Vlákno názorů k článku ADSL: Tiscali má vlastní “Fair Use Policy” od Vítězslav Novák - Je tam ještě jeden problém. On totiž ten druhý...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 1. 2004 16:36

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)
    Je tam ještě jeden problém.
    On totiž ten druhý se může domáhat svého práva (nebo bezpráví) stejnými prostředky.

    To pak obvykle hlasatelé násilí jdou brečet. Někteří bručet.
  • 7. 1. 2004 10:39

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    S násilím je ten problém, že se pomocí něj lze stejně snadno domoci práva i bezpráví... A začnete-li ho používat, hrozí vám, že brzy přestanete vnímat ten rozdíl.
  • 7. 1. 2004 9:00

    David Weil (neregistrovaný)
    > Soudy jsou pretizene prave proto, ze lide se soudi o kazdou blbost.

    Měl jsem možnost nahlédnout trochu více do práce soudů a s výše uvedeným tvrzením nesouhlasím. Problémem českého soudnictví není nadbytek případů, ale nedostatek rozhodnutí.

    Díky současnému trendu hyperkorektnosti nám poněkud přebujel odvolací systém a v dvouúrovňovém soudnictví máme celkem sedm možností odvolání. A zneužívání odvolání je teď velkou módou. To je první část problému.

    Druhou částí je systém financování soudů. Zapomeňte na soudní nezávislost - ve chvíli, kdy veškeré finance dostávají soudy z ministerstva spravedlnosti a za každou kravinu jsou jim zdroje kráceny, snaží se soudy vejít do zcela nesmyslných tabulek vydaných úředníky, kteří o fungování soudu nemají potuchy. Jednou z nich je i maximální procento vrácených případů ze soudu vyšší instance při odvolacím řízení.

    V praxi to znamená zhruba toto:

    Soud nejnižší instance rozhodne v rámci nějakého sporu, jedna ze stran se odvolá k vyšší instanci. vyšší instance by měla rozhodnout, zda výrok předchozího soudu potvrdí, nebo změní. Pouze v případě zásadních chyb nebo chybějících výpovědí svědků by měl tento soud vrátit případ k doplnění. Ovšem vzhledem k tomu, že v případě rozhodnutí hrozí další odvolání k vyšší instanci a následné vrácení případu (z čehož pak plyne krácení financí!!!!!), tento soud raději upozorní na formální chybu, doporučí, jak rozhodnout a celý případ vrátí zpět. Tím pádem o peníze nepřijdou oni, ale předchozí soud (byl jim vrácen případ).

    Třetí částí problému je vybavení českých soudů. Vzhledem k zoufalému nedostatku kvalitních počítačů s databázového systému je velmi náročné vyhledat libovolnou písemnost. Soudci si sami mohou nakoupit ze svého třeba deset notebooků (viz nedávný mediální případ), ale pokud neexistuje nějaký větší databázový systém je jim to úplně k prdu. Bohužel na vybavení už peníze od ministerstva nejdou. Populistický argument, aby ušetřili na platech je poněkud těžko řešitelný, když výše platů je velmi striktně nařízena zákonem a hýbat se s nimi nedá (viz jiný mediální případ o 13. a 14. platech - nejdřív je poslanci prosadí zákonem a pak chtěli tento zákon obejít. je tedy logické, že se justice proti porušení zákona ohradila. je jen ironií, že to bylo zrovna v tomto případě).

    Shrnuto - problém českého soudnictví není v přetíženosti, ale v neexistující finanční nezávislosti na moci výkonné a z toho plynoucí "předposranost" cokoliv rozhodnout, aby nebyl krácen už teď tak malý rozpočet.

