Není to ale sleva, jsou to jen nové tarify - pomalejší a levnější. Smysl to asi má, takový tarif jako náhrada dial-up je použitelný, za srovnatelné peníze daleko více muziky.
Když na internetu protočíte za měsíc kolem 2-3 stovek, tak tohle má smysl a peněženka to unese.
Problém vidím jen v kroku, za který se připlácí data navíc - k limitu 2GB mít za příplatek další 3GB za 199 Kč je poněkud silné kafe, kdyby to byl 1GB za 60Kč, tak je to lepší.
128 kbit/s je na dnešní dobu v ČR docela použitelné "minimum". V okamžiku, kdy si potřebujete stáhnout něco rychleji, bude vám 256 kbit/s nebo 512 kbit/s připadat jako "zázrak". Nebudete-li mít datové limity, vůbec vás nenapadne vytěžovat linku na 100% trvale. A když je to za 500,- měsíčně, nemáte důvod protestovat.
Sítě, které pracují bez datových limitů a s garantovanou rychlostí za nižší paušál, než slavné "ADSL" Českého telecomu, žádné velké problémy s přetížením nemají.
Ale kdez. To, ze si VY myslite, ze muj nazor je blbej, jeste nic neznamena ;). Ale vazne - nesouhlasim s jednostrannym pohledem pana Kaplera. Ano, nove ceny mohou pro nekoho znamenat zdrazeni, pokud ma telefonni linku JEN kvuli ADSL, pokud ma telefonni linku tak jak tak, jsou pro nej nove ceny za ADSL vyraznym snizenim ceny. Neboli, jak rad rikam, pro mou babicku ja tato sluzba uz velice zajimava a cenove unosna. A to neni nadsazka, to je realita - babicka se doposud pripojovala pres dial-up, protoze na mesicni pausal 550 sem ji neukecal, tolik neprointernetovala, na pausal za 350 ji ukecam bez problemu.
Pokud tento pohled nechapete a povazujete ho za blbost, tak je mi lito, presvedcovat vas nehodlam.
To by me zajimalo, kdo rozhoduje, co je totalni blbost. Ja proste nesouhlasim s jednostrannym pohledem pana Kaplera. Ano, v urcitych pripadech ma pravdu, v jinych jsou nove sluzby opravdu vyrazne levnejsi. Nyni napriklad opravdu switchu babicku na ADSL, protoze zatimco predtim pausal 550 Kc mesicne platit nechtela, 350 Kc je pro ni uz mnohem snesitelnejsi, to je zhruba tolik kolik opravdu prodialupuje. Telefonni linku si plati tak jak tak. A takovych lidi jsou kvanta. Takze netusim, co se vam na tom zda za blbost. Ano, standardni mesicni pausal je fakticky drazsi o cca 70 Kc, ale ADSL zlevnilo o 200 Kc. porad tam vidim docela velky rozdil do minusu. To, ze pan Kapler vzal nejhorsi mozny pripad a vychazi mu zdrazeni je mozne, s cisly se daji delat krasne veci. Me v pomerne beznem konkretnim pripadu vychazi snizeni ceny.
já jsem to bral jako srovnání nejnižších nabídek. Netvrdím, že to pro nikoho není nejlevnější, trvdím ale, že nejlevnější nabídka je od 1.6. dražší než nejlevnější nabídka doteď.
Babičky jsou zrovna typický příklad zákazníků s home mini, tj. pro ní se také jedná o zdražení.
To nepopiram, ja zase rikam, ze pro nekoho je to drazsi, pro nekoho levnejsi, coz mi tady nekdo oznacil za blbost. Ano, pokud nekdo mel mini kvuli ADSL, tak na tom skutecne zaplati vic i po snizeni ceny ADSL, bohuzel. Snad CTc nekdy nabidne ADSL bez hlasoveho tarifu, jak nedavno naznacili (resp. to na tiskovce oznacili za "zajimavy napad - nechte se prekvapit").
Jak znám Telecom, tak tenhle ,,zajímavý nápad´´ bude v jejich podání opravdu zajímavý. Jsem rád, že tohle nemusím řešit. Připojení s garantovaným minimem 512 kbps (už) za 500/měs. s agregací 1:1 bez limitů a FUP, k tomu freemail a možnost www zdarma a bez vložené reklamy. Loni v dubnu jsem začínal s 256 kb za 600 Kč. Letos už jsem za menší peníz na dvojnásobku a mimo špičku se s rychlostí dostávám přes 900 kb. Takže nevím jak vy, ale já na Telecom a jeho kamarády z vysoka ...
Čerstvý příklad z dneška:
Telecom rozesílá podrobné letáky s informacemi o automatické změně tarifů od 1.6.2005. Mně, i když mám ADSL, přišel leták s informací, že můj tarif bude změněn na Telefon Standard, včetně všech propočtů a minutových volání do všech sítí. Tak jsem volal na 800151515 co se děje, proč mi automaticky nepřiřadili Telefon Expres když mám ADSL. Poté, do si to telefonistka ještě ověřovala u kolegů, tak mi řekla, že v dazabázi ČTc už mám nastavený tarif Telefon Expres od 1.6.2005 a že vůbec netuší, proč mi od Telecomu písemně přišlo něco jiného - že to prý asi rozeslali špatně.
Tak jsem zvědav, co najdu na příštím účtu. :-)
To je normální, mně napsali, že mám Telefon 70 (mám home mini) a že mě převedou na Telefon Standard. To že mám ADSL taky nezohlednili, přitom to na faktuře zmíněný je.
Takže si počkám, na co mě převedou a pak budu reklamovat vrácení peněz, protože mám za to, že mi zůstává pořád ten mini s ADSL.
Jinak ten leták je taky odpovídá tomu jejich zlodějskýmu myšlení, samá dezinformace.
Podobná situace:
Mám Telefon Universal s xDSL (za 279 Kč bez DPH, 332,01 Kč s DPH), což je uvedeno ve vyúčtování, ale v přiloženém letáku mi oznamují změnu tarifu z Telefonu Universal (za 589,05 včetně DPH) na Telefon Volno Plus (za 499,00 kč včetně DPH). Takže jsem volal na 800151515, tam mi řekli, že v databázi mají nastaven převod na Telefon Volno Plus, ale že si mohu tarif zvolit. Takže jsem si "zvolil" Telefon Expres (za 329,00 Kč včetně DPH), ale nemám to písemně. Takže možná ušetřím skvělých 3,01 Kč měsíčně, anebo budu reklamovat nechtěný Telefon Volno Plus (kdo si to nezkontroluje, bude se divit).