktery bude dohlizet, abyste vy neuzavrel smlouvu, ktera je pro vas nevyhodna ? Nebo byste si pral, aby zakon vytvoril statni podnik, ktery bude povina nabidnout vam smlouvu podle vaseho prani ?

    Mam dojem, ze dostavate to, co jste si domluvil, ze dostavat budete - protoze pravo zmenit podminky bylo soucasti te domluvy, kterou jste dobrovolne uzavrel. Pokud nejste nesvepravne male dite, pak byste mel byt schopen bez skuceni nest nasledky vlastnich rozhodnuti.

    A co se tyce vaseho problemu se soudy - to jake mame souvisi s tim, jakou mame vladu a parlament, coz souvisi s vysledkem voleb, ktere souvisi jednak s pranim lidi a jednak s tim, kdo je vubec ochoten kandidovat. Budete se muset smirit s tim, ze vetsina lidi dava, zrejme, vyssi prioritu jinym hodnotam, nez jsou rychle a efektivne fungujici soudy - o rychlem a lacinem Internetu vubec nemluve.

    Na druhou stranu - svobody je dost nato, abyste si, kdyz jste nespokojen se sluzbami, ktere vam nabizi nekdo jiny, zalozil firmu a poskytl lepsi sluzby nejen sobe, ale i ostatnim - tedy - pokud si myslite, ze o ne bude zajem ...

  • 7. 1. 2004 2:04

    MozziM (neregistrovaný)
    Ne, v tomhle zadělaným státě je jediná možnost jak se v rozumném čase domoci svého práva násili. A to vzít brokovnicic a jít si to s dotyčným vyřikat osobně.

    Čím to asi bude, že kdykoliv někde řekne: "Můžete na mě podat žalobu." zní to jako "Polib mi prdel, debile."?
  • 7. 1. 2004 10:39

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    S násilím je ten problém, že se pomocí něj lze stejně snadno domoci práva i bezpráví... A začnete-li ho používat, hrozí vám, že brzy přestanete vnímat ten rozdíl.
  • 7. 1. 2004 16:36

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)
    Je tam ještě jeden problém.
    On totiž ten druhý se může domáhat svého práva (nebo bezpráví) stejnými prostředky.

    To pak obvykle hlasatelé násilí jdou brečet. Někteří bručet.
  • 7. 1. 2004 3:10

    jan chavel (neregistrovaný)
    No s timhle nemuzu souhlasit.
    Soudy jsou pretizene prave proto, ze lide se soudi o kazdou blbost. Vemte si o kolik penez tady jde, odhadem tak o 10tisic. To vubec neni pripad pro soud.

    Bojovat s timhle nesvarem se musi jedinym zpusobem - zverejnenim. Je to prace novinaru, kdyz zavetri, ze se nekde deje nepravost, tak by meli jit do toho a overovat fakta. Podivejte se, kolik podobnych nepravosti se najednou vyresilo, kdyz o tom byla reportaz na Nove.

    Taky by to chtelo, aby lide u nas vice cetli ruzne odborne periodika, co testuji kvalitu zbozi. Tim by stoupnul jejich naklad a mohli by se zacit prodavat ve stancich a tim by stoupla jejich prestiz a zadna firma by si nemohla dovolit mit v nich spatne reference.

    Nejlepsi je ovsem tlacit na zruseni/zmeneni smlouvy. Je to prekvapive, ale dokonce i v Cesku se vetsina obchodniku zajima o sve zakazniky. Viz masove vraceni/vymena zbozi po vanocich. Protoze zakladni pravidlo obchodu - pokud jste slusni (a dobrovolne pristoupeni na dohodu je vyraz te nejvetsi slusnosti), tak se lide k vam radi vraceji.

    > Na druhou stranu - svobody je dost nato, abyste si, kdyz jste nespokojen se sluzbami, ktere vam nabizi nekdo jiny, zalozil firmu a poskytl lepsi sluzby nejen sobe, ale i ostatnim - tedy - pokud si myslite, ze o ne bude zajem ...

    Nezlobte se, ale tohle je stale dokola opakovana hloupost.
    Pro zalozeni firmy neni klicova poptavka po sluzbe (nebo jeji kvalite), ale kapital. Uplne kazdy kdo zakladal firmu to potvrdi. Kdyz mate dost kapitalu, tak vam je jedno, ze poptavka na trhu je saturovana nabidkou konkurence. Protoze je proste muzete kapitalem prevalcovat (reklama, nizsi ceny).
    A tohle vsechno vubec nema co delat se svobodou:-)
  • 7. 1. 2004 9:00

    David Weil (neregistrovaný)
    > Soudy jsou pretizene prave proto, ze lide se soudi o kazdou blbost.