    Ach jo, kde jsou papírová vyhlášení o nezávislosti soudů.
  • 7. 1. 2004 4:17

    jan chavel (neregistrovaný)
    proste sem timhle chtel rict, ze se musite BRANIT.
    nesmite si nic nechat libit.

    treba ja mel smlouvu s jednou americkou firmou. vse jsme zarizovali pres Internet. nikdy jsme se v realu nevideli.
    obchod fungoval vyborne asi rok, a pak najednou spoluprace skoncila a oni mi jeste navyse odmitli vyplatit posledni penize 6000$. Proste si rekli, ze spoluprace skoncila, tak nema cenu mi posilat nake penize, kdyz jim uz k nicemu nejsem. A jak je zvykem v US, pro vetsinu z nich jsme porad nakej ruskej stat a napalit byvale nepratele je prece zasluznej skutek. Tak jako jim i mne bylo jasne, ze soudit se pres ocean je nesmysl. Jenze sem si to nenechal libit a poslal sem tam kamose, co nahodou projizdel mestem, kde sidlili. Toho sice prijali, ale dali mu najevo, ze nemam zadnou sanci. Ovsem udelali chybu, kamos kdyz odchazel tak ucitil vuni travy. Rek mi o tom, ja jim poslal posledni varovani, ze pokud nezaplati, budou mit velke problemy. Neodpovedeli, tak tam kamos podal na ne udani a do 10 dnu byla jejich firma uzavrena, protoze 2 lide z vedeni sedeli v base. Nedostal sem sice zadne penize, ale alespon byl zlodej potrestan.
    Chce to jen jedno - nenechat si zlodejske jednani libit, nikdy nevite, co vsechno se muze stat a jaka dobra nahoda pro vas muze zapracovat.

    no uz toho necham, odpovidat na vlastni zpravy to je fakt cesta do pekel:-))
  • 7. 1. 2004 4:04

    jan chavel (neregistrovaný)
    Mimochem tim protestujicim plakatem genialne vyuzijete nejvetsi ceskou slabinu - soudy.
    Pokud vas skutecne zazalujou pro pomluvu, proste jen otocite o 180 stupnu vas nejvetsi problem - pomalost soudu, tedko bude vasi nejvetsi vyhodou:-)
    Nemluve o tom, ze existuje spousta textu, za ktere nelze zalovat (hint: staci kdyz tam neuvedete jmeno firmy:-).
  • 7. 1. 2004 3:56

    jan chavel (neregistrovaný)
    Nene to jste spatne pochopil.
    Uroven spolecnosti se neudrzuje soudama ale tim jak aktivni jsou obcane mimosoudne. Jak moc jsou ochotni otravovat sve zastupitele, zakladat spolky za svou vec atd...
    A to jde i u nas:-) Treba ten spolek za nizsi ceny dialupu u Telecomu co zalozili Neff/Zandl/?. Sice vysledek byl kompromis, ale dostali se do TV a vytvorili tlak, bez ktereho by Telecom neudelal vubec nic.
    To same se delo u UPC, lide kterym to nefungovalo zacali spolecne atakovat firmu a ted je UPC nejvyhodnejsi broadband pripojeni u nas.
    Chce to proste neco DELAT! Otravovat firmu, zastupitele, media atd... Nerict si, 10tisic to proste zkousnu, to mi zato nestoji. V US treba i jednotlivec si proste napise velkej plakat a postavi se pred hlavni vchod do firmy.
    Neveril by ste jak je to ucinne. Protoze tim vchodem prave vchazeji dovnitr vsichni obchodni partneri co jdou na jednani. A kdyz pri vstupu vidi plakat: Okradli mne, podvedli mne, neverte jejich reklame, tak verte tomu, ze se to na jejich chovani projevy:-)
    Nemluve o tom, ze se o to zacnou zajimat media, protoze u nas je tenhle protest na rozdil od US neokoukanej.

    To je presne metoda, jak se udrzuje spolecnost.
    Soud je az ta posledni instance. A stejne jako v US pekne draha zalezitost.
  • 7. 1. 2004 3:34

    jan chavel (neregistrovaný)
    Problem smluv je v tom, ze existuje spousta fint jak do nich nenapadne zamontovat ruzne neprijemnosti a pokud se clovek nespali, tak na ne neprijde.
    At uz jde o AAA nebo treba o serverhosting u VoL (predpokladam ze porad maj ty stare smlouvy s "mesicni" fintou), tak pokud nejste dostatecne zbehly a zkuseny, tak vas proste dostanou.
    A neni moc efektivni davat smlouvu na 10tisic kontrolovat pravnikovy, kteri ma minimalni taxu 1000.- za hodinu.