    Měl jsem možnost nahlédnout trochu více do práce soudů a s výše uvedeným tvrzením nesouhlasím. Problémem českého soudnictví není nadbytek případů, ale nedostatek rozhodnutí.

    Díky současnému trendu hyperkorektnosti nám poněkud přebujel odvolací systém a v dvouúrovňovém soudnictví máme celkem sedm možností odvolání. A zneužívání odvolání je teď velkou módou. To je první část problému.

    Druhou částí je systém financování soudů. Zapomeňte na soudní nezávislost - ve chvíli, kdy veškeré finance dostávají soudy z ministerstva spravedlnosti a za každou kravinu jsou jim zdroje kráceny, snaží se soudy vejít do zcela nesmyslných tabulek vydaných úředníky, kteří o fungování soudu nemají potuchy. Jednou z nich je i maximální procento vrácených případů ze soudu vyšší instance při odvolacím řízení.

    V praxi to znamená zhruba toto:

    Soud nejnižší instance rozhodne v rámci nějakého sporu, jedna ze stran se odvolá k vyšší instanci. vyšší instance by měla rozhodnout, zda výrok předchozího soudu potvrdí, nebo změní. Pouze v případě zásadních chyb nebo chybějících výpovědí svědků by měl tento soud vrátit případ k doplnění. Ovšem vzhledem k tomu, že v případě rozhodnutí hrozí další odvolání k vyšší instanci a následné vrácení případu (z čehož pak plyne krácení financí!!!!!), tento soud raději upozorní na formální chybu, doporučí, jak rozhodnout a celý případ vrátí zpět. Tím pádem o peníze nepřijdou oni, ale předchozí soud (byl jim vrácen případ).

    Třetí částí problému je vybavení českých soudů. Vzhledem k zoufalému nedostatku kvalitních počítačů s databázového systému je velmi náročné vyhledat libovolnou písemnost. Soudci si sami mohou nakoupit ze svého třeba deset notebooků (viz nedávný mediální případ), ale pokud neexistuje nějaký větší databázový systém je jim to úplně k prdu. Bohužel na vybavení už peníze od ministerstva nejdou. Populistický argument, aby ušetřili na platech je poněkud těžko řešitelný, když výše platů je velmi striktně nařízena zákonem a hýbat se s nimi nedá (viz jiný mediální případ o 13. a 14. platech - nejdřív je poslanci prosadí zákonem a pak chtěli tento zákon obejít. je tedy logické, že se justice proti porušení zákona ohradila. je jen ironií, že to bylo zrovna v tomto případě).

    Shrnuto - problém českého soudnictví není v přetíženosti, ale v neexistující finanční nezávislosti na moci výkonné a z toho plynoucí "předposranost" cokoliv rozhodnout, aby nebyl krácen už teď tak malý rozpočet.

    Ach jo, kde jsou papírová vyhlášení o nezávislosti soudů.
  • 7. 1. 2004 3:56

    jan chavel (neregistrovaný)
    Nene to jste spatne pochopil.
    Uroven spolecnosti se neudrzuje soudama ale tim jak aktivni jsou obcane mimosoudne. Jak moc jsou ochotni otravovat sve zastupitele, zakladat spolky za svou vec atd...
    A to jde i u nas:-) Treba ten spolek za nizsi ceny dialupu u Telecomu co zalozili Neff/Zandl/?. Sice vysledek byl kompromis, ale dostali se do TV a vytvorili tlak, bez ktereho by Telecom neudelal vubec nic.
    To same se delo u UPC, lide kterym to nefungovalo zacali spolecne atakovat firmu a ted je UPC nejvyhodnejsi broadband pripojeni u nas.
    Chce to proste neco DELAT! Otravovat firmu, zastupitele, media atd... Nerict si, 10tisic to proste zkousnu, to mi zato nestoji. V US treba i jednotlivec si proste napise velkej plakat a postavi se pred hlavni vchod do firmy.
    Neveril by ste jak je to ucinne. Protoze tim vchodem prave vchazeji dovnitr vsichni obchodni partneri co jdou na jednani. A kdyz pri vstupu vidi plakat: Okradli mne, podvedli mne, neverte jejich reklame, tak verte tomu, ze se to na jejich chovani projevy:-)
    Nemluve o tom, ze se o to zacnou zajimat media, protoze u nas je tenhle protest na rozdil od US neokoukanej.