    Mimochodem prave americkej model je puvodcem tehle nechutnosti. Firmy zacali psat smlouvy tak, aby zakaznik vpodstate nic nemoh a jeste to jisti fintama pres dodatky (treba odkaz na vseobecne podminky, ktere nikde ve smlouve nenajdete, ani na jejich webu, dokonce ani na pozadani vam je neposlou, ale musite si pro ne nekam do statu zajit).
    Excelentni jsou v tomhle pripade softwarove smlouvy a to hlavne MS. Odkaz na dodatek kterej je zverejnenej online a kdyz je nakej pruser, tak se proste jeho zneni zmeni, a pokud nemate nekde ulozenej ten puvodni (overenej pravnikem, ze na tom weby skutecne v danou dobu byl), tak jste v prdeli.
    Jako reakce na tyhle praktiky jsou zase ruzne zakony na ochranu zakaznika, ze mate pravo vratit zbozi za urcitych podminek atd... Jenze krivy obchodnici jsou pochopitelne pokazde o krok pred zakonem.

    Jedina sance je zverejnovat, zverejnovat a zverejnovat.
    Ale musi proto existovat dostatecne seriozni medium, aby se zabranilo zneuzivani pri konkurencim boji.

    Pro mne je tedy dobrou strategii pred podpisem smlouvy udelal poradnej vyzkum o smluvnim partnerovy.
  • 7. 1. 2004 3:23

    jan chavel (neregistrovaný)
    Nesouhlasim, nejsilnejsi nastroj je spatna povest:-)
    Treba 99.99% lidi co precetli tenhle thread si urcite ADSL od Tiscali uz nikdy nekoupi a kdyby jo, tak kazde sluvko ve smlouve precte 5x.
    To je prave system jak by se to melo delat.
    Nesvar zverejnovat.
    Kdyz tomu date bulvarni nadech "honby za zlodejmi" tak to bude mit i vysokou sledovanost a firmy budou nucene reagovat:-))
    Jedinej problem je najit dostatecne nezavislou firmu, co si proste muze dovolit rikat pravdu o vsem.
    Takovou co nema jako inzerenty Telecom, MS apod:-)
  • 7. 1. 2004 3:10

    jan chavel (neregistrovaný)
    No s timhle nemuzu souhlasit.
    Soudy jsou pretizene prave proto, ze lide se soudi o kazdou blbost. Vemte si o kolik penez tady jde, odhadem tak o 10tisic. To vubec neni pripad pro soud.

    Bojovat s timhle nesvarem se musi jedinym zpusobem - zverejnenim. Je to prace novinaru, kdyz zavetri, ze se nekde deje nepravost, tak by meli jit do toho a overovat fakta. Podivejte se, kolik podobnych nepravosti se najednou vyresilo, kdyz o tom byla reportaz na Nove.

    Taky by to chtelo, aby lide u nas vice cetli ruzne odborne periodika, co testuji kvalitu zbozi. Tim by stoupnul jejich naklad a mohli by se zacit prodavat ve stancich a tim by stoupla jejich prestiz a zadna firma by si nemohla dovolit mit v nich spatne reference.

    Nejlepsi je ovsem tlacit na zruseni/zmeneni smlouvy. Je to prekvapive, ale dokonce i v Cesku se vetsina obchodniku zajima o sve zakazniky. Viz masove vraceni/vymena zbozi po vanocich. Protoze zakladni pravidlo obchodu - pokud jste slusni (a dobrovolne pristoupeni na dohodu je vyraz te nejvetsi slusnosti), tak se lide k vam radi vraceji.

    > Na druhou stranu - svobody je dost nato, abyste si, kdyz jste nespokojen se sluzbami, ktere vam nabizi nekdo jiny, zalozil firmu a poskytl lepsi sluzby nejen sobe, ale i ostatnim - tedy - pokud si myslite, ze o ne bude zajem ...