    To je presne metoda, jak se udrzuje spolecnost.
    Soud je az ta posledni instance. A stejne jako v US pekne draha zalezitost.
  • 7. 1. 2004 4:04

    jan chavel (neregistrovaný)
    Mimochem tim protestujicim plakatem genialne vyuzijete nejvetsi ceskou slabinu - soudy.
    Pokud vas skutecne zazalujou pro pomluvu, proste jen otocite o 180 stupnu vas nejvetsi problem - pomalost soudu, tedko bude vasi nejvetsi vyhodou:-)
    Nemluve o tom, ze existuje spousta textu, za ktere nelze zalovat (hint: staci kdyz tam neuvedete jmeno firmy:-).
  • 7. 1. 2004 4:17

    jan chavel (neregistrovaný)
    proste sem timhle chtel rict, ze se musite BRANIT.
    nesmite si nic nechat libit.

    treba ja mel smlouvu s jednou americkou firmou. vse jsme zarizovali pres Internet. nikdy jsme se v realu nevideli.
    obchod fungoval vyborne asi rok, a pak najednou spoluprace skoncila a oni mi jeste navyse odmitli vyplatit posledni penize 6000$. Proste si rekli, ze spoluprace skoncila, tak nema cenu mi posilat nake penize, kdyz jim uz k nicemu nejsem. A jak je zvykem v US, pro vetsinu z nich jsme porad nakej ruskej stat a napalit byvale nepratele je prece zasluznej skutek. Tak jako jim i mne bylo jasne, ze soudit se pres ocean je nesmysl. Jenze sem si to nenechal libit a poslal sem tam kamose, co nahodou projizdel mestem, kde sidlili. Toho sice prijali, ale dali mu najevo, ze nemam zadnou sanci. Ovsem udelali chybu, kamos kdyz odchazel tak ucitil vuni travy. Rek mi o tom, ja jim poslal posledni varovani, ze pokud nezaplati, budou mit velke problemy. Neodpovedeli, tak tam kamos podal na ne udani a do 10 dnu byla jejich firma uzavrena, protoze 2 lide z vedeni sedeli v base. Nedostal sem sice zadne penize, ale alespon byl zlodej potrestan.
    Chce to jen jedno - nenechat si zlodejske jednani libit, nikdy nevite, co vsechno se muze stat a jaka dobra nahoda pro vas muze zapracovat.

    no uz toho necham, odpovidat na vlastni zpravy to je fakt cesta do pekel:-))
  • 6. 1. 2004 15:28

    Filip Radkovič (neregistrovaný)
    Pane Klimovic,nic takoveho jsem nerekl... Mozna jste spatne pochopil,co jsem tim chtel rict... Je mi jasne,ze nemuzu po zadne firme pozadovat nejakou svou vysnenou sluzbu... Vsude ve svete,krome nasi uzasne CR,to vetsinou chodi tak,ze ta firma sama KCVALITNI a DOSTUPNOU sluzbu nabidne,protoze vi,ze kdyz nabidne kvalitni a dostupnou sluzbu,ti zakaznici sami prijdou... U nas si tohle jisti manazeri jeste neuvedomili a tak prodavaji predrazene smejdy...
    Proste zkracene - imho ucelem tehle Fair User Policy neni poskytnout vsem svym zakaznikum KVALITNI A SPOLEHLIVOU sluzbu,ale poskytnout jim vsem jedno velke stejne HOVNO... A kdyby si nahodou chtel nekdo uzit vic,nez to hovno,tak ho "posleme jeste do vetsich sracek"....
  • 6. 1. 2004 16:31

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    No samozrejme. Vsude ve svete davaji zakaznikum to, co musi. A pokud u nas staci dat zkriplenou sluzbu, dostaneme zkriplenou sluzbu. Tisice lidi si to koupili. Dobrovolne. Nejsilnejsim nastrojem, ktery ma spotrebitel v rukou je nekoupit. U nas tento nastroj zrejme neumime pouzivat.
  • 6. 1. 2004 19:07