    Nezlobte se, ale tohle je stale dokola opakovana hloupost.
    Pro zalozeni firmy neni klicova poptavka po sluzbe (nebo jeji kvalite), ale kapital. Uplne kazdy kdo zakladal firmu to potvrdi. Kdyz mate dost kapitalu, tak vam je jedno, ze poptavka na trhu je saturovana nabidkou konkurence. Protoze je proste muzete kapitalem prevalcovat (reklama, nizsi ceny).
    A tohle vsechno vubec nema co delat se svobodou:-)
  • 7. 1. 2004 2:04

    MozziM (neregistrovaný)
    Ne, v tomhle zadělaným státě je jediná možnost jak se v rozumném čase domoci svého práva násili. A to vzít brokovnicic a jít si to s dotyčným vyřikat osobně.

    Čím to asi bude, že kdykoliv někde řekne: "Můžete na mě podat žalobu." zní to jako "Polib mi prdel, debile."?
  • 6. 1. 2004 20:46

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Ta americka praxe ma ale ten neblahy nasledek, ze vsechno je drazsi - protoze je potreba do cen zapocitat i riziko zaloby kdejakeho kretena. A druhy neblahy nasledek je, ze nektere sluzby jsou dostupne naprosto obtizne - protoze je sice jednoduche je poskytovat, ale riziko zalob kretenu je prilis vysoke.

    Me to nepripada jako vyhodny smer.

    Kdyz jste zminenou smlouvu uzaviral, mel jste veskere informace - o tom, co ve smlouve napsane je, o tom, jak je to vymahatelne, proste o vsem. Na zaklade vsech techle informaci jste se rozhodl, ze je ta smlouva pro vas vyhodna a riziko nasledku, kdyz nebude dodrzena, prijatelne. Pocital jste s tim, ze mozna budete muset vest slozitou zalobu - nebo jste pocital s tim, ze se na ni vykaslete. Tak udelejte co jste si naplanoval - a prestante byt jejich zakaznikem. A priste si vyberte nekoho lip - tak, aby vas nepodvedl (kdyz si tedy myslite, ze jste podveden). To je dostatecne dobra strategie.

  • 6. 1. 2004 20:02

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Hm - a co tedy navrhujete ? Vznik nejakeho regulacnoho organu, ktery bude dohlizet, abyste vy neuzavrel smlouvu, ktera je pro vas nevyhodna ? Nebo byste si pral, aby zakon vytvoril statni podnik, ktery bude povina nabidnout vam smlouvu podle vaseho prani ?

    Mam dojem, ze dostavate to, co jste si domluvil, ze dostavat budete - protoze pravo zmenit podminky bylo soucasti te domluvy, kterou jste dobrovolne uzavrel. Pokud nejste nesvepravne male dite, pak byste mel byt schopen bez skuceni nest nasledky vlastnich rozhodnuti.

    A co se tyce vaseho problemu se soudy - to jake mame souvisi s tim, jakou mame vladu a parlament, coz souvisi s vysledkem voleb, ktere souvisi jednak s pranim lidi a jednak s tim, kdo je vubec ochoten kandidovat. Budete se muset smirit s tim, ze vetsina lidi dava, zrejme, vyssi prioritu jinym hodnotam, nez jsou rychle a efektivne fungujici soudy - o rychlem a lacinem Internetu vubec nemluve.

    Na druhou stranu - svobody je dost nato, abyste si, kdyz jste nespokojen se sluzbami, ktere vam nabizi nekdo jiny, zalozil firmu a poskytl lepsi sluzby nejen sobe, ale i ostatnim - tedy - pokud si myslite, ze o ne bude zajem ...

  • 6. 1. 2004 19:07

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    (Petr Klimovič - 06.01.2004, 16:31)
    U nás je totiž mnoha firmám i lidem vžitá praxe, že na malém českém trhu - při malé konkurenci - si firma se zákazníky může dělat, co se jí zlíbí.
    Poukazovat na vládou chráněný Český Telecom snad už ani nemá smysl.
    Podobně se chovají i někteří místní operátoři - viz např. Netbox v Brně (Smart Comp s.r.o.), jinak velmi dobře hodnocený - sliboval garanci nezvýšení cen zákazníkům po dobu dvou let (uzavření smlouvy na 2 roky - ceny včetně DPH). Nedávno rozesílal zákazníkům oznámení o zvýšení cen kvůli DPH. Ale na druhé straně tvrdí, že své staré závazky dodrží... :o)
    Zkuste se soudit v tomhle státě jako jednotlivec, který nemá velké prostředky na soudy, s bohatou firmou...
    Ale asi se budeme muset "propracovat" k americké praxi, kdy odškodnění od firmy může vysoudit i tetka, která dala ohřát svého kocoura do mikrovlnné trouby :o)))
    Dokud se tak nestane, velké firmy zřejmě nebudou mít žádnou motivaci brát zákazníka vážně. Nebo žeby nám v tom pomohla byrokracie z EU?
  • 6. 1. 2004 17:58

    JM (neregistrovaný)
    Mam na Vas jeden dotaz. Uz jste se v teto zemi nekdy soudil? Ja ano, spor zacal pred 5 lety, nemyslim ze jde o komplikovany pripad. Spor se tahne dodnes. Za tech 5 let probehlo 5 soudnich stani.
  • 6. 1. 2004 16:31

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    No samozrejme. Vsude ve svete davaji zakaznikum to, co musi. A pokud u nas staci dat zkriplenou sluzbu, dostaneme zkriplenou sluzbu. Tisice lidi si to koupili. Dobrovolne. Nejsilnejsim nastrojem, ktery ma spotrebitel v rukou je nekoupit. U nas tento nastroj zrejme neumime pouzivat.
  • 6. 1. 2004 16:29

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Musite se soudit, pokud nekdo porusuje vase prava. Bez toho to nejde. Uroven spolecnosti musi udrzovat sami obcane tim, ze budou bojovat proti tomu, co se jim nelibi.
  • 6. 1. 2004 16:16

    J (neregistrovaný)
    Jen technicka - Telecumu sit stiha uplne vpohode, oni se jen bojej toho, ze kdyby to fungovalo jak je ve svete bezne, nikdo jim nebude platit za pronajate okruhy ty prachy co za to chtej protoze si udela VPN pres DSL (aspon vetsina mensich klientu, kterym by to bohate stacilo). Proto vymejslej duvody aby to co nejdyl nefungovalo. Jak uz tu nekde vyse je zmineno, konektivita jako takova je vpodstate "zadarmo" - jinak by to zadny ISP nemoh za tu almuznu co dostane delat (vetsinu sezere CTc) a jestli pres opticky vlakno tece 10Mbit nebo 10Gbit vyjde uplne nastejno.

    Uplne stejne jako s pausalem na dial - vzdyt to neni tak dlouho co "pausal" bez problemu fungoval. Jak je to dlouho co se za mistni hovor platil jen prvni impuls ? A telefonoval snad nekdo 24/7 ? A najednou to nejde.

    Takze jediny reseni je naridit pronajimat ciste draty a at ISP ukazou co umej. Kdyz to vemu do dusledku, IMO si kazdy ucastnik ty sve draty plati v pausalu za telefon = ISP by neplatil uz nic, pokud by nechtel poskytovat i telefoni sluzby (pripadne by se prislusna castka jen prefakturovala - vidim to tak na 100Kc). Ucastnik by si jen vybral, ktery ISP ty draty pripoji ke svemu HW (po odfiltrovani zakladniho hovoroveho pasma).
  • 6. 1. 2004 15:28

    Filip Radkovič (neregistrovaný)
    Pane Klimovic,nic takoveho jsem nerekl... Mozna jste spatne pochopil,co jsem tim chtel rict... Je mi jasne,ze nemuzu po zadne firme pozadovat nejakou svou vysnenou sluzbu... Vsude ve svete,krome nasi uzasne CR,to vetsinou chodi tak,ze ta firma sama KCVALITNI a DOSTUPNOU sluzbu nabidne,protoze vi,ze kdyz nabidne kvalitni a dostupnou sluzbu,ti zakaznici sami prijdou... U nas si tohle jisti manazeri jeste neuvedomili a tak prodavaji predrazene smejdy...
    Proste zkracene - imho ucelem tehle Fair User Policy neni poskytnout vsem svym zakaznikum KVALITNI A SPOLEHLIVOU sluzbu,ale poskytnout jim vsem jedno velke stejne HOVNO... A kdyby si nahodou chtel nekdo uzit vic,nez to hovno,tak ho "posleme jeste do vetsich sracek"....
  • 6. 1. 2004 14:51