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    (Petr Klimovič - 06.01.2004, 16:31)
    U nás je totiž mnoha firmám i lidem vžitá praxe, že na malém českém trhu - při malé konkurenci - si firma se zákazníky může dělat, co se jí zlíbí.
    Poukazovat na vládou chráněný Český Telecom snad už ani nemá smysl.
    Podobně se chovají i někteří místní operátoři - viz např. Netbox v Brně (Smart Comp s.r.o.), jinak velmi dobře hodnocený - sliboval garanci nezvýšení cen zákazníkům po dobu dvou let (uzavření smlouvy na 2 roky - ceny včetně DPH). Nedávno rozesílal zákazníkům oznámení o zvýšení cen kvůli DPH. Ale na druhé straně tvrdí, že své staré závazky dodrží... :o)
    Zkuste se soudit v tomhle státě jako jednotlivec, který nemá velké prostředky na soudy, s bohatou firmou...
    Ale asi se budeme muset "propracovat" k americké praxi, kdy odškodnění od firmy může vysoudit i tetka, která dala ohřát svého kocoura do mikrovlnné trouby :o)))
    Dokud se tak nestane, velké firmy zřejmě nebudou mít žádnou motivaci brát zákazníka vážně. Nebo žeby nám v tom pomohla byrokracie z EU?
  • 6. 1. 2004 20:46

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Ta americka praxe ma ale ten neblahy nasledek, ze vsechno je drazsi - protoze je potreba do cen zapocitat i riziko zaloby kdejakeho kretena. A druhy neblahy nasledek je, ze nektere sluzby jsou dostupne naprosto obtizne - protoze je sice jednoduche je poskytovat, ale riziko zalob kretenu je prilis vysoke.

    Me to nepripada jako vyhodny smer.

    Kdyz jste zminenou smlouvu uzaviral, mel jste veskere informace - o tom, co ve smlouve napsane je, o tom, jak je to vymahatelne, proste o vsem. Na zaklade vsech techle informaci jste se rozhodl, ze je ta smlouva pro vas vyhodna a riziko nasledku, kdyz nebude dodrzena, prijatelne. Pocital jste s tim, ze mozna budete muset vest slozitou zalobu - nebo jste pocital s tim, ze se na ni vykaslete. Tak udelejte co jste si naplanoval - a prestante byt jejich zakaznikem. A priste si vyberte nekoho lip - tak, aby vas nepodvedl (kdyz si tedy myslite, ze jste podveden). To je dostatecne dobra strategie.

  • 7. 1. 2004 3:34

    jan chavel (neregistrovaný)
    Problem smluv je v tom, ze existuje spousta fint jak do nich nenapadne zamontovat ruzne neprijemnosti a pokud se clovek nespali, tak na ne neprijde.
    At uz jde o AAA nebo treba o serverhosting u VoL (predpokladam ze porad maj ty stare smlouvy s "mesicni" fintou), tak pokud nejste dostatecne zbehly a zkuseny, tak vas proste dostanou.
    A neni moc efektivni davat smlouvu na 10tisic kontrolovat pravnikovy, kteri ma minimalni taxu 1000.- za hodinu.

    Mimochodem prave americkej model je puvodcem tehle nechutnosti. Firmy zacali psat smlouvy tak, aby zakaznik vpodstate nic nemoh a jeste to jisti fintama pres dodatky (treba odkaz na vseobecne podminky, ktere nikde ve smlouve nenajdete, ani na jejich webu, dokonce ani na pozadani vam je neposlou, ale musite si pro ne nekam do statu zajit).
    Excelentni jsou v tomhle pripade softwarove smlouvy a to hlavne MS. Odkaz na dodatek kterej je zverejnenej online a kdyz je nakej pruser, tak se proste jeho zneni zmeni, a pokud nemate nekde ulozenej ten puvodni (overenej pravnikem, ze na tom weby skutecne v danou dobu byl), tak jste v prdeli.
    Jako reakce na tyhle praktiky jsou zase ruzne zakony na ochranu zakaznika, ze mate pravo vratit zbozi za urcitych podminek atd... Jenze krivy obchodnici jsou pochopitelne pokazde o krok pred zakonem.

    Jedina sance je zverejnovat, zverejnovat a zverejnovat.
    Ale musi proto existovat dostatecne seriozni medium, aby se zabranilo zneuzivani pri konkurencim boji.

    Pro mne je tedy dobrou strategii pred podpisem smlouvy udelal poradnej vyzkum o smluvnim partnerovy.
  • 7. 1. 2004 3:23

    jan chavel (neregistrovaný)
    Nesouhlasim, nejsilnejsi nastroj je spatna povest:-)
    Treba 99.99% lidi co precetli tenhle thread si urcite ADSL od Tiscali uz nikdy nekoupi a kdyby jo, tak kazde sluvko ve smlouve precte 5x.
    To je prave system jak by se to melo delat.
    Nesvar zverejnovat.
    Kdyz tomu date bulvarni nadech "honby za zlodejmi" tak to bude mit i vysokou sledovanost a firmy budou nucene reagovat:-))
    Jedinej problem je najit dostatecne nezavislou firmu, co si proste muze dovolit rikat pravdu o vsem.
    Takovou co nema jako inzerenty Telecom, MS apod:-)
  • 6. 1. 2004 16:16