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    A ve smlouve jste mel, ze se podminky zmenit nesmi? Pokud ano, dejte to k soudu. I to je parametr nabizeneho zbozi. Stejne jako napriklad vypovedni lhuta, apod.
  • 6. 1. 2004 14:11

    JM (neregistrovaný)
    Jenze kdyz ja kupoval ADSL tak to bylo uplne o necem jinem. Jina funkcnost a i jine podminky. Ty byly zmeneny v prubehu bez moznosti ponechat si puvodni variantu.
  • 6. 1. 2004 13:12

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Vyrobce ma pravo vam nabidnout vyrobek o jakychkoliv parametrech. Vy mate pravo jej nekoupit. Pokud se vam parametry ADSL od telecomu nelibi, nekupujte ho. Ale nekricte, ze je nekdo povinen vam nabidnout vyrobek, dle vasich predstav. Nastesti nikdo povinen neni.
  • 6. 1. 2004 13:03

    Filip Radkovič (neregistrovaný)
    No nevim,ale tahle slavna "Fair User Policy" mi prijde jako totalne postavena na hlavu.... Sit Telecomu je spatne postavena a nestiha a tak se panove rozhodli,ze to vsechno svedou na ty "spatne a zle stahovace",kteri mohou za to,ze tem "normalnim" uzivatelum to jede pomalu... Sakra,vzdyt to je jenom hromada nesmyslu... Poskytovateli by melo byt totalne u pr***e,jak ja,jako jeho zakaznik,tu linku budu pouzivat... Mel by zajistit aby ta linka byla plnohodnotna i v pripade,ze ji budu vyuzivat na maximum,tzn. prevedeno na extrem - budu nonstop neco stahovat.... To by se melo zajistit tim,ze poskytovatel by mel mit k dispozici dostatecnou konektivitu na to,aby mohl dat aspon 80-90% deklarovane rychlosti vsem uzivatelum (kteri by v tom extremnim pripade nonstop neco stahovali) a ne to delat tak,ze "ty moc stahujes,tak ti to trochu orizneme.."... To je hazeni viny na zakazniky,kteri jenom chteji vyuzivat neceho,co si objednali.... To,ze nekomu (tomu udajne "normalnimu" uzivateli) staci kouknout se 2x denne na idnes a stahnout si maily,to je jenom jeho problem,ale nemuzeme ho oznacovat jako "normalniho" uzivatele... sakra,kdyz mam broadband,tak ho mam vyuzivat...at uz streamovane video/audio, web-tv, radio, p2p nebo jine aktivity - to je snad poslanim broadbandu,nemylim-li se... Telecom a jemu podobni u nas delaji z kazdeho,kdo od internetu pozaduje neco vic,nez jen brouzdani po par strankach a stazeni mailu,nejakeho zlocince a nekoho,kdo neumerne zatezuje jeho sit.... Je mi z toho na bliti...

    Společnost TISCALI bude měřit přenos dat všem svým uživatelům. Pakliže určitý uživatel bude mít enormní přenos dat (Podmínky a limity dat jsou popsány v Technické specifikaci) bude mu omezena kvalita služby a snížena priorita před ostatními uživateli.

    Rika vam snad vas mobilni operator,ze kdyz budete moc volat a psat moc smsek,tzn. budete moc zatezovat sit,tak dostanete nizsi prioritu a dovolate se jenom v polovine pripadu a sms budou dochazet po 3 hodinach ????

    Pamatujete si,jak se Telecom chvastal tim,jak je ADSL neomezene a muzete se pripojit na jak dlouho chcete, kdy chcete a muzete stahnout kolik chcete ???

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).