    J (neregistrovaný)
    Jen technicka - Telecumu sit stiha uplne vpohode, oni se jen bojej toho, ze kdyby to fungovalo jak je ve svete bezne, nikdo jim nebude platit za pronajate okruhy ty prachy co za to chtej protoze si udela VPN pres DSL (aspon vetsina mensich klientu, kterym by to bohate stacilo). Proto vymejslej duvody aby to co nejdyl nefungovalo. Jak uz tu nekde vyse je zmineno, konektivita jako takova je vpodstate "zadarmo" - jinak by to zadny ISP nemoh za tu almuznu co dostane delat (vetsinu sezere CTc) a jestli pres opticky vlakno tece 10Mbit nebo 10Gbit vyjde uplne nastejno.

    Uplne stejne jako s pausalem na dial - vzdyt to neni tak dlouho co "pausal" bez problemu fungoval. Jak je to dlouho co se za mistni hovor platil jen prvni impuls ? A telefonoval snad nekdo 24/7 ? A najednou to nejde.

    Takze jediny reseni je naridit pronajimat ciste draty a at ISP ukazou co umej. Kdyz to vemu do dusledku, IMO si kazdy ucastnik ty sve draty plati v pausalu za telefon = ISP by neplatil uz nic, pokud by nechtel poskytovat i telefoni sluzby (pripadne by se prislusna castka jen prefakturovala - vidim to tak na 100Kc). Ucastnik by si jen vybral, ktery ISP ty draty pripoji ke svemu HW (po odfiltrovani zakladniho hovoroveho pasma).
  • 6. 1. 2004 13:06

    lzap (neregistrovaný)
    Kdyby se nasel jeste nejaky blbec (jako ja) a objednal si Tiscali (nedej boze by podepsal smlouvu na rok), tak at se podiva sem:

    http://www.dsl.cz/index.php?akce=112

    Ta rychlost (50% z prumeru) to je opravdu unikat.
  • 6. 1. 2004 14:23

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Vzdy jsem se domnival, ze Fair Use Policy je "uvalena" na vsechny uzivatele. Nebo je ten system "Fair" jen pro nektere uzivatele?

    Chtelo by to davat pozor, pripadny posun vyznamu slova by se nemusel vyplatit. Viz. napriklad posun vyznamu slova Internet k "World Wide Web" :-(

  • 6. 1. 2004 16:53

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Historie ukazuje, že význam slov jako fair nebo spravedlivý může velmi výrazně záviset na tom, kdo ta slova vykládá...

    Honzíku, tady máš čokoládu a rozděl se sestřičkou. Ale spravedlivě!

    Co je to spravedlivě, mami?

    To znamená, že jí dáš větší kousek a sám si necháš ten menší.

    Hele, ségra, tady máš čokoládu a máš se se mnou rozdělit. Ale spravedlivě!

    :-)

  • 6. 1. 2004 15:08

    Honza Fiala (neregistrovaný)
    Takze vy si budete platit neomezeny pristup na internet, ale po stazeni 10 resp. 20G spadnete do "zumpy" a s vasi pripojkou se stane "predem nedefinovatelna" vec. Treba si nestahnete nic, nebo vam nejak klesne rychlost atp.

    Skutecne potvrzeni meho nazoru, ze Tiscali je zdaleka nejhorsim poskytovatelem. Kdo tohle muze vymyslet?
  • 7. 1. 2004 0:28

    nespokojený uživatel vypovězeného ADSL (neregistrovaný)
    K 31. 1. končí moje ADSL smlouva u Nextry kde je to totéž v bledě modrém takže se velmi těším na to až s ADSL přestanu mít cokoliv společného. Zrušení pevné linky bude následovat v rychlém sledu. Na tohle jim z vysoka se*ru!
  • 11. 1. 2004 15:24

    Castulík (neregistrovaný)
    At se jdou vycpat s celým ADSL, mam platit 1500 za to že mi o jede jak telefoní linka???At jdou do prdele, kašlu jim na to, na moje reakce nikdo ani nepípne a když jim zavolam tak mi to vypřou.Necham je aby sem přijeli že mam nějakou technickou závadu na modemu a omlátim jim to o hlavu debilům.Za takový prachy, takový hovno.

    Omlouvam se za ten slovník.

    Filip
  • 7. 1. 2005 15:41

    Lama (neregistrovaný)
    :DD
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).